![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 |
Parlementslid
|
![]() Maar het moet natuurlijk een microwezentje zijn.
![]() ![]() ![]() Tuurlijk. |
![]() |
![]() |
#1462 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kent u deze? 6.59 Hij bezit de sleutels der geheimen; niemand kent die buiten hem; hij weet wat op het droge land en in de zee is; er valt geen blad af, of hij weet het; nergens is een eenvoudige zaadkorrel in de duistere gedeelten der aarde, nergens een groen of verdord spruitje, dat niet in het duidelijke boek is opgeschreven. |
|
![]() |
![]() |
#1464 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb al mijn gebeden al verricht. Is mijn toppreoriteit en zal nooit stoppen tot ik begraven word. Dan komt de rest. Maakt niet uit welke zonde's ik bega. Laatst gewijzigd door g_z : 16 december 2013 om 23:03. |
![]() |
![]() |
#1465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een drukke dag! Mama's en papa's: we kennen al een spinnenliedje én een spinnenversje! We hebben geleerd hoe een spin haar web weeft, spinnenpuzzels gemaakt,... Enkele kleuters hebben hun contractwerkje ook al afgewerkt. En we mochten ook spinnenpootjes en spinnen boetseren met plasticine. Leuk! Morgen gaan we op SPINNENJACHT! Joepie! |
|
![]() |
![]() |
#1466 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Proficiat, men zal wel trots op u wezen. |
|
![]() |
![]() |
#1467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want die houden alles tot in de triljoenste seconde bij. Om van de mini-microwezentjes maar te zwijgen, die weten nog veel meer dan zij. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() C - Het testament van mijn leven.
De kans dat ik nog bij leven en welzijn serieus genomen wordt, lijkt mij erg klein, gezien de mateloos domme en slechte reacties tot nu toe. Ik heb wat dat betreft het gevoel tussen de barbaren te leven in plaats van in een beschaafd land. Maar als het zo mocht zijn dat ik het niet meer mee zal maken dan werk ik hopelijk bij deze nog voor het nageslacht. Ik ben niet de eerste die pas na zijn dood serieus wordt genomen en ik zal ook wel niet de laatste zijn. En in plaats van te denken dat de mensen mateloos dom zijn, op het achterlijke af, zal ik maar denken dat ik nu eenmaal mijn tijd ver vooruit ben. De mens is nu eenmaal een collectief wezen en kan niet verder denken dan de vooroordelen van zijn eigen tijd. Dus dan wordt mijn werk mijn testament voor het nageslacht. Maar gaat de wereld onder dan is ook dit laatste tevergeefs en blijft mij slechts het plezier in mijn werk. Dat ik de filosofie van Hegel heb mogen begrijpen en mijn atoomtheorie heb mogen vinden, daar mag ik God (de microwezentjes) dankbaar voor zijn. Het heeft mij zin en vreugde in het leven gegeven tot op de huidige dag. |
![]() |
![]() |
#1469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De theorie begint te verfijnen. Straks zitten we met een hele Tolkien wereld.
|
![]() |
![]() |
#1470 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een kleine bijdrage is er steeds. Al was het maar een achtergelaten vraag in de gedachten van iemand anders. We hechten gewoon te veel belang aan individualiteiten. Het gaat niet om ons. Niet om u of mij. Niet om Picasso of Jezus. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 december 2013 om 23:50. |
|||
![]() |
![]() |
#1471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen probleem omdat er nog zoveel andere bewoonde planeten moeten zijn in het heelal. En zouden we de aarde met een zaadcelletje vergelijken dan is onze kans tot overleven zelfs zeer miniem. Citaat:
Neen, zeer waardevol is het geniale individu als een licht voor ons allen in de duisternis. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#1473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
18 De spelonkt/Grot 109. Zeg: "Al ware de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, zo zou de oceaan zijn uitgeput eer de Woorden van mijn Heer ten einde komen - zelfs al zouden Wij er evenveel ter aanvulling toevoegen." 110. Zeg: "Ik ben slechts een mens gelijk gij, doch mij wordt geopenbaard dat uw God slechts één God is. Laat daarom degene, die op de ontmoeting met zijn Heer hoopt, goede daden verrichten en bij de aanbidding van zijn Heer niemand anders met Hem vereenzelvigen." |
|
![]() |
![]() |
#1475 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Dat zijn de microwezentjes, die in alles aanwezig zijn en daarom ook alles kunnen weten. Citaat:
Waar is Hij gebleven? ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#1476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het derde gedeelte van de nieuwe Bijbel:
Epos: het laatste oordeel. Hieraan ben ik begonnen in 2007 als een nieuwe mythologie, een hemelverhaal der fantasie om alle Goden en Godsdiensten met elkaar te verzoenen door ze met elkaar in contact te brengen en natuurlijk de mensheid daarbij. Het is een mengeling van fantasie en realiteit, met de nodige humor daarbij en relativerend vermogen, ook met veel seks en barbaarsheden, zoals kannibalisme. Maar de hogere thema's zijn de filosofie en de godsdienst en de wetenschap en vooral ook om de mensheid tevens bewust te maken van onze toekomst in de ruimte. Tot nu toe heb ik daarvan ongeveer 1800 bladzijde geschreven met het accent op het verleden. Deze roman, als goddelijke komedie, bestaat weer uit drie delen: verleden, heden en toekomst. Ik ben nu bezig met het eerste deel, dat het verleden is en zich richt op het legendarische eiland Atlantis met als centrale figuren Jezus en Maria en Socrates en Xantippe en vele anderen, zoals Orpheus en Eurydice en Helena, maar ook: Faust en Mickey Mouse en ik speel ook zelf een rol als konijn Harriëtte en de filosoof Hegel als een egel komt er ook in voor. Ik heb veel plezier met het schrijven hiervan en het zal wel niet klaar komen en pas eindigen als ik dood ben, want de hoeveelheid stof in deze is onuitputtelijk: de totale cultuur der mensheid in de vorm van een fantasieverhaal. |
![]() |
![]() |
#1477 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een verdieping lager dan het dak. |
|
![]() |
![]() |
#1478 |
Parlementslid
|
![]() Loqman 31
25. En als u hun vraagt: "Wie schiep de hemelen en de aarde?" zullen zij gewis antwoorden: "Allah ". Zeg: "Alle roem behoort aan Allah." Maar de meesten hunner weten het niet. 26. Aan Allah behoort al hetgeen in de hemelen en op aarde is, voorzeker Allah is Zichzelf-genoeg, Geprezen. 27. En als alle bomen op aarde pennen waren en de oceaan, met nog zeven oceanen aangevuld (inkt was), de woorden van Allah zouden niet kunnen worden uitgeput. Voorwaar, Allah is Almachtig, Alwijs. 28. O mensen uw Schepping en uw Opstanding zijn slechts als die van een enkele ziel. Voorwaar, Allah is Alhorend, Alziende. 29. heeft u niet gezien, dat Allah de nacht in de dag doet overgaan en de dag in de nacht en dat hij de zon en de maan in dienst heeft gesteld? Elk loopt voor een vastgestelde tijd; Allah is goed op de hoogte van hetgeen u doet. |
![]() |
![]() |
#1479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Genialiteit wordt sterk overschat. Deze houding past bij onze individualistische samenleving. Genialiteit is gerichte wil. Je laat er iets anders voor liggen. De meeste mensen zijn 'holistischer' ingesteld en concentreren zich niet zo diepgaand op één aspect van het leven.
|
![]() |
![]() |
#1480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |