![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal nog niet zijn. Ik heb zelden geweten dat een feuilleton uit Nederland bij ons ondertiteld werd.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2014 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, ik pas uw eigen karikatuur toe op de situatie gids zodat ge zoudt inzien dat ge van de tegenstelling Vlaams-Hollands precies een karakatuur maakt door te stellen/suggereren dat het voor mekaar vreemde talen zijn.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 oktober 2014 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Europees Commissaris
|
![]() Prachtig dus zitten we op het spoor. Als neoromantikus zwaai ik graag met predikaten als authenticiteit. We zijn inderdaad de hoeders van het Nederlands.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U overdrijft zeer sterk en dan wordt het een karikatuur. Is Afrikaans voor u een vreemde taal? Vanuit taalkundig oogpunt misschien niet (alhoewel de meningen daarover verdeeld zijn) maar in de praktijk wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van dit laatste element moet ik dan, in weerwil van uw eerdere bewering, dat ook Vlamingen niet begrijpen van het Nederlands uit Nederland. Waarom worden anders ook Nederlandse reeksen ondertiteld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd beschouw ik Afrikaans niet als een vreemde taal, maar als een facet in ons Nederlands idioom. In het begin vergt het wat aanpassing, maar eens je die fase voorbij bent, voelt het net als de eigen taal aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u aangeven welke serie niet ondertiteld wordt? Een tijdje geleden werd Flikken Maastricht inderdaad niet meer ondertiteld, maar dat was vroeger niet het geval en nadien verschenen de ondertitels toch weer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2014 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet flauw doen Van den Berghe.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2014 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geeft u nu toe dat u eigenlijk geen weet hebt van Nederlandse series die op Vlaamse tv-zenders niet worden ondertiteld?
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 1 oktober 2014 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 oktober 2014 om 20:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De richtlijnen van Akira zijn zeer duidelijk. Ikzelf liep eerder een sanctie op omdat ik verwees of allusie maakte bij een poster naar zijn nickname. Nu krijgt iedereen van mij van hetzelfde laken een broek. Wie het ook moge wezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet flauw doen Van den Berghe. Ik kijk niet naar al die series. Zo interessant zijn ze nu ook weer niet. Maar slechts weinigen Nederlandse series waren ondertiteld. Bijna geen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna geen? Flikken Maastricht: eerste series ondertiteld, nieuwe serie niet, laatste serie weer wel Penoza: ondertiteld (na de tweede aflevering al ondertiteld, omdat er vrij veel plat Hollands in wordt gesproken) Meiden van de Wit: integraal ondertiteld Baantjer: alle series en afleveringen ondertiteld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een algemeen aanvoelen op dit forum dat u opereert onder twee verschillende schuilnamen.
|
![]() |
![]() |