Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2014, 19:58   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Linkje?

Jammer genoeg maar 't zou best kunnen.
Eerst was het al Vlaanderen wat de klok sloeg. Toen draaide de boel om en was al wat telde belgie redden... En besparen en betalen, en hier en daar belasten. belgie redden op de laatste druppels zweet van de Vlamingen.
En welke regering doet dat? Juist, de ideale regering van "the party formerly known as Vlaams"...
Dus tja, maar 'k had zulks toch al eerder gezegd...
Je moet wat geduld hebben, misschien dat in 2019 de N-VA dat item terug op de politieke agenda plaatst...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 20:04   #42
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Moest er daarnaast ook de vraag gesteld zijn 'hoe trots ben je Vlaming/Waal/Brusselaar te zijn', dan zou er een vergelijkingspunt zijn......,nu is dit zo steriel als maar kan zijn......
Ben je trots om Belg te zijn ? In 'vergelijking' met Holland ? Ja, zeer.....want de frieten zijn hier beter
(werd ook gevraagd naar de reden van de keuze?)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 4 november 2014 om 20:11.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 20:10   #43
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Toch vreemd dat de Belgicisten het hier op (weinigzeggende) enquêtes houden terwijl de Separatisten de argumenten voorleggen...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 20:12   #44
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zo'n maçonniek symbool, zou u dat wel doen??
Jack, hoe wenst u eigenlijk over te komen op dit forum?

Ik heb het gevoel dat u zich precies in een 'dronken beu' bevindt...

Ik heb mijn redenen gegeven voor anti-Belgicisme.

Nu is het aan u, tenzij u toch liever de spot drijft met mij in plaats van je overtuiging eer aan te doen.
Oud 4 november 2014, 20:13   #45
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ja, ik lach ook graag met mensen die het niveau hier naar omlaag brengen...
Oud 4 november 2014, 20:34   #46
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Ik zie nergens ook maar enige vermelding van de doelgroep, aantallen, gebruikte methodiek,...
Welk nut heeft zo'n artikel dan?
6 oct. 2011
Telefonische enquête bij 1000 Vlamingen; een representatief staaltje van de Vlaamse bevolking. (Het Nieuwsblad en Blokken Eén)
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 20:50   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het typeert nogmaals de flamingantjes op dit forum: van zodra het resultaat van een studie hen niet zint, beginnen ze zich te gedragen als primaten. Stront gooiend naar alles wat voorbijkomt.
De geënquêteerden? Onwetende nietsnutten
De enquêteurs? Sossenvrienden, vervalsers en oplichters
Nochtans, jullie Belgicisten zijn daar wel zeer goed in getraind. Spijtig dat het soort "stront" dat jullie pogen als munitie te gebruiken nogal oud is, waardoor het doorgaans het effect heeft van losse flodders. Ik bedoel maar jullie Godwin- alias Nazi-stront.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 20:58   #48
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
6 oct. 2011
Telefonische enquête bij 1000 Vlamingen; een representatief staaltje van de Vlaamse bevolking. (Het Nieuwsblad en Blokken Eén)
Op de site van één is dat inderdad te vinden, op Het Nieuwsblad niet.

Maar mag ik vragen waarom we over een 3 jaar oude enquête praten? Zijn er geen recentere te vinden?
Oud 4 november 2014, 21:10   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Op de site van één is dat inderdad te vinden, op Het Nieuwsblad niet.

Maar mag ik vragen waarom we over een 3 jaar oude enquête praten? Zijn er geen recentere te vinden?
Zelfs indien die enquête kakelvers zou zijn, dan nog is de relevantie ervan zeer relatief. Die één op de vier Vlamingen die een uiteenvallen van la Belgique wel ziet zitten is, in de gepaste omstandigheden ruim voldoende om het vuur aan de lont te steken. Tsjechië en Slowakije zijn ook uit elkaar gegaan zonder een meerderheid voor scheiding. En dit bananenland zelf dan? Niets wees er op in 1830 dat er een scheiding op komst was. Een klein troepje schreeuwertjes na een operavertoning deed plots de francofiele bourgeoitjes uit "Bruxelles" herrie schoppen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 21:13   #50
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet wat geduld hebben, misschien dat in 2019 de N-VA dat item terug op de politieke agenda plaatst...
Samen met een verhoging van de pensioenen zeker...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 21:24   #51
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Samen met een verhoging van de pensioenen zeker...
Beloven loont...
Oud 4 november 2014, 21:33   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Jack, hoe wenst u eigenlijk over te komen op dit forum?

Ik heb het gevoel dat u zich precies in een 'dronken beu' bevindt...

Ik heb mijn redenen gegeven voor anti-Belgicisme.

Nu is het aan u, tenzij u toch liever de spot drijft met mij in plaats van je overtuiging eer aan te doen.
Hoe ik wens over te komen?
Dat weet ik eigenlijk niet, dat is vrij onbelangrijk en irrelevant voor mij...
Mijn overtuiging, mijn gehechtheid aan mijn land is voor mij even evident als mijn politieke en levensbeschouwelijke voordeuren.

Alleen begin ik niet te stampvoeten als een rotverwende kleuter wanneer blijkt dat de meerderheid mij niet volgt in die twee laatste.
Dat is het verschil tussen ons beiden.
Oud 4 november 2014, 21:49   #53
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch vreemd dat de Belgicisten het hier op (weinigzeggende) enquêtes houden terwijl de Separatisten de argumenten voorleggen...
En, kunt u ons ook eens uitleggen waarom Vlaanderen voor Kristus zou moeten zijn?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 22:08   #54
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, ik lach ook graag met mensen die het niveau hier naar omlaag brengen...
En ik lach graag met flamingante dikke nekken die nog niet eens hun eigen taal zonder DT-fouten kunnen schrijven.
Citaat:
En dat deze verdeeldheid zich altijd (toevallig) weerspiegeld in een Vlaanderen en Wallonië?
Van niveau gesproken. Ik leerde op de lagere school de dt regels.

Laatst gewijzigd door pajoske : 4 november 2014 om 22:09.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 22:13   #55
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe ik wens over te komen?
Dat weet ik eigenlijk niet, dat is vrij onbelangrijk en irrelevant voor mij...
Mijn overtuiging, mijn gehechtheid aan mijn land is voor mij even evident als mijn politieke en levensbeschouwelijke voordeuren.

Alleen begin ik niet te stampvoeten als een rotverwende kleuter wanneer blijkt dat de meerderheid mij niet volgt in die twee laatste.
Dat is het verschil tussen ons beiden.
Zo , maar blijkbaar kan ik uitleggen waarom ik de meerderheid niet volg, en u niet.

En dan noemt u mij een kleuter?
Oud 4 november 2014, 22:14   #56
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En ik lach graag met flamingante dikke nekken die nog niet eens hun eigen taal zonder DT-fouten kunnen schrijven.

Van niveau gesproken. Ik leerde op de lagere school de dt regels.
Oei, we zijn hier rond de pot aan het draaien

De argumentjes van de tegenpartij laten ondertussen maar op zich wachten..
Oud 4 november 2014, 22:21   #57
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En, kunt u ons ook eens uitleggen waarom Vlaanderen voor Kristus zou moeten zijn?
Omdat ik Katholiek ben, en omdat ik Vlaams ben.

Zo simpel is het!

Meer uitleg is daar niet bij nodig, zo kan een Vlaamse liberaal bijvoorbeeld zeggen : 'Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor het liberalisme'.

Waarom ik Katholiek ben? -> Omdat ik waarheid zie in de Katholieke leer, de Katholieke leer lijkt MIJ (en ik zet 'MIJ' in het vet om te voorkomen dat er iemand gaat beginnen dat het voor HEM zo niet is) aannemelijk is. (zie topic 'waarom ik geloof')
Waarom ik Vlaams ben? -> Zie dit topic.

