Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 29 maart 2014, 08:32   #241
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik moet mijn leerlingen er steeds wéér op wijzen: 'mochten' of 'zouden' als hulpwerkwoord voor de voorwaardelijke wijs, of anders gewoon:

"En schreven u en uw acolieten dan nog zonder fouten, ... "
Het gebruik van 'moeten', in mijn zin is volkomen correct Nederlands.

Het lag me op de lever, het moest me van het hart.
Het gebruik van 'moesten' in mijn zin is volkomen correct Nederlands.

En het zijn niet de leraren van uw soort, die onze leerlingen verplichten de Hollandse 'je' te gebruiken in plaats van onze inheemse Vlaamse 'gij', die hier de les moeten komen spellen.
Het Oosten is offline  
Oud 29 maart 2014, 08:40   #242
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Man, dat is hier een mega-interessante discussie!
Jammer dat ik geen tijd heb om mee te doen: ik moet nog een paar uur naar mijn gazon kijken om te zien of het gras wel groeit.
Oud 29 maart 2014, 10:22   #243
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
en jij zou beter in bed kruipen met uwen dubbelnick Den reservespeler. vroeg of laat je begaat flaters en deze lag er dik bovenop.

juist zoals knuppeltje met zijn zelgecrieerde Française, óók 2 handen op dezelfden buik..
Je hebt last van een Belgicistische paranoia, je ziet overal dubbelnicks. Ik zie mij verplicht jouw losgeslagen verbeelding een beetje in te tomen. Het zal jou ongetwijfeld ontgoochelen maar ik heb geen dubbelnicks en ik denk dat het evenmin het geval is bij Knuppel.

Er bestaan medicamenten die jouw kunnen helpen. Ik denk dat je ze dringend nodig hebt.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 10:26   #244
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet mijn leerlingen er steeds wéér op wijzen: 'mochten' of 'zouden' als hulpwerkwoord voor de voorwaardelijke wijs, of anders gewoon:

Correct!
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 10:26   #245
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je hebt gelijk, jimi, maar je zult het van System uit het Oosten NOOIT krijgen.
Die weet �*lles veel beter dan een échte leraar.
Oud 29 maart 2014, 10:28   #246
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dat kun je inderdaad van NVA niet zeggen.
Die winnen misschien wel verkiezingen maar kunnen, op federaal vlak althans, deze stemmen niet omzetten in beleidsdaden.
Dit zal na de verkiezingen niet anders zijn.
Dat klopt grotendeels.

Om die reden willen wij het federale zo klein mogelijk maken.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 10:29   #247
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het gebruik van 'moesten' in mijn zin is volkomen correct Nederlands.

En het zijn niet de leraren van uw soort, die onze leerlingen verplichten de Hollandse 'je' te gebruiken in plaats van onze inheemse Vlaamse 'gij', die hier de les moeten komen spellen.
Je zit er flink naast system.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 10:33   #248
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hebt last van een Belgicistische paranoia, je ziet overal dubbelnicks. Ik zie mij verplicht jouw losgeslagen verbeelding een beetje in te tomen. Het zal jou ongetwijfeld ontgoochelen maar ik heb geen dubbelnicks en ik denk dat het evenmin het geval is bij Knuppel.

Er bestaan medicamenten die jouw kunnen helpen. Ik denk dat je ze dringend nodig hebt.
Ik heb idd maar één nick.
En dat is ook het geval voor Gwylan.
Zij postte vroeger wel onder "Hallebarde", maar heeft veiligheidsmaatregelen getroffen alvorens terug te komen onder een nieuwe nick.
Hoe het juist zat weet ik niet, maar ze werd blijkbaar bedreigd.
Neen, niet door Vlaams-nationalisten maar door Belgisch-nationalisten.
Oud 29 maart 2014, 10:34   #249
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt grotendeels.

Om die reden willen wij het federale zo klein mogelijk maken.
...maar aangezien ze niet aan federale beleidsdaden toekomen, zal er niets in huis komen van dat streven om het zo klein mogelijk te maken.
Een paradox dus.
Pandareus is offline  
Oud 29 maart 2014, 10:43   #250
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In beide gevallen.

Het is, zoals djimi zegt 'mochten' als hulpwerkwoord voor de voorwaardelijke wijs en niet 'moesten'.
Ik werd lang geleden terecht gewezen voor die fout en heb mij dat, in tegenstelling tot System, ter harte genomen.

Ik heb System al eerder gezegd dat de tijd van de "gij" vorm allang voorbij is, maar ook toen reageerde hij gebeten op de "Ollanders".
Oud 29 maart 2014, 10:43   #251
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gebruik van 'moesten' in deze context is Vlaams-Nederlands. Of als u wilt : Zuid-Nederlands. Of nog beter: Belgisch Nederlands.

Het wordt hier ook veel gebruikt. Een paar dagdagelijkse voorbeelden maken dit duidelijk:
- moest ik ziek worden, dan zal ik u bellen.
- moest ik het geweten hebben, dan was ik niet gekomen.
- moest ik van u zijn, dan zou ik dit niet doen
.

D�*t is onze taal.

En zoals u kunt zien, niet iedereen loopt de Hollanders na op taalvlak zoals u en de Taalunie en hun dienaars, de zeer onderdanige leraren-lakeien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 maart 2014 om 11:02.
Het Oosten is offline  
Oud 29 maart 2014, 11:09   #252
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...maar aangezien ze niet aan federale beleidsdaden toekomen, zal er niets in huis komen van dat streven om het zo klein mogelijk te maken.
Een paradox dus.
Dat zal slechts kunnen door een financiële druk uit te oefenen op het zogezegde "WalloBrux".

"We will make them an offer they cannot refuse"
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 11:13   #253
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het gebruik van 'moesten' in deze context is Vlaams-Nederlands. Of als u wilt : Zuid-Nederlands. Of nog beter: Belgisch Nederlands.

Het wordt hier ook veel gebruikt. Een paar dagdagelijkse voorbeelden maken dit duidelijk:
- moest ik ziek worden, dan zal ik u bellen.
- moest ik het geweten hebben, dan was ik niet gekomen.
- moest ik van u zijn, dan zou ik dit niet doen
.

D�*t is onze taal.

En zoals u kunt zien, niet iedereen loopt de Hollanders na op taalvlak zoals u en de Taalunie en hun dienaars, de zeer onderdanige leraren-lakeien.
Of jij dat nu graag hebt of niet, maar in het Vlaams Gewest is er slechts één formele en wettelijk vastgelegde taal: het Nederlands. Dezelfde taal in het volledige gebied van de Taalunie. Dat geldt ook voor jou. Hoe driftig je hier ook mag op en neer staan hossen, het is zo en het blijft zo.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 11:14   #254
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal slechts kunnen door een financiële druk uit te oefenen op het zogezegde "WalloBrux".

"We will make them an offer they cannot refuse"
Denk je niet dat Bart dan best begint bij de eerste stap : zorgen dat n-va in de federale coalitie binnen raakt ?
Pandareus is offline  
Oud 29 maart 2014, 11:18   #255
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
en jij zou beter in bed kruipen met uwen dubbelnick Den reservespeler. vroeg of laat je begaat flaters en deze lag er dik bovenop.

juist zoals knuppeltje met zijn zelgecrieerde Française, óók 2 handen op dezelfden buik..
Ik heb mijn buik vol van je gezeik.

Hopelijk volstaat dit om je te helpen ophouden met je flauwe zever en valse insinuaties.

Als ze niet ophouden volgen er klachten.

Citaat:
8 May 2010, 18:26
Hallebarde
Parlementsvoorzitter
*

Off topic, een laatste post als Hallebarde, opdat men het wat beter zou begrijpen :

Deze onzinnige “verwittiging” trek ik mij op zich uiteraard niet aan : het is slechts een (toevallig of opzettelijk) plagerijtje bovenop het meer ernstige. De moderator in kwestie heeft mij overigens een berichtje gestuurd met verontschuldigingen.

Ik wil er geen details over kwijt, maar sinds eind vorig jaar ontvang ik regelmatig via e-mail berichten die duidelijk als ontmoediging zijn bedoeld. Aanvankelijk waren dit uitgebreide beledigingen : vervelend, maar ach, daar kan ik wel tegen. Niettemin ben ik toen, “pour calmer le jeu”, een aantal maanden van dit forum weggebleven.

Inmiddels zijn de beledigingen halve bedreigingen geworden : dat maakt één en ander al iets minder leuk, uiteraard.

Wij weten intussen uit welke hoek de “berichten” komen. Voor alle duidelijkheid : niet van de regelmatige deelnemers aan dit forum. Laat mij het zo stellen : sommigen, die uw staatssysteem voorstaan, blijken niet gediend te zijn met de al te “Vlaamse” standpunten van een française, en wensen kennelijk het minste uit de pas lopen in de kiem te smoren.

U mag daar gerust mee lachen, en dat deed ik aanvankelijk evenzeer : hoe kan de visie van een onbetekenend persoontje als ondergetekende nu ooit zelfs maar het minste “gevaar” betekenen voor wat dan ook. Sommigen blijken dat evenwel anders te zien, en u zult begrijpen dat het ermee lachen mij de voorbije maanden beetje bij beetje is vergaan. D�*t is het mij niet waard, eerlijk gezegd.

Om die weinig leuke aspectjes van één en ander te vermijden, en vooraleer ik in alles en nog wat de nood om op mijn hoede te zijn begin te zien, hou ik liever mijn ware en oprechte “Hallebarde”-gedaante binnenskamers.

Evenwel, wie mij een beetje kent, weet dat ik mijn Nederlandse taaloefeningetjes, en het van de gelegenheid gebruik maken om mijn oprechte mening te verkondigen als ik er zin in heb, niet zomaar zal laten, en wie weet, zelfs niet op dit forum.

Ik laat de zaken nu wat afkoelen. Vanaf heden zal de Hallebarde-account niet meer gebruikt worden, en zal ik mijn ervoor opgegeven e-mailadres uitschakelen.

