Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2014, 18:54   #1081
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ze zullen wel hun reden gehad hebben om indertijd met Rusland in zee te gaan, ik denk vooral de prijs. Het staat hen vrij op een ander te gaan, al denk ik niet dat die zo goedkoop zullen zijn.
Schaligas lijkt niet echt de verwachtingen in te lossen, shell heeft in de VS al enkele miljarden afgeboekt op die post.
Zonder link laat ik die stelling over Shell waardeloos. Dank zij de schalie gas is de Amerikaanse economie er terug boven op aan het komen. Meer nog, dank zij daardoor drukken zij op de olieprijzen in Europa.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 22:15   #1082
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zonder link laat ik die stelling over Shell waardeloos.
Het is nochtans geen geheim dat de VS helemaal niet klaar is om schalie gas aan Europa beginnen leveren. Dat is wat u beweerde nochtans.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 22:23   #1083
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Uiteraard, de rest van de bevolking houdt wijselijk haar mond sinds de "toeristen" zijn gearriveerd.
Ik heb U nog nooit horen janken over onze "toeristen", de zogenaamde "Syriegangers". Een zoveelste dubbele standaard? Nou ja...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 22:28   #1084
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft geen belang van waar het gas komt, als het maar goedkoop is. Putin heeft een grens overschreden door met de gas leverantie te dreigen die onvermijdelijk gaat gevolgen hebben. Dit jaar is er al een prognose dat Qatar zijn gaslevering met 22% gaat opschroeven (The Economist).

Absurd trouwens van het Vlaams/Waals Don Camillo/ Peppone spelletje te betrekken dat me geen reet kan schelen.
Ook U knijpt heel wat van Uw oogjes dicht.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 23:58   #1085
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft geen belang van waar het gas komt, als het maar goedkoop is. Putin heeft een grens overschreden door met de gas leverantie te dreigen die onvermijdelijk gaat gevolgen hebben. Dit jaar is er al een prognose dat Qatar zijn gaslevering met 22% gaat opschroeven (The Economist).

Absurd trouwens van het Vlaams/Waals Don Camillo/ Peppone spelletje te betrekken dat me geen reet kan schelen.
Ik kan je wel een tip geven voor goedkoop gas, vreet elke dag bonen , bloemkool, broccoli en weet ik wat nog allemaal, verzamel spa flessen van 2 liter, hou altijd een vooraad binnen handbereik en als je wat winderigheid voelt opkomen ga je in positie staan en denk je aan vroeger toen je nog gewoon goedkoop gas kreeg uit Rusland.
Of vraag dit jaar aan de Sint dat hij een gasfles meebrent als cadeau, en voor de kleintjes een kampeer gasballonetje.

Geef eens concrete alternatieven vanwaar er zo veel gas op zo een korte tijd moet komen ?
Ik denk dat het eenvoudiger is om geen democratisch gekozen regimes omver te werpen of dat toch alleszins niet te steunen en te wachten tot de volgende verkiezing . Dan was er gewoon iemand anders gekozen en hadden we al dit gedoe over gasbevoorading niet meer.
Nog een paar jaar en south stream is klaar, dan moet europa zich niet al te veel meer aantrekken van het transport door oekraiene , zal ook een pak gezeik schelen.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 00:01   #1086
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder link laat ik die stelling over Shell waardeloos. Dank zij de schalie gas is de Amerikaanse economie er terug boven op aan het komen. Meer nog, dank zij daardoor drukken zij op de olieprijzen in Europa.
U vraagt, wij draaien, met veel plezier gedaan, je kan je mening nu gerust herzien nu je beschikt over de juiste informatie.

http://www.z24.nl/ondernemen/shell-z...-schaliegas-vs
Oud 17 april 2014, 00:40   #1087
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik kan je wel een tip geven voor goedkoop gas, vreet elke dag bonen , bloemkool, broccoli en weet ik wat nog allemaal, verzamel spa flessen van 2 liter, hou altijd een vooraad binnen handbereik en als je wat winderigheid voelt opkomen ga je in positie staan en denk je aan vroeger toen je nog gewoon goedkoop gas kreeg uit Rusland.
Of vraag dit jaar aan de Sint dat hij een gasfles meebrengt als cadeau, en voor de kleintjes een kampeer gasballonetje.

