Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2014, 23:28   #61
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wat doet die allemaal met dat geld?!
Zij en haar echtgenoot reizen graag en vaak en hebben een huis geschonken aan hun kinderen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 02:20   #62
Eurosceptic
Minister

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic

Als u 45+ bent en al jaren bijdraagt aan de maatschappij, zie ik uw pensioen netjes in orde komen volgens wat er u beloofd is.
Waar haal je dat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Waar haal je dat?
--> Het bovenstaande is mijn persoonlijke interpretatie en steunt op geen enkel bewijs.

Het onbetaalbaar zijn/worden van een pensioenstelsel is iets dat zich door de jaren opbouwt, en gradueel erger wordt ipv dat het van de ene dag op de andere niet meer te betalen is. Vandaar dat ik geloof dat wie nu 45 is (rough guess) over een jaar of 15-20 nauwelijks in de problemen zit. Waarschijnlijk moet er wat worden ingeleverd, maar niet in die mate dat het een pensioen zwaar aantast. Het is vooral de volgende generatie waar ik me zorgen over maak. Ik maak er namelijk zelf deel van uit

Mijn buurman (50) komt uit Nederland en ook daar hebben ze die problemen, en ze groeien.
Hij stelt dat hij nu al 8% moet inleveren van wat hem beloofd was als pensioen, en dat dat percentage in de toekomst zal oplopen omdat het stelsel niet te handhaven is.

Ik denk dat de werkloosheid in de komende 50 jaar in BE spectaculair zal toenemen, zeker voor arbeiders die toekijken hoe alles geautomatiseerd wordt en hoe bedrijven bezwijken onder belastingsdruk in België.
Met een combinatie van vergrijzing, en een kleiner wordende groep werkende mensen/ belastingbetalers om het systeem te financieren, geloof ik niet dat het haalbaar is. En dan is er nog het project "de euro" waar ik geen vertrouwen in heb

Maar bon, ik hoor wel vaker dat ik een zwartkijker ben.
De tijd zal het uitwijzen. Ik kijk de kat uit de boom en ben minder dan de helft van het jaar in België

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 augustus 2014 om 02:22.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 07:08   #63
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Mijn buurman (50) komt uit Nederland en ook daar hebben ze die problemen, en ze groeien.
Hij stelt dat hij nu al 8% moet inleveren van wat hem beloofd was als pensioen, en dat dat percentage in de toekomst zal oplopen omdat het stelsel niet te handhaven is.
In Nederland krijgt IEDEREEN (ook als je nooit gewerkt hebt) een basispensioen van 1.000 Euro/maand. Dit is meer dan vele Belgen met meer dan 40 jaar dienst in de privésector.
Daarnaast bouwen Nederlanders nog een bedrijfspensioen op.
De Nederlandse pensioenreserves bedragen meer dan 1.200 miljard Euro.
Dit is meer dan 3 keer meer dan alle belgen op 1 jaar tijd produceren of aan diensten leveren.
Deze gelden worden belegd en die halen het wettelijk vooropgesteld rendement niet.
Een gepensioneerde in Nederland heeft een pensioen dat hoger is dan zijn laatste loon. In België bedraagt dat voor mensen uit de privésector gemiddeld 40%.
De belgische pensioenen worden betaald met geleend geld maar België mag binnenkort niet meer lenen.
Daarom is zij zonder grondige hervormingen niet in staat om nog pensioenen uit te keren vanaf 2015.

Laatst gewijzigd door demonen : 26 augustus 2014 om 07:10.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 07:46   #64
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Toch opletten. Voor je het weet krijg je een herziening personenbelasting van een paar honderdduizend euro in je bus.
Voor de overheid ben je een bedrieger als je je buiten België vestigt.
België is eigenlijk een pervers land. Je moet als werkende mens zoveel afdragen dat je bijna niet anders meer kan dan in België te blijven. Emigreren is een groot risico omdat je geen deftige buffer kan opbouwen bij een eventuele tegenslag. Als er iets in België gebeurd is dat meestal niet zo'n probleem, vangnetten genoeg. Maar voor die vangnetten heb je dan ook dubbel en dik moeten betalen om ook het profetariaat, onder het mom van 'solidariteit' toegang te geven tot die vangnetten. En zo zit je in een vicieuze cirkel als je hier weg zou willen.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 07:50   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Werk naar België halen is de enige oplossing.
Kan dat nog met ons huidig kladwerk dat moet doorgaan voor wetboek?
Kun je ook wat inhoud geven aan deze slogan ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 07:59   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In Nederland krijgt IEDEREEN (ook als je nooit gewerkt hebt) een basispensioen van 1.000 Euro/maand. Dit is meer dan vele Belgen met meer dan 40 jaar dienst in de privésector.
Daarnaast bouwen Nederlanders nog een bedrijfspensioen op.
De Nederlandse pensioenreserves bedragen meer dan 1.200 miljard Euro.
Dit is meer dan 3 keer meer dan alle belgen op 1 jaar tijd produceren of aan diensten leveren.
Deze gelden worden belegd en die halen het wettelijk vooropgesteld rendement niet.
Een gepensioneerde in Nederland heeft een pensioen dat hoger is dan zijn laatste loon. In België bedraagt dat voor mensen uit de privésector gemiddeld 40%.
De belgische pensioenen worden betaald met geleend geld maar België mag binnenkort niet meer lenen.
Daarom is zij zonder grondige hervormingen niet in staat om nog pensioenen uit te keren vanaf 2015.
Serieus, demonen?
Misschien moet ik mijn "fin de carrière" dan maar in Nederland afwerken...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 augustus 2014 om 08:04.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 08:03   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat denk je van diegenen die met hun pensioen zelf hier de grote jan kunnen uithangen? Zijn dat ook doelen voor uw pijlen?
Begrijp je eigenlijk waarover het gaat ?
Belgen die hun pensioen opstrijken en daarmee in Pataya de neukstier gaan uithangen lijkt mij niet de finaliteit te zijn die de architecten van ons pensioensysteem in gedachten hadden toen ze het ontworpen hadden.
Ook had men niet in gedachten dat tienduizenden migranten na hun pensioen zouden in Marokko gaan wonen en zo dat pensioen ook uit onze economie draineren.
Van mij mag daar zeker eens grondig over nagedacht worden of dergelijke pensioenen wel integraal moeten blijven worden gegeven. Wat iemand met zijn tweede of derde peiler kapitaal of pensioen doet is zijn eigen zaak. Maar de overheid heeft het recht en de plicht om de juiste keuzes te maken voor wat betreft de eerste peiler.

