Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2014, 16:51   #141
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wanneer in een huwelijk één van de partners er uit wil en de andere niet, dan is dat onmogelijk???
Nee. Ik ben zelf al drie keer getrouwd geweest. Maar als je samen zwaar geld kan maken blijf je samen mattie!! Ik heb nooit problemen gehad met welke Belg dan ook als er geld gemaakt kon worden. Daar gaat het om!!!!!!
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 17:07   #142
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niets kwetst meer dan de waarheid.
Aan jouw reactie te merken was het raak.

Terloops.
Ik heb nog maar weinig onrecht-geaarde Vlaams-nationalisten het politiek uitsluitingsmechanisme horen verdedigen dat (hoe heet het ook weer?) "cordon sanitair"? wordt genoemd.
Het zijn zonder uitzondering "rechtgeaarde Belgen" die zowel de officiële als niet officiële uitsluitingspolitiek verdedigen. Met hart en ziel zelfs.
Hier gaan we weer. Het geween over het cordon sanitaire. Even op de feiten wijzen: het is de N-VA die opriep om het cordon sanitaire uit te breiden met de PVDA. Dat is dus de partij die het meest voorstander is van cordon sanitaires, een partij van 'rechtgeaarde Vlamingen'.

Dat is niet het soort uitsluiting dat ik bedoelde, maar ik moet je er toch even op wijzen hoe sterk jouw tegenargumentatie is: niet zo spectaculair.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 17:24   #143
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand die daaraan twijfelt als Robinus dat beweert.
Uiteraard niet. Welke sp.a-, VLD- of Groen-kiezer zat er op een splitsing van BHV te wachten, bijvoorbeeld? Aan de CD&V-kiezers van vroeger twijfel ik, maar dat deel van de CD&V-kiezers zit allang bij N-VA.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 12 juli 2014 om 17:25.
Oud 12 juli 2014, 17:58   #144
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dus is volgens jou een peiling als deze representatief voor een ganse bevolking.

We zullen eens zien wanneer al die snotneuzen zelf aan het werken zijn en moeten opdraaien voor de kosten of ze er dan nog zo zullen over denken.

Wat mij betreft zouden ze de kiesplicht flink moeten herbekijken. Meer in de zin van," wie betaald bepaalt". Kiesrecht voor hen die belastingplichtig zijn en niet voor snotneuzen die nog geen cent hebben bijgedragen aan het systeem en de maatschappij.
Met andere woorden, je bent voorstander van cijnskiesrecht, meer dan 100 jaar terug in de tijd. Die democratische Vlaams-nationalisten, toch.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 12 juli 2014 om 18:00.
Oud 12 juli 2014, 18:08   #145
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Met andere woorden, je bent voorstander van cijnskiesrecht, meer dan 100 jaar terug in de tijd. Die democratische Vlaams-nationalisten, toch.
Aangezien de linkiewinkies zo vaak naar de vorige eeuw verwijzen, is het vermoeden groot dat jullie heimwee hebben. Vandaar.
Wie zou de volgende Daens kunnen zijn? Peter Mertens?
Oud 12 juli 2014, 21:53   #146
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De enige mensen die op 25 nog niet aan het werk zouden moeten zijn zijn wel serieuze bissers. het verschil tussen die mensen en U, is dat U slechts (voorlopig) tot Uw 67ste moet gaan werken om te dokken. Die mensen (mij inclus) mogen waarschijnlijk tot hun 85ste te gaan voor Uw plezier.
http://www.ellegirltalk.nl/showthrea...tuderen-jullie

En verder , gepensioneerden die hun leven lang hebben afgedragen voor dat pensioen, betalen ook belastingen. Of ge nu op je 67 of op je 85 op pensioen gaat maakt geen verschil.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 21:57   #147
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Cijnskiesrecht opnieuw invoeren, dus, zoals dat nog bestond in de tijd van Daens?
Bij mij thuis mogen mijn gasten gerust zeggen wat ze zouden willen, maar ik beslis. Ik betaal, ik bepaal. In een maatschappij hoort het net zo te gaan, zij die betalen, bepalen, en de rest kan zorgen dat ze bij de betalende gaan behoren of knikken.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 juli 2014 om 21:58.
Oud 12 juli 2014, 22:02   #148
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is democratisch. Zij die in hotel den houten lepel vertoeven, die stemmen ook niet mee hé. En dat vind ge dan wel democratisch. Wel ja, ge hebt gelijk want dat is ook democratisch voor zover ze kosten aan de maatschappij en niet bijdragen, en dat zou moeten doorgetrokken worden voor Alle die geen bijdrage leveren in de maatschappij.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 juli 2014 om 22:19.
Oud 12 juli 2014, 22:10   #149
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij thuis mogen mijn gasten gerust zeggen wat ze zouden willen, maar ik beslis. Ik betaal, ik bepaal. In een maatschappij hoort het net zo te gaan, zij die betalen, bepalen, en de rest kan zorgen dat ze bij de betalende gaan behoren of knikken.
Wat een geluk dag jij zeer weinig medestanders hebt.
Oud 12 juli 2014, 22:15   #150
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Cijnskiesrecht opnieuw invoeren, dus, zoals dat nog bestond in de tijd van Daens?
Er is wel een grote verandering hé. Vroeger werd men op zijn 21 volwassen en kon pas vanaf dan gaan stemmen. Bovendien was de grote meerderheid van de studenten op die leeftijd al afgestudeerd. Nu wordt je op je 18 al volwassen geacht en moet je gaan stemmen terwijl haast iedereen op die leeftijd nog in de schoolbanken zit.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 juli 2014 om 22:18.
Oud 12 juli 2014, 22:17   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wat een geluk dag jij zeer weinig medestanders hebt.
Dat zou ik zo maar niet durven zeggen. Misschien heeft de grote meerderheid daar nog niet over nagedacht.

Weet je wat je doet, hou er eens een enquête over als je dat wil weten.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 juli 2014 om 22:22.
Oud 12 juli 2014, 22:27   #152
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou ik zo maar niet durven zeggen. Misschien heeft de grote meerderheid daar nog niet over nagedacht.

Weet je wat je doet, hou er eens een enquête over als je dat wil weten.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen zo democratisch zijn dat ze zelf jou het recht op democratie gunnen.
Oud 12 juli 2014, 22:38   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen zo democratisch zijn dat ze zelf jou het recht op democratie gunnen.
Ik betaal er dan ook voor, en nog geen klein beetje.
Oud 12 juli 2014, 23:32   #154
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik betaal er dan ook voor, en nog geen klein beetje.
Als je betaalt doe je iets fout mattie!!!
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 05:13   #155
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Hier gaan we weer. Het geween over het cordon sanitaire. Even op de feiten wijzen: het is de N-VA die opriep om het cordon sanitaire uit te breiden met de PVDA. Dat is dus de partij die het meest voorstander is van cordon sanitaires, een partij van 'rechtgeaarde Vlamingen'.

Dat is niet het soort uitsluiting dat ik bedoelde, maar ik moet je er toch even op wijzen hoe sterk jouw tegenargumentatie is: niet zo spectaculair.
De NVA heeft er niet toe opgeroepen. Er is wel de opmerking gemaakt dat het ondemocratische Pvda wel kan voor links, maar de andere kant van het spectrum met het VB was een doodzonde. Het gaat om het gebrek aan consequentie en een overdosis aan hypocrisie, die wel eigen is aan links natuurlijk... -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 07:22   #156
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou kunnen ....echter ik ken ook veel mannen die beweren dat zij bepalen want betalen maar wat dan uiteindelijk toch maar eindigt in betalen (alleen maar omwille om van het gezaag tralala en tralala......zeggen ze dan )

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juli 2014 om 07:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 07:36   #157
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als de peiling klopt, ja.
klopt de peiling niet ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 08:02   #158
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maar de splitsing was ondemocratisch ?
Helemaal niet !
In juli '92 riep de democratisch verkozen Sovaakse Nationale Raad de onafhankelijkheid uit.
In '93 was er een crisis met nieuwe verkiezingen.
Een partij die opkwam voor een hereniging haalde 0,8 % van de stemmen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 08:03   #159
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
Als je betaalt doe je iets fout mattie!!!
Als je niet betaalt doe je iets fout.
Oud 13 juli 2014, 08:05   #160
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De situatie in België is totaal anders. Er is Brussel, er is het Koningshuis, er is de Staatschuld. Een splitsing van België is gewoon onmogelijk en het is de reden waarom we geen rekening met het Vlaams-Nationalisme hoeven te houden.
Ouderwetse redenering van een Bruxellois die waarschijnlijk geen voeling heeft met Vlaamse politici of andere Vlaamse verantwoordelijken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be