![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() Als Brussel nu onveiliger word dan Egypte,waar ben je dan mee bezig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk staat het wel zwart op wit, maar niemand doet de moeite om het materiaal zwart op wit in compacte vorm bijeen te zoeken, niemand van de professionele journalisten. Een te heet hangijzer, begrijp ik. En niemand stelt dat autochtonen perfect zijn. Waar haal je het? Het gaat hier om de frequentie van een delict en het aantal delicten. Hoe frequenter het delict, hoe banaler het wordt bekeken zoals bv bij diefstallen. Vele mensen doen de moeite niet meer om een diefstal aan te geven. Wordt iemand die een verkrachting aangeeft ook niet zo en zo behandeld? In een van de vorige berichten lees ik een stukje krantenknipsel waarin gevraagd wordt aan vrouwen om zich na een verkrachting niet te wassen. Een degelijke ondersteuning van een opsporingscampagne kan je die twee zinnen in een artikeltje niet noemen. En het komt veel te laat. Verkrachtingen worden klungelig behandeld. Het kan niet op. Dat je je als slachtoffer best niet wast en dan naar de dokter stapt, weten ws slechts enkele vrouwen wel die naar Amerikaanse TV-series hebben gekeken. Ik voel me ietsjes geruster nu mijn dochter (23j.) in haar fitness-pakket ook boksen en verdedigingstechnieken heeft. En dat ze niet moet onder doen voor een mannelijke tegenstander, vind ik heel goed (haar vriendin vond ze te soft). Op en al zijn het politici die een veilige maatschappij zowel overdags als 's nachts moeten kunnen garanderen. Niet meer of niet minder. Denk nu eens verder na, die venten hebben dikwijls een vrouw die geen 'piep' mag zeggen en een resem kinderen. Welke opvoeding krijgen die kinderen? De burgers van hier zijn veel te braaf en die venten hebben dat al lang door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() Maak het toch zo ingewikkeld niet. De overheid heeft daar trouwens het geld niet voor.
Als het geen valse taxichauffeurs zijn, dan worden het valse pizzadragers, of wat anders. Kind en Gezin nadoen om bejaarden te bestelen, ... en volgend jaar komt er misschien een verkrachtinkje van een valse gas- en electriciteitsopnemer. Moeten we eerst naar de maatschappij bellen of wat? Waar gaat het naartoe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je denkt toch niet dat die mensen hun belastingformulieren en BTW-administratie tegoei invullen. Sommigen van hun spreken niet eens deftig Frans. Het is daar een beetje de Far West. En de burgemeesters daar nemen dat er gewoon bij. En geen enkele journalist gaat dat eens uitpluizen met een verborgen camera. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er in geslaagd om 1 probleem te verduidelijken.Theeft me 200 reacties gekost. Laat dat nu es effe ni verloren gaan.Bedankt voor je steun,maar kzou liever de multicullers zelf zonder argumenten zetten. En kzijn goe bezig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() De verdedigers van de taxichauffeurs zijn vergeten dat de slachtoffers ook multicureel zijn.Géén moslimas,want ze komen alleen uit een club,maar waarschijnlijk in verschillende kleuren en vormen.Dus als een zwarte vrouw verkracht word door een bruine man,en ik vind dat niet ok.
