Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 16 december 2013, 22:52   #1461
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Maar het moet natuurlijk een microwezentje zijn.

[/quote]

Tuurlijk.
g_z is offline  
Oud 16 december 2013, 23:00   #1462
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Tuurlijk.
Evolutie in de Islam

Havanna is offline  
Oud 16 december 2013, 23:00   #1463
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Gehoord van de Perzen die op de hoogte waren met de Griekse filosofie.

Overigens staat er in mijn Koran: En aan jouw Heer ontgaat er geen greintje......

Dus geen atoom, maar een greintje.

Kortom: de kunst van het vertalen is hier debet aan.

Zoals ik al reeds zei: nog even en ook mijn atoomtheorie met microwezentjes en al wordt in de Koran gelezen......

Kent u deze?

6.59
Hij bezit de sleutels der geheimen; niemand kent die buiten hem; hij weet wat op het droge land en in de zee is; er valt geen blad af, of hij weet het; nergens is een eenvoudige zaadkorrel in de duistere gedeelten der aarde, nergens een groen of verdord spruitje, dat niet in het duidelijke boek is opgeschreven.
g_z is offline  
Oud 16 december 2013, 23:02   #1464
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Evolutie in de Islam

Ik heb al mijn gebeden al verricht.

Is mijn toppreoriteit en zal nooit stoppen tot ik begraven word.

Dan komt de rest.

Maakt niet uit welke zonde's ik bega.

Laatst gewijzigd door g_z : 16 december 2013 om 23:03.
g_z is offline  
Oud 16 december 2013, 23:02   #1465
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Kent u deze?

6.59
Hij bezit de sleutels der geheimen; niemand kent die buiten hem; hij weet wat op het droge land en in de zee is; er valt geen blad af, of hij weet het; nergens is een eenvoudige zaadkorrel in de duistere gedeelten der aarde, nergens een groen of verdord spruitje, dat niet in het duidelijke boek is opgeschreven.
ken je deze?

Wat een drukke dag! Mama's en papa's: we kennen al een spinnenliedje én een spinnenversje! We hebben geleerd hoe een spin haar web weeft, spinnenpuzzels gemaakt,... Enkele kleuters hebben hun contractwerkje ook al afgewerkt. En we mochten ook spinnenpootjes en spinnen boetseren met plasticine. Leuk! Morgen gaan we op SPINNENJACHT! Joepie!
Havanna is offline  
Oud 16 december 2013, 23:04   #1466
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
ken je deze?

Wat een drukke dag! Mama's en papa's: we kennen al een spinnenliedje én een spinnenversje! We hebben geleerd hoe een spin haar web weeft, spinnenpuzzels gemaakt,... Enkele kleuters hebben hun contractwerkje ook al afgewerkt. En we mochten ook spinnenpootjes en spinnen boetseren met plasticine. Leuk! Morgen gaan we op SPINNENJACHT! Joepie!

Proficiat, men zal wel trots op u wezen.
g_z is offline  
Oud 17 december 2013, 23:37   #1467
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kent u deze?

6.59
Ook dat moeten de eindeloos vele boeken (en films en computers) van de microwezentjes wezen.
Want die houden alles tot in de triljoenste seconde bij.

Om van de mini-microwezentjes maar te zwijgen, die weten nog veel meer dan zij.

harriechristus is nu online  
Oud 17 december 2013, 23:41   #1468
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

C - Het testament van mijn leven.

