![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiet gaat het over:
http://www.nieuwsblad.be/article/det..._BT=2158280038 Een pastoorke laat plots in een niet gebruikte kerk klokken installeren die voor lawaaihinder zorgen voor omwonenden. Wat denkt die man daar nu mee te bereiken? Wat denken imams te bereiken met minaretten in Vlaanderen? Ge moogt niet bouwen waar en wat ge wilt; geen publiciteitsborden zetten waar en wat ge wilt; geen geluidsinstallaties gebruiken waar en wanneer ge wilt. Dat is allemaal zeer normaal, want ge moogt uw buren niet abnormaal hinderen. Dat ze dus maar eens wettelijk gestopt worden met hun vruchtelozen pogingen tot zieltjeswinnerij. Titel: Protest tegen klokkengelui vanuit kerk die amper nog wordt gebruikt Buurt daagt pastoor voor rechter op Goede Vrijdag Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkiezingsreclame is ook zieltjeswinnerij.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kunt ge over memmen in andere draden met het juiste onderwerp.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is nochtans 't zelfde systeem.
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Buurtbewoners uit de Hellestraat, khad het kunnen denken. Gewoon concurrentiestrijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Wat een verzuurde mens zeg die klacht indiende...
en dat in de Goede Week .... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien weet hij niet dat Boeleke Jezus geboren is.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit lijkt mij eerder een NIMBY probleem. Zelfde geval als naar de luchthavenbuurt verhuizen en klagen over de geluidsoverlast. Het is daarom ook niet te vergelijken met moskeeën of Tomorrowland of andere echt nieuwe bronnen van geluid . Laatst gewijzigd door Tempest : 20 april 2014 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind een kerktorentje met leuke klokken zeer aangenaam in rurale gebieden waar je zonder horloge dan kan horen hoe laat het is, wanneer het metten zijn en lof is, en vooral als dat kerkje in een dalletje in Frankrijk staat. Toen ik net getrouwd was woonden we in een appartement op het kerkplein en we vervloekten die kerktoren vooral de elfurenmis als je dan de nacht voordien laat was uitgeweest! Die had zo'n "ping" klank waarbij je haren rechtop kwamen. Maar moest ik in de buurt van zo'n kattengejank moskee wonen: ik vertrok of alvast maakte ik een tegengeluid door heidense muziek te spelen als de adaan begint.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 april 2014 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
""""De parochie Hellestraat vierde in 2012 haar eeuwfeest en al die tijd had het kerkje geen klokken. Tijdens vieringen en plechtigheden was klokkengelui te horen uit luidsprekers op het dak. Maar dat vond de nieuwe pastoor Luc Mertens maar niets. Hij liet twee klokken ophangen in het torentje. ‘Om het half uur worden wij opgeschrikt door een harde galm’, zeggen Kris De Brabandere en zijn buurman Michael Van Goethem, die naast de kerk wonen. ‘Maar het ergste is nog het angelus: een reeks van drie keer drie slagen gevolgd door maar liefst 58 slagen, en dat drie keer per dag.’ ‘Ik heb in mijn tuin 85 decibel gemeten’, zegt Kris De Brabandere.
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 20 april 2014 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA'ers misschien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 20 april 2014 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Kerk en Kroeg.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met tolerant te zijn wordt je enkel en alleen maar overdonderd. De tijd van tolerant zijn is passé, dat heeft ons enkel windeieren opgeleverd, eerst met de Walen, daarna met de allochtonen en nu met de pastoors.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfhaat? Maar man toch, wat heeft dat met haat te maken laat staan met zelfhaat? Nee dat heeft te maken met, opkomen voor je zelf, of dacht je misschien dat andere dat voor u gaan doen in uw plaats.
Ze zijn dat hier niet meer gewoon dat iemand zelf de koe bij de horens neemt. Hier zijn ze gewoon dat we staan te jammeren en verder laten gebeuren. Maar ge gelooft toch niet dat dat in andere culturen ook zo het geval is? Wel ze hebben toch zo graag vreemde culturen hier. Ze kunnen ze krijgen wat mij betreft. |
![]() |
![]() |