Intussen zal ik de tijd nemen om mij te bekwamen in het “taalgebruik van de Vlaamse stamcafés”, zoals ik het van De Schoofzak en vele anderen hier heb kunnen leren. En wie weet kom ik dan ooit terug, vermomd als een doordeweekse Vlaamse bink uit Halverwegegem of zo, wreed geïnteresseerd in tetten en alle andere dingetjes die mannen levenslust bezorgen. De eigenaars van dit forum zullen mij dat misschien toelaten : als ik het doe, is het niet om welkdanige ban te omzeilen, maar om de hiervoor gestelde reden.

De pienteren onder u zullen op den duur wel doorhebben dat bedoelde Vlaamse bink in werkelijkheid dat klein Frans madammeke is, maar geen erg, zolang de mij plagende creaturen het maar niet in de smiezen krijgen.

Ik wens u inmiddels allen een rustige en gunstige verkiezingstijd toe, maar vooral een aangename en zonnige zomer.

Hartelijke groeten,

H.

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=43
Citaat:
9 May 2010, 02:21 #51
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Geachte Hallebarde,
In verband met deze kwestie zou ik graag contact met u opnemen. Aangezien u uw emailaccount onbruikbaar heeft gemaakt verzoek ik u mij een PB hierover te sturen.
(Wellicht ten overvloede wil ik u nogmaals namens de moderatie onze excuses aanbieden en benadrukken dat het voor wat de verwittiging betreft gaat om een misverstand.) Uw bijdragen hier worden hoog gewaardeerd.
Bij voorbaat dank,
Arbiter

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=51

Oud 29 maart 2014, 11:20   #256
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of jij dat nu graag hebt of niet, maar in het Vlaams Gewest is er slechts één formele en wettelijk vastgelegde taal: het Nederlands. Dezelfde taal in het volledige gebied van de Taalunie. Dat geldt ook voor jou. Hoe driftig je hier ook mag op en neer staan hossen, het is zo en het blijft zo.
Niemand is verplicht om zijn taalgebruik, syntaxis of spelling aan te passen aan wat een of ander troepje kamergeleerden decreteert.
Ze zouden zich beter beperken tot waarnemen en beschrijven van het courante taalgebruik in plaats van met het vermanende vingertje te eisen dat iedereen zich conformeert aan een hoop nutteloze en vaak onlogische regeltjes die ze met de regelmaat van de klok uit hun duim zuigen en veranderen.
Oud 29 maart 2014, 11:21   #257
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je niet dat Bart dan best begint bij de eerste stap : zorgen dat n-va in de federale coalitie binnen raakt ?
Ik krijg meer en meer de in druk dat jij bang begint te worden voor de gevolgen als de N-VA niet in de federale regering WIL ivp van niet mag.
Oud 29 maart 2014, 11:29   #258
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik krijg meer en meer de in druk dat jij bang begint te worden voor de gevolgen als de N-VA niet in de federale regering WIL ivp van niet mag.
Nee, maar het is wel een beetje grappig om te zien hoe sommigen nogal snel redeneren alsof de wedstrijdbeker in zicht is. En dat terwijl ze het wedstrijdreglement maar half gelezen hebben, en vergeten naar de start van de koers te gaan.

Maar als n-va niet in de regering wil is dat heel goed hoor.
Pandareus is offline  
Oud 29 maart 2014, 11:40   #259
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als n-va niet in de regering wil is dat heel goed hoor.
Een partij die een hele natie naar de knoppen wil helpen hoort niet in een regering.
De traditionele partijen zijn daar veel te soft in.
Stop die komedie om te laten uitschijnen dat N-Va niet wil regeren, en dat ze 'aan de kant gaan staan'.
Zeg waar het op staat: we willen N-Va niet in een Belgische regering.
Dat is geen schande hoor.
In Wallonië maken ze daar zo geen poespas over.
We wilden het VB er ook niet in om vergelijkbare redenen.
Waarom stoppen we die N-Va niet officiëel in een soort communautair cordon?
Als ze zelf eerlijk zijn, dan geven ze gewoon toe dat ze in een federale regering niks verloren hebben.
Oud 29 maart 2014, 11:46   #260
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een partij die een hele natie naar de knoppen wil helpen hoort niet in een regering.
De traditionele partijen zijn daar veel te soft in.
Stop die komedie om te laten uitschijnen dat N-Va niet wil regeren, en dat ze 'aan de kant gaan staan'.
Zeg waar het op staat: we willen N-Va niet in een Belgische regering.
Dat is geen schande hoor.
In Wallonië maken ze daar zo geen poespas over.
We wilden het VB er ook niet in om vergelijkbare redenen.
Waarom stoppen we die N-Va niet officiëel in een soort communautair cordon?
Als ze zelf eerlijk zijn, dan geven ze gewoon toe dat ze in een federale regering niks verloren hebben.
Klopt,
Wie vertrouwt er nu op federaal niveau mensen die in de eerste plaats willen bewijzen dat federaal niks kan werken?
Another Jack is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be