![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik ook een anekdote vertellen? Ooit werd ik in een metrostation in Parijs lastig gevallen door twee jongeren die wellicht gehoopt hadden zich aan mij te kunnen verrijken. Tot mijn niet geringe verbazing bleek dat die Parisiens West-Vlaams verstonden! Toen ik hen luid en duidelijk zei: "als jullie niet maken dat jullie binnen de seconde wég zijn, stamp ik jullie kloten tussen jullie oren!", dropen ze onmiddellijk af. Van op een ruime afstand hoorde ik ze nog iets roepen dat klonk als 'sale nazi!' ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verdomme djimi, ik wist niet dat jij zo agressief was. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 |
Minister-President
|
![]() Lijkt me logisch. Spreek Nederlands !
![]() |
#1545 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan moeilijk verwachten dat iedereen in het Nederlandse taalgebied elk dialect kent. Daarvoor bestaat het Nederlands.
![]() |
![]() |
#1546 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams Ik denk 1° of 2°, waarbij het verschil tussen beiden eigenlijk te verwaarlozen is kwa verstaanbaarheid. En waarbij ik voor 4° en 5° liever de term Vlaanders gebruik. Het Vlaanders uit de Vlaanders gesproken door de Vlaanderaars. Zo ook flämisch versus flandrisch. Flamand versus flandrien.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 oktober 2014 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 |
Europees Commissaris
|
![]() Gij zijt weldegelijk een oeverloos overlopend vat van gemeenplaatsen, vooroordelen, klichees en veralgemeningen.
Maar dat wisten we al lang aan de hand van uw mening over Nederlanders. (Niet voor niets zijt ge de starter van de draad waarin dagelijke deze begrippen worden opgewarmd en herkauwd.) Ge hoefde dat niet nog eens extra duidelijk te maken.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als er hier een herkauwer is op dit forum, dan hoort u er zekèr bij! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 oktober 2014 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Begin maar alvast te googlen... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 oktober 2014 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 oktober 2014 om 14:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Net zomin als Vlaams een taal is, trouwens. Nederlands wél. En of het nu Nederlands is, gesproken met een Zuid-Hollandse tongval, een Gelderse tongval, een Belgisch-Limburgse tongval, een West-Vlaamse tongval, een Noord-Brabantse tongval, enz. speelt geen rol. Het is allemaal Nederlands.
![]() |
![]() |
#1553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Helaas zijn het echter geen ouwe gouwe. Ik had het evenwel over de vooroordelen en klichees die ge herkauwt in "uw draad", de Grote Afzeikdraad, waar ik me echter maar zeer sporadisch laat zien. Maar goed ieder diertje, zijn pleziertje. 2. Maar bovenal, we noteren dus hierbij dat gij moet en zult het laatste woord hebben. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 oktober 2014 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'die boeren in (bvb.) West-Vlaanderen kennen geen nederlands alleen hun eigen vertrouwd dialect wat ze zelf het Vlaams noemen' Enkelingen zijn niet representatief voor een hele groep.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 30 oktober 2014 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 |
Gouverneur
|
![]() Als we maar niet in een gebied van de woningcorporaties wonen. Wat is Nederland toch een land van schandalen geworden...net een echt land.
Nu, Rutte gaat iemand bellen en de onderste steen boven halen en alles tot op het bot uitzoeken ![]() Laatst gewijzigd door doeme80 : 31 oktober 2014 om 07:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De natte dweil van Belgie ligt alleen maar te drogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 |
Minister-President
|
![]() En waarom vind je dat totaal absurd en ridicuul ?
![]() |
#1560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |