Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Verkeersdrempels op fietspaden en jaagpaden ?
Ja, een aangename 15 kmh is zeker genoeg. 3 30,00%
Neen, fietsers doen niemand kwaad door roekeloos te rijden. 3 30,00%
Soms, in schoolomgevingen en waar fietspaden zich kruisen. 2 20,00%
Ander antwoord met wat uitleg. 2 20,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2014, 00:11   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.844
Standaard Verkeersdrempels op fietspaden gewenst ?

In Nederland probeert men de gevaarlijke fietsers en bromfietsers in het gareel te houden en hun snelheid aan te passen aan kruispunten en uit respect voor de voetgangers.

Is dit wenselijk voor Vlaanderen ?
Hoe kunnen we de vele roekeloze fietsers in het gareel laten lopen, en vooral dat ze de verkeersregels opvolgen.

Citaat:
Nieuwe drempels op een fietspad in Den Haag houden de gemoederen flink bezig. Ouderen en bakfietsmoeders moeten afstappen omdat ze de drempels anders niet over komen en wielrenners worden erdoor gelanceerd.

Ook de Fietsersbond klaagt over de dubbele drempels (foto). Enkele boze wielrenners hebben zich al bij de bond gemeld. Ze worden gelanceerd, sommige anderen hebben een techniek ontwikkeld om de drempels te ontwijken.

Volgende maand gaat de Fietsersbond in gesprek met de gemeente Den Haag, schrijft Omroep West.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...oor_dremp.html


Jammer genoeg is dat hier zeker noodzakelijk geworden, het zou alleszins zeker geen kwaad kunnen.

De reacties in dat artikel zijn kostelijk, om een algemeen idee te geven, even p/c.

Citaat:
25 aug 2013 | 22:39
Reaguursels

'Boze wielrenners'
Zucht
Nacho_Vidal | 25-08-13 | 22:42 | niet ok!
Die drempels liggen er al zeker langer dan een half jaar (in de duinen tussen Scheveningen en Kijkduin). En ze liggen er zodat je niet met je imbeciele kop met 50 (scooters en wielrenners) over de soms onoverzichtelijke kruispunten vliegt, want het is vrij druk daar. Dus gewoon normaal doen, dan is er niks aan de hand.
StYxX | 25-08-13 | 22:43 | niet ok!
Waarom zijn er sowieso drempels op een fietspad gebouwd?
Geenstijlfiguur | 25-08-13 | 22:43 | niet ok!
Wielrenners, babyboomers en bakfietsmoeders hebben toch al een imagoprobleem. Lastig dan nog zo'n drempel.
Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-08-13 | 22:43 | niet ok!
Wielrenners, dat tuigh verdient een komkommer tussen het voorwiel.
Ongeblustekalk | 25-08-13 | 22:43 | niet ok!
Eén drempeltje dood meer bejaarden middel een gebroken heup, dan alle flitspalen in Nederland dodelijke auto-ongelukken kunnen voorkomen met terreurboetes.
Crak-ho | 25-08-13 | 22:44 | niet ok!
In 020 zijn ze er ook , geeft een lekker golvend surf gevoel als je overheen rijd.
Space2012 | 25-08-13 | 22:46 | niet ok!
Ze helpen dus wel, iedereen past zijn snelheid lekker aan...
jan de patatboer | 25-08-13 | 22:47 | niet ok!
Crak-ho | 25-08-13 | 22:44 |
Bij elk drempeltje wat ik tegen kom leg ik een extra kiezelsteentje.....om de vergrijzing een beetje tegen te gaan !!
depruus | 25-08-13 | 22:49 | niet ok!
StYxX | 25-08-13 | 22:43
Ah, scooters en wielrenners. Had het moeten weten .
Geenstijlfiguur | 25-08-13 | 22:49 | niet ok!
StYxX | 25-08-13 | 22:43
Zo is dat, hier ook zo,n strak fietspad langs de huizen.
Auto's mogen er 30 km, maar fietsers 120 km,geloof ik.
Halen zelfs de auto's in!!
Zeer terechte lanceerbasis voor die kl**tzakken.
koekje erbij? | 25-08-13 | 22:49 | niet ok!
goh wat erg: die liggen hier in Alkmaar al ongeveer 20 jaar.....

de bedoeling is dat mensen die te hard gaan (brommers, scooters etc) op deze wijze gedwongen worden a) op te hoepelen (want mogen alleen fietsers), b) rustig te rijden (geen pseudo wielrenners tussen de normale mensen)
werkt perfect, niets mis mee
FW Ta-183 Huckebein | 25-08-13 | 22:51 | niet ok!
Niet vergeten dat er wielrenners zijn en en mensen in een midlife crisis met een wielrenfiets. Groot verschil
Kaesch | 25-08-13 | 22:55 | niet ok!
Aanstellerij. Die dingen hebben we hier ook. Als je een normale snelheid fietst heb je nergens last van.
"Wielrenners" doen niet aan normale snelheden maar die verdienen het dan ook om op hun bek te gaan, met hun heaumeaupakjes met pseudo-sponsors. (Alsof Rabobank het obesitaslijf van Henkie-in-zijn–midlifecrisis daadwerkelijk zou sponsoren)
Scooterrijders zijn voor 98% tuigh, dus daar verliezen we ook weinig aan.

