![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Minister
|
Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom dit te verbieden.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooral de mens met een beperking. Een verslaving bijvoorbeeld. Maar vooral voor de verkeersveiligheid natuurlijk. (en nog een heel klein beetje omdat de meeste van die vetzakkerige rokers hun auto-asbakken leegkieperen op straten en parkings ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Lokaal Raadslid
|
Zoals het cliché luidt: ieders vrijheid houdt op waar een ander z'n vrijheid begint.
Laten we het eens toepassen: - op je eentje in de auto een sigaretje roken vormt geen enkel probleem. Zolang je je brandende peuk niet in je kruis laat vallen is er ook weinig gevaar. En dan nog vooral voor jezelf. - mensen die roken in een auto, waar kinderen in meerijden moeten niet beboet worden, die moeten aan een psychiatrisch onderzoek onderworpen worden. - volwassenen die bij een rokende chauffeur instappen, doen dat op eigen risico. - je leegt je asbak natuurlijk thuis en je gooit geen brandende peuken in een kurkdroge prairie. Maar je moet toch echt een beetje hersenverlamd zijn om vandaag de dag nog hardnekkig te willen doorroken, terwijl je goed genoeg weet hoe schadelijk het is voor jezelf en voor je omgeving. Hou er gewoon mee op. Laatst gewijzigd door Rikm : 2 oktober 2014 om 17:18. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2014 om 17:38. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Lokaal Raadslid
|
Fred Vanhove: Stoppen met roken is eenvoudig, je steekt gewoon de volgende sigaret niet meer op. Zo heb ik het zoveel jaar geleden gedaan en toch heb ik geen uitzonderlijk wilskrachtige persoonlijkheid. "Ik kan dat niet, het is te verslavend" is in mijn ogen dan ook behoorlijke bull.
Rio: Waar moet ik over nadenken? Je premisse is gewoon fout. Eten/drinken is ook heel vaak schadelijk. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan enkel oordelen over de verhalen die ik te horen krijg van verstokte rokers.... Alles is natuurlijk een kwestie van karakter....maar dat is het hem juist...sommige mensen hebben een zwak karakter....niet iedereen heeft het geluk met een sterk karakter te zijn geboren. Maar goed ik denk ook wel dat het mogelijk is als vooral de wil en de motivatie goed zitten (er zijn er tenslotte genoeg die het lukt) |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2014 om 09:59. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is praktisch onmogelijk om iets dat zo ingeburgerd is als tabak, zomaar ineens te verbieden.
Dan krijg je toestanden als bij de prohibition. Langzaamaan inperken en ontraden, is de enige mogelijkheid. De 'vraag' weg masseren ... nieuw-zeeland-verhoogt-sigarettenprijs-naar-100-dollar http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmer...aar-100-dollar .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2014 om 13:37. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Nog veel barbecue-tjes gedaan afgelopen zomer??? Mind your health! |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat ik zelf heb gerookt en het nog leuk vond ook maar dat ik wegens keelpijn schrik kreeg en ben gestopt. Dat ik roken tot de dag van vandaag een gezellige bedoening vond net als het ritueel van het sigaretje opsteken en die sexy allure van een rook(ster).... Dat ik heb geschreven dat roken heel verslavend is en ik begrijp dat afkicken ervan niet makkelijk is. Dat ik vind dat als ik moet kiezen tussen de tijd dat men rookte op restaurant en nu..ik liever eet in een restaurant waar niet wordt gerookt. Dat ik heb geschreven dat de tijdsgeest nu anders is dan toen ik kind was en roken altijd en overal vanzelfsprekend was. Dat ik nergens heb geschreven dat ik voor of tegen het rookverbod ben in bruine kroegen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2014 om 16:30. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maakt niet uit met hoeveel we waren, maar jij had er wel een paar teveel op, en je zei dat je langs kleine wegen wel naar huis kon rijden, zonder op een flikkencontrole te botsen ... en zou dat dan een argument zijn om de wet op dronkenschap aan het stuur af te schaffen ? Vetzakken vind je overal. .
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Vreemdeling
|
En hopla weer een plicht bij en een recht minder. Of is het enkel om de lege staatskas weer wat te vullen? Als niet roker : van mij mogen ze roken waar ze willen. 10 jaar geleden hadden we er geen last van. Nu is het bijna een heksenjacht op rokers geworden. Of neen we zitten terug aan het begin van mijn bericht : de lege staatskas moet terug wat gevuld geraken, niets meer en niets minder waar het om te doen is.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Europees Commissaris
|
Roken in de auto doe ik niet, kwestie van de auto proper te houden. Niet omwille van gezondheidsredenen
|