![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet omdat de (of sommige) lessen in het Engels zouden gegeven worden, dat de Nederlandstalige studenten plots Nederlandsonkundig worden en een in het Engels opgeleide arts plots niet meer met zijn patiënten zou kunnen communiceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geneeskunde gaat als technologie heel snel in een wereldwijd netwerk. Ik zie dokters liever niet hun beroep uitoefenen als de lokale medicijnman afgesloten van de rest. Het is bevorderlijk dat dokters/wetenschappers beschikken over een gemeenschappelijk taal om hun bevindingen/studies te delen.
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat heeft er niets mee te maken, maar in de lees- en examencommissie zit zéér dikwijls minstens één Nederlandsonkundige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lijkt me ook logisch: mijn vakgebied bestaat uit maximum 20-30 man binnen Vlaanderen. Als ik wil dat het gelezen wordt, moet ik zorgen dat het leesbaar is voor een internationaal publiek. Laatst gewijzigd door Tavek : 16 juni 2014 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet men toch wel 1 taal
![]() ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() En tot een paar decennia geleden "koos" men voor het Frans... Denk jij dat het Engels het langer gaat uithouden als lingua franca dan het Frans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik hoop dat jullie beseffen dat dit allemaal leidt naar een ding :
een absolute multiculturele heerschappij onder Amerika. Laten we vanaf nu ook onze politieke instellingen in het Engels houden, politiek is immers internationaal en iedereen moet het kunnen begrijpen... Dit was sarcasme... Ik hoop ook voor u... |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Toch wel, als zij de Nederlandse vaktaal onvoldoende beheersen zullen zij in de praktijk gedeeltelijk Nederlandsonkundig zijn. Dat zie je nu al in het bedrijfsleven, heel wat managers en CEOs zijn amper nog in staat om zich in hun zakelijke leven in het Nederlands uit te drukken en spreken dan maar een soort business-pidgin.
Laatst gewijzigd door Geert C : 16 juni 2014 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk, Rusland, Italie en Spanje bv vinden ze dat je de lokale taal wél kunt leren als buitenlandse student. Sterker, het is deel van de extra ervaring die de buitenlandse student opdoet. Verrijking zeg maar. Ofwel zou Nederlands moeilijker zijn dan die andere talen, ofwel krijgen wij de domste studenten? Citaat:
Extra gevolg is ook nog eens dat Nederland een enorme uitstroom aan autochtone hoogopgeleiden heeft. Ongezien in West Europa. Citaat:
Nu al biedt google alles aan in het Nederlands. Of je wil of niet. En zo vernederlandst ons internet in sneltreinvaart. Maar misschien wordt die evolutie voor Vlaanderen teruggedraaid de komende jaren. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 juni 2014 om 20:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President