MEER van die dingen!!
Kameroudste | 25-08-13 | 22:55 | niet ok!
@Ongeblustekalk | 25-08-13 | 22:43: I C wut U did thar. +1
die ene van daarzo | 25-08-13 | 22:56 | niet ok!
In groningen ligt er ook zo iets is gewoon om scooters af te laten remmen en wielrenners zijn toch tuig stel gore zakken gaan geen cm aan de kant en rijden op de weg met een fietspad rechts van hun
ietsmeteenr | 25-08-13 | 22:58 | niet ok!
Bij Hank liggen er ook van die drempels voor de brug. Geen probleem, maar wel als je met je zatte kop daar 's nachts op de Puch langs komt.
JoopPoepHoop | 25-08-13 | 22:58 | niet ok!
hopelijk worden er een hoop wielrenners zo tegen een auto aan gelanceerd. zal ze leren.
de oerboer | 25-08-13 | 22:59 | niet ok!
koekje erbij? | 25-08-13 | 22:49
Even uitleg. Waar vroegah gewoon een weg langs de huizen lag, besloot de gemeente een "zoef"route voor fietsen te maken.
Maar moeilijk om vanuit je garage, je auto op je fiets te laden.
Dus krijg je een "gast"fietspad, je mag daar wel rijden met auto, maar langzaam.
Vervolgens wordt je niet aangereden door een auto, maar door zo"n kutfietser die 60 km aan komt rijden, met ze pingbelletje.
Heerlijke uitvinding zo'n drempel voor fietsers.
koekje erbij? | 25-08-13 | 23:00 | niet ok!
-weggejorist-
Singapore | 25-08-13 | 23:02 | niet ok!
Techniek? Gewoon op de trappers gaan staan en met je knieen de drempel opvangen, zo simpel is het.
vossejongk | 25-08-13 | 23:02 | niet ok!
Ik ken dit soort drempels. Zijn drempels waar je zelfs met 3 km/h niet comfortabel over heen komt. Reaguurders die dit soort drempels een goed idee vinden, wens ik graag een dagelijkse file van 2.5 uur toe onderweg naar huis. Gewoon, omdat filerijden veiliger is dan 130 rijden, en boeiend wat zij vinden.

Drempels dienen om het verkeer af te remmen. Niet om het stil te zetten. En Nederland heeft veel te veel van dit soort verkeerspestende kleredingen.
Nietvoordekat | 25-08-13 | 23:04 | niet ok!
Welke zwakzinnige heeft die drempels ontworpen? Wat een kutdrempels.
Nietvoordekat | 25-08-13 | 23:06 | niet ok!
Wat harder dan 15 km/u fietsen, barbaar! We zullen je leren!!
Ferry Boring | 25-08-13 | 23:09 | niet ok!
Een beetje wielrenner springt over die drempels heen in plaats van er over te zeuren.
Chevalier | 25-08-13 | 23:14 | niet ok!
ja echt gevaarlijk die drempels
druif | 25-08-13 | 23:15 | niet ok!
@Nietvoordekat "Ik ken die drempels"

Nee, je kent ze helemaal niet. Dat blijkt uit de rest van je geraaskal.
Kameroudste | 25-08-13 | 23:27 | niet ok!
@Nietvoordekat "Ik ken die drempels"

Nee, je kent ze helemaal niet. Dat blijkt uit de rest van je geraaskal.
Kameroudste | 25-08-13 | 23:27 | niet ok!
Nietvoordekat | 25-08-13 | 23:04 | niet ok!

u kunt dus niet fietsen: u komt er met 3 km/u niet comfortabel over, ik kom er met 20 km/u op mijn fiets heerlijk comfy overheen

advies: leer eens fietsen
FW Ta-183 Huckebein | 25-08-13 | 23:30 | niet ok!
Volgens mij hebben we ze in Groningen juist andersom; kuilen ipv bobbels. Dat golft best lekker met een mooie snelheid. Ik wil er juist alleen maar sneller doorheen!
A_E | 25-08-13 | 23:30 | niet ok!
... alleen zit er vlak na de hobbels een gevaarlijke kruising. Dus voor mij is het juist de weg die me er van weerhoud om er te snel over te gaan.
A_E | 25-08-13 | 23:32 | niet ok!
Wielrenners zijn zelf al een probleem. De marokkenen onder de fietsers.
brofistbox | 25-08-13 | 23:33 | niet ok!
Dus die drempels werken perfect voor waar ze voor bedoeld zijn, het afremmen van het verkeer.
En het lanceren van (te hard rijdende) bromfietsers en wielrenners is een soms pijnlijk maar noodzakelijk iets waar we maar mee moeten leren leven.
Dezenaamhier | 25-08-13 | 23:52 | niet ok!
wielrenners vinden het irritant? liggen laten in dat geval
BozeHenk | 25-08-13 | 23:54 | niet ok!
Drempels op fietspaden zorgen wel niet voor tot 100 % verhoogde schadelijke emissies zoals Fijnstof NOx enzo zoals dat bij motorvoertuigen en de vele drempels op de rijbaan wel het geval is.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2014 om 00:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 00:18   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Nederland probeert men de gevaarlijke fietsers en bromfietsers in het gareel te houden en hun snelheid aan te passen aan kruispunten en uit respect voor de voetgangers.
Alleen is overduidelijk gebleken dat dit specifiek middel niet werkt. Juist door sneller te fietser kan de wielertoerist de drempel moeiteloos over, daar waar de trage fietser sterk gehinderd wordt.

Hetzelfde hebben we in Vlaanderen vastgesteld met die ribbelstroken: die werden bijzonder hinderlijk ervaren door de trage fietser, terwijl pelotons wielertoeristen juist sneller gingen fietsen om de hindernis over te gaan. Dit is trouwens de reden waarom men het oorspronkelijk plan volledig heeft afgeblazen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 00:24   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen is overduidelijk gebleken dat dit specifiek middel niet werkt. Juist door sneller te fietser kan de wielertoerist de drempel moeiteloos over, daar waar de trage fietser sterk gehinderd wordt.

Hetzelfde hebben we in Vlaanderen vastgesteld met die ribbelstroken: die werden bijzonder hinderlijk ervaren door de trage fietser, terwijl pelotons wielertoeristen juist sneller gingen fietsen om de hindernis over te gaan. Dit is trouwens de reden waarom men het oorspronkelijk plan volledig heeft afgeblazen.
Aan de vele positieve reacties# te lezen - met ervaringen op die fietsdrempels aldaar in Nederland# - klopt dat allemaal van geen kanten wat je insinueert. Het gaat hier ook niet over ribbelstroken, aub on topic blijven.

Lees de reacties een rustig door:
Reaguursels

'Boze wielrenners'
Zucht
Nacho_Vidal | 25-08-13 | 22:42 | niet ok!

Die drempels liggen er al zeker langer dan een half jaar (in de duinen tussen Scheveningen en Kijkduin). En ze liggen er zodat je niet met je imbeciele kop met 50 (scooters en wielrenners) over de soms onoverzichtelijke kruispunten vliegt, want het is vrij druk daar. Dus gewoon normaal doen, dan is er niks aan de hand.
StYxX | 25-08-13 | 22:43 | niet ok!

Waarom zijn er sowieso drempels op een fietspad gebouwd?
Geenstijlfiguur | 25-08-13 | 22:43 | niet ok!

Wielrenners, babyboomers en bakfietsmoeders hebben toch al een imagoprobleem. Lastig dan nog zo'n drempel.
Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-08-13 | 22:43 | niet ok!

Wielrenners, dat tuigh verdient een komkommer tussen het voorwiel.
Ongeblustekalk | 25-08-13 | 22:43 | niet ok!

Eén drempeltje dood meer bejaarden middel een gebroken heup, dan alle flitspalen in Nederland dodelijke auto-ongelukken kunnen voorkomen met terreurboetes.
Crak-ho | 25-08-13 | 22:44 | niet ok!

In 020 zijn ze er ook , geeft een lekker golvend surf gevoel als je overheen rijd.
Space2012 | 25-08-13 | 22:46 | niet ok!

Ze helpen dus wel, iedereen past zijn snelheid lekker aan...
jan de patatboer | 25-08-13 | 22:47 | niet ok!
Crak-ho | 25-08-13 | 22:44 |
Bij elk drempeltje wat ik tegen kom leg ik een extra kiezelsteentje.....om de vergrijzing een beetje tegen te gaan !!
depruus | 25-08-13 | 22:49 | niet ok!
StYxX | 25-08-13 | 22:43

Ah, scooters en wielrenners. Had het moeten weten .
Geenstijlfiguur | 25-08-13 | 22:49 | niet ok!
StYxX | 25-08-13 | 22:43

Zo is dat, hier ook zo,n strak fietspad langs de huizen.
Auto's mogen er 30 km, maar fietsers 120 km,geloof ik.
Halen zelfs de auto's in!!
Zeer terechte lanceerbasis voor die kl**tzakken.
koekje erbij? | 25-08-13 | 22:49 | niet ok!

goh wat erg: die liggen hier in Alkmaar al ongeveer 20 jaar.....

de bedoeling is dat mensen die te hard gaan (brommers, scooters etc) op deze wijze gedwongen worden a) op te hoepelen (want mogen alleen fietsers), b) rustig te rijden (geen pseudo wielrenners tussen de normale mensen)

werkt perfect, niets mis mee
FW Ta-183 Huckebein | 25-08-13 | 22:51 | niet ok!

Niet vergeten dat er wielrenners zijn en en mensen in een midlife crisis met een wielrenfiets. Groot verschil
Kaesch | 25-08-13 | 22:55 | niet ok!

Aanstellerij. Die dingen hebben we hier ook. Als je een normale snelheid fietst heb je nergens last van.
"Wielrenners" doen niet aan normale snelheden maar die verdienen het dan ook om op hun bek te gaan, met hun heaumeaupakjes met pseudo-sponsors. (Alsof Rabobank het obesitaslijf van Henkie-in-zijn–midlifecrisis daadwerkelijk zou sponsoren)
Scooterrijders zijn voor 98% tuigh, dus daar verliezen we ook weinig aan.

MEER van die dingen!!
Kameroudste | 25-08-13 | 22:55 | niet ok!

@Ongeblustekalk | 25-08-13 | 22:43: I C wut U did thar. +1
die ene van daarzo | 25-08-13 | 22:56 | niet ok!

In groningen ligt er ook zo iets is gewoon om scooters af te laten remmen en wielrenners zijn toch tuig stel gore zakken gaan geen cm aan de kant en rijden op de weg met een fietspad rechts van hun
ietsmeteenr | 25-08-13 | 22:58 | niet ok!

Bij Hank liggen er ook van die drempels voor de brug. Geen probleem, maar wel als je met je zatte kop daar 's nachts op de Puch langs komt.
JoopPoepHoop | 25-08-13 | 22:58 | niet ok!

hopelijk worden er een hoop wielrenners zo tegen een auto aan gelanceerd. zal ze leren.
de oerboer | 25-08-13 | 22:59 | niet ok!
koekje erbij? | 25-08-13 | 22:49

Even uitleg. Waar vroegah gewoon een weg langs de huizen lag, besloot de gemeente een "zoef"route voor fietsen te maken.
Maar moeilijk om vanuit je garage, je auto op je fiets te laden.
Dus krijg je een "gast"fietspad, je mag daar wel rijden met auto, maar langzaam.
Vervolgens wordt je niet aangereden door een auto, maar door zo"n kutfietser die 60 km aan komt rijden, met ze pingbelletje.
Heerlijke uitvinding zo'n drempel voor fietsers.
koekje erbij? | 25-08-13 | 23:00 | niet ok!

-weggejorist-
Singapore | 25-08-13 | 23:02 | niet ok!

Techniek? Gewoon op de trappers gaan staan en met je knieen de drempel opvangen, zo simpel is het.
vossejongk | 25-08-13 | 23:02 | niet ok!

Ik ken dit soort drempels. Zijn drempels waar je zelfs met 3 km/h niet comfortabel over heen komt. Reaguurders die dit soort drempels een goed idee vinden, wens ik graag een dagelijkse file van 2.5 uur toe onderweg naar huis. Gewoon, omdat filerijden veiliger is dan 130 rijden, en boeiend wat zij vinden.

Drempels dienen om het verkeer af te remmen. Niet om het stil te zetten. En Nederland heeft veel te veel van dit soort verkeerspestende kleredingen.
Nietvoordekat | 25-08-13 | 23:04 | niet ok!

Welke zwakzinnige heeft die drempels ontworpen? Wat een kutdrempels.
Nietvoordekat | 25-08-13 | 23:06 | niet ok!

Wat harder dan 15 km/u fietsen, barbaar! We zullen je leren!!
Ferry Boring | 25-08-13 | 23:09 | niet ok!

Een beetje wielrenner springt over die drempels heen in plaats van er over te zeuren.
Chevalier | 25-08-13 | 23:14 | niet ok!

ja echt gevaarlijk die drempels
druif | 25-08-13 | 23:15 | niet ok!

@Nietvoordekat "Ik ken die drempels"

Nee, je kent ze helemaal niet. Dat blijkt uit de rest van je geraaskal.
Kameroudste | 25-08-13 | 23:27 | niet ok!

@Nietvoordekat "Ik ken die drempels"

Nee, je kent ze helemaal niet. Dat blijkt uit de rest van je geraaskal.
Kameroudste | 25-08-13 | 23:27 | niet ok!
Nietvoordekat | 25-08-13 | 23:04 | niet ok!

u kunt dus niet fietsen: u komt er met 3 km/u niet comfortabel over, ik kom er met 20 km/u op mijn fiets heerlijk comfy overheen

advies: leer eens fietsen
FW Ta-183 Huckebein | 25-08-13 | 23:30 | niet ok!

Volgens mij hebben we ze in Groningen juist andersom; kuilen ipv bobbels. Dat golft best lekker met een mooie snelheid. Ik wil er juist alleen maar sneller doorheen!
A_E | 25-08-13 | 23:30 | niet ok!

... alleen zit er vlak na de hobbels een gevaarlijke kruising. Dus voor mij is het juist de weg die me er van weerhoud om er te snel over te gaan.
A_E | 25-08-13 | 23:32 | niet ok!

Wielrenners zijn zelf al een probleem. De marokkenen onder de fietsers.
brofistbox | 25-08-13 | 23:33 | niet ok!

Dus die drempels werken perfect voor waar ze voor bedoeld zijn, het afremmen van het verkeer.
En het lanceren van (te hard rijdende) bromfietsers en wielrenners is een soms pijnlijk maar noodzakelijk iets waar we maar mee moeten leren leven.
Dezenaamhier | 25-08-13 | 23:52 | niet ok!

wielrenners vinden het irritant? liggen laten in dat geval
BozeHenk | 25-08-13 | 23:54 | niet ok!
@foto

Dit is de moeder van Tom Staal.
oze | 25-08-13 | 23:56 | niet ok!
-weggejorist-
oze | 25-08-13 | 23:56 | niet ok!

Ik bedoel deze foto: www.omroepwest.nl...
oze | 25-08-13 | 23:57 | niet ok!

Als je al scheld op drempels, doe dat dan op al die ondingen op de autowegen, op wegen waar je bijvoorbeeld 50 mag, moet je terug naar 30 door die kutdrempel, en in woonwijken waar je 30 mag kun je sommigen maar met 10KM nemen. Nee dat is veilig.
hethogenoorden | 26-08-13 | 00:14 | niet ok!

Wat een ellende op de wereld. Syrie, Egypte, en nou dit weer
Bert7412 | 26-08-13 | 00:47 | niet ok!

Nou breek me de bek niet open over die kut drempels. Die liggen er dus voor auto´s, maar wie er echt last van hebben zijn fietsers.
In Spanje kennen ze enkele fietspaden, maar het merendeel moet je gewoon op de weg rijden en kom je die krengen dus regelmatig tegen. Heb er al één fiets aan verspeeld omdat de wielen krom trokken door het gehobbel. Ga dan maar op het trottoir rijden dat gaat beter.
Ja daar staat in Nederland natuurlijk gelijk zo´n blauwe pet die je op de bon slingert. Ik heb inderdaad wel eens een waarschuwing gekregen dat dat niet mocht, ach één keer in de 10 jaar mag.
Ook wel avontuurlijk wanneer je ergens naar toe moet en er is geen fietspad en je moet de autoweg op. Maar ze zijn heel aardig en rijden je niet zo gauw plat, want dat kost veel geld.
Als fietser heb je recht op 1,6 mtr weg. Dus ze mogen niet inhalen als er één van de andere kant komt.
Er is nu wel een fietspad gemaakt op de Paseo. Alleen dat weten de voetgangers dan weer niet lol. Ik heb een bel.
Dondiego españa | 26-08-13 | 00:54 | niet ok!

drempels zijn sowieso kut.. laatst nog een kapotte veer gehad daardoor, en neee, ik reed niet harder dan de toegestane maximale snelheid. ik weet niet hoe het juridisch zit, maar eigenlijk zou je de gemeente ervoor aansprakelijk moeten kunnen stellen!
Megazand | 26-08-13 | 01:00 | niet ok!

Bij gebrek aan bergen maakt Nederland overal drempels. Teringdingen. Maar ja, zonder zouden teveel malloten keihard rijden op stukken waar dat absoluut niet kan. Bedankt malloten, voor het uit de bocht laten vliegen van de NL regelzucht. Krijg steeds meer heimwee naar elders waar ik nog nooit ben geweest.
TijlUilenSpiegel | 26-08-13 | 01:03 | niet ok!

Er zijn verschillende soorten drempels. De korte hobbels die fietswielen en autoschokbrekers kapot maken en eigenlijk illegaal zijn. Of de wat duurdere drempels die alleen zijn om idioten die te hard rijden te stoppen.
Ja zou daar om kunnen claimen.
Dondiego españa | 26-08-13 | 01:08 | niet ok!

De betreffende wielrenners kunnen beter hun fiets op Marktplaats zetten want elke halve mongool weet inmiddels dat je er met 50 overheen kan als je gaat staan. De dingen helpen dus ook totaal niet, daar ze ook echt alleen oude omaatjes en kinderen hinderen en een beetje fietser er nog steeds volgas overheen gaat. Stukkie verderop hebben ze kuilen gemaakt i.p.v. drempels, waar je echt met 100 doorheen zou kunnen. Ze kunnen zo lekker nadenken!
bamiinjeoor | 26-08-13 | 01:52 | niet ok!