Geef eens concrete alternatieven vanwaar er zo veel gas op zo een korte tijd moet komen ?
Ik denk dat het eenvoudiger is om geen democratisch gekozen regimes omver te werpen of dat toch alleszins niet te steunen en te wachten tot de volgende verkiezing . Dan was er gewoon iemand anders gekozen en hadden we al dit gedoe over gasbevoorading niet meer.
Nog een paar jaar en south stream is klaar, dan moet europa zich niet al te veel meer aantrekken van het transport door oekraiene , zal ook een pak gezeik schelen.
Oud 17 april 2014, 00:50   #1088
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een vrij ernstige economische terugval (voorzien groeipercentage nog dit jaar van NUL procent )ipv de begin dit jaar voorziene 2+ % is al ernstig genoeg,zeker in een kompleet onevenwichtig gestruktureerde economie als de Russische...

Maar inderdaad,de Krim lijkt "verworven",en Rusland zou het misschein wel kunnen uitzingen tot het overgewaaid is...

Echter,en ik ben ervan overtuigd dat het Kremlin dat ook beseft,Oost-Oekraine zou een stap te ver zijn en oorlog betekenen.....en opnieuw een generatie lang enorme economische schade aan gans de Russische federatie.....
.........met het risico dat uiteindelijk ook de Krim verloren zou worden....in de ogen van "andere machten" is dat een even interessante vlootbasis......

Nog zwaardere kosten voor Rusland (geen echt sterke economie en een verzwakkende bevolking) zouden bovendien mogelijk ernstige scheuringen BINNEN Rusland kunnen veroorzaken....

Mijn inschatting is dat het de Oekrainers zelf zullen zijn die mogen demonstreren hoe een staat op te bouwen.Het was totnogtoe niet zo indrukwekkend,maar kom,20 jaar is nog niet zo lang....
Rusland zal er de voorkeur aan geven niet rechtstreeks in te grijpen in Oost-Oekraïne zoals het er nu naar uitziet zal dat ook niet nodig zijn, de Oost-Oekraïeners kunnen voor zichzelf opkomen en de Russische militaire aanwezigheid weerhoudt het regime ervan om een bloedbad aan te richten.

De Russische economie doet het al enkele jaren minder goed door terugvallende olie- en gasprijzen. Maar het land kende wel een spectaculaire groei in de jaren 2000, na een nog veel spectaculairdere terugval in de jaren 90. Ik denk niet dat de huidige gebeurtenissen een grote impakt zullen hebben, vooral omdat de handelsrelatie met China stormachtig aan het groeien is. Maar de Krim is nu Russisch, een grote symbolische overwinning, en Oekraïnec zal niet zomaar de kant van het Westen kiezen, of het zal zonder Oost-Oekraïne zijn.
Putin heeft gedaan wat gedaan moest worden na de gebeurtenissen op Maidan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 09:19   #1089
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
de Russische militaire aanwezigheid weerhoudt het regime ervan om een bloedbad aan te richten.
Wel, ondertussen hebben ze in Dnepropetrovsk 10 000 Dollar beloning uitgeloofd aan iedereen die een Russische Soldaat kan te pakken krijgen en inleveren. (een green man, Moskal in de advertentie) Wanted, Dead or alive.

Benieuwd wat dat gaat geven, dat is al snel 4 jaarlonen voor de doorsnee oekraiener.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 april 2014 om 09:20.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 10:04   #1090
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wel, ondertussen hebben ze in Dnepropetrovsk 10 000 Dollar beloning uitgeloofd aan iedereen die een Russische Soldaat kan te pakken krijgen en inleveren. (een green man, Moskal in de advertentie) Wanted, Dead or alive.

Benieuwd wat dat gaat geven, dat is al snel 4 jaarlonen voor de doorsnee oekraiener.