Maar beste linkse Belgicistjes, ik merk dat het bij jullie niet veel verder komt dan wat gescheld, en dat het jullie aan argumenten ontbreekt tenzij 'ik loop gewoon mee met 75% van de bevolking', dus zie ik ook niet in waarom ik nog moeite in dit topic van een wel zeer laag niveau zou steken.

Als men zelfs al zijn gelijk wil bewijzen door iemand te wijzen op dt-fouten

Ik hou mij niet graag bezig met mensen die rond de pot draaien, met mensen die bv. ook opeens Kristus bij een discussie over België beginnen te betrekken!
Oud 4 november 2014, 22:24   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik Katholiek ben, en omdat ik Vlaams ben.

Zo simpel is het!

Meer uitleg is daar niet bij nodig, zo kan een Vlaamse liberaal bijvoorbeeld zeggen : 'Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor het liberalisme'.

Waarom ik Katholiek ben? -> Omdat ik waarheid zie in de Katholieke leer, de Katholieke leer lijkt MIJ (en ik zet 'MIJ' in het vet om te voorkomen dat er iemand gaat beginnen dat het voor HEM zo niet is) aannemelijk is. (zie topic 'waarom ik geloof')
Waarom ik Vlaams ben? -> Zie dit topic.

Maar beste linkse Belgicistjes, ik merk dat het bij jullie niet veel verder komt dan wat gescheld, en dat het jullie aan argumenten ontbreekt tenzij 'ik loop gewoon mee met 75% van de bevolking', dus zie ik ook niet in waarom ik nog moeite in dit topic van een wel zeer laag niveau zou steken.

Als men zelfs al zijn gelijk wil bewijzen door iemand te wijzen op dt-fouten

Ik hou mij niet graag bezig met mensen die rond de pot draaien, met mensen die bv. ook opeens Kristus bij een discussie over België beginnen te betrekken!

Ik stelde u gewoon een vraag. Mag het? U moet niet beginnen te schelden. Indien u zich nu beperkt had tot het eerste gedeelte van u antwoord, dan was dit voldoende en prima geweest. En nu is dit dus niet prima.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 november 2014 om 22:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 22:25   #59
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Trots zijn op een nationaliteit of land zijn absurde ideeën voor mij.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 22:26   #60
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Een enquête van Het Nieuwsblad en het Eén-programma Koppen over het België-gevoel, de eerste sinds er in de Wetstraat akkoorden zijn gesloten, levert verrassende resultaten op. Driekwart van de Vlamingen is trots Belg te zijn en ziet Vlaanderen liever niet onafhankelijk worden. Twee op de drie denken dat België nog lang overleeft. Kortom, er zijn nog altijd Belgen.
Niet minder dan 73 procent van de Vlamingen zegt trots te zijn op zijn nationaliteit, 20 procent is zelfs zeer trots.
Opvallend is de het enthousiasme bij de jongere Vlamingen: 80 procent van de 18- tot 34-jarigen noemt zichzelf trots en zelfs 90 procent van de studenten.
De politiek is al een tijd aan het polariseren, maar voor gigantische verschuivingen bij de kiezers zorgt dat blijkbaar niet. Niet minder dan 3 op de 4 Vlamingen hebben liever niet dat België verdwijnt. De grootste groep bevindt zich voor één keer niet in het midden: 42 procent van de Vlamingen willen helemaal niet graag dat Vlaanderen onafhankelijk wordt.
Het VB is de enige partij waar het einde van België het meerderheidsstandpunt is. N-VA scoort met 37 procent hoger dan gemiddeld, maar dat betekent tegelijk dat 61 procent zich niet meteen voorstander van onafhankelijkheid noemt. Een kwart van de N-VA-kiezers is er zelfs resoluut tegen gekant.
Limburgers, 55-plussers, lagere diploma's en klassen en huisvrouwen zijn eerder geneigd het einde van België in de nabije toekomst te voorspellen. West-Vlamingen, zelfstandigen, hogere sociale klassen en diploma's, kaderleden en bedienden geloven eerder dat het niet zo snel zal gaan.
Het bewijs dat het Vlaams-Nationalisme de grote meerderheid van de Vlamingen interesseert.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be