Dan krijg ik verwijten van onverdraagzaamheid. En toen werd het stil. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe goed je als vrouw ook getraind bent, seksueel overschrijdend gedrag is beklemmend als ervaring, mogelijk weet je even helemaal niet hoe te reageren. Dat heeft niets te maken met " verkeerde opvoeding" maar wel met machtsverhoudingen, een man die grensoverschrijdend is in gedrag kan intimiderend overkomen. Even terug naar het onerwerp, die taxichauffeurs die illegaal zichzelf voordoen als " veilig vervoer". In de grotere Nederlandse steden heb je dat fenomeen al lang, en dat zijn 9/10 mannen van andere origine. Je mag dus veronderstellen dat dit in Brussel ook zo is, veel van die heren komen uit culturen die duidelijk zijn wanneer het over vrouwen gaat. Vrouwen moeten ervoor zorgen niet alleen te zijn met een man die geen familie is. Omdat de eer van de familie afhangt van haar gedrag. Vrouwen horen dus niet alleen in nachtclubs, ze horen geen alcohol te drinken en wanneer ze dit wel doen, zijn het hoeren, wanneer een man hen probeert te pakken is dit de schuld van die vrouw.Want goede en gelovige vrouwen gedragen zich zo niet. Het is dus helemaal niet vreemd, rascistisch, discriminerend, getuigend van haat en vooroordelen wanneer er een probleem wordt gesignaleerd met vrouwen die alleen zijn en illegale taxichauffeurs,om dan richting mannen van andere origine te denken, wie heeft nog geen ervaring met hun houding tegenover vrouwen op straat, alleen en in hun ogen uitdagend wat kleding en gedrag betreft? Het is een schande dat je dan moet zwijgen, door " zichzelf superieur verklaarde voorvechters van gelijkheid" zelfs de vraag krijgt of je niet terminaal bent! Wie is erger, mannen die dat grensoverschrijdend gedrag stellen of mannen die met alle middelen ontkennen dat die verschillen in het denken bij mannen bestaat? Om even op het voorbeeld van six terug te komen, wanneer een oom een nichtje bepotelt, zal in een Vlaams gezin de kans klein zijn dat wanneer ze dit vertelt, het doodgezwegen wordt, moeder te horen krijgt dat ze haar dochter niet goed heeft opgevoed,en het nichtje beter zo snel mogelijk wordt uitgehuwelijkt om verdere toestanden te voorkomen. Mogelijk zelfs aan de oom die haar bepotelt heeft. In andere culturen is dat niet denkbeeldig dat het zo gaat! En die andere culturen zijn er ook in Brussel, daar blind voor zijn is ronduit een schande en zal het probleem enkel vergroten. Zegt iemand daarmee dat buiten deze schets van de situatie waarover de topic gaat, geen verkrachting, seksueel grensoverschrijdend gedrag voorkomt? Uiteraard niet, helaas wel...maar dat staat nu even buiten deze discussie die over vrouwen gaat die alleen op stap zijn, iets te veel gedronken hebben en in een taxi terechtkomen waar " een andere cultuur heerst" met resultaat dat ze aangerand worden, omdat ze maar moeten zorgen niet in een taxi te zitten, alleen, als vrouw, s' avonds met een glas op! Duidelijk six? Mooi, want die vrijheid om alleen uit te gaan, iets te veel te drinken en met een taxi naar huis te gaan wil ik niet zien verdwijnen omdat" we nu eenmaal in een multiculturele samenleving leven waarbij ik begrip moet hebben voor regelrechte achterlijke opvattingen over vrouwen! Dat voelt aan als discriminatie naar vrouwen toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1° als autochtone jonge vrouwen echt voor zichzelf zouden kunnen denken zonder dat blind vertrouwen te stellen in mannen, zonder dat segmentje in hun denken :'een man weet het toch wel ietsjes beter dan ik.'; dan zouden ze in de keuze van taxi nemen, al lang hun voorkeur uitgesproken of getoond hebben voor een man die autochtoon is (lees: die haar taal, streektaal spreekt), of voor een vrouwelijke chauffeur. Of een taxichauffeur die aangeprezen werd door familie en/of kennissenkring, enz. En dat doe je zelfs als je gedronken hebt. Vrouwen zijn op dat vlak nog erg labiel door hun opvoeding. 