De kans dat ik nog bij leven en welzijn serieus genomen wordt, lijkt mij erg klein, gezien de mateloos domme en slechte reacties tot nu toe. Ik heb wat dat betreft het gevoel tussen de barbaren te leven in plaats van in een beschaafd land.
Maar als het zo mocht zijn dat ik het niet meer mee zal maken dan werk ik hopelijk bij deze nog voor het nageslacht. Ik ben niet de eerste die pas na zijn dood serieus wordt genomen en ik zal ook wel niet de laatste zijn.
En in plaats van te denken dat de mensen mateloos dom zijn, op het achterlijke af, zal ik maar denken dat ik nu eenmaal mijn tijd ver vooruit ben.
De mens is nu eenmaal een collectief wezen en kan niet verder denken dan de vooroordelen van zijn eigen tijd.
Dus dan wordt mijn werk mijn testament voor het nageslacht.
Maar gaat de wereld onder dan is ook dit laatste tevergeefs en blijft mij slechts het plezier in mijn werk.
Dat ik de filosofie van Hegel heb mogen begrijpen en mijn atoomtheorie heb mogen vinden, daar mag ik God (de microwezentjes) dankbaar voor zijn. Het heeft mij zin en vreugde in het leven gegeven tot op de huidige dag.
Oud 17 december 2013, 23:41   #1469
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om van de mini-microwezentjes maar te zwijgen, die weten nog veel meer dan zij.

De theorie begint te verfijnen. Straks zitten we met een hele Tolkien wereld.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 17 december 2013, 23:48   #1470
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
C - Het testament van mijn leven.

De kans dat ik nog bij leven en welzijn serieus genomen wordt, lijkt mij erg klein, gezien de mateloos domme en slechte reacties tot nu toe. Ik heb wat dat betreft het gevoel tussen de barbaren te leven in plaats van in een beschaafd land..
Zelf zitten we er altijd ook voor iets tussen. En er zijn ook serieuze reacties tussen de spot, humor en onbegrip door.
Citaat:
Maar als het zo mocht zijn dat ik het niet meer mee zal maken dan werk ik hopelijk bij deze nog voor het nageslacht. Ik ben niet de eerste die pas na zijn dood serieus wordt genomen en ik zal ook wel niet de laatste zijn.
En in plaats van te denken dat de mensen mateloos dom zijn, op het achterlijke af, zal ik maar denken dat ik nu eenmaal mijn tijd ver vooruit ben.
Hoop doet leven. Ik heb de neiging ook zo te denken. Maar naast de Breugels, Barlachs en de Sixto Rodriguez verhalen zijn er ook heel wat mensen die zinnige dingen deden en zeiden die nooit erkenning gehad hebben. We kennen hun namen niet. We kunnen enkle veronderstellen dat ze bestaan omdat we weten dat het leven nu eenmaal niet eerlijk is in die zin. Hoeveel zaad gaat niet verloren om die ene bloem te doen bloeien? Waarom zouden wij niet deel uit maken van dat verloren zaad?

Een kleine bijdrage is er steeds. Al was het maar een achtergelaten vraag in de gedachten van iemand anders. We hechten gewoon te veel belang aan individualiteiten. Het gaat niet om ons. Niet om u of mij. Niet om Picasso of Jezus.
Citaat:
De mens is nu eenmaal een collectief wezen en kan niet verder denken dan de vooroordelen van zijn eigen tijd.
Dus dan wordt mijn werk mijn testament voor het nageslacht.
Maar gaat de wereld onder dan is ook dit laatste tevergeefs en blijft mij slechts het plezier in mijn werk.
Dat ik de filosofie van Hegel heb mogen begrijpen en mijn atoomtheorie heb mogen vinden, daar mag ik God (de microwezentjes) dankbaar voor zijn. Het heeft mij zin en vreugde in het leven gegeven tot op de huidige dag.[/
Je bent hier welkom wat mij betreft. Ik beschouw je bijdragen als zinvol. Ik neem het wel niet te letterlijk meestal.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 december 2013 om 23:50.
Johan Bollen is offline  
Oud 18 december 2013, 08:46   #1471
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De theorie begint te verfijnen. Straks zitten we met een hele Tolkien wereld.
Op zijn minst.

Om van de super-mini-microwezentjes maar te zwijgen.

