Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2014, 09:56   #61
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Richt je welgemeende dankbetuigingen maar tot Freya.
Freya heeft alleen de domme kloten hun kop zot gemaakt , zo zie ik het , haha zeg me ne keer waarom een gezin met 2 mensen (kinderen het huis uit ) zo'n dure investering moeten maken door zonnepanelen te laten plaatsen ? wat is het standaard verbruik nu van een koppel die in een modern huis woont?? ,ik bedoel zonder zonnepanelen kunnen mensen toch ook comfortabel leven ?? slimme politiekers ze manipuleren de bevolking ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 10:08   #62
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Freya heeft alleen de domme kloten hun kop zot gemaakt , zo zie ik het , haha zeg me ne keer waarom een gezin met 2 mensen (kinderen het huis uit ) zo'n dure investering moeten maken door zonnepanelen te laten plaatsen ? wat is het standaard verbruik nu van een koppel die in een modern huis woont?? ,ik bedoel zonder zonnepanelen kunnen mensen toch ook comfortabel leven ?? slimme politiekers ze manipuleren de bevolking ...
Voor mij persoonlijk zijn mijn zonnepanelen op financieel gebied de beste investering die ik ooit gedaan heb,op 4 jaar tijd hebben ze zichzelf terugbetaald.Zelfs al moet ik 340 euro/jaar extra betalen dan krijg ik nog een 500 euro betaald om elektriciteit te gebruiken.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 10:37   #63
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
+ de volle pot voor iedere Kw die ge supplementair op het net zet, want dan moeten ze die ook maar aan het normale tarief kopen.
Goed geprobeerd. U ontvangt voor elke Kw die u injecteert MEER dan ik "volle pot" moet betalen voor eenzelfde Kw aan Electrabel. Ik subsidieer dus de hoge prijs die u ontvangt. Te zot voor woorden is het.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 10:39   #64
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat mij betreft zijn mijn panelen, ook al zou ik kosten aangerekend krijgen voor het net gebruik, zon of niet, nog steeds een rendabele toestand. Wanneer je zou moet betalen voor het netgebruik ga je de zaken wat anders gaan bekijken.

Voordien een dag en nachtmeter, dan alleen nog maar een dag meter, omdat mijn productie voldoende hoog is. Vroeger wassen tijdens de nachtmeter, nu kan dit ook over dag. Vaatwasser werd geprogrammeerd tijdens de nachtmeter, nu over dag. Droogkast, overdag. Alle grootverbruikers worden nu evengoed gebruikt overdag.

Gebruik al je stroom op, al moet ge er overdag uw tuin mee verlichten, zolang ze je overige Kw niet aan een aanvaardbare prijs betalen zorg ik dat ze worden opgebruikt.
Tsja, Dat is een hobby als elke andere...
Oud 20 december 2014, 10:40   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ok ambtenarenpensioen direct op privee-niveau,heeft deze regering hun hogere pensioenen beloofd misschien?
Ik zal doordat ik langer zal werken, meer pensioen trekken.
Kan ik heel goed mee leven...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 10:43   #66
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De netbeheerder is verplicht om de kosten van het isoleren van een woning te subsidiëren.
Dat zijn flutbedragen in vgl met de groenestroomcertificaten.
Bovendien heeft iedereen baat bij isoleren, met of zonder zonnepanelen.
Oud 20 december 2014, 10:57   #67
Wapper

Standaard

Citaat:
Voor mij persoonlijk zijn mijn zonnepanelen op financieel gebied de beste investering die ik ooit gedaan heb,op 4 jaar tijd hebben ze zichzelf terugbetaald.Zelfs al moet ik 340 euro/jaar extra betalen dan krijg ik nog een 500 euro betaald om elektriciteit te gebruiken.
Maar natuurlijk is (was) dat een prima investering!
Waarom zijn Katoennatie, Colruyt & consoorten daar enthousiast ingestapt, denk je? Jan Lul betaalt toch de rekening van het Ponzi-schema, om dat in te zien moet je toch geen groot licht zijn?