Ja man, burgers kunnen echt Russische militairen te grazen nemen.

Enne, Pro-Russen zijn ook Moskals?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 17 april 2014 om 10:07.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 10:17   #1091
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

http://nos.nl/video/636848-bewijs-da...or-moskou.html
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 10:17   #1092
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Kidnap Julian en lever hem daar uit, die zal er wel mee kunnen lachen.
Oud 17 april 2014, 10:34   #1093
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Tja, bewijst op zich niks, ik doe ook regelmatig alsof ik Vladimir himself aan de lijn heb.
Kan best zijn dat rusland agenten heeft in oekraiene, russen of lokale bevolking, ze zijn daar waarschijnlijk niet de enige.
Maar verder dan een vermoeden kom je daar niet mee, De junta in Kiev beweert tientallen agenten te hebben opgepakt, maar kan er geen enkele voor de camera krijgen.
Oud 17 april 2014, 12:27   #1094
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ja man, burgers kunnen echt Russische militairen te grazen nemen.

Enne, Pro-Russen zijn ook Moskals?
Deze advententie is bedoeld als grap. Privatbank heeft trouwens ook een afdeling in Rusland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 15:18   #1095
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In hoever is Rusland afhankelijk van Gasexport naar Europa vraag ik me af.

Citaat:
Russia had revenues of $191-$194 bln from oil, $28 bln from gas in 2013 - Putin
En met dat 30 jarig contract voor gas export met China op komst...

Interessante vraag is ook waarom de VS de echte vrije markt zo graag hinderen met hun sancties en boycot beleid. Het lijkt er op dat men vreest het in een echt vrije markt niet meer te kunnen halen van de concurrentie. Dan maar een nieuw ijzeren gordijn?

Citaat:
In a sane, non-Hobbesian environment, a neutral Ukraine would only gain by positioning itself as a privileged crossroads between the European Union and the proposed Eurasian Union, as well as a key node of the Chinese New Silk Road - not to mention of vital link in a common market from Lisbon to Vladivostok. Instead, the present disaster is a big spanner in the works - a spanner that suits only one player: the US government.
Er is er maar 1 belangrijke speler die wint bij onrust aan de grenzen van Europa. Het is de logica zelve dat een instabiel Eurazië enkel in het voordeel van de VS is. Een volwassen Europa zou eisen dat zowel de VS als China niet deelnemen aan de onderhandelingen ivm Oekraïne. Maar dit quasi koloniaal Europa is daartoe niet in staat.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 april 2014 om 15:23.
Oud 17 april 2014, 16:18   #1096
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
In hoever is Rusland afhankelijk van Gasexport naar Europa vraag ik me af.

En met dat 30 jarig contract voor gas export met China op komst...

Interessante vraag is ook waarom de VS de echte vrije markt zo graag hinderen met hun sancties en boycot beleid. Het lijkt er op dat men vreest het in een echt vrije markt niet meer te kunnen halen van de concurrentie. Dan maar een nieuw ijzeren gordijn?

Er is er maar 1 belangrijke speler die wint bij onrust aan de grenzen van Europa. Het is de logica zelve dat een instabiel Eurazië enkel in het voordeel van de VS is. Een volwassen Europa zou eisen dat zowel de VS als China niet deelnemen aan de onderhandelingen ivm Oekraïne. Maar dit quasi koloniaal Europa is daartoe niet in staat.
Ach, altijd hetzelfde liedje... De VS dit, de VS dat, maar géén kwaad woord over het Russische imperialisme...
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 19:40   #1097
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ach, altijd hetzelfde liedje... De VS dit, de VS dat, maar géén kwaad woord over het Russische imperialisme...
Geen is veel gezegd. Maar inderdaad. Het Russisch imperialisme is braaf vergeleken met dat van de VS. Ik ga ervan uit dat dat voornamelijk is omdat hun macht kleiner is.

In Oekraïne wonen Russisch sprekenden. Mensen met wie Rusland zich cultureel verbonden voelt. Rusland heeft daar meer nationaal belang dan Europa en zeker als de VS. Dit is niet enkel imperialisme zoals de invasie in Irak (evenals verschillende gewelddadige acties met een VS stempel onder het Obama regime) dat wel duidelijk was.

