![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sta inderdaad een heel ander maatschappijbeeld voor dan u. Inderdaad, gebaseerd op solidariteit. Als het nodig is, zullen wij bijvoorbeeld onze (schoon)ouders in huis nemen, liever dan ze in een bejaardentehuis op te nemen. Wij vinden dat in ons gezin een heel belangrijke waarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U weet helemaal niet wat gelovige ouders doen. U veronderstelt dat geloofsoverdracht gelijk is met indoctrinatie en dat kinderen in een soort afgeschermde huls wonen waardoor ze geen enkel contact hebben met de buitenwereld. Welnu, dat is regelrechte onzin. Net als alle andere kinderen gaan mijn kinderen naar school, hebben niet-gelovige of andersgelovige vrienden en vriendinnen, zien wat er op deze wereld te koop is... Wij geven het geloof evenwel door in voorbeeld en door de geest. Niet door te dwingen. Niet door te indoctrineren. Dat verzint u erbij, juist omdat u niet vertrouwd bent met de wereld van gelovige gezinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen. Jij hebt ze onmiddellijk met de christelijke god opgezadeld. Derhalve valt jouw "niet-dwingende" religueuze opvoeding wel degelijk onder de noemer indoctrinatie. Jij kunt wel proberen om zoveel mogelijk om dit gegeven heen te fietsen, het verandert niks aan de feiten, ongeacht of jouw kinderen al dan niet in contact komen met andersdenkenden.
![]() |
![]() |
#445 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wollig taalgebruik en semantische truukjes a volonté, maar een duidelijk antwoord? Nog in geen 1000 jaar.
![]() |
![]() |
#446 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan ook tegen de doodstraf zijn vanwege rationele argumenten. Bvb het feit dat altij een onzekerheid is over de juistheid van de feiten. Er zijn reeds meerdere onschuldige mensen to de doodstraf veroordeeld. En er zijn nog ander argumenten. Maar dit is niet hetzelfde als zeggen 'Een mens doden is altijd fout'. We hebben bvb euthanasie waarbij het doden van een mens, mits deze persoon het daarmee eens is, zelfs een weldaad kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als dit het geval is presenteer ik u een nieuwe vergelijking: om naar de bakker te gaan rijdt u met uw Jeep over de speelplaats van de kleuterschool. Als er dan wat kindjes onder de wielen belanden maakt u daar geen probleem van, u bent namelijk toch niet langs daar gereden om ze dood te rijden, het was immers de kortste weg. Als u werkelijke het zwakke leven wil beschermen kiest u voor invitro, niet voor bezwangering op natuurlijke wijze. Hebt u al uw kinderen via invitro ter wereld gebracht, of hebt u voor de kortste weg gekozen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Banneling
|
![]() Ach, iedereen weet dat de Jan zijn mening wel eens zou kunnen veranderen indien één van zijn eigen dochters verkracht wordt en met een ongewenste baby opgezadelt wordt. Wat zou je dan doen, Jan? Je dochtertje van school afhalen en haar verplichten die zwangerschap, waarvan ze gruwt, te volbrengen? Denk je het gewoon eens in. Wat als UW dochter ongewenst zwanger wordt en de vrucht niet wil voldragen? Ik denk dat het zonneke in uw Downerkes-utopie algauw zal verdwijnen! En laat ik alvast zeggen dat ik mensen die vrouwen dwingen een zwangerschap te volbrengen (en zorg te dragen voor het kind) monsters vind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoe u dat dan zelf invult. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel u het gewoon zonder argumenten aan de kant schuift, vormt het weldegelijk een fundamenteel gegeven dat mijn kinderen niet in een eenvormige maatschappij opgroeien. Hierdoor komen ze in contact met andersdenkenden, andersgelovigen, niet-gelovigen... wat ervoor zorgt dat ze zich allerlei vragen stellen waarmee we als gelovige ouder moeten omgaan. Van een dwingend geloof is helemaal geen sprake, daar dit ook geen blijvende vruchten geeft. Dit heeft de ontkerkelijking meer dan wat anders immers aangetoond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat ik niet in zo'n achterlijk gezin ben opgegroeid...Het is nog erger dan zo'n conservatief moslimgezin waar de vrouw ook raar wordt bekeken als ze niet meer dan drie kinderen heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |