Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2013, 01:25   #61
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Door indoctrinatie. Ofwel via een derde persoon, ofwel via je opleiding, ofwel je geloof, ... Als ik zie dat er alleen uit België en Nederland honderden jongeren spontaan vertrekken naar Syrië uit geloofsredenen dan denk ik niet dat religieus terrorisme onbestaand is.
Idd, als ik zie hoe de financiele terroristen tekeergaan op de beurs, dan moeten die wolstraatsoort inderdaad wel ergens geindoctrineerd zijn, net zoals onze vredesstrijders hebben ze hun eigen nefast geloof, religieus terrorisme dus.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 december 2013 om 01:27.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 09:18   #62
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ah, nu snap ik Nietzsche en uzelf beter : het gaat jullie louter om de principiële tits en tats van de wetgeving. Pffff. I prefer saving lives.
Interessant om te weten dat (grond)wetten voor u van geen belang zijn.
Laat me raden. Mensenrechten ook niet?

Dat noemen ze gestoorde gekken en geen haar beter dan hen die ze claimen te bestrijden.

Laatst gewijzigd door Havanna : 29 december 2013 om 09:18.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 14:11   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Degene die tegen deze vormen van gegevensverzamelen zijn zijn dus ook tegen het vrijgeven van "prive" gegevens door Snowden. Als bedrijfsgegevens niet zomaar openbaar gemaakt mogen worden...dan deze dus ook niet? Zoniet? Hoe en wie bepaald dan wat wel mag vrijgegeven worden en wat niet?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 17:25   #64
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Degene die tegen deze vormen van gegevensverzamelen zijn zijn dus ook tegen het vrijgeven van "prive" gegevens door Snowden. Als bedrijfsgegevens niet zomaar openbaar gemaakt mogen worden...dan deze dus ook niet? Zoniet? Hoe en wie bepaald dan wat wel mag vrijgegeven worden en wat niet?
Welke gegevens van snowden bedoel je?
En het is niet omdat je tegen de maffia bent, dat je informatie van een spijtoptant moet negeren, evident.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 21:13   #65
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Erg veel heeft Snowden nog niet gehad aan zijn acties van het voorbije jaar trouwens. De gemiddelde burger ligt er niet wakker van en Snowden kan in bijna geen enkel land asiel verkrijgen. Nu ja, hij heeft wel veel aandacht gehad, ik vermoed dat het hem daarom ook te doen was.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 22:24   #66
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Erg veel heeft Snowden nog niet gehad aan zijn acties van het voorbije jaar trouwens. De gemiddelde burger ligt er niet wakker van en Snowden kan in bijna geen enkel land asiel verkrijgen. Nu ja, hij heeft wel veel aandacht gehad, ik vermoed dat het hem daarom ook te doen was.
Heb ik toch altijd al gezegd. Mensen doen hier wel alsof het ozo erg is en schreeuwen moord en brand als het op privacy aankomt. Maar in werkelijkheid kan het hen geen hol schelen en gaat het enkel om wat VS bashen.
De VS gaat echt niets met je gegevens doen als je geen slechte bedoelingen hebt.
Snowden heeft enkel zijn eigen leven en dat van anderen op het spel gezet. Meer niet.

Mensen geven dagdagelijks al hun info gratis en zonder aarzelen weg. Maar als er ergens een link met de VS bijkomt...Dan is het natuurlijk schending van de privacy.
Mensen geven privacy gegevens aan winkels voor bv een klantenkaart....geen enkel probleem, maar als de NSA via via deze gegevens zouden hebben...woeha!!!!

Laatst gewijzigd door illwill : 29 december 2013 om 22:26.
Oud 29 december 2013, 22:46   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mensen plaatsen alles op facebook, geven al hun persoonlijke gegevens aan allerhande instellingen, hebben geen probleem met streetview, melden zich op allerhande sites aan met hun gegevens, kopen alles online met hun gegevens...pfff.
En dan nog klagen over privacy? Komaan e!
Ook hier, degene die hier het hardste roepen zitten ook op facebook, sturen e-mails, doen on-line aankopen...en blijven dat doen terwijl ze zeggen dat NSA hun gegevens misbruiken...als dat zo zou zijn en jullie vinden dat ozo een groot probleem...waarom stoppen jullie er dan niet mee? 1 goed argument! Eentje!
Oud 29 december 2013, 23:05   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik toch altijd al gezegd. Mensen doen hier wel alsof het ozo erg is en schreeuwen moord en brand als het op privacy aankomt. Maar in werkelijkheid kan het hen geen hol schelen en gaat het enkel om wat VS bashen.
De VS gaat echt niets met je gegevens doen als je geen slechte bedoelingen hebt.
Snowden heeft enkel zijn eigen leven en dat van anderen op het spel gezet. Meer niet.

Mensen geven dagdagelijks al hun info gratis en zonder aarzelen weg. Maar als er ergens een link met de VS bijkomt...Dan is het natuurlijk schending van de privacy.
Mensen geven privacy gegevens aan winkels voor bv een klantenkaart....geen enkel probleem, maar als de NSA via via deze gegevens zouden hebben...woeha!!!!
Jij bent serieus niet instaat om het verschil te zien he?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 23:07   #69
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen plaatsen alles op facebook, geven al hun persoonlijke gegevens aan allerhande instellingen, hebben geen probleem met streetview, melden zich op allerhande sites aan met hun gegevens, kopen alles online met hun gegevens...pfff.
En dan nog klagen over privacy? Komaan e!
Ook hier, degene die hier het hardste roepen zitten ook op facebook, sturen e-mails, doen on-line aankopen...en blijven dat doen terwijl ze zeggen dat NSA hun gegevens misbruiken...als dat zo zou zijn en jullie vinden dat ozo een groot probleem...waarom stoppen jullie er dan niet mee? 1 goed argument! Eentje!
Waar het omgaat is dat de NSA aan het liegen is. Ze beweren dat ze gegevens verzamelen om terroristische acties te kunnen voorkomen.

Maar die terroristische acties gebeuren nauwelijks. Moet je gegevens van miljoenen mensen verzamelen om iets te voorkomen dat eens in de 20 jaar gebeurd ?
Oud 29 december 2013, 23:11   #70
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel is het van belang dat wij niet de VS gaan bashen. Want de VS is lang niet het enige land dat aan afluisteren doet.

Van de Britten, EU lid, is inmiddels bekend dat zij op grote schaal afluisteren, en wel op een manier die verder gaat dan de manier waarop de VS afluistert. Verder zijn er aanwijzingen dat er ook EU-landen gebruik kunnen maken van het spionagesysteem van de VS, het zou daarbij gaan om Nederland, Duitsland en wederom de Britten.

Het is al lang duidelijk dat de Nederlandse overheid/politiek verschillende telefoons hebben getapt.
Oud 29 december 2013, 23:20   #71
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jaja, die stoute NSA/VS toch !

http://tweakers.net/nieuws/90049/ops...texchange.html
Oud 29 december 2013, 23:51   #72
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zozo, 11 september had voorkomen kunnen worden ! Nou NSA, tappen maar ! .....
NSA of hoe dat toen ook heette, tapte reeds lang voor 9/11 af. Dat is ondertussen bewezen. Maar wat ik nu ga zeggen hoort in feite in de 9/11 rubriek. Het is dank zij de NSA dat 9/11 heeft kunnen plaatsvinden. Ik acht nl. de regering zelf verantwoordelijk. Droom nu maar lekker verder en geloof vooral alles wat officieel is of wat debunkers zeggen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 00:13   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
NSA of hoe dat toen ook heette, tapte reeds lang voor 9/11 af. Dat is ondertussen bewezen. Maar wat ik nu ga zeggen hoort in feite in de 9/11 rubriek. Het is dank zij de NSA dat 9/11 heeft kunnen plaatsvinden. Ik acht nl. de regering zelf verantwoordelijk. Droom nu maar lekker verder en geloof vooral alles wat officieel is of wat debunkers zeggen.
Ironie is je vreemd he?
Oud 30 december 2013, 00:19   #74
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Illwill rules, hij heeft jullie allemaal naar huis geargumenteerd.
Oud 30 december 2013, 00:19   #75
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Wacht maar tot sultan mohammed hier baas wordt. Dan is het gedaan met de vrije meningsuiting. Velen zullen dan zeggen: wat waren dat goede tijden met de Amerikanen.
Dat is ook niet waar natuurlijk he. De Amerikanen (de regering althans) is beste vriendjes met de moslims. Vergeten dat ze het vorige regime van Morsi in Egypte gesteund hebben ? Dat ze er staan op te springen om de rebellen in Syrie te helpen met wapens ? enz.. ik kan nog een hele tijd doorgaan met bewijzen dat Amerika beste vriendjes is met terroristen.

News Max - Radical Islamists Visited White House

http://www.newsmax.com/Emerson/Radic...0/25/id/461476

Time - terror - Five New Revelations About Anwar al-Awlaki: Prostitutes, Pizza and More

http://swampland.time.com/2013/07/03...izza-and-more/

Frontpage Magazine - Anwar Al-Awlaki’s Boss is Regular White House Visitor

http://www.frontpagemag.com/2012/dgr...house-visitor/

WND - TRAIL OF TERROR - Radical Islamists routinely visit White House

http://www.wnd.com/2012/10/radical-i...t-white-house/

De bovenstaande links zijn niet van mij. Heb ze hier op dit forum ergens tegengekomen.
Oud 30 december 2013, 00:22   #76
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ironie is je vreemd he?
Nee, maar ik weet niet onmiddellijk eens buiten een bepaald topic (dat van 9/11), hoe iemand's opinie over iets is. Misschien maar goed ook want anders zou ik dat doortrekken buiten een bepaald topic.
Oud 30 december 2013, 02:15   #77
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
-lol-
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 08:59   #78
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Gambassi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yup, 't is voor ons eigen bestwill dat de NSA al die data verzamelt.
We mogen van geluk spreken dat die kerels ons afluisteren.
De ultieme vrijheid.
Volgende stap : chippen gelijk de beesten ?

Laatst gewijzigd door Gambassi : 30 december 2013 om 09:16.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 09:43   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ga maar terug naar de 9/11 thread met je complottheorietjes, daar hoor je thuis.
Oud 30 december 2013, 09:47   #80
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar het omgaat is dat de NSA aan het liegen is. Ze beweren dat ze gegevens verzamelen om terroristische acties te kunnen voorkomen.

Maar die terroristische acties gebeuren nauwelijks. Moet je gegevens van miljoenen mensen verzamelen om iets te voorkomen dat eens in de 20 jaar gebeurd ?
Uiteraard komen die weinig voor, gelukkig maar. Het gaat net om het voorkomen van die enkele aanslagen met een grote impact (bijv. 9/11 of die metro's in Madrid). Net daarvoor moet dat internetverkeer grondig nagegaan worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be