Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 21 november 2013, 21:46   #101
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hebt u zich ook al de vraag gesteld of ik u wel uw politiek adviseur zou willlen zijn?
Wat ik gewoon wilde zeggen system/het oosten, is dat je politieke analyses heel pover zijn. Onder andere omdat je zaken beweert die alleen maar gebaseerd zijn op loutere veronderstellingen. Waarom zou een N-VA'er ontgoocheld zijn omdat De Wever een dag in het ziekenhuis ligt voor een luchtwegeninfectie?

Laatst gewijzigd door stropdrager : 21 november 2013 om 21:46.
stropdrager is offline  
Oud 21 november 2013, 21:47   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Welnee ! dat is nu net het beste nieuws van heel dat verhaal
Wat het VB verliest krijgt de partij die niet achter een officiëel cordon sanitaire zit er naar alle waarschijnlijkheid gratis voor niks bij.

Mijn oproep aan Annemans om wat overschiet van zijn kiezers aan te raden voor de N-VA te stemmen wordt dus overbodig.

Je hebt gelijk. Dit is idd het beste nieuws van dit verhaal.
Oud 21 november 2013, 21:50   #103
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik zou wel eens willen weten wat het FDF in Waals-Brabant doet.
Wel, het staat nu al vast dat het FDF in Wallonië zijn beste score zal halen in de provincie Waals-Brabant. Maar het zal hoogst waarschijnlijk niet voldoende zijn om daar een zetel te halen (niet vergeten dat er in Waals-Brabant maar 5 zetels zijn).

Vorig jaar, bij de provincieraadsverkiezingen, haalde het FDF 4,9% van de stemmen en 2 zetels, maar daar is er natuurlijk geen kiesdrempel en zijn er ook veel meer zetels te verdelen.
stropdrager is offline  
Oud 21 november 2013, 21:51   #104
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik zou wel eens willen weten wat het FDF in Waals-Brabant doet.
Ja, dat zal ook interessant zijn om te weten.
peter1962 is offline  
Oud 21 november 2013, 21:53   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Wat ik gewoon wilde zeggen system/het oosten, is dat je politieke analyses heel pover zijn. Onder andere omdat je zaken beweert die alleen maar gebaseerd zijn op loutere veronderstellingen. Waarom zou een N-VA'er ontgoocheld zijn omdat De Wever een dag in het ziekenhuis ligt voor een luchtwegeninfectie?
De ontgoochelden zijn degenen die liever hadden gezien dat hun ultieme vijand de pijp was uitgegaan. Vanmorgen deden ze nog alsof ze verontwaardigd waren over de houding van De Winter, maar als luttele uren later blijkt dat De Wever er met een longinfectie vanaf komt reageren ze op zijn Dewinters....of erger.
Oud 21 november 2013, 21:57   #106
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

als ons weverken na wa langer int ziekenhuis bleft kan da wel es 31.8 worden
Kaaskoppie is offline  
Oud 21 november 2013, 22:18   #107
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

en zeggen dat Henri 1 dacht dat ze gedaan hadden 'der untergang' volgens hem, een lap rond zijn oren ja....
Draai of keer het zoals je wilt Systeem -het oosten je kan er niet vanonder dat ze sterk staan en dat piekt een beetje he!!Kijk goed wie de verliezers zijn en spreek dan even mee zoals hoort, leer de werkelijkheid onder ogen zien in plaats van verzuurd te zijn!

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 21 november 2013 om 22:19.
Brakelaar is offline  
Oud 21 november 2013, 22:27   #108
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Lolbroek. Ze hebben nog bij geen enkele verkiezing 31,2 % behaald, en jij komt aankakken met "over hun hoogtepunt heen" ? Dat mag je inderdaad eens uitleggen.

Wat inderdaad wel zorgwekkend is, is de verdere achteruitgang van het VB. Ik hoop dat deze peiling die trend alvast volledig fout heeft.
Sinds wanneer zijn peilingen verkiezingen ?
Henri1 is offline  
Oud 21 november 2013, 22:28   #109
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij hebt alvast je conclusie getrokken, zie ik.

Hoeveel% haalde de N-VA bij de vorige verkiezingen?
Hoeveel% zijn "onze" Vlaams-nationalisten er dus op achteruit gegaan?

Hoeveel% winnen alle traditionele (lees democratische) partijen vergeleken met de vorige verkiezingen?

Ik zou toch maar niet te vroeg juichen als ik jou was want de rode duivels hebben België ook nog niet gered.
Fixed
Henri1 is offline  
Oud 21 november 2013, 22:30   #110
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn peilingen verkiezingen ?
Inderdaad. Vraag eens aan Het Systoosten hoe hij zonder nieuwe verkiezingen zo zeker is dat de N-VA over het hoogtepunt heen is.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 21 november 2013, 22:31   #111
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Vraag eens aan Het Systoosten hoe hij zonder nieuwe verkiezingen zo zeker is dat de N-VA over het hoogtepunt heen is.
Dat n-va aan zijn plafond zit is een feit. Dat weten ze zelf ook hoor.
Henri1 is offline  
Oud 21 november 2013, 22:33   #112
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De NVA is over zijn hoogtepunt heen. Het VB rolt de berg af. En de LDD ligt uitgerold en knock out aan de voet van de berg.

Daarentegen, alle Vlaamse regeringspartijen winnen.

Indien dit de uitslag zou zijn in 2014 (maar het is nog lang voordat er verkiezingen zijn...), dan ziet het er niet zo goed uit voor onze Vlaams-nationalisten.
Ik wou u net een goede en ontspannende reis naar het buitenland toewensen, maar ik merk dat u al terug bent. Niet dat het mij verbaast : ik weet dat u België niet langer dan een half uur kunt missen.