Oud 18 december 2013, 08:54   #1472
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zelf zitten we er altijd ook voor iets tussen. En er zijn ook serieuze reacties tussen de spot, humor en onbegrip door.
Zelden, maar het komt wel eens voor.

Citaat:
Hoop doet leven. Ik heb de neiging ook zo te denken. Maar naast de Breugels, Barlachs en de Sixto Rodriguez verhalen zijn er ook heel wat mensen die zinnige dingen deden en zeiden die nooit erkenning gehad hebben. We kennen hun namen niet. We kunnen enkle veronderstellen dat ze bestaan omdat we weten dat het leven nu eenmaal niet eerlijk is in die zin. Hoeveel zaad gaat niet verloren om die ene bloem te doen bloeien? Waarom zouden wij niet deel uit maken van dat verloren zaad?
Inderdaad, zo is het best mogelijk dat de hele aarde verloren gaat.

Geen probleem omdat er nog zoveel andere bewoonde planeten moeten zijn in het heelal.

En zouden we de aarde met een zaadcelletje vergelijken dan is onze kans tot overleven zelfs zeer miniem.
Citaat:

Een kleine bijdrage is er steeds. Al was het maar een achtergelaten vraag in de gedachten van iemand anders. We hechten gewoon te veel belang aan individualiteiten. Het gaat niet om ons. Niet om u of mij. Niet om Picasso of Jezus.
Waarom kennen we hun namen dan zo goed?
Neen, zeer waardevol is het geniale individu als een licht voor ons allen in de duisternis.
Citaat:
Je bent hier welkom wat mij betreft.
Ik beschouw je bijdragen als zinvol.
dank je wel, dat is tenminste al iets.
Citaat:
Ik neem het wel niet te letterlijk meestal.
Dan heb je toch nog iets gemist.
Oud 18 december 2013, 08:59   #1473
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kent u deze?

6.59
Hij bezit de sleutels der geheimen; niemand kent die buiten hem; hij weet wat op het droge land en in de zee is; er valt geen blad af, of hij weet het;
Omdat in elk blad een aantal van 10^36 microwezentjes zit.......
Oud 18 december 2013, 14:23   #1474
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat in elk blad een aantal van 10^36 microwezentjes zit.......
Nog eentje.

18 De spelonkt/Grot

109. Zeg: "Al ware de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, zo zou de oceaan zijn uitgeput eer de Woorden van mijn Heer ten einde komen - zelfs al zouden Wij er evenveel ter aanvulling toevoegen."

110. Zeg: "Ik ben slechts een mens gelijk gij, doch mij wordt geopenbaard dat uw God slechts één God is. Laat daarom degene, die op de ontmoeting met zijn Heer hoopt, goede daden verrichten en bij de aanbidding van zijn Heer niemand anders met Hem vereenzelvigen."
g_z is offline  
Oud 18 december 2013, 20:19   #1475
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog eentje.

18 De spelonkt/Grot

109. Zeg: "Al ware de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, zo zou de oceaan zijn uitgeput eer de Woorden van mijn Heer ten einde komen - zelfs al zouden Wij er evenveel ter aanvulling toevoegen."
Den Heer zal wel blauwe vingers hebben gekregen van al dat geschrijf.....
Citaat:
110. Zeg: "Ik ben slechts een mens gelijk gij, doch mij wordt geopenbaard dat uw God slechts één God is.
EEN is niet veel, terwijl oneindig in getal veel beter is.
Dat zijn de microwezentjes, die in alles aanwezig zijn en daarom ook alles kunnen weten.
Citaat:

Laat daarom degene, die op de ontmoeting met zijn Heer hoopt, goede daden verrichten en bij de aanbidding van zijn Heer niemand anders met Hem vereenzelvigen."
Blijkbaar is den Heer heel erg jaloers, terwijl de microwezentjes den Heer toch verre te boven gaan, omdat ze in ruimteschepen wonen en men den Heer nog nooit heeft gezien.
Waar is Hij gebleven?

