Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2014, 06:37   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben geen landbezit en ik ben geen landseigendom.
Ik ben een vrij en zelfstandig wezen, maar ze laten het me niet toe en houden me flink tegen.
Nog ene die ontdekt wat "de staat" is

Waarschijnlijk is het simpelste dat je naar het buitenland verhuist. Bijvoorbeeld in Frankrijk, net over de grens. Daar bestaat "inschrijven in een gemeente" niet. Je huurt een klein kiekenkot, en je geeft je daar fiscaal aan. In je Belgische gemeente ga je zeggen dat je naar 't buitenland verhuisd bent. Je geeft je nieuwe domicilie aan je werkgever aan.
Je schrijft je in in de Belgische ambassade in het land waar je nu wel woont (in Frankrijk is dat de ambassade van Parijs). Zo kan je nog aan een identiteitskaart en dergelijke geraken.

Fiscaal blijf je in Belgie inkomensbelastingen betalen omdat je in Belgie werkt. Je woont wel in 't buitenland. Alles wat lokale belastingen zijn, betaal je in 't buitenland (komt meestal HEEL GUNSTIG uit). Wat sociale zekerheid betreft, ken ik de details niet, maar normaal gezien ben je overal in Europa gedekt wat betreft ziekenzorg met een europese sociale zekerheidspas. Hoe het met werkloosheid zit, weet ik niet.
In welke mate je kan verbergen dat je DAADWERKELIJK nog in Belgie woont, weet ik niet. Belgie is op dat vlak een politiestaat in vergelijking met Frankrijk bijvoorbeeld. Ik heb mij nooit nergens ingeschreven in een gemeente (enkel maar aan de belastingen mijn domicilie aangegeven). Niemand komt kijken waar ik woon, zeker de politie niet. In Belgie geeft de eigenaar van wie je iets huurt, meestal aan dat je daar huurder bent, dus zou dat het spel doen mislukken natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 augustus 2014 om 06:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 06:48   #22
Peche
Banneling

Standaard

Ik heb het enkel bergaf zien gaan, en telkens oplossingen meer problemen zien creëren.
Toen ik nog kinds was heb ik alle recreatie uit mijn dorp zien verdwijnen. En wat overbleef werd gehuld in een nieuwe sfeer waar ik mij als kind moeilijk kon in draaien.
Nochtans koste een blikje cola mij toen 15 frank. En dan spreek ik van echte coca cola.
Ik kon met 500 frank uitgaan als puber en zat thuiskomen.
Nu is alles duurder en zogezegd beter, maar de coca cola smaakt nog altijd hetzelfde. Aangezien we hem met zoveel meer drinken, zou hij goedkoper moeten zijn. Maar de hoeveelheid mensen wordt uitgebuit en het geld vloeit terug naar een kleine elite.
Die volgen daar den helikopterlessen mee, huren professionals fotografen in, daarna photoshop bewerkers, etc....
Magazines zeggen ons wat mooi is, en elk product moet ons goed doen voelen. En de teller tikt maar door terwijl de ene na de andere van een gebouw springt en ons het allen zéér dichtbij begint te treffen.
Hoeveel doden heeeft U gekend anno 2014? Wij teveel.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 07:27   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

euh Peche waarom zou jij je ambtelijk laten schrappen?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 07:58   #24
Peche
Banneling

Standaard

Dat lijkt me in verhouding voordeliger dan 5 kinderen maken. Maar moeten wel inkomen blijven behouden en woonst ej. Op den duur trekt iedereen zijn plan en kan ik permanent verdwijnen.
Oud 24 augustus 2014, 08:05   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me in verhouding voordeliger dan 5 kinderen maken. Maar moeten wel inkomen blijven behouden en woonst ej. Op den duur trekt iedereen zijn plan en kan ik permanent verdwijnen.
permanent verdwijnen? uhm waarom?
Oud 24 augustus 2014, 08:07   #26
Peche
Banneling

Standaard

Omdat er geheime in het bos zijn wiens brouwsel mij al jaren roept.
Oud 24 augustus 2014, 08:10   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
das indeed een reden
Oud 24 augustus 2014, 08:17   #28
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Iedereen kan je ambtelijk laten schrappen, dat moet de politie niet doen. (Mijn moeder deed het met mij).
De overheid kan dit ook op eigen houtje doen.

Gewoon verklaren dat je al eeuwen niet meer gezien bent in die woning en er dus geen post en dergelijke meer.
Het gaat er dus om dat je niet woont op je adres en het volstaat min of meer dat iemand dat komt beweren geloof ik? Ik weet niet zeker of de politie dan moet komen nakijken of je er echt niet woont, ik denk niet dat dit verplicht is. Mijn moeder heeft toen volgens mij alvast geen politie gezien.
Maar de TS zegt dat ze al huurt en werkt dus moet ze dan wel maken dat ze uit haar woning is en niet meer gaan werken. Dus geen onderdak meer en geen inkomen.
Ik denk trouwens dat men dan eerder als vermist wordt opgegeven en dat is heel wat anders dan ambtelijk geschrapt!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 24 augustus 2014 om 08:18.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 08:24   #29
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen rechten = geen plichten.
Als mijn werkgever dan toch uitbetaald, zou het belastingsvrij moeten zijn he.
Misschien ben ik goedkoper af bij de juiste verzekeraar als er mij iets overkomt?
Gaat niet over kloten, gaat over een weg uit.
Een werkgever kan u alleen betalen als u "bestaat".
Hij kan u natuurlijk wel in het zwart betalen maar wil hij dat?
En wat als hij gepakt wordt?
Oud 24 augustus 2014, 08:32   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De toverdrank van Panoramix?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 17:17   #31
Lance
Banneling

Standaard

Interessant topic. Dus volgens wat ik gelezen heb volstaat het dat mijn moeder tegen de flikken gaat zeggen dat ik niet meer feitelijk bij haar woon en ik het dan bevestig? Als ik dan geen ander officieel adres opgeef en zeg dat ik mobiel woon word ik dus geschrapt uit het register en ben ik eindelijk een vrij man?

Is het dan niet zo dat mijn werkgever gewoon het oude adres blijft gebruiken? Mijn loon wordt op mijn rekening gestort en mijn loonfiche geven ze af dus geen probleem.

Als ik mijn werkgever niet inlicht over de schrapping weten ze toch van niks of vergis ik mij?
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 18:01   #32
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Interessant topic. Dus volgens wat ik gelezen heb volstaat het dat mijn moeder tegen de flikken gaat zeggen dat ik niet meer feitelijk bij haar woon en ik het dan bevestig? Als ik dan geen ander officieel adres opgeef en zeg dat ik mobiel woon word ik dus geschrapt uit het register en ben ik eindelijk een vrij man?

Is het dan niet zo dat mijn werkgever gewoon het oude adres blijft gebruiken? Mijn loon wordt op mijn rekening gestort en mijn loonfiche geven ze af dus geen probleem.

Als ik mijn werkgever niet inlicht over de schrapping weten ze toch van niks of vergis ik mij?
En welk voordeel hoop je daarmee te behalen?
Waarom zou je zonder gekend adres vrijer zijn dan voorheen .
Je belastingen worden al ingehouden van je brutoloon hoor .
En als de deurwaarder je niet kan vinden , dan gaan ze beslag leggen op je nettoloon . Je kan zo de gemeentelijke opcentiemen vermijden , tja alle beetjes helpen , dus dat is wel een voordeel . Je kan zonder woonplaats wel niet terecht bij het OCMW . Dat is dan het nadeel .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 18:33   #33
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
En welk voordeel hoop je daarmee te behalen?
Waarom zou je zonder gekend adres vrijer zijn dan voorheen .
Je belastingen worden al ingehouden van je brutoloon hoor .
En als de deurwaarder je niet kan vinden , dan gaan ze beslag leggen op je nettoloon . Je kan zo de gemeentelijke opcentiemen vermijden , tja alle beetjes helpen , dus dat is wel een voordeel . Je kan zonder woonplaats wel niet terecht bij het OCMW . Dat is dan het nadeel .
Welk voordeel?

1.Geen huurgeld betalen of een hypotheek afbetalen, want ik woon bijv. in een mobiele caravan, zo zuinig mogelijk. De milieutaks kunnen ze in hun hol steken.

