![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook de kolonisatie was evengoed een vorm van religeuze overheersing en bekeringsdrang, die meezeilde op te tocht naar geld en macht. Ik denk dat het christendom geen heilig boontje was, maar sinds de verlichting heeft religie in Europa wel voorgoed ingeboet aan invloed en macht. |
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zelfs De Wever verklaarde dat mohamedaanse terroristen erger zijn dan Hitler en nazi's, dat islam erger is dan nazisme en communisme samen durft ie niet te zeggen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Banneling
|
Mohammed heeft zich niet uitgeroepen tot messias.
En ik betwijfel ten strengste of Jezus zich als laatste vertegenwoordigde. Zei Jezus niet na een wonder: "Dit en nog veel meer zal jij zelf ook doen?" Waarom zou Jezus op het water kunnen lopen en Mohammed geen berg kunnen verzetten? Laten we consequent zijn, de islam sluit beter in de theologie aan dan het Christendom. De volgers van het OT (die de messias voorspelden) erkennen Jezus niet als messias. Ze nagelde hem aan het kruis, remember? En vergeten hoe heidens het geloof geworden is sinds gebouwen de Heer Jezus zijn beginnen vertegenwoordigen? IN ZIJN NAAM begonnen spreken. De Kerk heeft haar niet met geweld opgedrongen en verspreid? Laat me niet lachen!!! En de historische waarde die de bijbel draagt is enkel en alleen te danken aan het OT. Dat is van de Joden he. Maar welke meerwaarde bracht Jezus nu echt? Volgde er niet MINSTENS evenveel moord, foltering en brand op dan we zien bij de islam? Ik zie dat Paulus veel van het Christendom kent, maar we moeten consequent blijven. De islam spreekt niet in Jezus' naam. Laatst gewijzigd door Peche : 6 januari 2014 om 07:23. |
|
|
|
|
|
#266 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Wat zit je hier te lallen over Jezus en het Christendom, wat fout gelopen is in het Christendom is op geen enkel vlak een excuus voor de Islam.
Maak eens vergelijking tussen beide spilfiguren. |
|
|
|
|
|
#267 |
|
Banneling
|
Waar zie je in een synagoge een afbeelding van Mozes?
Waar zie je in de moskee een afbeelding van Mohammed? Maar waar vinden we een afbeelding van Jezus? Hij ligt zelfs onder onze kerstboom met een feest dat uiteindelijk eigenlijk niets met Jezus te maken heeft. Ik denk dat die vergelijking duidelijk aantoont dat de islam beter aansluit in de theologie dan het Christendom. En wat ik hier zit te lallen over Jezus en het Christendom was een discussie tussen mij en Paulus. Mij goed dat je jezelf er tussenwringt, maar vraag je er dan niets bij af als het U niet betreft Waar maak ik excusen voor de islam? Ik bekijk de islam vanuit mijn Westerse ogen. Vanuit het Antwerpse word ik dagelijks geconfronteerd met moslims. Er gebeurt wat in de wereld, dat is waar en dat valt met NIETS goed te praten. Maar ik vind dat dat hier allemaal goed meevalt. Ik kan niet praten voor andere steden, maar samenleven gaat hier goed vanuit mijn oogstandpunt. Er is stress en er ontstaat radicalisme, jep dat klopt. Maar ik betrap hier heel veel mensen op hetzelfde en dat is dan als de pot die de ketel verwijt he. Meer en meer moslims en moslimgeleerde beginnen zich te moeien en hebben zich duidelijk geuit over de "salafisten". Maar dat krijgt hier geen aandacht he. Schaars alleszins. |
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De wereldlijke en religieuze macht waren wel gescheiden, er was zelfs een regelmatige machtsstrijd tussen de twee. Ook denk ik dat de kruistochten niet vanuit religieus standpunt gebeurden. De grootste oorzaak was het enorme verlies van Byzantium in de slag van Manzikert waarna ze hulp vroegen aan het westen tegen de oprukkende Seltjsoeken. Dat de Seltsjoeken ook de heilige plaatsen in het 'heilige land' afsloten voor de bedevaarders was natuurlijk een handige aanleiding om mensen 'warm' te maken. Ik zie het eerder als een late reactie - nadat ze eerst thuis orde op zaken hadden gesteld na de invallen van de Noormannen - van het westen op de oprukkende Arabische volkeren. Het christendom was dus wel een bindende factor maar geen oorzaak volgens mij.
|
|
|
|
#269 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik schrijf maak eens een vergelijking tussen beide spilfiguren en jij komt af met een beeldje onder een boom. |
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Mohammed heeft zich niet uitgeroepen tot Mesias, omdat hij dat niet is en Jezus zoon van Maria wel, dat is het verschil. “The Messiah, son of Mary, was no other than a messenger; messengers before him had indeed passed away.” (Quran 5:75) Laatst gewijzigd door g_z : 6 januari 2014 om 11:07. |
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar tenslotte hebben de christelijke legers dus verloren. De moslims hebben van die kruistochten nooit iets gemaakt... ze waren gewonnen! Het is pas recent de laatste decennia dat ze er ineens een hoop negatieve commentaren voor die stoute christenen op maakten. het enige wat die christelijke legers deden was hetzelfde als de geallieerden hier deden. Want wat kwamen de Amerikanen, Britten, Australiers, Polen etc... hier doen? Alleen hebben toen die gealieerden wèl gewonnen. Trap niet in die politiek correcte val alsof de christenen de kruistochten hebben georganizeerd: ze kwamen gewoon de Byzantijnen ter hulp, op vraag van de toenmalige paus.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Verder mag je niet vergeten dat bevolking jarenlang is murw geslagen met politiek correcte debiliteiten en leugens omtrent de islam, je merkt dat ook aan Danny Verstraeten die meteen op zoekt ging naar parallellen met Wilders en Dewinter. Iets gelijkaardig zie je bv. in Nederland, als Wilders een ridicuul stickertje maakt over de islam dan wekt dit onmiddellijk bij een aantal mensen een soort van Pavlov-reactie op, die beginnen te kwijlen zonder nog na te denken. |
|
|
|
|
|
|
#273 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 6 januari 2014 om 14:22. |
|
|
|
|
|
|
#274 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier gaat BDW volledig de mist in, vermits Breivik zich niet baseerde op een boek dat door anderhalf miljoen mensen als het woord van allah wordt aanzien en die uit datzelfde boek hun inspiratie halen. Ik vind dat Filip De Winter in zijn antwoord op BDW het wèl bij het rechte eind heeft: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Na zes jaar theologie te Leuven (eigenlijk maar vier jaar, maar ik deed er zes jaar over Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 januari 2014 om 19:50. |
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat gaf ik ook al! Mohammed: oog om oog, tand om tand. Jezus: keer de linkerwang toe. Ik minimaliseer niets. Maar ik zie de islam niet als bedreiging voor België. Het extremisme dat gezaaid wordt door salafisten is dan weer wel een probleem. |
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De ene een zachtaardige vergevingsgezinde man en de ander een moordzuchtige pedofiel.
|
|
|
|
|
|
#278 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Net als 't artikel van Hans Jansen destijds over 'goede Duitsers'. Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
||
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze zullen waarschijnlijk die vvredlievende, vvredevolle teksten uit 't vvredelievende haatboek fout interpreteren?
|
|
|
|
|
|
|
#280 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ge kunt op internet twee kanten opzoeken, altijd. Maar welk monster voedt gij in u? Laatst gewijzigd door Peche : 7 januari 2014 om 09:22. |
|
|
|
|