2° als vrouwen van bepaalde culturen rechtop waren opgegroeid, dan zouden er nooit generaties venten geweest zijn waarvan dan enkele individuen hier het een sport vinden om taxi chauffeur te spelen of whatever, om vrouwen te belagen. Het gaat hier tedege wel om opvoeding. En ik wijs bepaalde culturen met de vinger. Ik heb gisteren de Iraanse film 'A separation' gezien van Farhadi. Er zijn verschillende thema's in die film. Maar wat mij opviel was dat de vrouw had beslist in samenspraak met de man om het land te verlaten en naar Amerika te gaan voor het heil van de dochter. Dat is het begin van de film. Op het einde van de film begrijp je waarom die vrouw dat absoluut wilt. Die Iraanse maatschappij lijkt in de film een zinkend schip voor jonge mensen, waar niemand heeft geleerd feiten waarheidsgetrouw weer te geven, waar mannen terreur uit oefenrn (en het ginger nog heel braaf aan toe) en waar een man die uit loyauteit aan zijn hulpbehoevende vader en aan zijn principes van gelijkheid het onderspit delft, ook al doet hij toegevingen. Dat een vrouw naar een religieuze instantie belt om te vragen of het oké is om een oude man met Alzheimer te verschonen nadat die in broek heeft geplast, is voor mij hallucinerend. Me een gezonde normale opvoeding zou ze dat gewoon gedaan hebben, en zou ze de man niet moeten hebben vastbinden aan zijn bed om stiekem naar een gynaecoloog te gaan. Ik trek de lijn gewoon door naar de keuze in mannen: of het nu iemand is om een one-night-stand mee te hebben, of een taxichauffeur of een man in een uniform. Meisjes krijgen nog steeds dezelfde opvoeding: opkijken naar mannen en hun emblemen en karaktersitieken. In moslimlanden wordt die 'opkijk' strategie met verwoede krachten actief gehouden. En de mannen daar baden zich er nog steeds in en passen dat toe als ze een stapje in Europa zetten en een potje maken met gelijkgestemden om taxichauffeur te gaan spelen. En wat gaat de volgende tactiek zijn om Willie terwille ter zijn? Maar misschien ben ik onvolledig geweest. Meisjes worden nog steeds opgevoed om op te kijken naar mannen. Maar jongens worden ook opgevoed om neer te kijken op meisjes. Blijkbaar is een uniform (of een concentratie van uniformen) toch wel iets dat meespeelt wanneer meisjes/vrouwen aarzelen om een verkrachting aan te geven. Ik heb die overbodige ballast van me afgeworpen en ik kijk nog heel zelden naar een mens op. Maar het is te laat. Ik had dat moeten doen wanneer ik twintig jaar ud was. Hopelijk doet mijn dochter het beter dan ik. Mocht ze nu met twee vriendinnen zo'n taxichauffeur pakken, dan zal die man het geweten hebben. Maar die meisjes hebben hun eigen systeem om thuis te geraken. En uniformen draaien ze zo rond hunne vinger, met mijn zegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je schrijven. Maar ik blijf verdedigen dat meisjes en jonge vrouwen geleerd worden om naar mannen op te kijken. Ik ga even in detail: 1° als autochtone jonge vrouwen echt voor zichzelf zouden kunnen denken zonder dat blind vertrouwen te stellen in mannen, zonder dat segmentje in hun denken :'een man weet het toch wel ietsjes beter dan ik.'; dan zouden ze in de keuze van taxi nemen, al lang hun voorkeur uitgesproken of getoond hebben voor een man die autochtoon is (lees: die haar taal, streektaal spreekt), of voor een vrouwelijke chauffeur. Of een taxichauffeur die aangeprezen werd door familie en/of kennissenkring, enz. En dat doe je zelfs als je gedronken hebt. Ze zouden zelfs beyond preventiecampagnes allerhande kunnen denken en voor zichzelf hun specifieke situatie kunnen beveiligen. Vrouwen zijn op dat vlak nog erg labiel door hun opvoeding. 