Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 13 mei 2014, 22:26   #41
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ook aan het applaus kon je de tweespalt in Belgie duidelijk merken: de franstaligen slikten de leugens van Magnette en gaven steeds applaus.

Die mensen zijn echt gebrainwasht en zien hun eigen politiek als ideaal, daarom moet de zelfbeslissing er echt komen, zodat iedereen de zaken runt zoals hijzelf wil : de realiteit zal vlug aantonen wat de goede manier is. Eigen ideeen ontwikkelen, maar met eigen geld of, eventueel met subsidies, maar dan verantwoorden wat men ermee aanvangt.

Voor de ondernemer en de werker is het PS-model ook verre van het ideale, spijtig genoeg zijn er meer krijgers dan gevers en krijgt de partij die de krijgers vertegenwoordigt dus de meeste stemmen.
omaplop is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:26   #42
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Denk je dat dat zijn bedoeling was? Hij wil zijn franstalige kiezers overtuigen, niet meer of minder. Hij weet heel goed dat de andere partijen toch allemaal zullen samenkruipen om te regeren, dus of die nu wat verliezen of niet zal hem een zorg wezen.
Dat zal het wel zijn, maar in Vlaanderen heeft hij alleszins geen goede beurt gemaakt. Hopelijk is de schade bij de collaboratiepartijen zo groot mogelijk.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:27   #43
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Wel grappig ook hoe gedurende het hele debat Magnette BDW uit zen kot probeert te lokken (af en toe met een stout glimlachje dat hij niet kon onderdrukken). Om dan te zeggen "niet kwaad worden", "je bent het precies niet gewoon onderbroken te worden", etc. Maar BDW bleef hier relatief kalm onder.

In zijn laatste zinnen zegt Magnette dan "Je ziet toch dat je met die mens niet kan praten". Magnette hoopte er gewoon op dat BDW zijn geduld zou verliezen, zodat hij aan heel Wallonië zou tonen wat voor fascist hij toch is die geen tegenspraak kan verdragen
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:27   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik moet zeggen dat het debat van de Tijd/echo toch op hoger niveau was. Magnette gooit nu echt wel constant met modder en onderbreekt werkelijk gans de tijd. En ik stoor me ook immens aan het constante applaus van het publiek (van beide kanten)
Op dat vlak zijn ze bij de vrt toch beter: daar moet het publiek stil zijn bij uitzendingen, wat ik eerlijk gezegd wel ok vind
Tja, vergeet ook niet dat u op VTM bent. Op de Franstalige kant was het op RTL-TVI uitgezonden. Zo'n zenders zijn nog erger dan de FranseTF1 en TF1 is al rampzalig, wat mij betreft...........................
Everytime is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:28   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
De fiscaliteit wat de grootste dooddoener van onze tewerkstelling is volgens mij wel een federale bevoegdheid...
Niet echt. Is de VDAB en de OCMW-werkwinkels volgens jouw federale bevoegdheid ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:29   #46
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ook aan het applaus kon je de tweespalt in Belgie duidelijk merken: de franstaligen slikten de leugens van Magnette en gaven steeds applaus.

.
Wat je ook kon opmaken uit het applaus vond ik was dat het ongeveer 50-50 verdeeld was, terwijl het publiek evenredig onder alle partijen verdeeld was.
Dat de Franstaligen aan 1 koord trekken zijn we gewoon, maar BDW heeft normaal gezien toch ook voor- en tegenstanders in de Vlaamse publieke opinie. Bij veel uitspraken was hier echter niets van te merken. Was wel veelzeggend vind ik.
Meuh is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:30   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Magnette geraakt niet verder dan wat schelden en tieren. En die moet België redden?
Magnette is vooral zeer arrogant in het algemeen.
Everytime is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:32   #48
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat zal het wel zijn, maar in Vlaanderen heeft hij alleszins geen goede beurt gemaakt. Hopelijk is de schade bij de collaboratiepartijen zo groot mogelijk.
Dat is het hem nu net: in Vlaanderen mag hij nog zo'n slechte beurt maken, hij wordt er op geen enkel moment slechter van. En mensen die op SPA, OVLD, CD&V of GROEN stemmen zullen zich niet laten tegenhouden hiervoor door een PS'er die geen beste beurt heeft gemaakt. Jammer maar helaas
Meuh is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:33   #49
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo'n debat is een groot circus, ik zou daar als politicus nooit aan deelnemen. Met dat lopende klokje, het lijkt wel de finale van de slimste mens ter wereld.
En dan zaagt de media dat politici teveel oneliners gebruiken, terwijl ze met dergelijk format alleen maar oneliners en gescheld horen, maar feitelijk en inhoudelijk niets nieuws.

Een debatprogramma als Reyers Laat, daar kom je tenminste nog iets te weten.
Eigenlijk ben ik het hier niet mee eens. Het is spijtig te moeten vaststellen dat in dit debat een klok weldegelijk nodig was. Als de klok er niet was geweest dan zou De Wever haast niet meer aan bod gekomen zijn wegens het constante gejoel, onderbreken en onder de gordel slaan van de PS. Nu kon De Wever tenminste 50 % van de spreektijd claimen. Zonder klok zou 80 % van de tijd ingenomen zijn door Magnette die NOG meer getierd, onderbroken en gefoeterd zou hebben.

