Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2013, 22:00   #81
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ben jij dan een professionele gangster?

Als mijn TV stuk is, probeer ik dat ook soms te herstellen. Meestal met foute afloop.
Daarom bestaan er professionele TV herstellers.
Gangster

Nee, er zijn nog wel andere jobs waar schaduwen in voorkomt...

Laat me duidelijk zijn : gangsters gaan vooral voort op geruchten. Dus als je thuis rijdom hebt, moet je er vooral niet over lullen op café

Laatst gewijzigd door Stingray : 30 oktober 2013 om 22:01.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 22:02   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
nee, ik bedoel dat een niet-gangster nauwelijks een kans maakt tegen gangsters. Tenzij je zoals ik reeds vermeldde, constant met een schietensklaar wapen klaar staat.
Tja, als ze midden in de nacht uw deur naar binnen trappen om u te komen afmaken, dan moet je alles gebruiken dat je hebt om heelhuids uit die zaak te komen, dat is niet zo gemakkelijk of vanzelfsprekend,
Langs de andere kant, dat is niet iets dat zomaar voorvalt, iedereen betrokken in de zaak weet dat het te gebeuren staat en de slimmeriken die bereiden zich voor.

Maar we hebben het over gewone inbrekers en car/homejackers, dat zijn gewoonlijk geen superhelden die sneller zijn dan het pistool dat in uw nachtkastje ligt als je slaapt s nachts.
Oud 30 oktober 2013, 22:05   #83
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Gangster

Nee, er zijn nog wel andere jobs waar schaduwen in voorkomt...
Inderdaad, flikken en detectives doen dat ook. Dat zijn dan ook professionelen.

Citaat:
Laat me duidelijk zijn : gangsters gaan vooral voort op geruchten. Dus als je thuis rijdom hebt, moet je er vooral niet over lullen op café
Gangsters hebben vooral veel connecties om te weten wie je bent, wat je hebt, en wat je doet van beroep. En wees gerust, het zal wel niet op café zijn dat ze die connecties hebben.

Een bankdirecteur, of een juwelenhandelaar moet niet lullen om te weten met wie je te maken hebt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 22:05   #84
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alarmpatronen zijn vrij verkrijgbaar en daar scherp van maken is kinderspel.
...de meeste alarmpistoolpatronen zijn gesealed met een kunststof. Ik weet het niet met zekerheid, maar het lijkt me geen evidentie.
Oud 30 oktober 2013, 22:08   #85
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, als ze midden in de nacht uw deur naar binnen trappen om u te komen afmaken, dan moet je alles gebruiken dat je hebt om heelhuids uit die zaak te komen, dat is niet zo gemakkelijk of vanzelfsprekend,
Langs de andere kant, dat is niet iets dat zomaar voorvalt, iedereen betrokken in de zaak weet dat het te gebeuren staat en de slimmeriken die bereiden zich voor.

Maar we hebben het over gewone inbrekers en car/homejackers, dat zijn gewoonlijk geen superhelden die sneller zijn dan het pistool dat in uw nachtkastje ligt als je slaapt s nachts.
Ze hebben vooral het voordeel dat ze je onverwacht betrappen. Op dat moment heb je nog niet voldoende adrenaline op te reageren. Zij hebben dat daarentegen wel.

De situatie verandert grondig wanneer je iets hoort, je wapen neemt en naar beneden sluipt...
Oud 30 oktober 2013, 22:14   #86
six
Banneling

Standaard

Toch altijd iemand in wapendiscussies die gaat vertellen hoe elke gewapende confrontatie gaat aflopen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 22:14   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Ge moogt u zelf niet rechten maar de flikken opbellen zal niet veel opleveren wanneer ge met een overval geconfronteerd wordt. Met andere woorden, wanneer ge geen wapen mag hebben is dat zoveel gezegd als, ge moet u laten afslachten. E, welke wet kan mij dat verplichten.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 22:16   #88
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Toch altijd iemand in wapendiscussies die gaat vertellen hoe elke gewapende confrontatie gaat aflopen.
In BE ?

Simpel : ofwel wint de dader (kans is groot) hij gaat lopen en jij ligt in je graf.
Ofwel win jij, de dader is dood en jij zit voor de rest van je leven in het cachot.

Het is niet moeilijk te zien wie in dit verhaal de sigaar is.

Laatst gewijzigd door Stingray : 30 oktober 2013 om 22:17.
Oud 30 oktober 2013, 22:18   #89
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moogt u zelf niet rechten maar de flikken opbellen zal niet veel opleveren wanneer ge met een overval geconfronteerd wordt. Met andere woorden, wanneer ge geen wapen mag hebben is dat zoveel gezegd als, ge moet u laten afslachten. E, welke wet kan mij dat verplichten.
Als ze met 3 binnenstormen in uw winkel, en je hebt geen wapen heb je de kans dat ze je niet neerschieten, als je doet wat ze vragen.
Haal je een schietijzer van onder het stof te voorschijn, lig je zeker onder de zoden.
Oud 30 oktober 2013, 22:20   #90
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
In BE ?