2.Mocht ik toch willen huren: er zijn veel mogelijkheden om te huren ZONDER domicilie, wat veel goedkoper is.

3.Als de flikken me tegenhouden omdat ik met mijn fiets weer eens door het rood ben gereden, dan kunnen ze mijn identiteitskaart niet vragen want ik heb er geen meer. Geen id, geen boete. De flikken kunnen mijn hol likken.

4. Nu weet onze wijkagent waar ik woon, hij kent me. Als ik nog eens ga lopen en geen adres meer heb zal hij me niet meer weten te vinden en kan hij zijn administratieve sanctie in zijn hol steken want ik zal ze nooit ontvangen.

5.Ik kan doen en laten wat ik wil. Als ik jou zou vermoorden en ze op de plaats delict mijn vingerafdrukken vinden, weten ze niet waar ze me kunnen vinden. Fuck the forensic team, i'm invisible.
Ik heb bijgevolg de tijd om rustig mijn 3 bananendozen met bezittingen bijeen te rapen en op mijn gemak naar het buitenland te fietsen. De Vogezen ofzo.
Oud 24 augustus 2014, 22:08   #34
SCORHORSE
Vreemdeling

SCORHORSE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk voordeel?

1.Geen huurgeld betalen of een hypotheek afbetalen, want ik woon bijv. in een mobiele caravan, zo zuinig mogelijk. De milieutaks kunnen ze in hun hol steken.

2.Mocht ik toch willen huren: er zijn veel mogelijkheden om te huren ZONDER domicilie, wat veel goedkoper is.

3.Als de flikken me tegenhouden omdat ik met mijn fiets weer eens door het rood ben gereden, dan kunnen ze mijn identiteitskaart niet vragen want ik heb er geen meer. Geen id, geen boete. De flikken kunnen mijn hol likken.

4. Nu weet onze wijkagent waar ik woon, hij kent me. Als ik nog eens ga lopen en geen adres meer heb zal hij me niet meer weten te vinden en kan hij zijn administratieve sanctie in zijn hol steken want ik zal ze nooit ontvangen.

5.Ik kan doen en laten wat ik wil. Als ik jou zou vermoorden en ze op de plaats delict mijn vingerafdrukken vinden, weten ze niet waar ze me kunnen vinden. Fuck the forensic team, i'm invisible.
Ik heb bijgevolg de tijd om rustig mijn 3 bananendozen met bezittingen bijeen te rapen en op mijn gemak naar het buitenland te fietsen. De Vogezen ofzo.
Lijkt me vrij naief (zeker in België en het nabije Europa) maar veel succes. Het moorden zou ik laten trouwens, dat is niet sympathiek tov derden.
Al eerder in dit topic aangehaald: je kan jezelf inderdaad niet ambtelijk laten schrappen en het geen pretje als je geschrapt wordt (door de wijkagent bijvoorbeeld). Ik heb zo mensen gekend in mijn omgeving, lekker anarchistisch doen (fuck the system types)) tot je opeens een tandarts nodig hebt. Tja...
SCORHORSE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 23:33   #35
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SCORHORSE Bekijk bericht
Lijkt me vrij naief (zeker in België en het nabije Europa) maar veel succes. Het moorden zou ik laten trouwens, dat is niet sympathiek tov derden.
Al eerder in dit topic aangehaald: je kan jezelf inderdaad niet ambtelijk laten schrappen en het geen pretje als je geschrapt wordt (door de wijkagent bijvoorbeeld). Ik heb zo mensen gekend in mijn omgeving, lekker anarchistisch doen (fuck the system types)) tot je opeens een tandarts nodig hebt. Tja...
Denkt gij nu echt dat ik het type ben dat naar een tandarts loopt?
Ik ben in 10 jaar niet bij een dokter, tandarts of eender welke kwakzalver geweest. Mijn leuze is: als iets begint te rotten, moet ge het eruit laten motten!
Oud 25 augustus 2014, 00:12   #36
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Maar de TS zegt dat ze al huurt en werkt dus moet ze dan wel maken dat ze uit haar woning is en niet meer gaan werken. Dus geen onderdak meer en geen inkomen.
Ik denk trouwens dat men dan eerder als vermist wordt opgegeven en dat is heel wat anders dan ambtelijk geschrapt!
Het is grote onzin dat je dan al je rechten zou verliezen en niet meer geldig kan huren of niet meer betaalt kan worden door een werkgever.
Een werkgever stort gewoon op je rekening, meer gebeurt er niet. Tenzij je je zichtrekening gaat schrappen natuurlijk.
Wat het adres op je zichtrekening is en of je daar woont of niet, maakt de bank verder geen moer uit.