Wat daarentegen wel verbazing blijft wekken is dat u enerzijds stelt dat peilingen “slechts peilingen” zijn waarvan niemand de waarde of correctheid kan inschatten en die derhalve hoe dan ook onbetrouwbaar zijn, maar u er anderzijds altijd als de kippen bij bent om er vaststaande conclusies uit te trekken die in uw kraam passen.

Hebt u overigens de uitslag van bedoelde peiling in Wallonië en Brussel al eens bekeken….?
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  BP.jpg
Bekeken: 690
Grootte:  94,1 KB
ID: 92076
Gwylan is offline  
Oud 21 november 2013, 22:35   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik wou u net een goede en ontspannende reis naar het buitenland toewensen, maar ik merk dat u al terug bent. Niet dat het mij verbaast : ik weet dat u België niet langer dan een half uur kunt missen.

Wat daarentegen wel verbazing blijft wekken is dat u enerzijds stelt dat peilingen “slechts peilingen” zijn waarvan niemand de waarde of correctheid kan inschatten en die derhalve hoe dan ook onbetrouwbaar zijn, maar u er anderzijds altijd als de kippen bij bent om er vaststaande conclusies uit te trekken die in uw kraam passen.

Hebt u overigens de uitslag van bedoelde peiling in Wallonië en Brussel al eens bekeken….?
Bijlage 92076

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 november 2013 om 22:36.
Knuppel is offline  
Oud 21 november 2013, 22:36   #114
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat dénk jij te weten. Mensen zoals jij zeiden dat ook over het VB toen het doorsteeg naar 10%. En toen het daarna nog steeg. En de keer daarna. Telkens opnieuw de ontnuchtering die volgde toen ze uiteindelijk keer op keer door dat zogenaamde "plafond" braken tot een hoogte van uiteindelijk 25 %, dat ben je al vergeten, blijkbaar ?

Het volstaat dat het Arco-zaakje in de loop van de komende maanden nog eens lekker ontploft, en het ingebeeld "plafond" van de N-VA wordt nogmaals verhoogd. Mits een goede campagne en wat meeval (bvb. met Arco of een ander schandaal bij de trado's) kan het het nog heel wat meer dan 32 % worden. De N-VA kan bij een véél breder publiek recruteren dan het VB destijds
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 21 november 2013 om 22:37.
abramis brama is offline  
Oud 21 november 2013, 22:40   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fixed
Heb je dat fixen op het Brusselse advokatenkantoor geleerd waar je werkt, Hanske?
Oud 21 november 2013, 22:47   #116
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou bijzonder leuk zijn mocht die 31,2 % werkelijkheid worden, maar ik vertrouw peilingen van De Morgen al even weinig als die van de bRT. Het blijft wachten op de enige peiling die in het verleden het minst onbetrouwbaar bleek : die van LLB. Ik vermoed dat die er volgende week zou moeten aankomen.
Die peiling die N-VA 40% gaf op een week van de provincieraadsverkiezingen waar ze 28% haalde?
BWarrior is offline  
Oud 21 november 2013, 22:50   #117
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

Bijlage 92076
Helemaal niet, hoe komt ge nu aan deze onzin. Wanneer er een nieuwe peiling uitkomt dan doe ik daar mijn zegje over. Maar ik relativeer ook altijd peilingen. Wetende dat niemand eigenlijk kan zeggen in hoeverre zulke peiling juist is. Bovendien ovedrijft men met peilingen de laatste jaren. Men slaat de mensen dood met peilingen over van alles en nog wat.

Voor wat betreft u grafiekjes, ik had het wel over de Vlaamse regeringspartijen. U kunt uw grafiekjes weer opbergen.

Nu ben ik wel verplicht aan uw adres te besluiten: twee keer onzin posten in zo weinig zinnen... il faut le faire!

Laatst gewijzigd door system : 21 november 2013 om 22:52.
system is offline  
Oud 21 november 2013, 22:53   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als jouw advocatenkantoor zich op feiten baseert die het uit zijn duim zuigt verliest het zeker meer rechtzaken dan dat het er wint. Heb ik je in mijn vorige leven al niet eens gezegd dat advocaten zoals jij hun klanten op die manier eerder de bak in dan uit praten?

Een goede advocaat slaat er niet met de klak naar, maar trekt zijn mond pas open als hij bewijzen heeft van hetgeen hij denkt te weten.
Oud 21 november 2013, 23:04   #119
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...pulairste.aspx

Partij Peiling Nov/2013 Peling Aug/2013
N-VA 31,20% 30,70%
CD&V 17,4% 17,2%
VLD 14,40% 14,10%
SP.A 13,10% 12,70%
VB 9,60% 11,90%
Groen! 8,90% 6,20%
PVDA 3,00% 2,20%
LDD 0,70% 2,80%
REST 1,70% 2,20%
TOTAAL 100,00% 100,00%

% huidige meerderheid 44,9% 44,0%
+groen 53,80% 50,20%
Als ze willen kunnen ze dus makkelijk nog een Di Rup II maken? Zucht.

Nu, de NVA heeft nog het voordeel van de zetels omdat ze de grootste zullen zijn, en hopen dat al die Arco tjeven thuis blijven.
BonBon is offline  
Oud 21 november 2013, 23:07   #120
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Alweer een peilingsresultaat onder hun percentage dat ze in 2010 behaalden bij de Senaat. Het niveau waar BDW opkomt is per definitie het relevantste, t.t.z. het niveau waar ze de boel het hardst mee kunnen blokkeren. Dus als N-VA niet meer haalt (voor de Kamer ditmaal) dan in 2010 in de Senaat, dan zijn ze ook minder nodig dan in 2010 om een regering te kunnen vormen.
Robinus V is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be