![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
48% is een grote minderheid. 33% is een kleine minderheid als men weet dat 66% het tegenovergestelde denkt. 1% is een te verwaarlozen minderheid. Men kan dat allemaal nuanceren al naar gelang zijn inzichten en de context. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer nog, ik snap niet dat die parasieten nog toegejuicht wordt ook. Behalve als het kalveren zijn natuurlijk, die bij gebrek aan een eigen melkleverancier, andermans koe mee leegzuigen.
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Realiseert u zich wel dat in 2010 het VB en de NVA samen veel meer stemmen hadden dan in 2014? Controleer het maar. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin als in 1830.
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar het niet de Vlaams-nationalisten zullen zijn die een eind maken aan Belgique maakt dat geen zak uit.
#227 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op een academisch wiskundige manier heb je gelijk, maar je kan dat feit niet gebruiken in onze politiek om te bepalen wie er nu groot of klein is. Volgens die werkwijze is er nog nooit een grote partij geweest. Vreemd, ik heb nochtans al veel partijen hun "verpletterende overwinning zien vieren", als ze bvb. van 18% naar 28% gaan. Maar, we weten waarom, het gaat over NVA, en je mag daar niks goed over zeggen. 'k zal het nog eens herhalen : jij zegt dat de grootste partij van Belgie een kleine minderheid is. Dat is, in politieke context, een belediging. Het zegt ongeveer : ja ik weet dat de kiezer u een veel groter mandaat heeft gegeven dan andere partijen, maar ik heb geen goesting, ik denk dat je een kleine partij bent. Waarom. Welja, laten we eens relativeren. Wat is 30, in het universum. Da's niet zoveel he ? Neen. En wat is 20 dan ? Of 6 ? |
|
![]() |
![]() |
#228 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij denk natuurlijk van niet, da's vreemd, da's de eerste keer dat ik u zoiets hoor zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#229 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je zegt veel, dus dan denk ik aan, minstens 5 a 6. Zeg maar Maar, komt er deze keer ook een acedmisch wiskundige relativeringstheorie over veel of weinig ? Want dan is 1 misschien veel ? En, 12 is dan weinig ? |
|
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“De Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA) is een politieke partij die in Vlaanderen vorm wil geven aan een humanitair nationalisme voor de 21ste eeuw. Als enige ongebonden partij, los van drukkingsgroepen, zuilen of financiële machten, verdedigt de Nieuw-Vlaamse Alliantie het algemeen Vlaams belang. In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor de onafhankelijke republiek Vlaanderen, lidstaat van een democratische Europese Unie. Het Vlaanderen van de N-VA stelt zich open voor internationale samenwerking en kijkt hiervoor in de eerste plaats naar Nederland. Het doel van de Nieuw-Vlaamse Alliantie is de verdediging en bevordering van politieke, culturele, sociale en economische belangen van alle Vlamingen. Deze doeleinden kunnen met alle dienstige middelen bereikt worden, o.m. het uitgeven en verspreiden van druksels, tijdschriften, dagbladen; het organiseren van studiedagen, congressen, vergaderingen, filmvoorstellingen en bijeenkomsten van alle aard; het groeperen van individuele sympathisanten; het aankopen of in huur nemen van alle roerende en onroerende goederen, dienstig tot het doel.” Mijn vraag aan u : wat bedoelt u precies met “het einde van België” en waar leest u hierboven in de paragraaf die het doel omschrijft van de Nieuw-Vlaamse Alliantie iets over België en/of over het “einde van België" ? |
|
![]() |
![]() |
#231 |
Gouverneur
|
![]() Da's eigenlijk het enige dat je de afgelopen 2 bladzijden hebt gedaan, dat, en het NVA verkasten als slechtaardig.
En, je liegt ook, de verkiezingswinnar bestempelen als "kleine minderheid". Ik hoor het zo uit de mond komen van Elio-tje, als hij het had over VB. |
![]() |
![]() |
#232 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U maakt zich hopen illusies. België zal altijd blijven bestaan. Bovendien maakt u zich nog begoochelingen op een ander vlak. Men probeert de mensen wijs te maken dat eens Vlaanderen onafhankelijk, alle problemen opgelost zullen zijn. Vergeet het. Mensen hebben dat fabeltje nu ook wel door. Fabrieken zoals de Ford trekken weg of Vlaanderen nu onafhankelijk is of niet. Dat heeft gewoon te maken met internationale economische strategieën wereldwijd. Nederland waar ze toch zo goed zouden moeten boeren volgens uw theorieën, heeft het slechter gedaan dan België tijdens deze economische crisis. Men moet de mensen niks wijsmaken.
|
![]() |
![]() |
#234 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zeg, ik heb iets gehoord over gigantische gaten in de staatskas. Zegt u dat gerucht iets. Iets van : de vorige regering heeft een rommel achtergelaten, dat het niet normaal is. Zegt u dat iets. Staat dat niet in dat artikel in La Libre Belzique "Alles Kaat Koet" ? |
|
![]() |
![]() |
#235 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Staat een aanpassing van deze structuren uw dagdagelijkse beleving van nu eens te gaan shoppen in Hasselt, dan eens een pintje te drinken in Leuven en eens een tripje te maken naar Luik, ..., dan in de weg? Of hoe moet ik die beleving van 'ik leef graag in den belziek" dan voorstellen?
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2005: 51,1% voor onafhankelijkheid, 40,5% tegen, aldus De Stemmenkampioen |
|
![]() |
![]() |
#238 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() België is gered! Hoera, leve de koning.
#239 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ow, dan is PS ook ZEER VEEL zetels verloren, want die hebben er op hun eentje ook 3 verloren. Dan zijn dat eigenlijk de grote verliezers van de verkiezingen, als je zo veel zetels verliest. Wie heeft er dan eigenlijk gewonnen ? Tja, er is een partij die 6 zetels gewonnen heeft, maar die vind ik niet zo'n leuke partij, dus ik zwijg erover. Iemand vandaag de Ronde gezien ? 't was schoon eh ? |
|
![]() |
![]() |
#240 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is voor onafhankelijkheid he ? Aja, dan is het zeker een zeer kleine meerderheid. *telt even* ... 100, gedeeld door 2 ... is, .... 50. Ow. |
|
![]() |