Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2014, 08:08   #21
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

16 miljard, dat is peanuts voor een groots land als la Belgique.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 08:14   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

vief - Belgen sparen zich suf ondanks lage opbrengst

(2012)
De Belgen hadden in maart net geen 225 miljard € spaargeld geparkeerd staan, en dat terwijl de opbrengst ervan bedroevend laag is. «Zo werkt de psychologie van het geld nu eenmaal», zegt de Nederlandse geldexpert Chris Zadeh.

De hoeveelheid geld op de spaarboekjes neemt sinds januari opnieuw aanzienlijk toe. In maart stond er 225 miljard op de Belgische spaarrekeningen, terwijl de totale som vorig jaar nog rond de 218 miljard schommelde. Met het nieuwe bedrag slaan de Belgen alweer een record aan diggelen, meldt de Nationale Bank van België (NBB).

&

edit: cyprus blauwdruk

Dijsselbloem vindt bailout Cyprus geen blauwdruk voor bankherstructurering

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 28 mei 2014 om 08:34.
Oud 28 mei 2014, 08:17   #23
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wacht de dag maar af dat Vlaanderen de rekening gepresenteerd krijgt van al die PPS constructies die nooit in het budget zijn opgenomen.
Dat zal pas vonken geven.
Is dat nu niet toevallig wat ik altijd aangekaart heb en waar ik van N-VA-ers nooit een antwoord opgekregen heb?

Alleen ik heb de cijfers van Muyters overgenomen en die bedroegen "slechts" 14,1 miljard tegen eind 2014. Maar wat wil je, zo een tel wonder kan zich al eens met 1,9 miljard vergissen. Het is hem vergeven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 08:26   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wacht de dag maar af dat Vlaanderen de rekening gepresenteerd krijgt van al die PPS constructies die nooit in het budget zijn opgenomen.
Dat zal pas vonken geven.
tmvw, de vmm-aquafin gronden constructie, het BAM spook

vlaamse cd&v lijken genoeg om gelijk over te steken met die Waalse huisvestingsmaatschappijen ...

zit de NMBS schuld (was dat ook ni 12 miljard) trouwens al bij de overheidsbegroting ?

het ziet er precies ni goed uit ineens zo
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 08:30   #25
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

vlaamse cd&v lijken genoeg om gelijk over te steken met die Waalse huisvestingsmaatschappijen ...

zit de NMBS schuld (was dat ook ni 12 miljard) trouwens al bij de overheidsbegroting ?

Zou ik mijn geld alvast niet in Holland zetten Anna ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 08:36   #26
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-miljard.dhtml

Laat ze het zelf maar oplossen De Wever.
16 miljard is een peulschilletje in vergelijking met de niet-gedekte betalingsverplichtingen; die moeten tegen de twee biljoen bedragen.

Nu is de overheidsschuld wel erger omdat jullie daar rente over betalen (ik zit lekker in het buitenland), en de gemiddelde looptijd van de obligaties is, geloof ik, 7,5 jaar, waarna deze rente de stratosfeer kan inschieten. Bijvoorbeeld als de ECB besluit dat de banken nu eens veel rente moeten gaan verdienen aan de belastingbetalers.

Dan zullen wij, en zeker jullie geen belastingen meer betalen aan de overheid, maar aan de banken. Het is al een beetje zo.

En De Wever houdt zich daar inderdaad beter uit. Hij wordt ook gemanipuleerd door de banken en beseft dat waarschijnlijk niet.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 08:36   #27
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat een geluk weeral dat ze dat voor de verkiezingen nog niet wisten.
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 08:39   #28
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wel raar dat het om regionale huisvestingsmaatschappijen gaat en het wordt toegerekend aan het federale niveau
Als die regionale hun budgetten krijgen van de federale is dat toch niet zo raar?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 28 mei 2014, 08:40   #29
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zou ik mijn geld alvast niet in Holland zetten Anna ?
Groeit dat daar dan beter?
HIER
Oud 28 mei 2014, 08:40   #30
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Eurostat ziet huisvestingsmaatschappijen als een onderdeel van de overheid. Het statistiekbureau moet zich ook nog uitspreken over enkele vehikels van publiek-private samenwerking (pps) en volksleningen, waardoor de schuldenberg nog hoger kan worden.
Zeg maar gerust ZAL worden. Dit is slechts het tipje van de ijsberg
Oud 28 mei 2014, 08:41   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3!
HIER
Oud 28 mei 2014, 08:43   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
16 miljard is een peulschilletje in vergelijking met de niet-gedekte betalingsverplichtingen; die moeten tegen de twee biljoen bedragen.