Wat als regio's van het oosten van Oekraïne meer zelfbestuur willen of desnoods willen aansluiten bij Rusland. Dient men dat met geweld tegen te houden?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 april 2014 om 19:57.
Oud 17 april 2014, 20:03   #1098
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland zal er de voorkeur aan geven niet rechtstreeks in te grijpen in Oost-Oekraïne zoals het er nu naar uitziet zal dat ook niet nodig zijn, de Oost-Oekraïeners kunnen voor zichzelf opkomen en de Russische militaire aanwezigheid weerhoudt het regime ervan om een bloedbad aan te richten.

De Russische economie doet het al enkele jaren minder goed door terugvallende olie- en gasprijzen. Maar het land kende wel een spectaculaire groei in de jaren 2000, na een nog veel spectaculairdere terugval in de jaren 90. Ik denk niet dat de huidige gebeurtenissen een grote impakt zullen hebben, vooral omdat de handelsrelatie met China stormachtig aan het groeien is. Maar de Krim is nu Russisch, een grote symbolische overwinning, en Oekraïnec zal niet zomaar de kant van het Westen kiezen, of het zal zonder Oost-Oekraïne zijn.
Putin heeft gedaan wat gedaan moest worden na de gebeurtenissen op Maidan.
Ukraïnse militairen lopen massaal over naar de pro-Russische separatisten.
Waarom is wel duidelijk: de toegezegde steun door de (lafhartige) EC en EP blijft massaal uit. Want: enigerlei vorm van EU inmenging in het conflict tussen Ukraïne en Rusland betekent een subiete kans op oorlog.

Dit keer hebben we niet te maken met Hitler Duitsland maar met Hitler-Brussel-Washington.
Oud 17 april 2014, 22:47   #1099
Gelukkoos
Burgemeester

Standaard

Her en der wordt de zaak Oekraïne soms vergeleken met Hitler. Onterecht vind ik.
I. De russen denken ook aan hun eigen kinderen en vrouwen die natuurlijk geen wereldoorlog willen.
II. Onder de Amerikaanse militairen of hun familieleden zijn er veel oorlogstrauma's aanwezig (Vietnam, Iran, enz.). Er heerst onder hun een anti-oorlogs-mentaliteit .

MAAR : Er zijn over heel de wereld in deze rumoerige tijden, meer en meer jongvolwassenen die zich gedragen als bloedhonden en de dood niet vrezen.
Dat de wereld dit probleem eens aanpakt !!!
Bij die gewapende straatgevechten in Kiev een tijd terug, zegde Poetin dat het extreemrechtse opgeleide doodseskaders waren. Ik moet hem gelijk geven !!!

Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 17 april 2014 om 22:57.
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 23:57   #1100
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Her en der wordt de zaak Oekraïne soms vergeleken met Hitler. Onterecht vind ik.
I. De russen denken ook aan hun eigen kinderen en vrouwen die natuurlijk geen wereldoorlog willen.
II. Onder de Amerikaanse militairen of hun familieleden zijn er veel oorlogstrauma's aanwezig (Vietnam, Iran, enz.). Er heerst onder hun een anti-oorlogs-mentaliteit .
Allez man, iran? Echt? De rest van uw beweringen zijn van hetzelfde laken gesneden.

Citaat:
MAAR : Er zijn over heel de wereld in deze rumoerige tijden, meer en meer jongvolwassenen die zich gedragen als bloedhonden en de dood niet vrezen.
Dat de wereld dit probleem eens aanpakt !!!
Bij die gewapende straatgevechten in Kiev een tijd terug, zegde Poetin dat het extreemrechtse opgeleide doodseskaders waren. Ik moet hem gelijk geven !!!
Waarom zou je hem gelijk moeten geven? Extreemrechts? Opgeleide doodseskaders?
Wat nog? Space aliens?

Bij putin is het simpel he : je kan er geen woord van geloven.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be