![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik steek ook geen moeite meer in dit topic, en dan lees je dat als getrol? Terwijl ik je al dadelijk zei niet meer serieus deel te nemen. Hoeveel soorten heb ik je vernoemd??? Hoeveel voorbeelden heb ik gegeven? We hebben samen naar soorten van 450 miljoen jaar geleden gekeken en die soorten vandaag bekeken na 450 miljoen jaar evolutie. Wat zagen wij??? En wat zien we als we naar onszelf kijken 6000 jaar geleden??? Een groot mysterie!!! We weten zelfs nog niet zeker hoeveel invloed de Neanderthaler had op het ontstaan van de mens... Met God en Evolutie wil ik je zeggen, dat wanneer evolutie spontaan zou gebeurd zijn je evengoed god naar voor kan duwen. Want niets lijkt spontaan te zijn, nieuwe soorten zijn kruisingen of verbeterde versies van de vorige... De longvis lijkt nergens een salamander te worden en de salamander lijkt nergens een reptiel te worden en het reptiel lijkt nergens een vogel te worden. Is het abnormaal dat je op een planeet met dezelfde elementen als soorten dezelfde eigenschappen gaat vertonen??? Laat de vissen in het water geëvolueerd zijn, en laat de zoogdieren op land geëvolueerd zijn. Hoeft alles uiteindelijk terug te lopen naar enkele cellen? Kunnen er geen verschillende cellen tegelijk in verschillende manieren zijn gaan evolueren om uit te groeien tot elk zijn familie waar dan verwanten uitkwamen? Citaat:
Wat zegt jou dat? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Wat zegt natuurlijke selectie ons? Geen spontane mutaties! Het oog heeft geselecteerd, maar ook omstandigheden waar geen keurende selectie aan de gang was. Maar waarom zou de vis plots zin krijgen uit het water te komen? Waar kan ik een observatie of experiment waarnemen dat die reden sterk beargumenteerd. Citaat:
Citaat:
En weet je...in beide groepen zijn er uiterste extremen te vinden. De beste gesprekken namen plaats met mannen in the field, al ben ik dikwijls arrogant weggestuurd. Mijn conclusie is dat veel mensen die zich hardnekkig optrekken aan evolutie dat veelal voor dezelfde reden doen als religieuze mensen. Mensen jagen zich ook zo snel op soms, zoiets bespreek je soms beter met een dikke toep in handen hahaha ![]() Citaat:
Ik vind de manier waarop we dingens mekaar opdringen en aanleren ver van onze spiritualiteit af is. En spiritualiteit hoeft geen religie te zijn, het is iets dat voor jouw persoonlijk is en iets dat jij alleen in jouw leven kan roepen... Ieder op zijn manier. Religie en theoriën als evolutie weerhouden ons daarin een eenheid te vinden. Wat als iedereen uit zou komen op hetzelfde als ze hun eigen spiritualiteit in alle vrijheid zouden mogen ontwikkelen? Citaat:
![]() Maar met onze ware capaciteiten bedoelde ik. Honger zou morgen de wereld kunnen uitzijn, een tiende van de inkomsten van onze sociale zekerheid zou een overstock aan malaria inentingen kunnen voorzien. Maar we hebben liever een overstock van iets dat verkoopt, om slecht te laten worden als het niet verkoopt, dan een medemens te helpen. De plastiek stroomt de oceanen in, maar we vissen liever de oceanen leeg van leven dan de smurie er uit te houden... Need I say more? ![]() Citaat:
Ik opteer voor bewustzijn, doel ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Banneling
|
![]() Dat heb ik gedaan. zie hoe vrouwtjes de beste danser selecteren.
Zie hoe bijen de bloemen geselcteerd hebben. Niet allemaal bewust, maar sommige wel, en if not bewust.. wel via het bewustzijn geselecteerd. Is dat spontaan? Welke factoren speelde zich af bij het ontstaan van de mens? Als de Neanderthaler daar bij tussen zit, zijn wij dan een mutatie van de homo erectus of een hybride van de homo erectus en nog iet anders? Citaat:
En als er niet gestreefd wordt naar overleving in de evolutie, waarom is de mens dan van verzamelen naar jagen gegaan tot landbouw en kweken van beesten? Why are we racing to Mars? Waarom houdt de beer een winterslaap en bouwt hij het hele jaar vetten op? Waarom hamstert de eekhoorn nootjes voor de winter? Waarom leggen de zalmen van Alaska zo'n opwaartse tocht af? Suvival, wordt daar niet naar gestreefd volgens U???? Naar mijn mening is dat het hoogste ingebakken instinct dat iedere soort meegekregen heeft.... Streven naar overleving is duidelijk al wat iedereen hier op aarde doet. Laatst gewijzigd door Peche : 15 mei 2014 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar er is een verschil tussen een juiste theorie onderwijzen en daarvoor foute/verouderde informatie gebruiken en ronduit verkeerde theoriën onderwijzen die alleen maar op foute/verouderde informatie berusten. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Minister
|
![]() Wiskunde is exacte wetenschap voor een reden hé. Als ik zo'n fout maakte, dan was het ook 0/10 ook al waren de volgende 1001 nummers juist. Maar eerlijkheidshalve, heb ik ook enkel naar het eerste getal gekeken daardoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Banneling
|
![]() But it was of no importance.