Nu is de overheidsschuld wel erger omdat jullie daar rente over betalen (ik zit lekker in het buitenland), en de gemiddelde looptijd van de obligaties is, geloof ik, 7,5 jaar, waarna deze rente de stratosfeer kan inschieten. Bijvoorbeeld als de ECB besluit dat de banken nu eens veel rente moeten gaan verdienen aan de belastingbetalers.

Dan zullen wij, en zeker jullie geen belastingen meer betalen aan de overheid, maar aan de banken. Het is al een beetje zo.

En De Wever houdt zich daar inderdaad beter uit. Hij wordt ook gemanipuleerd door de banken en beseft dat waarschijnlijk niet.
Ik zit nog wel even vast, mijn jongste dochter is pas 7, anders was ik hier ook al lang weg.
Op een pensioen reken ik al lang niet meer.
Als de akte van verkoop van de laatste 2 bouwgronden verleden is , sluis ik mijn geld door naar Nederland of desnoods naar Noorwegen als het moet
(geen zorg, alles is legaal verdiend en ik heb er zot veel belastingen op betaald).
Oud 28 mei 2014, 08:44   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Groeit dat daar dan beter?
Nee, maar het is er misschien wel veiliger.
Oud 28 mei 2014, 08:44   #34
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Volgens mij zit die daar niet in.
Oud 28 mei 2014, 08:46   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht

Ik weet niet meer in welk programma dat het was , maar ons pensioenstelsel is het op één na minst zekere van alle 27 lidstaten.
Oud 28 mei 2014, 08:47   #36
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zeg maar gerust ZAL worden. Dit is slechts het tipje van de ijsberg
Ijsberg? Noem het gerust een...
HIER
Oud 28 mei 2014, 08:50   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wel raar dat het om regionale huisvestingsmaatschappijen gaat en het wordt toegerekend aan het federale niveau
Alle schulden komen bij de staatsschuld terecht. Dus als Wallonie de begroting niet op orde krijgt dan wordt dat bij de totale staatsschuld gezet en is Vlaanderen daar uiteraard mee de dupe van. Dat heet dan solidariteit.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 08:53   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Volgens mij zit die daar niet in.
En hoe zit het met de dubbeltelling van ons o zo geroemde zilverfonds? Doet men dat ook nog steeds?

Citaat:
VUB-econoom Vuchelen noemt het Zilverfonds volksverlakkerij. “Men wekt de indruk dat er iets is en dat men iets aan het pensioenprobleem doet, maar dat is niet juist. Bedragen worden bovendien twee keer in rekening gebracht: enerzijds om het publiek te voor te liegen en anderzijds om de schuld af te bouwen.”

Johan Vande Lanotte (sp.a) liet zich steevast verleiden tot zo’n dubbeltellingen. Op persconferenties verkondigde hij dat er wel degelijk geld op de rekening van het Fonds stond; hij zwaaide zelfs met rekeninguittreksels.

Tegelijk werd dat geld nog eens afgetrokken van de staatsschuld. Terwijl tal van economen bleven benadrukken dat dit een doorzichtige goocheltruc was. Het geld mocht maar één keer worden meegeteld: ofwel als activa van het Zilverfonds ofwel voor de schuldafbouw.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 09:04   #39
Zondag
Banneling

Standaard

Zonder euro zou België zich uit de schulden kunnen devalueren, met het bijzonder positieve gevolg dat het daarna niet meer aan kredieten zou geraken.

Inmiddels hebben we een ECB die de belangen van particuliere banken dient. Die houden nu de rente laag om hun obligaties niet af te waarderen, maar kunnen deze van de hand doen, de rente laten stijgen zodat de particulieren die deze kopen eraan zijn voor hun geld, en dan nieuw staatspapier kopen, waarover ze nu een megarente vergoed krijgen.

Op dat moment is de slavernij van ons allen zo goed als totaal, en werken we nog uitsluitend om de bankiers vet te mesten.

De oplossing? De euro afschaffen als wettig betaalmiddel, en de geldmarkt vrij maken!
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 09:07   #40
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eerder bewust verzwegen zeker,'t valt weer niet op

Laatst gewijzigd door Garry : 28 mei 2014 om 09:08.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be