Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2013, 19:22   #41
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Des te beter. Dan zullen de slaafse Walen eigenlijk beseffen dat het nationalistisch vlaanderen hen niets te bieden heeft.
Dan zullen ze daar zwarte sneeuw zien en de bedelstaf moeten opnemen.

Het is hier nog niet ter sprake gekomen maar er vloeit ook enorm veel geld via het boetefonds van Vlaanderen naar Wallonië. Vanzelfsprekend worden in Vlaanderen veel meer boetes geïnd dan in het armzalige deel van dit kloteland.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 19:27   #42
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht

dat was ook mijn eerste gedacht. hij moet wel zéér gefrustreerd rondlopen.
Dat denk ik ook als jouw berichten lees.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 19:40   #43
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
12.700.000.000 € per jaar, is dat "niets" ???

Als je dat deelt door het aantal Walen kom je aan een mininkomst van 297 € per maand. 10€ per dag. Alleen al aan onkosten voor 1 van mijn bedrijven breng ik meer dan 80 euro per dag in. 8 keer meer. Denk je nu echt dat ik wakker lig van u bedreigingen? Fuck off. De dag dat jij meer verdient op één maand dan ik op één dag, maak me dan wakker. Begrepen?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 20:16   #44
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat deelt door het aantal Walen kom je aan een mininkomst van 297 € per maand. 10€ per dag. Alleen al aan onkosten voor 1 van mijn bedrijven breng ik meer dan 80 euro per dag in. 8 keer meer. Denk je nu echt dat ik wakker lig van u bedreigingen? Fuck off. De dag dat jij meer verdient op één maand dan ik op één dag, maak me dan wakker. Begrepen?
hoho, wat een eigendunk!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 20:18   #45
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zijn uw bewijzen makker, want tegenwoordig hebben ze hier op het forum de mond vol van bewijzen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 20:30   #46
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
12.700.000.000 € per jaar, is dat "niets" ???

"Peanuts!"
Oud 30 december 2013, 20:35   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het aantal Walen reken voor 3.000.000 dan kom ik uit op 353 € per maand...
1 van uw bedrijven...pfff...
Ik bedreig u langs geen kanten ! Vlaanderen wordt morgen niet onafhankelijk hoor ! Als alles goed gaat na 2018.
Wat ik nu verdien, heeft hier niet het minste belang.
Wat jij verdient op 1 dag mag je uitleggen aan J. Crombez.
Wakker maken ??? In Vlaanderen gebruiken wij daarvoor een wekker.
Compris ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 20:39   #48
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat met de vergelijking tussen Vlaams Brabant en Luxemburg? Of Herent en Hoei? Hoe verklaart u dat?
Oud nieuws. Het is al altijd zo geweest.
Ten tijde van de rijkswacht had Wallonië 60 procent rijkswachters en 40 procent politie-agenten, waar in Vlaanderen de verhouding net andersom was.

De reden was natuurlijk dat rijkswacht door de federale kas werd betaald (waarin meer Vlaams geld circuleert) en de lokale politie door de gewestelijke kas.

Toen al luidde het dat de veiligheid in Wallonië hoofdzakelijk werd betaald door Vlaanderen.

Het is nog nooit anders geweest, en in een ondemocratisch land als België zal het altijd zo blijven.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 21:55   #49
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Waar zijn uw bewijzen makker, want tegenwoordig hebben ze hier op het forum de mond vol van bewijzen.
Ik zou je aanraden DucDEnghien te negeren, hij is een trol die waarschijnlijk in de kelder van zijn ouders woont die elke zoveel maanden eens komt beweren hoe superieur hij is en blablabla.