En dat heeft dus NIETS te maken met het feit dat iemand hier met zijn pensioen de grote jan wil uithangen.
Oud 26 augustus 2014, 08:04   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Serieus, demonen?
demonen weet niet dat die pensioenen de dag van vandaag worden berekend volgens de middelloonregeling : 70 % van het gemiddelde loon over de hele carriere, inclusief franchise (het basispensioen AOW).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 08:06   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
demonen weet niet dat die pensioenen de dag van vandaag worden berekend volgens de middelloonregeling : 70 % van het gemiddelde loon over de hele carriere, inclusief franchise (het basispensioen AOW).
Waar haalt hij die onzin dan vandaan?
Oud 26 augustus 2014, 08:07   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch opletten. Voor je het weet krijg je een herziening personenbelasting van een paar honderdduizend euro in je bus.
Voor de overheid ben je een bedrieger als je je buiten België vestigt.
Expat ?
Je degelijk voorbereiden, dan heb je daar geen last van. Er zijn duizenden belgische expats in bv Dubai en die hebben totaal geen last met de belgische fiscus.
Oud 26 augustus 2014, 08:21   #71
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Begrijp je eigenlijk waarover het gaat ?
Belgen die hun pensioen opstrijken en daarmee in Pataya de neukstier gaan uithangen lijkt mij niet de finaliteit te zijn die de architecten van ons pensioensysteem in gedachten hadden toen ze het ontworpen hadden.
Ook had men niet in gedachten dat tienduizenden migranten na hun pensioen zouden in Marokko gaan wonen en zo dat pensioen ook uit onze economie draineren.
Van mij mag daar zeker eens grondig over nagedacht worden of dergelijke pensioenen wel integraal moeten blijven worden gegeven. Wat iemand met zijn tweede of derde peiler kapitaal of pensioen doet is zijn eigen zaak. Maar de overheid heeft het recht en de plicht om de juiste keuzes te maken voor wat betreft de eerste peiler.
Nog meer Belgische perversiteit. Draag je hele leven maar massa's geld af, maar als het uw beurt is, blijf maar lekker hier zodat we je nog meer kunnen aftroggelen.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 08:23   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Expat ?
Je degelijk voorbereiden, dan heb je daar geen last van. Er zijn duizenden belgische expats in bv Dubai en die hebben totaal geen last met de belgische fiscus.
Dat zijn mensen die wel in staat zijn administratief in orde te zijn.
Oud 26 augustus 2014, 08:33   #73
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn mensen die wel in staat zijn administratief in orde te zijn.
Is inderdaad geen enkel probleem.
Alleen de gezondheidszorg goed inschatten en voorbereiden voor na je pensioen wanneer je als permanente resident buiten Europa woont verdient ernstige extra aandacht.
Oud 26 augustus 2014, 08:51   #74
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als u 45+ bent en al jaren bijdraagt aan de maatschappij, zie ik uw pensioen netjes in orde komen volgens wat er u beloofd is.
Maar wat denkt u zelf over het pensioen van de generatie die nog dertig moet worden?

En waar gaat de nieuwe federale regering zijn 15 miljard aan besparingen halen volgens u? Mij lijkt het logisch dat iedereen dat gaat voelen, maar wie het meest?
Ik heb nooit geloofd in een systeem waar je onbeperkt moet bijdragen, maar waar alles boven het plafond niet bijdraagt aan je eigen pensioen en waar het maximum pensioen dat je als werknemer kan krijgen een peulschil is van wat je hebt bijgedragen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 09:06   #75
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Kun je ook wat inhoud geven aan deze slogan ?
Natuurlijk. Wil je dat?
Opnieuw een draad vol schaamte om belg te zijn?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 09:07   #76
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Wil je dat?
Opnieuw een draad vol schaamte om belg te zijn?
Ga naar Nederland, daar heb je meer pensioen dan loon volgens demonen...
Oud 26 augustus 2014, 09:09   #77
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
En dat heeft dus NIETS te maken met het feit dat iemand hier met zijn pensioen de grote jan wil uithangen.
Oei, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat het ging over het betaalbaar maken van onze pensioenen...
Zolang het verbrassen hier in België gebeurd is het in orde nietwaar?
Oud 26 augustus 2014, 09:14   #78
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de architecten hadden voor ogen om zekere rechten op te bouwen met als doel het hier te spenderen?

Dus toch te vergelijken met een tegoedbon met de stempel 'hier consumeren'?
Oud 26 augustus 2014, 09:15   #79
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ga naar Nederland, daar heb je meer pensioen dan loon volgens demonen...
Er waait hier een nieuwe wind...mee de schouders onderzetten lijkt me het beste. Het is tenslotte het land waar vrienden en familie wonen.
Oud 26 augustus 2014, 09:16   #80
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Er waait hier een nieuwe wind...mee de schouders onderzetten lijkt me het beste. Het is tenslotte het land waar vrienden en familie wonen.
Maar ook het land waar je schulden hebt...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be