![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Is ook goed voor Israël want dan zal het aardig wat minder resoluties aan zijn been gesmeerd krijgen.
"De enige reden waarom Hamas bestaat is om Israël te vernietigen en alle Joden ter wereld uit te roeien waar ze zich ook bevinden." Laatst gewijzigd door thePiano : 18 december 2014 om 14:27. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#44 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik ben overtuigd van het tegendeel.
|
|
|
|
#46 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet verdraagzaam , zondigen ze dus tegen hun eigen (geloofs)overtuiging !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#48 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanaf wanneer is men superieur ?? Citaat:
eentje die de eigen creaties vernielt door eigen gecreëerden , met welk doel doet het dan zo'n dingen ?? Awel , ik geloof er geen moer van !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoezo graduaties ??
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
|
Citaat:
Maar toch is er wetenschappelijk bewijs voor wie het wil zien > http://www.wat-is-waarheid.info/video/god-bestaat.htm |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze geven hier eerder het bewijs dat er eigenlijk geen god in het spel is en het bestaan van deze planeet in de huidige vorm gewoon een pure toevalstreffer is.... Zeg eens,indien die god zou bestaan,zo almachtig als hij door de religioten wordt omschreven destijds niet één maar meerdere planeten in het heelal met nét dezelfde parameters zou hebben gezegend zodat hij later zou kunnen vergelijken waar ze later het meest naar hem ,zijne onfeilbare almachtige zouden opkijken... Dat zou toch maar een kleine moeite voor die gast zijn geweest... Even een beetje hier en daar herschikken in het begin ,en klaar is kees,heu ,god bedoel ik... |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Indien onder religiositeit wordt verstaan 'verwijzingen naar een goddelijke entiteit' is het antwoord uiteraard neen. Indien wordt gerefereerd naar spiritualiteit (in de breedste zin het woord) is het antwoord uiteraard ja. En spiritualiteit wordt door ieder anders ervaren.
|
|
|
|
#53 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Toch maar voorzichtig zijn wanneer ene Eliyahu met 'wetenschappelijk bewijs' komt aandraven.
|
|
|
#54 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Jahweh heeft me zo geschapen.
En wie ben ik om tegen Zijn Wil in te gaan?
|
|
|
#55 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=YsvHeLUOoxs |
|
|
|
|
|
|
#56 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze zullen dus hoogstwaarschijnlijk in het verdedigen van hun overtuiging menselijke patronen vertonen, die ook religieuzen gebruiken. Daaruit leiden religieuzen verkeerdelijk af dat atheïsme ook een religie is.
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Minister-President
|
Naar mijn opvatting, je misvatting.
Naar mijn mening is het begrip 'religiositeit' gekaapt door de godsdiensten, zelfs in die mate dat in de meeste talen de begrippen godsdienst en religie door slechts één woord benoemd worden. Gelukkig is onze eigen taal daarin een stuk rijker en hebben we twee woorden waarmee we een duidelijk onderscheid kunnen maken. Ik weiger dan ook te capituleren door het begrip religie blijvend te laten kapen door de godsdiensten. Religie in brede zin is de emotionele verwondering van de mens tegenover het bestaansmysterie waarbij de mens zich in een zekere verbondenheid richt op de anderen, het andere en op het gans Andere, een verbondenheid die steunt omdat dat alles deel uitmaakt van dat bestaansmysterie, waarover verder niets te zeggen valt. Enkel in dat laatste geval - het gans Andere - komt een god en dus een mogelijke godsdienst om het hoekje kijken die zegt een antwoord te bieden op de menselijke vragende verwondering. Wat doe je overigens met religies zonder godsbegrip. In het boeddhisme bijvoorbeeld speelt een god geen enkele rol. Maar we kunnen nog verder gaan: bij het shamkya, historisch na het advaita vedanta de tweede belangrijkste stroming binnen het hindoeïsme, is er een duidelijk dualisme én een duidelijk atheïsme. Wil je die stromingen hun etiket 'religie' ontnemen? Of hetzelfde doen met atheïsten die zichzelf - op grond van bovenstaande - een religieus denken toedichten? Citaat:
Ik houd het dus maar op een religiositeit zonder verwijzingen naar een goddelijke entiteit. En dan hebben we het nog niet gehad over de inhoud van dat begrip 'entiteit' dat in veel denken opnieuw wordt verengd tot het onding van de geopenbaarde monotheïstische woestijngod.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 19 december 2014 om 11:19. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|