Wat betreft het debat zelf, na afloop liet m'n partner me weten ... en ik citeer : "Oké, nu ben ik het beu. Wat was dat voor een degoutant figuur diene Magnette. Nu ga ik ook ook n-va stemmen" ... wat ik vruchteloos probeerde te bereiken gedurende de laatste 2 jaar regelde de voorzitter van de PS in 20 minuten. Wij hebben meer zo'n debatten nodig.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:33   #50
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Weet iemand eigenlijk of er ook een debat komt met alle partijen: vlaams en waals (buiten VB dan waarschijnlijk aangezien die niet welkom zijn bij de Franstaligen)?
Meuh is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:34   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Magnette is vooral zeer arrogant in het algemeen.
Ik heb nog niet zo heel veel debatten van hem gezien, maar doet hij dat ook met Franstalige politici?
Oud 13 mei 2014, 22:38   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Er is nochtans een derde weg, zoals Reynders vanmorgen al in de kranten liet optekenen:
Een blauwe as Open VLD-MR: een liberaal socio-economisch herstelbeleid zonder communautair gekrakeel...

Ik heb al gekozen.
Another Jack is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:39   #53
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Eigenlijk ben ik het hier niet mee eens. Het is spijtig te moeten vaststellen dat in dit debat een klok weldegelijk nodig was. Als de klok er niet was geweest dan zou De Wever haast niet meer aan bod gekomen zijn wegens het constante gejoel, onderbreken en onder de gordel slaan van de PS. Nu kon De Wever tenminste 50 % van de spreektijd claimen. Zonder klok zou 80 % van de tijd ingenomen zijn door Magnette die NOG meer getierd, onderbroken en gefoeterd zou hebben.
Wat betreft het debat zelf, na afloop liet m'n partner me weten ... en ik citeer : "Oké, nu ben ik het beu. Wat was dat voor een degoutant figuur diene Magnette. Nu ga ik ook ook n-va stemmen" ... wat ik vruchteloos probeerde te bereiken gedurende de laatste 2 jaar regelde de voorzitter van de PS in 20 minuten. Wij hebben meer zo'n debatten nodig.
mvg. Sint Ignacius
Ik ben meer voor het principe van Reyers Laat, je zit rond een tafel en je debatteert over inhoud zonder al die toeters en bellen. Het enige wat we geleerd hebben en dat is wel een voor Vlaanderen positief punt dat je terecht opmerkt, is dat je met de PS en zeker met Magnette werkelijk geen land kunt bezeilen. Dat is waar, maar een fraai schouwspel was het zeker niet. Het is niet nodig dat al die Amerikaanse toestanden naar hier komen.

Vergeet ook niet dat Bart Dewever nog sterker naar voor komt in een echt inhoudelijk debat, die er door de tegenpartij en het format niet gekomen is.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 mei 2014 om 22:41.
Max van Dietschland is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:39   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sonny/ Bekijk bericht
De gemiddelde Vlaming, mag dit nog zien; nog zullen zij 'geloven' dat de traditos (als ze maar de "V" in hun naam hebben - O.VLD/CD&V) er alles zullen aan doen om de belangen van de Vlaming te verdedigen, zonder dat N-VA of V.B. moeten worden betrokken in de onderhandelingen. Zelfs na de zoveelste keer, zal vanuit die overtuiging opnieuw voor tradito's gekozen worden. Triest.
Waarom triest?
Everytime is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:39   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er is nochtans een derde weg, zoals Reynders vanmorgen al in de kranten liet optekenen:
Een blauwe as Open VLD-MR: een liberaal socio-economisch herstelbeleid zonder communautair gekrakeel...

Ik heb al gekozen.
Zullen die genoeg stemmen halen om alleen te regeren?
Oud 13 mei 2014, 22:40   #56
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Ik heb al gekozen.
En wie neem je daar bij ?

* N-VA die - zoals de liberalen - willen besparen ?

* PS en SPA die meer belastingen willen ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:41   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik heb nog niet zo heel veel debatten van hem gezien, maar doet hij dat ook met Franstalige politici?
Zelfs in gewone debaten met Franstalige journalisten - "L'indiscret" op de RTBF - heb ik het indruk een arrogante kerel te zien. Het soort mens die denkt de waarheid te hebben en die denkt beter de dingen te begrijpen dan anderen.
Everytime is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:42   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zelfs in gewone debaten met Franstalige journalisten - "L'indiscret" op de RTBF - heb ik het indruk een arrogante kerel te zien. Het soort mens die denkt de waarheid te hebben en die denkt beter de dingen te begrijpen dan anderen.
Triestig.
Oud 13 mei 2014, 22:43   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
En wie neem je daar bij ?

* N-VA die - zoals de liberalen - willen besparen ?

* PS en SPA die meer belastingen willen ?

mvg. Sint Ignacius
Wie het meest bereid mee te gaan in het liberale verhaal zonder communautair gezeik.
Another Jack is offline  
Oud 13 mei 2014, 22:44   #60
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben meer voor het principe van Reyers Laat, je zit rond een tafel en je debatteert over inhoud zonder al die toeters en bellen. Het enige wat we geleerd hebben en dat is wel een voor Vlaanderen positief punt dat je terecht opmerkt, is dat je met de PS en zeker met Magnette werkelijk geen land kunt bezeilen. Dat is waar, maar een fraai schouwspel was het zeker niet. Het is niet nodig dat al die Amerikaanse toestanden naar hier komen.

Vergeet ook niet dat Bart Dewever nog sterker naar voor komt in een echt inhoudelijk debat, die er door de tegenpartij en het format niet gekomen is.
Ruquier op de Franse TV. Een Franse politicus en in dezelfde uitzending Franse zangers, acteurs, tv-vedetten, humoristen, enz.................Dat is het beste evenwicht. Iedereen is tevreden : degenen die politiek graag hebben en degenen die liever muziek, film, humor, enz..............hebben.
Everytime is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be