2° als vrouwen van bepaalde culturen rechtop waren opgegroeid, dan zouden er nooit generaties venten geweest zijn waarvan dan enkele individuen hier het een sport vinden om taxi chauffeur te spelen of whatever, om vrouwen te belagen. Vele vrouwen hebben dat bewust en onbewust onder de aandacht gebracht en sommigen van hen hebben dat met de dood bekocht of leven en werken met chronische levensbedreigingen (in die culturen). Het gaat hier terdege wel om opvoeding. En ik wijs bepaalde culturen met de vinger. Ik heb gisteren de Iraanse film 'A separation' gezien van Farhadi. Er zijn verschillende thema's in die film. Maar wat mij opviel was dat de vrouw had beslist in samenspraak met de man om het land te verlaten en naar Amerika te gaan voor het heil van de dochter. Dat is het begin van de film. Op het einde van de film begrijp je waarom die vrouw dat absoluut wilt. Die Iraanse maatschappij lijkt in de film een zinkend schip voor jonge mensen, waar niemand heeft geleerd feiten waarheidsgetrouw weer te geven, waar mannen terreur uit oefenen (en het ging er nog heel braaf aan toe) en waar een man die uit loyauteit aan zijn hulpbehoevende vader en aan zijn principes van gelijkheid het onderspit delft, ook al doet hij toegevingen. Dat een vrouw naar een religieuze instantie belt om te vragen of het oké is om een oude man met Alzheimer te verschonen nadat die in zijn broek heeft geplast, is voor mij hallucinant. Met een gezonde normale opvoeding zou ze die man verschoond hebben, en zou ze de man niet moeten hebben vastbinden aan zijn bed om stiekem naar een dokter te gaan. Naar een dokter gaan voor 'vrouwenkwesties' is daar blijkbaar een probleem. In moslimlanden wordt die 'opkijk' strategie met verwoede krachten actief gehouden. En de mannen daar baden zich er nog steeds in en passen dat toe als ze een stapje in Europa zetten en een potje maken met gelijkgestemden om taxichauffeur te gaan spelen. En wat gaat de volgende tactiek zijn om Willie terwille ter zijn? De Koran is in deze gewoon een glijmiddel hoor. Maar misschien ben ik onvolledig geweest. Meisjes worden nog steeds opgevoed om op te kijken naar mannen. Maar jongens worden ook opgevoed om neer te kijken op meisjes. Blijkbaar is een uniform (of een concentratie van uniformen) toch wel iets dat meespeelt wanneer meisjes/vrouwen aarzelen om een verkrachting aan te geven. Ik heb die overbodige ballast van me afgeworpen en ik kijk nog heel zelden naar een mens op. Maar het is te laat. Ik had dat moeten doen wanneer ik twintig jaar oud was. Hopelijk doet mijn dochter het beter dan ik. Mocht ze nu met twee vriendinnen zo'n taxichauffeur pakken, dan zal die man het geweten hebben, mocht hij iets wagen. Maar die meisjes hebben hun eigen systeem om thuis te geraken. En uniformen draaien ze zo rond hunne vinger, met mijn zegen. 3° Nog iets heel belangrijks: jonge vrouwen die vrij assertief zijn opgevoed, m.a;w. die bewust opgevoed zijn geweest dat ze voor geen mannen moeten onderdoen, die stralen dat ook uit in hun lichaamstaal. De term 'lichaamstaal' neem ik heel ruim. Dat omvat lichaamsbeweging (gelaat en lichaam), als kleding, als het bezoeken van locatie, en ook taalgebruik). Mannen die in de ban zijn van hun pickie, die qua taalgebruik heel oppervlakkig zijn, en verstandelijk misschien ook wel, hebben dan toch het instinkt om te gaan voor de zwaksten onder de vaginadraagsters. En de zwakste meisjes en vrouwen zijn deze die aangeleerd werden (bewust of onbewust) om naar mannen op te kijken. Opvoeding dus. Dat soort mannen waagt zich niet aan vrouwen die zeker zijn van zichzelf (met of zonder drank) Bij mij blijft het een kwestie van opvoeding. Als culturen het zo bont maken om vrouwen met sluier en al als lustobjecten en halve slaven te behandelen, geeft dat mij als Vlaamse vrouw de volledige legitimiteit om die culturen met de vinger te wijzen. Opvoeding is altijd getekend door de cultuur zelf. 4° het grote taboe overal: het libido van de man. Het kwakje hier, het kwakje daar ... uit frustratie, of gewoon omdat de zon schijnt. Ik vind het bijna een politieke daad om vrouwen met een taxi op te vangen en te gaan verkrachten in het bos. Voor veel minder risico hadden ze toch een goedkope hoer kunnen hebben of zichzelf kunnen aftrekken? Wat is uiteindelijk het verschil? Maar geen enkele journalist met iets of wat allure merkt dat op. En het procédé van gewenning aan al die zaken gaat gewoon door. Laatst gewijzigd door parsprototem : 17 februari 2014 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien de bevolking zou beseffen met welk gebrek aan middelen en mogelijkheden deze mensen al dan niet georganiseerde misdaad te lijf moeten gaan zou niemand meer op een traditionele partij stemmen. ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer je gebruik maakt van een taxi, moet dit veilig zijn, ongeacht de kleur of het geslacht van de chauffeur! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En natuurlijk moet een taxi nemen veilig zijn; het is de veiligheid verkiezen boven een onveilig traject! En tuurlijk zou de kleur en het geslacht van de chauffeur geen enkel verschil mogen maken. Ik ben het daar volledig met je eens. Maar de realiteit staat soms een brug te ver van wat moet. En in deze snelle, chaotische tijden, is er nog zoiets als vlug bijbenen en de situaties updaten en daar nuchtere conclusies uit trekken. Waar is de tijd dat ik als minderjarig meisje stond te liften, zo naïef als het achterste van een koe. Nooit iets voorgehad; maar ik ga 'liften' niet promoten bij mijn dochter, ook al zou liften moeten kunnen. Bijbenen wilt dus ook zeggen dat chauffeurs lifters niet meer kunnen betrouwen. Er zijn ook taxichauffeurs die hun klanten niet meer betrouwen. Mijn oom (overleden) heeft een tijd Brussel gedaan als taxichauffeur en op een nacht is die bijna gekeeld geweest door een passagier. Conclusie: de ruimte waarin iemand iemand kan betrouwen wordt alsmaar kleiner. En meisjes die thuis een snuifje krijgen van o.a. 'mannen zijn zoals mijn dappere papa' die worden heel kwetsbaar. Laatst gewijzigd door parsprototem : 18 februari 2014 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liften was toen ook gevaarlijk, zeker als meisje alleen, jij hebt gewoon geluk gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik was niet de enige die toen lifte. Ik ben een hele generatie uit het oog verloren, maar ik denk niet dat ze vermist zijn, verkracht werden en ergens in gebleekte beenderen in de greppel onder humus liggen. Ik herhaal het nogmaals: de ruimte waarin veilig kan geleefd worden, wordt alsmaar kleiner. En dat ligt niet aan de melkboer zijn zoon die taxichauffeur is geworden. Begrijp je wat ik bedoel? Als ik moet kiezen tussen drie taxi's, ga ik nu gewoon babbelen met die chauffeurs en de persoon die mijn taal spreekt, die pak ik, ook al staat die dan derde in rij. Ik ga niet wachten tot er snuggere politici paal en perk stellen aan allerlei wantoestanden. Ik ben geen jong meisje meer en ook geen bejaarde, maar bejaarden worden nu ook al verkracht. Thuis in hunne zetel. Valse taxichauffeurs die meisjes wegvoeren en verkrachten is slechts een facetje van een mozaïk. van wandaden waarvan de grenzen verder en verder verlegd worden en die in de tijd dat ik lifte, ondenkbaar waren. En zeker wat de frequentie betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkele dagen geleden hebben ik nog eens naar de film Casablanca gekeken, samen met mijn zoon en dochter. Zij wisten het niet en weet jij het wel dat de vele acteurs en actrices in die film bekende Duitse actrices en acteurs zijn die hun Duitse cultuur zijn trouw gebleven en de situatie zeer vroeg en zeer snel juist hebben ingeschat en letterlijk en figuurlijk afstand hebben genomen van Hitlers interpretatie van de Duitse cultuur? Een beetje nuance mag toch wel of niet? Dit komt uit Wikipedia: Much of the emotional impact of the film has been attributed to the large proportion of European exiles and refugees who were extras or played minor roles. A witness to the filming of the "duel of the anthems" sequence said he saw many of the actors crying and "realized that they were all real refugees".[21] Harmetz argues that they "brought to a dozen small roles in Casablanca an understanding and a desperation that could never have come from Central Casting".