Fibonacci is geen bewijs of degelijke, het is een vaststelling. Vet toch, wat de optelsom van de twee laatste allemaal vormen kan? Het mag dan niet als argument gelden voor ID en het mag dan niet magisch zijn. Het is een oneindige reeks die diverse patronen vormt vanuit dezelfde basisregels. Die steeds wederkeren tot een zelfde en toch meer verheven patroon.. Bekijkt het nog één keer Athelas ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 15 mei 2014 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat verboden was voor jou door jouw onzichtbare vriendje ? Wat waar is dat Haeckels illustraties nog steeds voorkomen in sommige schoolboeken al dan niet met het originele idee of de originele beschrijving. Wat ook waar is dat ze eventueel aangevuld worden met echte foto's. Wat zeker ook waar is dat jij blijkbaar niet verder gekomen bent dan je lager onderwijs...anders zou je er niet zo'n spel van maken. Wat ook waar is dat je blijkbaar geen spel maakt over andere zaken die in het lager onderwijs niet volledig juist worden weergegeven. Wat vooral vast te stellen is : Je bent een open deur aan in trappen daar geen enkele poster een woord gerept heeft over dat die gelijkenis(sen) zouden aantonen dat de ontogenie een herhaling van de fylogenie zou zijn. Dus waarom begon je erover ? Uiteraard om het onderstaande : Citaat:
Is dat omdat creationisten hun enige sprankeltje hoop zit in het te doen voorkomen als een groot complot daar ze verder niks weerwoord hebben ? Citaat:
goed ... dit vertelt het in een notendop hoe creationisten te werk gaan. Laatst gewijzigd door praha : 15 mei 2014 om 17:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch wel hoor
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() creationisten zijn toch grapjassen ! Leer eerst eens even wat de term fine-tuning werkelijk betekent alvorens er over te beginnen en citaten uit hun context te rukken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit niet : ![]() kan je me nu eens kort en bondig zeggen waar de illustraties van Haeckel fundamenteel verkeerd zouden zitten als vergelijkende studiemateriaal ? Zoniet ben je weer aan 't liegen Laatst gewijzigd door praha : 15 mei 2014 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dus nog steeds niet door wat het verschil tussen wetenschap en religie is en je hebt nog steeds geen notie wat een wetenschappelijke theorie is en hoe die gekwalificeerd wordt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Van die ontelbare vissen was er eentje dat een half miljard jaar geleden 'plots' zin kreeg om uit het water te springen.... en wat bleek ? Het was er goed dus besloot ie te blijven ! En nu is het aan de wetenschap om te achterhalen wat dat beestje in zijn hoofd kreeg om die beslissing te nemen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Banneling
|
![]() Waarom Praha???
Gaan we weer in de loop springen???? Is de wetenschap de evolutietheorie alleen? Steek jij het dan niet in een notendop? En ontken ik veel van de theorie??? Neen ik sluit me grotendeels aan bij de waarnemingen die ik zelf kan observeren. Maar kan je mij aub even grondige verwijzingen geven die wetenschappelijk voldoen dat de mens afstamt van vissen. Tiktaalik? Daar ga je mij niet mee overtuigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Minister-President
|
![]() Je hebt nochtans al een filmpje gezien van een vis die uit het water komt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Banneling
|
![]() En niet voor onnozel te doen, maar zijn er geen echte foto's in plaats van animaties?
![]() Zelfs Dawkins werkt met echte foto's in zijn boek. Een staartje zie ik wel, maar kiewen niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen die kikker... Ja na honderden miljoenen jaren komen we uit op verschillen. Maar wat heeft dat met uw boomstam te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet naast de kwestie leuteren aub Leg duidelijk en klaar uit wat er op zou wijzen dat de natuur selecteert met oog op organismen met een centraal zenuwstelsel voort te brengen. Ik zie het niet daar het overgrote merendeel van het leven op onze planeet niet voorzien is met een centraal zenuwstelsel en hun aantal en soorten niet meteen procentueel verminderd. Citaat:
Citaat:
JIJ was het immers die vond dat een mens geen instincten meer had of er vervreemd van was. Ik heb nergens maar dan ook nergens beweert dar er niet zoiets als een instinct zou zijn en meer in het bijzonder een instinct om te overleven. Het waarom ? Daarom (zie hoofdissue ) ! Waarom in soms meest gekke vormen ? Wederom daarom ! alweer een argument pro ipv contra se Grappig in feite hoe je zelf telkens het verpletterend bewijsmateriaal bij elkaar sprokkelt ![]() Het is nogal wiedes dat diegenen die iets ondernemen om te overleven voor de meeste en 'beste' nakomelingen kunnen zorgen. Maar neen volgens jou moet dat zijn : 'het instinct om te overleven kan niet anders dan een blauwdruk zijn en dus dat moet wel ID zijn' |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Banneling
|
![]() We zouden dat eens met een thee moeten bespreken praha.
Uw thee of de mijne? LOL |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar the hell heb ik ooit IETS als blauwdruk voor ID gebruikt behalve mijn eigen mening??? Ik zie dat maar heb het nooit een ander opgedrongen. Je leest me bevooroordeeld praha, dat mag... maar lees dan wel goed.. Ik zal er ook eens op betrapt worden, maar ik zal niet gelijk een ogre gaan razen hoor ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( dat ter toekomstige 'argumentering' om de verpletterende bewijskracht van EA's en GA's maar niet in het voordeel van onwenselijke theorie te laten pleiten ) ![]() jonge jonge jullie zakken laag hoor ... en dat allemaal maar met één agenda ![]() Laatst gewijzigd door praha : 15 mei 2014 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Banneling
|
![]() En daarmee sloeg je dan net je eigen deur toe.
Ik ben geen julle, ik ben ik! |
![]() |
![]() |