![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De PS kan maar één coalitie naar voor schuiven en die moet nu eenmaal als laatste alternatief aan bod komen.
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niko457, De PS is wel de grootste partij in Wallonië, maar niet in Belgique.
De N-VA behaalde op nationaal niveau 1/3de méér stemmen dan de PS.
#183 |
Gouverneur
|
![]() Het is, en dat moet gezegd worden, wel de grootste familie. En aangezien coalities enkel met de volledige families mogen ... Nuja, ik zeg maar wat er gedaan wordt, niet dat het goed is.
|
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#186 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarom is het NVA zo slecht he, dat past niet in dat systeem, want NVA heeft geen zus. Laatst gewijzigd door Niko457 : 19 juli 2014 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
#187 |
Gouverneur
|
![]() In de Waalse pers is dat nochtans HET feit van de verkiezingen : blijkbaar hebben ze alle VB kiezers persoonlijk gevraagd of ze nu effectief voor NVA stemmen, en dat bleek zo te zijn.
Het feit dat PS stemmen verloren heeft, was waarschijnlijk geen erg belangrijk punt in La Libre Belzique |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de partij die er volgens Het Oosten "niets van bakt":
Citaat:
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vertrouw de NVA niet. Ze zouden theoretisch kunnen meestappen in een rechtse federale regering maar dan in het midden van de legislatuur van 5 jaar beginnen moeilijk te doen en alles in het honderd laten lopen. En dan zou men pas goed in de penarie zitten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
Maar BDW heeft zijn les geleerd. Als volleerde demandeur de rien gaat hij hetzelfde spelletje spelen. Het communautaire komt vanzelf wel te boven. ![]()
![]() |
#191 |
Gouverneur
|
![]() Dat was al duidelijk hoor. Ik zie u al denken ... zo een beetje zoals een James Bond film : als NVA in de coalitie komt, dan begint er een evil plan, en daarna : world domination.
Als NVA alles wil laten mislopen. Da's toch geen groot probleem, dan zijn alle mensen teleurgesteld, en dan stemmen ze voor andere partijen. Da's toch wat je wil ? OK, we kunnen hier wel niet voor PS stemmen, in dit democratisch land, maar als we nu voor sp.a stemmen, ben je dan mijn vriendje ? O, maar wacht even, je hebt niet enkel iets tegen NVA als partij, maar ook tegen al hun kiezers. Hmm, dat wordt moeilijker. Misschien een lidkaart voor FDF aanvragen, en een extreme groep daarvan oprichten, eentje die zelfmoordaanslagen pleegt. Laat me weten wat je van mijn ideeen vind. Zolang het maar tegen NVA is, is het goed volgens u, heb ik al begrepen. |
![]() |
![]() |
#192 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verschillende experten en hooggeplaatste ambtenaren zijn het er over eens dat ze aan waalse zijde de staatshervorming financieel niet gaan rond krijgen. Wie zei alweer dat men aan Vlaamse zijde gewoon moet wachten tot de franstaligen vragende partij wordt? Was het Maddens?
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof een stem van een VB-stemmer minderwaardig is aan een andere stem. Zo kennen we ze weer de ware racisten en fascisten. Er gaan bij ELKE verkiezing stemmen van de ene naar de andere partij. Bovendien werden de stemmen die het VB haalde eveneens bij andere partijen weggesnoept. Naar het schijnt werd het VB zelfs groot dankzij ex.SP.A stemmers.
![]() |
#194 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik blijf het herhalen : als VB een niet-democratische partij is, waarom mag het dan meedoen aan verkiezingen ? Antwoord : omdat het Vlaamse stemmen opzij zet, en dat is goed voor Wallonie. |
|
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vertrouw De Wever, Bourgeois, Jambon, Ben Weyts & Co nog voor geen meter op dit punt. Laat dit duidelijk gezegd zijn. En over Karim van Overmeire en zijn kompanen, zullen we maar zwijgen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds kan je moeilijk verwachten dat er niemand anders door de deur gaat die Di Rupo himself wagenwijd openzette. Citaat:
Voor mij niet gelaten. Ik vind het schitterend hoe de PS/CDH zich heeft laten kennen, en zie niets liever dan dat de tripartite de rotzooi die ze achterliet zélf aanpakt en opruimt. Daar kan de N-VA haar handen beter niet aan vuilmaken.
![]() |
#197 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als de grootste partij in een landsdeel (en het grootste dan nog) een partij is die flirt met onafhankelijkheid. WAT DE FOK DENK JE DAT DAT WIL ZEGGEN ? |
|
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De leiders van de NVA echter, die staan wél te popelen om België op te doeken. Maar ...ze maken zich illusies, dat wel. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk wél dat zij op geweldloze, democratische manier proberen te bewerkstelligen wat de separatisten van 1830 met geweld deden, en dat daar destijds alles behalve een democratische meerderheid voor bestond. Maar DIE nationalisten met een 'familiale' geschiedenis, en die maar één rancuneus doel hadden zullen we jou en jouw soort NOOIT horen horen veroordelen. Meten met twee maten en twee gewichten, daar zijn de Belgisch-nationalisten kampioenen in.
![]() |
#200 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Wallonie zal je misschien moeilijk 1% vinden die stemt voor onafhankelijkheid van Wallonie. Maar in Vlaanderen, ik zou er niet zeker van zijn, maar je zit ZEKER ergens tussen 20% en 60%. Heel moeilijk om in te schatten. En, ik zal u nog eens iets zeggen : de Belgie die TEGEN zijn, zijn zwaarder vertegenwoordigd bij OUDERE generaties. Omdat die nog hebben gevochten voor "ons land", en die geven dat niet zomaar op. Of, het zijn kinderen van. En, de volgende generatie, die wordt nu groot met een zwaar conflict tussen twee taalgroepen. Als je nog niet weet wat ik zeg, dan mag je dat blijven negeren. Ik zeg maar wat er leeft langs deze kant. Maar, zelfs al zouden we in Vlaanderen mogen stemmen (wat EXTREEM betwijfelbaar is), en in de zeer onwaarschijnlijke kans dat Vlaanderen dan 50% haalt, dan zal Wallonie zeggen : neen, je moet solidair zijn. Wat betreft de jeugd : iedereen gaat door een faze die wordt bestempeld als "naief". Meestal is die afgelopen tegen dat men 21 is (en dat men werkt, en beseft hoe de wereld echt in elkaar zit). Kinderen zelf (minder dan 12 jaar) die denken NOOIT in vorm van conflict, die willen altijd VREDE. Maar, die zijn ook super naief, en da's niet ongelinkt. Laatst gewijzigd door Niko457 : 19 juli 2014 om 22:07. |
|
![]() |