[22] The German citizens among them had to keep curfew, as they were classified by the US as enemy aliens and under restrictions. They were frequently cast as Nazis in war films, even though many were Jewish. Some of the refugee actors are: Louis V. Arco as a refugee in Rick's. Born Lutz Altschul in Austria, he moved to America shortly after the Anschluss because he was Jewish and changed his name. Trude Berliner as a baccarat player in Rick's. Born in Berlin, she was a famous cabaret performer and film actress. Jewish, she left Germany in 1933. Ilka Grünig as Mrs. Leuchtag. Born in Vienna, she was a silent movie star in Germany who came to America after the Anschluss. Lotte Palfi as a refugee trying to sell her diamonds. Born in Germany, she played stage roles at a prestigious theater in Darmstadt, Germany. She emigrated to the US after the Nazis came to power in 1933. She later married another Casablanca actor, Wolfgang Zilzer. Richard Ryen as Strasser's aide, Captain Heinze. The Austrian Jew had acted in German films, but fled the Nazis. Ludwig Stössel as Mr. Leuchtag, the German refugee whose English is "not so good". Born in Austria, the Jewish actor was imprisoned following the Anschluss. When he was released, he left for England and then America. Stössel became famous for doing a long series of commercials for Italian Swiss Colony wine producers. Dressed in an Alpine hat and lederhosen, Stössel was their spokesman with the slogan, "That Little Old Winemaker, Me!" Hans Twardowski as a Nazi officer who argues with a French officer over Yvonne. He was born in Stettin, Germany (now Szczecin, Poland). Wolfgang Zilzer as a Free French agent who is shot in the opening scene of the movie, was a silent movie actor in Germany who left when the Nazis took over. He later married Casablanca actress Lotte Palfi. The comedian Jack Benny may have had an unbilled cameo role (as claimed by a contemporary newspaper advertisement[23] and reportedly in the Casablanca press book[24]). When asked in his column "Movie Answer Man", critic Roger Ebert first replied, "It looks something like him. That's all I can say."[24] He wrote in a later column, "I think you're right." [25] Ik zou maar heel voorzichtig zijn om Hitler te betrekken bij de term 'cultuur'. Zou Hitler niet beter thuishoren in het kastje van 'ontwrichting van cultuur'? Net zoals op het nieuws van vandaag enkele moslimmannen andere moslimmannen een kogel in hun nek jagen na een ondervraging. Beiden partijen zijn rebellen maar volgens de ene partij is de andere partij niet geloofwaardig genoeg. Een beetje Hitleriaans dus. Er is altijd een ogenblik waar cultuur eindigt en de grijze zone begint van chaos en waanzin. tot een lijn die zegt dat er van cultuur geen sprake meer is; ze is verzwonden tussen hemel en aarde, zoals in Syrië bv. Dat is wat actueler dan Hitler. Dat moet je toch toegeven. Maar ik ga nog een stukje verder: stel nu dat chaos en waanzin zich profileert als cultuur, onder de brede vleugels van één Allah, maar in de praktijk gebracht door heel veel verschillende individuen op deze planeet die er dit en dan weer dat uit halen. Hoe moet je daar dan tegen aan kijken? Die valse taxichauffeurs-verkrachters hebben volgens jouw niks te maken met 'cultuur'. Voorzover ik weet is nog steeds niet duidelijk of die verkrachters allochtonen of autochtonen zijn. Een echte testcase dus. Ik doe een gok: het zijn allochtonen en ze hebben een vrouw en kinderen thuis. En ze zijn onbekwaam om de vrijheid van de jeugd te vatten. Dus niet al te zeer geschoold en zeer beperkt in hun denken. Wat denk jij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Staatssecretaris
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...40218_00986984
De commentaar van de politie is in elk geval lachwekkend. Ik acht hen persoonlijk mede schuldig aan wat er gebeurd is. Ik denk dat een onderzoek dat zonder veel problemen bevestigt. Ik ben ook op zoek gegaan naar verkrachtende vlaamse taxichauffeurs in noord-Afrika, kwestie van vergelijkingen te trekken, maar heb ze nog niet gevonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, Arafats oom vond dat ook, de grootmoefti van Jerusalem.
Citaat:
Ik vind de tolerantie die onze huidige cultuur promoot achterlijk. Maar dat veranderd niks aan't verhaal.
![]() |