We kunnen niet enkel naar het aantal inwoners kijken maar ook criminaliteit en oppervlakte speelt een rol maar is het wel een ferme scheeftrekking.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 22:16   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Het is hier nog niet ter sprake gekomen maar er vloeit ook enorm veel geld via het boetefonds van Vlaanderen naar Wallonië. Vanzelfsprekend worden in Vlaanderen veel meer boetes geïnd dan in het armzalige deel van dit kloteland.
Meer politie, minder boetes. Goed gezien van de zuiderlingen. Hun economisch denken lijkt erop gericht te zijn de transfers te vergroten. Vlamingen laten begaan omwille van de goede vrede. Maar uiteindelijk is dat een verkeerde houding. De vrede wordt beter gediend door een eerlijk systeem, ook al dient dat met wat opschudding in het zuiden gepaard te gaan.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 22:20   #51
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is nog nooit anders geweest, en in een ondemocratisch land als België zal het altijd zo blijven.
Laten we niet te pessimistisch zijn. Jammer dat je met de NVA een neoliberaal progamma erbij dient te nemen. Anders zou die beweging naar respect en eerlijkheid voor Vlaanderen nog groter zijn en misschien effectief een einde aan dit soort van profiteerpraktijken kunnen maken. Nu dreigen ze verslonden te worden door het corrumperende machtspel indien ze stagneren.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 december 2013 om 22:21.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 22:41   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik zou je aanraden DucDEnghien te negeren, hij is een trol die waarschijnlijk in de kelder van zijn ouders woont die elke zoveel maanden eens komt beweren hoe superieur hij is en blablabla.

We kunnen niet enkel naar het aantal inwoners kijken maar ook criminaliteit en oppervlakte speelt een rol maar is het wel een ferme scheeftrekking.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 02:41   #53
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Oud nieuws. Het is al altijd zo geweest.
Ten tijde van de rijkswacht had Wallonië 60 procent rijkswachters en 40 procent politie-agenten, waar in Vlaanderen de verhouding net andersom was.
De reden was natuurlijk dat rijkswacht door de federale kas werd betaald (waarin meer Vlaams geld circuleert) en de lokale politie door de gewestelijke kas.
Toen al luidde het dat de veiligheid in Wallonië hoofdzakelijk werd betaald door Vlaanderen.
Inderdaad was dit altijd schering en inslag op alle gebieden. De Post vroeger en nu nog: meer kantoren per inwoner in Wallonië dan in Vlaanderen. Ik woonde in een Vlaamse gemeente met grofweg 1.000 inwoners en had NUL postkantoor en werkte in een Waalse gemeente van circa 1.000 inwoners en op het op het daargelegen postkantoor 'werkten' 5 personen.
De NMBS duizenden meer reizegerskilometer in Vlaanderen maar veel meer personeel en kantoren in Wallonië. De investeringen gaan dezelfde richting uit. (Luik, Bergen, ...)
Onderwijs wordt volgens het aantal leerlingen vergoed. De gebruikte leerlingenaantallen in Wallonië zijn sinds 1950 aangepast. In de 80-er jaren stelde men vast dat het aantal schoolgaande kinderen veel hoger was dan de wat men uit de gegevens van de Burgerlijke Stand kon afleiden.
Het franstalig onderwijs ging reeds een aantal keer 'failliet', telkens werd met instemming van de Vlaamse traditionelen het zaakje weer solvabel gemaakt. Schulden werden kwijtgescholden en men kon met een nieuwe lei beginnen. Dat gebeurde zowel in de 80-er als de 90-er jaren. Bij die laatste redding bedongen de franstaligen, dat de leerlingencijfers door het Rekenhof niet openbaar gemaakt mochten worden.
Eenzelfde patroon kon men vaststellen in de ziekenzorg. De Waalse ziekenfondsen gingen keer op keer nagenoeg failliet en werden met federaal (d.w.z. hoofdzakelijk Vlaams) geld gered. De huidige betrokken minister Onckelinx heeft zo'n redding op haar actief.
En zo kunnen we verder gaan met de Douane, de Fiscus, de NMBS, de NGO's, de Politiek enz...
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 09:59   #54
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer politie, minder boetes. Goed gezien van de zuiderlingen. Hun economisch denken lijkt erop gericht te zijn de transfers te vergroten. Vlamingen laten begaan omwille van de goede vrede. Maar uiteindelijk is dat een verkeerde houding. De vrede wordt beter gediend door een eerlijk systeem, ook al dient dat met wat opschudding in het zuiden gepaard te gaan.
Natuurlijk is dat goed gezien van de zuiderlingen. En in het licht van wat fcal hierboven zegt is de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië nog veel groter dan gedacht en is het zeer duidelijk waarom de waaltjes zo tegen het confederalisme van NVA gekant zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 10:17   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zijn Mons en Charleroi dan nog crimineler dan Groot-Luik?
U geeft hier toe weinig of niks van Liège te weten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 10:34   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Vindt de NVA nu dat er in Wallonië te veel of in Vlaanderen te weinig agenten zijn? Is dit een oproep naar de Vlaamse gemeentebesturen dat zij meer agenten in dienst moeten nemen?
Ik zou het anders formuleren:

- ofwel hebben ze in Wallonië gelijk, en dan is een minstens even sterke politiemacht in Vlaanderen ook broodnodig, gebaseerd op dezelfde criteria als degene die in Wallonie worden aangehouden

- ofwel hebben ze in Wallonië géén gelijk en hoeft de Vlaamse belastingbetaler niet op te draaien voor deze "nice to have" korpsen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 10:37   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat de oppervlakte van het grondgebied ook wel een rol speelt. Als uwe Luxemburgse flik van Arlon naar Vielsalm moet rijden voor een inbraak zijt ge wel efkes onderweg.
dat is een criterium waar rekening mee mag worden gehouden.
Maar wat doen die twee flikken dan als er geen werk is? Degene die ik ken opent een bed & breakfast, een fietsenverhuurwinkel (waarschijnlijk allemaal op naam van madame, of zelfs niet), en als er eens twee auto's op mekaar botsen dan zal hij van kostuum veranderen neem ik aan?
Was trouwens in een dorp vlak naast Bertrix. U allen zeer bekend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 31 december 2013, 10:40   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

uiteraard. Alleen al de flitsboetes van 1700 ofzo Vlaamse flitspalen tegenover 75 niet werkende Waalse flitspalen worden in één potje gedaan, dan dan nadien "eerlijk" 50/50 aan de twee gewesten wordt verdeeld; Juste est juste zei Ministre Kaatkoet.

Oud 31 december 2013, 10:49   #59
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is een beetje in lijn met zowat alles wat in België moet worden gefinancierd, maar deze is wel een goeie om eens op een concrete manier de scheve situatie aan te tonen.

De ene gaat schieten op de pianist van dienst, Weyts, de andere gaat weer staan lullen over de Vlaams-nationalisten.

Feit is en blijft dat er in dit land foutieve evenwichten zijn die maar niet opgelost geraken, vooral vanwege de onwil van de Waalse politici en de onmacht van hun Vlaamse collega's.
http://www.vvsg.be/veiligheid/lokale...elage_logo.pdf
Graag gedaan. Al zou het tijd om de normen te actualiseren, maar dat is een andere discussie.

Statistieken en politiek, meestal trekt het op niet veel... Hopelijk is het een bewuste keuze van Weyts, anders toont hij weer eens zijn totale onbekwaamheid aan.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 31 december 2013 om 10:49.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 10:59   #60
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat met de vergelijking tussen Vlaams Brabant en Luxemburg? Of Herent en Hoei? Hoe verklaart u dat?
Het verschil tussen Luxemburg en Vlaams-Brabant ligt aan tal van variabelen. Voor Hoei en Herent is het ietskes eenvoudiger: Hoei is een stad met een gevangenis en justitiepaleis (en een kerncentrale btw), Herent is een landelijke gemeente met een federaal gesloten centrum die na 2001 is geopend, en die toen onvoldoende middelen heeft gekregen. De twee zijn dus eigenlijk even vergelijkbaar als appelen en peren.

Als je vergelijkingen wilt maken, hou je rekening met alle variabelen, niet een of twee. Tenminste aks het de bedoeling is om intellectueel eerlijk te discussiëren, wat waarschijnlijk niet het geval is van Weyts.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be