Probeer eens door de ogen van bewoner uit een onderontwikkeld land met slechte infra te kijken en jezelf af te vragen waarom wij hier achterlijk veel moeite en geld investeren om een glad plaveisel of wegdek te krijgen en nadat dit perfect gelukt is, gelijk op regelmatige plekken met de sloop-hamer weer gaten in het asfalt maken om er 'ontworpen bochels' in het wegdek aan te leggen... Men zou de indruk krijgen dat wij hier compleet van de zotte zijn.
afdankert | 26-08-13 | 01:58 | niet ok!

Die liggen al eeuwen op meer plekken in den haag. Gewoon goed over heen te rijden met een scooter (wel op een normale snelheid.. dus niet met 60 zoals een wielrenner ). Maar als er een stoep naast ligt kun je gewoon volgas erlangs als je effe de stoep opwipt.. lekker nuttige dingen dat.
Domovich | 26-08-13 | 02:29 | niet ok!

Wielrenners zijn zelf al een probleem. De marokkenen onder de fietsers.
brofistbox | 25-08-13 | 23:33 |

Nou, nou, dat vind ik wel heel ver gaan hoor, wielrenners zo te stigmatiseren...
bengbeu | 26-08-13 | 03:37 | niet ok!

Ach ja, Den Haag.....
Daar is het weggebruikertje dwarszitten verheven tot een kunst.
Men probeert er al jaren voor elkaar te krijgen verkeer in die stad zowat onmogelijk te maken.
Natuurlijk is de auto vooral de klos, maar kennelijk heeft men nu ook een andere doelgroep ontdekt....
Puinbak | 26-08-13 | 06:20 | niet ok!

Als een ambtenaar drie drempels heeft ontworpen -dat is heel moeilijk hoor- en deze door anderen heeft laat aanleggen -dat is heel moeilijk hoor- dan wordt hij in Nederlsand chef.
duitse herder | 26-08-13 | 07:36 | niet ok!

NIEUWE drempels? Schei uit! Die liggen er al jaren. Nooit problemen mee gehad. Prima manier om aso-racefietsers af te remmen.
zuiderduin | 26-08-13 | 08:17 | niet ok!

@bamiinjeoor | 26-08-13 | 01:52
Precies! Wie daar niet zonder ongelukken overheen kan rijden moet zijn fietsbewijs inleveren.

noorderling | 26-08-13 | 08:44 | niet ok!
wat een zeikers . die dingen liggen hier al jaren in Groningen. die drempels zijn ook meer bedoelt voor snor en bromfietsen
wth was dat | 26-08-13 | 09:11 | niet ok!

In 020 ligt ook zo'n ding (op de Kattenburgergracht, richting het Oosten), en daar kan je prima overheen fietsen, ook met 25-30km/u.
Als wielrenners er last van hebben, dan is dat een prima teken - snorfietsers mogen ook maar 25km/u rijden, en het snelheidsverschil tussen een kind wat fietst met 10km/u en een wielrenner met 45-50km/u is gewoon te veel.
In de stad moet je je maar gedragen op de fiets, hard fietsen doe je maar op een stille buitenweg zonder al te veel andere fietsers.
Taaie-Neuskoek | 26-08-13 | 09:17 | niet ok!

Gelanceerd?? Hoe snel rijd je dan wel niet?!
Kelele Nyingi | 26-08-13 | 09:33 | niet ok!

Waarom drempels? Laat gewoon een halve meter ongeasfalteerd ipv van een drempel.
Parelmoer | 26-08-13 | 10:14 | niet ok!

Het verkeer wordt schijnbaar nog niet genoeg gepest....
Ik betaal toch GVD wegenbelasting ? (veel te veel)
De verkeersdrempellobby verdient er goed aan.
Beneveld | 26-08-13 | 10:17 | niet ok!

Ja, vroeger hadden we gaten in de weg nu hebben we bulten op de weg,wat is beter.
Zubr | 26-08-13 | 10:17 | niet ok!

Neem gewoon een ATB. Dan cross je er gewoon overheen.
ZoltarTheMagnificent | 26-08-13 | 11:20 | niet ok!

Zoltar jonguh .. heb jij een echte ATB ?
Damn jij bent goed.
kippetand | 26-08-13 | 11:51 | niet ok!

Ik heb van die drempel niet echt last, je komt inderdaad wel ietsjes van de grond.
Maar die wielrenners, ja, je moet er ook niet met 30 km p/u over een drempel heen gaan, waarom denk je dat het een drempel is...
IJsboom | 26-08-13 | 12:04 | niet ok!

Ik heb drempelvrees ,en nu dan ?
H.Nack | 26-08-13 | 12:06 | niet ok!

De foto toont de drempel voor duindorp. Je komt dan van een heuvel en moet dan goed remmen. Zie regelmatig kinderen daar naast de fiets lopen.
Dus wielrenners zijn niet het probleem want die zien het meestal wel.
Opletten lijkt me de enige juiste oplossing.
Parelman | 26-08-13 | 12:35 | niet ok!

als je daar als wielrenner niet fatsoenlijk overheen kunt dan moeten ze je ook gewoon je fiets afnemen.
t lup uit dn heand | 26-08-13 | 14:09 | niet ok!

Wat een gezeik, regel 2 kuub beton en je hebt er geen last meer van.
Harry Turtle | 26-08-13 | 14:11 | niet ok!

de enige die mogen klagen over drempels zijn ambulancepersoneel,die moeten drempels nemen met een gewond iemand achterin en de vering van een "eend".
mokummer | 26-08-13 | 14:18 | niet ok!

Ik mis op de foto nog een betonnen balk op ca 2 meter hoogte om er voor te zorgen dat die wielrenners dan maar niet al te ver doorvliegen.
ekhart | 26-08-13 | 14:40 | niet ok!

Ooit een onderzoekje gelezen, waarin geconcludeerd werd dat als je het aantal drempels in NL halveert, de CO2 uitstoot en fijnstof uistoot (van auto's) met 70% (!) afneemt ...
Ik bedoel maar
Piet_Snot | 26-08-13 | 15:42 | niet ok!