Den Keizer van Oostende had al lang door dat de zaak moest ontploffen, en heeft dan "de prijzen geblokkeerd" om die stoute Electrabel te straffen.
En nu gaat de beerput open, en zij die jaren van het systeem geprofiteerd hebben beginnen te janken.
Oud 20 december 2014, 11:04   #68
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Maar natuurlijk is (was) dat een prima investering!
Waarom zijn Katoennatie, Colruyt & consoorten daar enthousiast ingestapt, denk je?
Absolutely!

Wij zijn er 7 jaar geleden ingestapt (@ 450 EUR/1000 kWh), en ze zijn al meer dan een jaar terugverdiend. Vanaf nu zal die 350 EUR netvergoeding niet zoveel meer uitmaken. We houden er nog 6 x 450 EUR per jaar aan over.

Heb het eens uitgerekend over 20 jaar: het is op het einde van de rit alsof we de investering (36.000 EUR) zouden geplaatst hebben aan 9% per jaar. Wie doet beter? De intrest op de spaarboekjes? De Beurs? Ha!

En bovendien ben ik helemaal niet zeker dat we daarna geen opbrengst meer gaan hebben: over de voorbije 7 jaar hebben we nog geen enkele terugloop van het rendement vastgesteld. Integendeel, de laatste paar jaar brachten méér op dan de eerste twee jaar.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 11:08   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een heel spijtige zaak voor die mensen die na alle waarschuwingen nog altijd niet ontdekt hebben dat energie uit zonnepanelen zonder staatssubsidies niet rendabel kan zijn op onze breedtegraad. En met subsidies is het een Ponzi-schema.
Zonnepanelen kunnen weldegelijk rendabel zijn. Schijnbaar ontgaat het u dat de kostprijs van de panelen sedert de afschaffing van de subsidies drastisch is gedaald. Ook met een billijke netvergoeding vormt dat geen enkel probleem.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 11:13   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De volle pot, is dat de prijs, die de kerncentrales krijgen voor hun op het net gezette KWs? Eigenlijk is dat te veel want de kerncentrales en andere klassieke producenten leveren stroom zonder het hinderlijke ja zelfs schadelijke door de natuur bepaalde grillig verloop ervan. Nu eens veel zon dan weer nacht, nu eens veel wind dan weer windstil. Bovendien dient de distributiekost afgetrokken worden. Tja het is en blijft onrendabel en dit politiek correcte verhaal gaat niet op.
Is kernenergie wel rendabel als je heel het plaatje zou bezien? In het verleden heeft de Belgische overheid bijvoorbeeld heel veel geld uitgegeven aan onderzoek en ontwikkeling van deze energiebron. Dan zwijg ik nog van de kostprijs die radioactief afval met zich meebrengt. En wie draait daar allemaal voor op?
Oud 20 december 2014, 11:14   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
De groenstroomcertificaten zijn er onder druk van onze Europese meesters gekomen en onder impuls van Melchior Wathelet (cdH!) door het Vlaams parlement goedgekeurd in het kader van een LIBERALISERING van de energiemarkt.
Bij mijn weten was die hele regeling een louter regionale bevoegdheid. In Wallonië werd het trouwens anders uitgewerkt.
Oud 20 december 2014, 11:16   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn buurman tegenover mij heeft geen kinderen.
Mijn buurman langs mij heeft er vijf. Zijn eigen vrije keuze.
Waarom moet mijn buurman tegenover mij bijdragen aan de kinderen van de buurman langs mij?
Wie zal het pensioen van die buurman zonder kinderen betalen? Juist, de kinderen van die andere buurman.
Oud 20 december 2014, 11:23   #73
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn buurman tegenover mij heeft geen kinderen.
Mijn buurman langs mij heeft er vijf. Zijn eigen vrije keuze.
Waarom moet mijn buurman tegenover mij bijdragen aan de kinderen van de buurman langs mij?
Zo'n typisch staaltje "neo-lib talk".
Trek die redenering eens door: moeten we dan ALLE vormen van staatswerking in stukjes trekken, en enkel laten betalen door rechtstreeks betrokkenen? Zo van: enkel autobezitters dienen belastingen te betalen voor het onderhouden van de wegeninfrastructuur, enkel zieken betalen voor de mutualiteit, enkel bij wie ingebroken werd betaalt voor het opzetten van een politiemacht, enz...