Citaat:
Als blijkt dat een persoon niet meer verblijft op het adres waar hij/zij staat ingeschreven in het bevolkingsregister en als het onmogelijk blijkt zijn nieuwe hoofdverblijfplaats vast te stellen, gelast het College van Burgemeester en Schepenen de afvoering van ambtswege uit de registers op basis van een verslag van het onderzoek van de Ambtenaar van de Burgerlijke Stand in samenwerking met de wijkagent/politie, waarin hij vaststelt dat het onmogelijk is de hoofdverblijfplaats te bepalen.
http://elfri.be/juridische-informati...lve-schrapping
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 00:17   #37
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Welk voordeel?

Huren zonder domicilie = woonst niet in orde.
Been there done that.
Ontdekt men dit, sta je op straat.

Waar ga je je caravan legaal zetten? En hoe electriciteit, water en internet bekomen?

En men weet je sowieso te vinden, je laat overal (digitale) vingerafdrukken na...

Flikken vragen je id, je hebt er geen: mag je mooi meekomen naar het bureau en tekst en uitleg geven.
In welke wereld denk je dat je leeft? Een wereld omringt met volslagen idioten? Je fantasie is iets te rijk me dunkt.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 00:46   #38
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Huren zonder domicilie = woonst niet in orde.
Been there done that.
Ontdekt men dit, sta je op straat.

Waar ga je je caravan legaal zetten? En hoe electriciteit, water en internet bekomen?

En men weet je sowieso te vinden, je laat overal (digitale) vingerafdrukken na...

Flikken vragen je id, je hebt er geen: mag je mooi meekomen naar het bureau en tekst en uitleg geven.
In welke wereld denk je dat je leeft? Een wereld omringt met volslagen idioten? Je fantasie is iets te rijk me dunkt.
Ik laat me soms wat gaan. Dan denk ik dat ik Mel Gibson ben die op de foltertafel met zijn laatste adem roept: "Freeeeeedom!"
https://www.youtube.com/watch?v=Hce-Xvp1gm8
Oud 25 augustus 2014, 16:01   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen rechten = geen plichten.
Als mijn werkgever dan toch uitbetaald, zou het belastingsvrij moeten zijn he.
Misschien ben ik goedkoper af bij de juiste verzekeraar als er mij iets overkomt?
Gaat niet over kloten, gaat over een weg uit.
Je blijft gewoon zolang je werkt, enkel een nettoloon houden waar dus al vanaf gehouden is, u krijgt gewoon uw belastingaanslag, indien niet te bezorgen wachten ze wel tot u opduikt, u bent verplicht om aangesloten te zijn bij de mutualiteit, een verzekering is aanvullend daarop, en waarom je ambtelijk afgeschreven wilt worden " als weg uit" weten we niet, maar je helpt jezelf wel aardig in de shit ermee.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 16:05   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zucht..wat is dat toch op dit forum? Mensen die niet willen werken, mensen die zich ambtelijk willen laten schrappen om een soort" voordeel" uit te halen, en nu u weer, mobiel wonen...
Nee, je moeder kan wel iets zeggen, de politie komt vaststellen!
Zij beslissen dus en niet gij en mammie.
" Mobiel wonen" bestaat niet, je mag geen adres zetten in een verblijf bedoeld voor korte duur en dat lijkt me jou " mobiel" wonen toch.
Je kunt ene woonboot proberen, dat mag onder voorwaarden wel, hopelijk heb je wat geld?

Laatst gewijzigd door alice : 25 augustus 2014 om 16:05.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be