Oud 18 december 2013, 20:23   #1476
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het derde gedeelte van de nieuwe Bijbel:

Epos: het laatste oordeel.

Hieraan ben ik begonnen in 2007 als een nieuwe mythologie, een hemelverhaal der fantasie om alle Goden en Godsdiensten met elkaar te verzoenen door ze met elkaar in contact te brengen en natuurlijk de mensheid daarbij. Het is een mengeling van fantasie en realiteit, met de nodige humor daarbij en relativerend vermogen, ook met veel seks en barbaarsheden, zoals kannibalisme.
Maar de hogere thema's zijn de filosofie en de godsdienst en de wetenschap en vooral ook om de mensheid tevens bewust te maken van onze toekomst in de ruimte.
Tot nu toe heb ik daarvan ongeveer 1800 bladzijde geschreven met het accent op het verleden.
Deze roman, als goddelijke komedie, bestaat weer uit drie delen: verleden, heden en toekomst. Ik ben nu bezig met het eerste deel, dat het verleden is en zich richt op het legendarische eiland Atlantis met als centrale figuren Jezus en Maria en Socrates en Xantippe en vele anderen, zoals Orpheus en Eurydice en Helena, maar ook: Faust en Mickey Mouse en ik speel ook zelf een rol als konijn Harriëtte en de filosoof Hegel als een egel komt er ook in voor.
Ik heb veel plezier met het schrijven hiervan en het zal wel niet klaar komen en pas eindigen als ik dood ben, want de hoeveelheid stof in deze is onuitputtelijk: de totale cultuur der mensheid in de vorm van een fantasieverhaal.
Oud 18 december 2013, 20:33   #1477
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Den Heer zal wel blauwe vingers hebben gekregen van al dat geschrijf.....
EEN is niet veel, terwijl oneindig in getal veel beter is.
Dat zijn de microwezentjes, die in alles aanwezig zijn en daarom ook alles kunnen weten.
Blijkbaar is den Heer heel erg jaloers, terwijl de microwezentjes den Heer toch verre te boven gaan, omdat ze in ruimteschepen wonen en men den Heer nog nooit heeft gezien.
Waar is Hij gebleven?

Een verdieping lager dan het dak.
g_z is offline  
Oud 18 december 2013, 20:38   #1478
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Loqman 31

25. En als u hun vraagt: "Wie schiep de hemelen en de aarde?" zullen zij gewis antwoorden: "Allah ". Zeg: "Alle roem behoort aan Allah." Maar de meesten hunner weten het niet.

26. Aan Allah behoort al hetgeen in de hemelen en op aarde is, voorzeker Allah is Zichzelf-genoeg, Geprezen.

27. En als alle bomen op aarde pennen waren en de oceaan, met nog zeven oceanen aangevuld (inkt was), de woorden van Allah zouden niet kunnen worden uitgeput. Voorwaar, Allah is Almachtig, Alwijs.

28. O mensen uw Schepping en uw Opstanding zijn slechts als die van een enkele ziel. Voorwaar, Allah is Alhorend, Alziende.

29. heeft u niet gezien, dat Allah de nacht in de dag doet overgaan en de dag in de nacht en dat hij de zon en de maan in dienst heeft gesteld? Elk loopt voor een vastgestelde tijd; Allah is goed op de hoogte van hetgeen u doet.
g_z is offline  
Oud 18 december 2013, 21:55   #1479
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, zeer waardevol is het geniale individu als een licht voor ons allen in de duisternis.
Genialiteit wordt sterk overschat. Deze houding past bij onze individualistische samenleving. Genialiteit is gerichte wil. Je laat er iets anders voor liggen. De meeste mensen zijn 'holistischer' ingesteld en concentreren zich niet zo diepgaand op één aspect van het leven.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 19 december 2013, 07:53   #1480
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een verdieping lager dan het dak.
Heel goed, want dan zit ie droog.....
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be