Absurd, toch?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 11:43   #74
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En nu gaat de beerput open, en zij die jaren van het systeem geprofiteerd hebben beginnen te janken.
Idd,het is ieder voor zijn eigen zak.De lokale voetbalclubs krijgen allemaal zakken belastingsgeld,blijkbaar geen probleem,maar o wee als de mensen die indertijd hun geld in onzekere technologie hebben gestoken ook iets verdienen.
Oud 20 december 2014, 11:45   #75
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Zo'n typisch staaltje "neo-lib talk".
Trek die redenering eens door: moeten we dan ALLE vormen van staatswerking in stukjes trekken, en enkel laten betalen door rechtstreeks betrokkenen? Zo van: enkel autobezitters dienen belastingen te betalen voor het onderhouden van de wegeninfrastructuur, enkel zieken betalen voor de mutualiteit, enkel bij wie ingebroken werd betaalt voor het opzetten van een politiemacht, enz...

Absurd, toch?
Misschien voor een stuk toch,als je per se in Brussel wilt werken en in Gent wil wonen waarom moet ik dan je openbaar vervoer helpen betalen?
Oud 20 december 2014, 11:51   #76
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zonnepanelen kunnen weldegelijk rendabel zijn. Schijnbaar ontgaat het u dat de kostprijs van de panelen sedert de afschaffing van de subsidies drastisch is gedaald. Ook met een billijke netvergoeding vormt dat geen enkel probleem.
Rendabel voor wie, dat is de hamvraag hier. Bedoel je financieel rendabel voor de bezitter van zonnepanelen, of voor de gemeenschap als geheel?

En de zonnepanelenindustrie is in mekaar geklapt omdat het toch zo rendabel is??
Cijfers van de VREG op:
http://www.vreg.be/sites/default/fil...stallaties.pdf

3. Geïnstalleerd vermogen in Vlaanderen waarvoor GSC/GvO worden
toegekend [kWe], per jaar van indienstname
zonneenergie
2014 20.469
2013 47.185
2012 355.317
2011 824.787
2010 352.134
2009 459.491
2008 67.241
2007 18.338
2006 2.367
2005 536
2004 339
Oud 20 december 2014, 11:52   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien voor een stuk toch,als je per se in Brussel wilt werken en in Gent wil wonen waarom moet ik dan je openbaar vervoer helpen betalen?
Debiele reactie die aantoont dat u veraf staat van echte politiek in de praktijk.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 11:54   #78
Wapper

Standaard

Citaat:
Idd,het is ieder voor zijn eigen zak.De lokale voetbalclubs krijgen allemaal zakken belastingsgeld,blijkbaar geen probleem,maar o wee als de mensen die indertijd hun geld in onzekere technologie hebben gestoken ook iets verdienen.
Onzeker? Uw rendement werd 20 jaar gegarandeerd door de staat.
Oud 20 december 2014, 11:58   #79
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Absolutely!

Integendeel, de laatste paar jaar brachten méér op dan de eerste twee jaar.
Idd,de mijne liggen er nu 4 jaar en ik heb nog nooit zoveel opgehaald als dit jaar.
Oud 20 december 2014, 11:58   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rendabel voor wie, dat is de hamvraag hier. Bedoel je financieel rendabel voor de bezitter van zonnepanelen, of voor de gemeenschap als geheel?

En de zonnepanelenindustrie is in mekaar geklapt omdat het toch zo rendabel is??
In De Tijd heeft ooit een artikel gestaan waarin aangetoond werd dat zonnepanelen ook rendabel zijn zonder subsidie. Ook het rendement ligt vrij hoog in vergelijking met andere investeringen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be