Simpel : ofwel wint de dader (kans is groot) hij gaat lopen en jij ligt in je graf.
Ofwel win jij, de dader is dood en jij zit voor de rest van je leven in het cachot.

Het is niet moeilijk te zien wie in dit verhaal de sigaar is.
Als je in uw woning een inbreker neerknalt, is de kans klein dat je achter de bajes vliegt hoor.
Oud 30 oktober 2013, 22:22   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Pepperspray moet uiteraard volledig legaal zijn.

Maar met echt zware wapens zoals geweren weet ik het nog niet. Aan de ene kant vind ik zelfverdediging erg belangrijk dus ben ik pro. Maar aan de andere kant vertrouw ik de mens te weinig.
Dan moet je de mens verbieden, want ook met een hamer is het simpel om iemand de kop in te slaan. Met een schroevendraaier kun je perfect iemand neersteken. Een kettingzaag kan ook voor allerhande misdadige dingen gebruikt worden. Kortom, zo gezien moet men dan nog heelwat verbieden.
Oud 30 oktober 2013, 22:24   #92
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je in uw woning een inbreker neerknalt, is de kans klein dat je achter de bajes vliegt hoor.
Heeft niets met de voorwaarden voor wettige zelfverdediging te maken.

Het enige verschil is 's nachts. Dan moet jij niet aantonen dat het wettige zelfverdediging was (vermoeden). Overdag moet jij aantonen dat de voorwaarden voldaan zijn....
Oud 30 oktober 2013, 22:26   #93
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komt op het zelfde neer. Er zal een wapenwedloop ontstaan.
Of dacht je dat een gangster zijn werk zal laten afnemen door amateurs?

Als iedereen een wapen draagt, zal de gangster zich aanpassen en ander geschikt gereedschap zoals kogelvrije vesten zoeken om zijn werk te kunnen doen.
Gevolg, de gewone burger zal ook dat gereedschap willen hebben om zich te verdedigen.

Nu stormen ze binnen via de deur te voet voor een overval, dan gaan ze binnen rijden met een gepantserde vrachtwagen...
Je moet niet altijd schieten om iemand te doden hé. Kogelvrije vesten die helpen niet tot over uw knieën hoor.
Oud 30 oktober 2013, 22:26   #94
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft niets met de voorwaarden voor wettige zelfverdediging te maken.

Het enige verschil is 's nachts. Dan moet jij niet aantonen dat het wettige zelfverdediging was (vermoeden). Overdag moet jij aantonen dat de voorwaarden voldaan zijn....
Noodweer en onweerstaanbare drang door angst is genoeg.
Oud 30 oktober 2013, 22:28   #95
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Noodweer en onweerstaanbare drang door angst is genoeg.
http://www.gpsv.be/zelfverdediging.htm
Oud 30 oktober 2013, 22:30   #96
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet niet altijd schieten om iemand te doden hé. Kogelvrije vesten die helpen niet tot over uw knieën hoor.
Typisch
Op de voorbeelden gaan letten, zonder de essentie te begrijpen.

Wat kan mij dat schelen of het kogelvrije vesten zijn, of granaten, of shotguns, of schietlappen? Ik ben geen wapenexpert.
Het gaat over het feit dat iedereen steeds zal zoeken om zich sterker te bewapenen, dan zijn omgeving.
Lees sneeuwbaleffect.
Oud 30 oktober 2013, 22:33   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Wij mogen de gangsters niet provoceren.
Bij mij blijven ze ook liever ver weg, maar het is niet alleen meer bij u thuis dat er gevaar bestaat voor uw leven hé, ook buiten huis kunt u overvallen worden en wanneer ge dan beroep wil gaan doen op de politie wens ik u veel succes.
http://www.youtube.com/watch?v=zNWh7dzrbKs
Oud 30 oktober 2013, 22:33   #98
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is voor zelfverdediging.

Een beetje slimme advocaat gaat dit echt niet inroepen als hij weet dat hij weet dat zijn client de inbreker in de rug geschoten heeft.
Die roept noodweer als reden.

Laatst gewijzigd door giserke : 30 oktober 2013 om 22:34.
Oud 30 oktober 2013, 22:34   #99
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch
Op de voorbeelden gaan letten, zonder de essentie te begrijpen.

Wat kan mij dat schelen of het kogelvrije vesten zijn, of granaten, of shotguns, of schietlappen? Ik ben geen wapenexpert.
Het gaat over het feit dat iedereen steeds zal zoeken om zich sterker te bewapenen, dan zijn omgeving.
Lees sneeuwbaleffect.
Nee, we moeten onze deur openzetten zodat ze zondermeer binnen kunnen lopen en alles stelen...
Oud 30 oktober 2013, 22:35   #100
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, we moeten onze deur openzetten zodat ze zondermeer binnen kunnen lopen en alles stelen...
Aanleiding geven tot diefstal is strafbaar.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be