Ik rij geregeld over deze drempels en heb nog nooit problemen gehad. Prima middel tegen wielrentuig en aso-snorfietsers!
Melomaan | 26-08-13 | 16:32 | niet ok!

Ik draag een trainingspak (Adidas moonsuit, standard tokkie issue) en rijd op een scooter (goedkoper dan een auto en het scheelt veel parkeergeld). Ik rijd weliswaar ook al bijna 20 jaar auto, maar anders had ik denk ik ook best wel geweten dat verkeersdrempels bedoeld zijn om je langzamer te laten rijden. Als je gelanceerd wordt ga je dus te snel. Randmongool. Met je kutracefiets en je apenpakkie.
Fryske Pugilist | 26-08-13 | 17:50 | niet ok!

Zeg stel wielrenner-haters, ga eens allemaal lekker helemaal deaud of zo. Pleurt op.
Grunnar | 26-08-13 | 18:06 | niet ok!

Op zich heb ik niets tegen wielrennen. Het is alleen zo jammer dat 90% het verpest voor de 10% die zich niet als een mongool gedraagt. Wel hilarisch vind ik het als ze agressief worden. Gast je hebt beentjes als lucifers en weegt 40 kilo, fiets door.
Fryske Pugilist | 26-08-13 | 18:24 | niet ok!

asfalt weg, en los zand neerleggen.
Gijsbert | 26-08-13 | 19:35 | niet ok!

Techniek om over de drempel te komen, met snelheid en zonder verlies van comfort?
Op de trappers gaan staan met de benen een beetje gebogen en stuur goed vasthouden. Ben je er zo over.
Meeroever | 26-08-13 | 21:02 | niet ok!

Maak dan wel van die mooie salto´s net als Epke .
slotbert | 26-08-13 | 21:19 | niet ok!

Welke idioot legt zijn hele wegennet in het hele land vol met achterlijke bulten? Nederland.
Vertel nou niet dat het niet anders kan. Tuurlijk kan het anders. Zonder deze achterlijke geldverslindende kleuterachtige onzin.
Maurice63 | 26-08-13 | 21:35 | niet ok!

Een andere oplossing als je echt wilt dat het een fietspad is: schelpjes. Maak er een schelpenpad van. Als fietser heb je er weinig last van, het maakt wel een leuk geluid. Als scooterrijder / racefietser mijdt je dat pad voortaan als een enge ziekte aan je teelballen tenzij je er echt overheen moet. En dan rijdt je rustig. Vrijwillig.
Fryske Pugilist | 26-08-13 | 21:43 | niet ok!

Automobilisten pesten in welke vorm dan ook wordt altijd gewaardeerd maar als er dan een paar fietsers ergens last van hebben moeten er kamer vragen komen
fuckthissystem
DoubleEight | 26-08-13 | 21:46 | niet ok!

Die hebben wij al jaren hier in Zoetermeer, vlak onder een helling naar beneden. Fiets er elke dag overheen, en heb nog nooit iemand af zien stappen of zien lanceren. Het hindert niet en kinderen vinden het geweldig.
Niko de mus | 26-08-13 | 21:59 | niet ok!

- - - -


Vlaanderen zou zich beter een vb nemen aan Nederland het veilig fietsland bij uitstek. LOL.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2014 om 00:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 01:05   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.844
Standaard

enkele foto´s

...

Een aangepaste (brom)fietsdrempel aan een bushalte, rechts wslk een kp met een ander fietspad. Op de rijbaan natuurlijk geen drempel, zo hoort het. LOL.

Woensdag 8 juni 2011 De fietsdrempels aan de Rotterdamseweg zijn nu vloeiender gemaakt. Klagen helpt dus. Op gelijke hoogte brengen maakt toegang van rollators en rolstoelen in de bus mogelijk.





ook aan scholen met een typische reactie:
http://www.verkeerskunde.nl/vraag-an...1).24583.lynkx
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2014 om 01:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 07:50   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen is overduidelijk gebleken dat dit specifiek middel niet werkt. Juist door sneller te fietser kan de wielertoerist de drempel moeiteloos over, daar waar de trage fietser sterk gehinderd wordt.

Hetzelfde hebben we in Vlaanderen vastgesteld met die ribbelstroken: die werden bijzonder hinderlijk ervaren door de trage fietser, terwijl pelotons wielertoeristen juist sneller gingen fietsen om de hindernis over te gaan. Dit is trouwens de reden waarom men het oorspronkelijk plan volledig heeft afgeblazen.
Hoog tijd dan dat fietspaden worden voorzien van bloembakken, versmallingen, en andere hinernissen waardoor wielerterroristen wel MOETEN vertragen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:05   #6
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen is overduidelijk gebleken dat dit specifiek middel niet werkt. Juist door sneller te fietser kan de wielertoerist de drempel moeiteloos over, daar waar de trage fietser sterk gehinderd wordt.

Hetzelfde hebben we in Vlaanderen vastgesteld met die ribbelstroken: die werden bijzonder hinderlijk ervaren door de trage fietser, terwijl pelotons wielertoeristen juist sneller gingen fietsen om de hindernis over te gaan. Dit is trouwens de reden waarom men het oorspronkelijk plan volledig heeft afgeblazen.
Daarom dat wielrenners klagen dat ze worden gelanceerd...
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:05   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Nederland probeert men de gevaarlijke fietsers en bromfietsers in het gareel te houden en hun snelheid aan te passen aan kruispunten en uit respect voor de voetgangers.

Is dit wenselijk voor Vlaanderen ?
Hoe kunnen we de vele roekeloze fietsers in het gareel laten lopen, en vooral dat ze de verkeersregels opvolgen.



Jammer genoeg is dat hier zeker noodzakelijk geworden, het zou alleszins zeker geen kwaad kunnen.

De reacties in dat artikel zijn kostelijk, om een algemeen idee te geven, even p/c.



