![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik zelf stel als doel dat VB en NVA samen 40% van de stemmen moeten halen.
Dit is een ambitieus doch realistisch doel. Ik hoop ook dat het VB zo groot mogelijk wordt dus liever 30 (VB) - 10 (NVA) dan omgekeerd. Voor VB, de partij waar ik op ga stemmen, hoop ik op 12,5% van de stemmen. Wij komen terug! Wat is jullie doel? Laatst gewijzigd door Bezeke : 20 november 2013 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ik denk Vb 10 zetels
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Het kan me niet schelen hoeveel percent de verschillende partijen halen. Ik heb er geen fetisj voor. Wat telt zijn de regeringen die eruit volgen en de maatregelen die zij nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SP.A, Groen!, Ø-VLD en PVDA elk 4,9%.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Er is maar één ding belangrijk: dat eindelijk de fenomenaal hoge overheidsverspilling gestopt wordt. Dat kan enkel door de huidige regering verder regeren onmogelijk te maken. En dat kan dan weer enkel door N-VA te stemmen: elke andere stem is een stem voor Di Rupo II. De negatieve kanten van de N-VA wegen onmogelijk op tegen de gigantische overheidsverspilling van de traditionele partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een mooie score voor de klassieke tripartite die het hoedanook weer zal moeten waarmaken.
![]() LDD : JMDD mag een outplacement-cursus gaan volgen en nog wat verder leven van zijn uittredingsvergoeding als niet herkozen parlementair. Zijn vrijgekomen tijd kan hij nuttig besteden met vrijwilligerswerk zoals urinevlekken van wildzeikers op de dijk gaan opkuisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zolang CD&b, O-bLD, SPA en Groen samen onder de 50 % belanden zal mijn zondag niet meer stuk kunnen. In dat geval kan het me ook niet schelen hoeveel % de afzondelijke partijen behalen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Toffe samenleving, de uwe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Je kunt geen dominante kracht zijn binnen de Vlaamse regering en federaal in de oppositie zitten. Jij leeft in een andere realiteit waar de verschillende bestuursniveau volledig naast elkaar bestaan en waar ieder gewoon zijn ding doet zonder dat dat andere niveaus beïnvloed. Als N-VA de grootste partij wordt, en de VL regering gaat leiden zonder federaal de zaken te veranderen, maken ze een karikatuur van zichzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp perfect dat n-va voluit electoraal inzet op het federale, maar geloof niet dat hun werkelijke doel, zelfs het minimum-minimorum niet de vlaamse regering is. Of gaat n-va de overdrachten na de zesde laten modelleren en doorvoeren door een vlaamse tripartite misschien, moest ze er federaal niet bijgeraken ? Onwaarschijnlijk, zelfs ongeloofwaardig. En tactisch een blunder. Dan geraakt die partij nooit meer af van haar aureool dat ze vluchten voor verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Annemans zou er goed aan doen om zijn partij te ontbinden en zijn kiezers aan te raden voor de N-VA te stemmen.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
bovendien is het nog 6 maand voor de verkiezingen, dit zal het Vlaams Belang geen stemmen kosten hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Ik hoop dat Annemans zo'n 2 weken voor de verkiezingen zijn kiezers oproept om nu eens niet voor het VB te stemmen maar stem aan NVA te geven, kwestie van een score van meer dan 40% neer te zetten, want als we de huidige volksverraders en charlatans willen stoppen zal er minsten 50% moeten gehaald worden, eerder gaan ze niet stoppen. Arm Arm Arm Vlaanderen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, die van een meerderheid van de Belgen.
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat er nog mensen zijn als jij die het vertrouwen geven aan die partijen, daar kan ik gewoon echt niet inkomen. Het lijkt mij echt zo absurd en wereldvreemd. Neen, ik snap het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |