![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, ik geef toe, het had ook anders kunnen aflopen. Ik had ook blijvend kwaad op haar kunnen zijn of ik had ook iemand kunnen zijn, wie het niks kon schelen. Citaat:
Ik weet niet wie je bent, maar ik denk dat je mij beter kan begrijpen als je, je wat empatisch opstelt. Stel je, je leven voor, met of zonder een (extra) kind. Heel veel dingen veranderen dan. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 december 2013 om 21:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() M&M's gaan halen uit de nachtwinkel om 2u snachts?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 | |
|
![]() Citaat:
maar het is onderhand wel duidelijk, gij zijt een brijnaaldtype
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beledigingen, zijn trouwens totaal overbodig als je sterke argumentatie kunt aanbrengen. Niet dus. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 december 2013 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 |
|
![]() zijt gij ook een brijnaaldtype Paulus?
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Empathie. Zeer goed. Misschien ook op te brengen voor een vrouw die binnen het kader van de wet overgaat tot zwangerschapsonderbreking. Belast haar niet méér dan ze al is, want meestal zal haar beslissing zwaar en weloverwogen zijn.
![]() |
![]() |
#1049 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het bestaan van een bepaald verschijnsel dan de legitimatie ervan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zelden is abortus juist geen gevolg van een "weloverwogen beslissing". Vaak oefenen mannen druk uit om een abortus te laten uitvoeren, want ja, dat kind is het resultaat van een avontuurtje buiten het huwelijk. Heel hinderlijk voor die man natuurlijk. Ook heel vervelend als je als man geen verantwoordelijkheid wilt opnemen. De vrouw is vaak slachtoffer, iets wat we in Pro Vita Mechelen al meer dan eens hebben kunnen ondervinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mannen...... Empathie, ik schreef daar al over. Maar ja, alles excuses zijn goed voor sommige dogmatici.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 15 december 2013 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, daarom was ik in het verleden actief binnen Pro Vita Mechelen. Hierdoor klinkt Paulus' verhaal me heel bekend in de oren: vrouwen die (jaren) na hun abortus heel diep zitten en er enorm veel spijt over hebben. En vaak nog eens kinderloos blijven. Vergeten we immers niet: abortus is ook voor de vrouw soms geen ongevaarlijke ingreep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 |
Minister-President
|
![]() Ik wil het niet over één verhaal hebben.
Ik vind niet dat 'wij' ons moeten bemoeien met de beslissingen van 'de vrouw' die handelt binnen de wet.
![]() |
#1054 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat me wel verwondert is 'dat de man zijn verantwoordelijkheid niet pakt' maar dat je zelf de vrouw aanpakt. Beetje bang van die mannen? Want het blijft niet bij discussie over een onderwerp, je postings staan vol van acties terzake.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 15 december 2013 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, waar haalt u het vandaan dat ik "de vrouw aanpak" en niet "de man"? Waaruit moet dat dan blijken? Ik wijs juist naar de enorme verantwoordelijkheid van de man in veel van die zogezegde "overwogen" abortussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cijfers niet, maar wel veel ervaring met vrouwen die bij Pro Vita de weg vonden en daar hun ervaringen met ons deelden. Soms ronduit schrijnende verhalen van de druk die soms op vrouwen wordt uitgeoefend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 |
Minister-President
|
![]() In posting 1056 - juist hierboven -word je herinnerd aan je eigen uitspraak met de 'vrouw als slachtoffer' van de man. Je wijst naar de man die zijn verantwoordelijkheid ontloopt.
Pak je die écht bij zijn nekvel? Of hoe doe je dat?
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 15 december 2013 om 22:27. |
![]() |
![]() |