Drempels op fietspaden zorgen wel niet voor tot 100 % verhoogde schadelijke emissies zoals Fijnstof NOx enzo zoals dat bij motorvoertuigen en de vele drempels op de rijbaan wel het geval is.
als ik de foto in de eerste post bekijk ... ben ik vrij zeker dat ik m zou kunnen 'jumpen' ... mits voldoende snelheid zou dat toch moeten lukken.

zou m wel eens willen proberen. waar ligt die mss ?


bij de rode en gele drempels van post #4 schijnt springen me niet mogelijk, maar die lijken dan ook geen snelheidsrem eigenlijk ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 oktober 2014 om 08:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:08   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Daarom dat wielrenners klagen dat ze worden gelanceerd...
als ze niet opgelet hebben mss en m niet zien aankomen ... of 'peletonrijders' dat kan ook, denk wel dat t voor hen hinderlijk is; voor zover die al op een fietspad te vinden zouden zijn ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:13   #9
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Als ze nu al tussen paaltjes moeten rijden gaan ze gewoon de rijbaan op, wat denk je dat ze met verkeersdrempels zullen doen? En ja, met "ze" bedoel ik die wielerterroristen en niet de bomma met de elektrische fiets.
Bromfietsen klasse B rijden nu toch al gewoon op de rijbaan. Rotgevaarlijk, maar dat is een ander verhaal.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:15   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hoog tijd dan dat fietspaden worden voorzien van bloembakken, versmallingen, en andere hinernissen waardoor wielerterroristen wel MOETEN vertragen.
bs, daar hinder je alle fietsers mee.

infrastructuur voorzien voor wielrenners (die een groeiende sportgroep zijn) maar , bvb in verhouding met gemeenschapsinvesteringen in voetbal, zwaar verwaarloosd worden.

bepaalde jaagpaden en dijken op bepaalde uren voorbehouden voor wielrenners, én op alle andere uren een absoluut verbod voor wielrenners en/of wielrennersgroepen. (bvb renners zaterdag- en/of zondagochtend van 6 tot 13u ... )

persoonlijk zou ik voor investeren gaan, vermits die infrastructuur het merendeel vd tijd door alle fietsgebruikers te benutten is ... is mi ook de enige structurele oplossing om files te bekampen ... goede fietsinfrastructuur, waardoor alle zo goed als alle verplaatsingen < +- 40 km (enkel) t attractiefste met de (al dan niet)fiets worden. bovendien een pak goedkoper dan massale investeringen in (al te lokaal en fijnmazig) openbaar vervoer.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:19   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Als ze nu al tussen paaltjes moeten rijden gaan ze gewoon de rijbaan op, wat denk je dat ze met verkeersdrempels zullen doen? En ja, met "ze" bedoel ik die wielerterroristen en niet de bomma met de elektrische fiets.
Bromfietsen klasse B rijden nu toch al gewoon op de rijbaan. Rotgevaarlijk, maar dat is een ander verhaal.
klasse B op fietspaden zijn veel gevaarlijker.

snelheidsverschil met fietsers is veel groter dan snelheidsverschil met auto's ...

wielrenners op de rijbaan zijn om dezelfde reden op sommige plaatsen wsl ook veiliger dan op de fietspaden


ik kan me vergissen, maar uit uw post concludeer ik eigenlijk dat ze voor u als automobilist eigenlijk allemaal maar in uwe weg rijden, onbekommerd over de algemene verkeersveiligheid (grootste gemene deler v veiligheid) .
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:21   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Als ze nu al tussen paaltjes moeten rijden gaan ze gewoon de rijbaan op, wat denk je dat ze met verkeersdrempels zullen doen? En ja, met "ze" bedoel ik die wielerterroristen en niet de bomma met de elektrische fiets.
Bromfietsen klasse B rijden nu toch al gewoon op de rijbaan. Rotgevaarlijk, maar dat is een ander verhaal.
in NL worden die paaltjes trouwens massaal weggehaald van alle fietspaden ... omdat ze oorzaak van vele ongevallen zijn ... blijkbaar rijden vooral bejaarde fietsers daar massaal tegen, vandaar de nieuwe richtlijn om ze overal zo mogelijk weg te halen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:23   #13
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
klasse B op fietspaden zijn veel gevaarlijker.

snelheidsverschil met fietsers is veel groter dan snelheidsverschil met auto's ...

wielrenners op de rijbaan zijn om dezelfde reden op sommige plaatsen wsl ook veiliger dan op de fietspaden


ik kan me vergissen, maar uit uw post concludeer ik eigenlijk dat ze voor u als automobilist eigenlijk allemaal maar in uwe weg rijden, onbekommerd over de algemene verkeersveiligheid (grootste gemene deler v veiligheid) .
Ongeveer, al zou ik dat niet zo zwartwit zien, als er fietspaden zijn, moet je met een fiets daar rijden.
Zijn er geen fietspaden moet je niet in troep op de rijbaan met 3 naast elkaar gaan racen.

Hier hebben we wegen waar men 70km/h mag, waar een bromfiets aan 40 per uur op rijdt.
Dat is 30km/h verschil.
Een fiets rijdt gemakkelijk 20 km/h, in vergelijking is de bromfiets 20km/h sneller.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 21 oktober 2014 om 08:25.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:32   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bs, daar hinder je alle fietsers mee.
Met bloembakken, drempels enzomeer hinder je ook alle automobilisten. Ook BS dus?

Citaat:
infrastructuur voorzien voor wielrenners (die een groeiende sportgroep zijn) maar , bvb in verhouding met gemeenschapsinvesteringen in voetbal, zwaar verwaarloosd worden.
Die infrastructuur is er al. Zo zou bvb het circuit van Zolder of Spa geregeld fiets-dagen kunnen voorzien.

Citaat:
bepaalde jaagpaden en dijken op bepaalde uren voorbehouden voor wielrenners, én op alle andere uren een absoluut verbod voor wielrenners en/of wielrennersgroepen. (bvb renners zaterdag- en/of zondagochtend van 6 tot 13u ... )
Fietsers kunnen niet geflitst worden. Het spreekt voor zich dat heel wat wielerterroristen dat verbod dan ook zouden negeren. Nee, fysieke hindernissen lijken mij beter om trager verkeer af te dwingen.

Citaat:
persoonlijk zou ik voor investeren gaan, vermits die infrastructuur het merendeel vd tijd door alle fietsgebruikers te benutten is ... is mi ook de enige structurele oplossing om files te bekampen ... goede fietsinfrastructuur, waardoor alle zo goed als alle verplaatsingen < +- 40 km (enkel) t attractiefste met de (al dan niet)fiets worden. bovendien een pak goedkoper dan massale investeringen in (al te lokaal en fijnmazig) openbaar vervoer.
Fietsen aanmoedigen zou goed zijn, maar is vrees ik maar een druppel op een hete plaat.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:47   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Met bloembakken, drempels enzomeer hinder je ook alle automobilisten. Ook BS dus?



Die infrastructuur is er al. Zo zou bvb het circuit van Zolder of Spa geregeld fiets-dagen kunnen voorzien.



Fietsers kunnen niet geflitst worden. Het spreekt voor zich dat heel wat wielerterroristen dat verbod dan ook zouden negeren. Nee, fysieke hindernissen lijken mij beter om trager verkeer af te dwingen.



Fietsen aanmoedigen zou goed zijn, maar is vrees ik maar een druppel op een hete plaat.
ja, hindernissen voor automobilisten zijn BS ecologisch en verkeersveilig onverantwoord. in Duitsland staat bij elk inrijden van bebouwde kom een flitspaal (amper groter dan een gewoon reflectorpaaltje overigens, waarom dat hier zo'n supersized vuilcontainers op een vlaggenmast moeten zijn is me een raadsel)

fietsinfrastructuur is zo goed als onbestaande in dit land, en zelfs de recent aangelegde (de zgn fietsaustrades) zijn te smal, te klein, te weinig en te gefractioneerd. (wie vond trouwens die naam uit ? is dat geen misplaatste stimulans/uitnodiging voor hardfietsers mss ? Nederland is ons nog altijd zo'n 30 jaar voor, ook in landelijkere gebieden zelfs! (meerkost)...

fietsers kunnen idd niet geflitst worden, maar aan t eind v een jaagpad wielrenners (i.e. iedereen met een racefiets) die zich op een tijdstip dat ze er verboden zijn toch bevonden, doen stoppen en beboeten, dat is toch technisch geen enkel probleem ?? daar heb je m.i. één combi en twee nadarhekkens voor nodig ?!

laatst een presentatie gezien van nieuwe elektrische fietsen...oerdegelijk, mountainbikemodel, snel en actieradius (h/t) van 50km ... dat zijn dingen die m.i. een alternatief zijn voor een auto voor die afstand ... immers sneller dan gelijk welk ander vervoersalternatief.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:51   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ongeveer, al zou ik dat niet zo zwartwit zien, als er fietspaden zijn, moet je met een fiets daar rijden.
Zijn er geen fietspaden moet je niet in troep op de rijbaan met 3 naast elkaar gaan racen.

Hier hebben we wegen waar men 70km/h mag, waar een bromfiets aan 40 per uur op rijdt.
Dat is 30km/h verschil.
Een fiets rijdt gemakkelijk 20 km/h, in vergelijking is de bromfiets 20km/h sneller.
howhow, een occasionele fietser rijdt zo'n 15 �* 18 per uur. getrainde fietsers rijden 25 km/u. racefietsers rijden alleen 27 �* 37 km/u in peloton stijgt dit naar 35 �* 45 km/u

euhm, waar had je die fietsers dan graag, waar er geen fietspaden zijn ??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:56   #17
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
howhow, een occasionele fietser rijdt zo'n 15 �* 18 per uur. getrainde fietsers rijden 25 km/u. racefietsers rijden alleen 27 �* 37 km/u in peloton stijgt dit naar 35 �* 45 km/u

euhm, waar had je die fietsers dan graag, waar er geen fietspaden zijn ??
Kom kom, een normale gezonde mens haalt gemakkelijk 20 km/h.
Ik had fietsers, indien er geen fietspaden zijn, graag achter elkaar, rechts van de baan.
Voor ieders veiligheid.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 09:01   #18
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Reactie van iedere snotneus: we gaan er met de fiets en al over springen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 09:01   #19
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
fietsers kunnen idd niet geflitst worden, maar aan t eind v een jaagpad wielrenners (i.e. iedereen met een racefiets) die zich op een tijdstip dat ze er verboden zijn toch bevonden, doen stoppen en beboeten, dat is toch technisch geen enkel probleem ?? daar heb je m.i. één combi en twee nadarhekkens voor nodig ?!
Ik snap wat je bedoelt, maar het is volgens mij gewoonweg onhaalbaar om ergens een heel weekend een combi te parkeren.

Citaat:
laatst een presentatie gezien van nieuwe elektrische fietsen...oerdegelijk, mountainbikemodel, snel en actieradius (h/t) van 50km ... dat zijn dingen die m.i. een alternatief zijn voor een auto voor die afstand ... immers sneller dan gelijk welk ander vervoersalternatief.
Dat blijft voor veel mensen onhaalbaar:

- afstand
- geen douche
- weer en wind
- geen stalling
- te ver
- te veel materiaal dat mee moet
- moet daarna nog naar de supermarkt
- moet naar een klant
- moet naar verschillende vestigingen
- ...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 09:03   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Kom kom, een normale gezonde mens haalt gemakkelijk 20 km/h.
Ik had fietsers, indien er geen fietspaden zijn, graag achter elkaar, rechts van de baan.
Voor ieders veiligheid.
in mijn opsomming moesten die 25 km/u kunnen halen hoor !


meteen ook een inhaalverbod voor fietsers ?


ps je weet toch dat je wettelijk 1m (één volledige meter) afstand moet laten tussen jouw voertuig en die fietser hé ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be