Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2014, 17:01   #121
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb mijn installatie geraamd op een vermoedelijk gebruik. Waarom, omdat ik voordien woonde in een klein kasteeltje met 20 kamers, vier keukens en drie badkamers en met een tuin van 6500 m² waarin een vijver met waterval die gevoed werd door pompen. Om van de trappen verlost te zijn, en het onderhoud natuurlijk, zijn we verhuist naar een laagbouw, alles gelijkvloers. Wat daar mijn verbruik ging zijn heb ik moeten raden. Naar die raming heb ik mijn installatie aangepast met als doel volledig toe te komen met zonne-energie. Gezien bepaalde omstandigheden leveren mijn panelen meer dan hun zo gezegde max. vermogen. ook al liggen ze veel platter dan de voorgeschreven hoek. Ik betaal nu geen Kw verbruik.
Zo moet het zijn.
Electrabel kan fluiten naar z'n €'s !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 17:04   #122
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw keuze geweest tegen de mijne. Gij had evenzeer kunnen gebruik maken van die investering, tenzij je in een huurwoning woont, maar dan nog, dat is evengoed uw keuze geweest. En kom me nu niet zeggen dat niet iedereen de gelegenheid heeft op een eigendom te verwerven hé. Niet iedereen kan een even kostbaar eigendom verwerven. Voor het overige hangt alles af van de prioriteiten die gesteld werden. Ik merk ook de BMW's en de Mercedessen op op de opritten van sociale woningen hoor. Daar kies je dan voor.
Maar man toch, ik heb hier toch al in den treure uitgelegd dat zonnepanelen de beste gegarandeerde investering is die men kon doen?
Alleen staat mijn villa omringd door prachtige hoge beuken die de zonneinstraling beletten. Maar dat alles neemt niet weg dat het subsidie/certificatensysteem absurd is (was) en nu iedereen de dupe is van die waanzin. Als de vervuiler moet betalen, dan ook de subsidietrekker.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 17:06   #123
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Natuurlijk moeten die debielen een heffing betalen. Hoe meer, hoe beter.
Het zijn zij die niet mee op de kar gesprongen zijn dat debielen zijn hoor, en ja, die betalen nu maandelijks een heel dikke heffing.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 17:09   #124
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan wel, ook zonder meter. Overigens niet overal hebben ze meters die terugdraaien. In Italië bv. mag er dan wel veel meer zon zijn, maar in de meeste regio's beschikt men niet over meters die terugdraaien.

Verder plaatst men ook zonnepanelen op boten, motorhooms en hier en daar zelfs op caravans. Geen van allen zijn aangesloten aan terugdraaiende meters.

Overal is een oplossing voor te vinden. Natuurlijk kun je dan geen certificaten inbrengen. Maar zij die straks zonnepanelen laten zetten zullen sowieso geen certificaten meer kunnen inbrengen.
Bij motorhomes, boten en caravans gebruikt men baterijen voor opslag.
Bij echt groot verbruik moet u al ferme baterijen hebben om zelf bedruipend te zijn.
Baterijen zijn een zeer dure energieopslag.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 17:10   #125
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Maar man toch, ik heb hier toch al in den treure uitgelegd dat zonnepanelen de beste gegarandeerde investering is die men kon doen?
Alleen staat mijn villa omringd door prachtige hoge beuken die de zonneinstraling beletten. Maar dat alles neemt niet weg dat het subsidie/certificatensysteem absurd is (was) en nu iedereen de dupe is van die waanzin. Als de vervuiler moet betalen, dan ook de subsidietrekker.
Er is veel dat zou moeten en niet is hé.
Oud 20 december 2014, 17:10   #126
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Waanzin ???
Een zéér vooruitstrevende technologie steunen ???
Wat nog zeg ?
Oud 20 december 2014, 17:11   #127
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn zij die niet mee op de kar gesprongen zijn dat debielen zijn hoor, en ja, die betalen nu maandelijks een heel dikke heffing.
Er zullen rond deze periode wel wat vuurpijlen landen op die zonneplaten.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 17:11   #128
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij motorhomes, boten en caravans gebruikt men baterijen voor opslag.
Bij echt groot verbruik moet u al ferme baterijen hebben om zelf bedruipend te zijn.
Baterijen zijn een zeer dure energieopslag.
Maar niet zo duur dat ze maandelijks 150 euro kosten hé. Wat moet dat moet dan maar. Voor maandelijks 150 euro heb ik in 1 jaar 12 batterijen die gemiddeld 3 jaar mee gaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 17:13.
Oud 20 december 2014, 17:14   #129
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten van waar ze zouden moeten komen
Oud 20 december 2014, 17:15   #130
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In jouw omgeving...
Oud 20 december 2014, 17:18   #131
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zo moet het zijn.
Electrabel kan fluiten naar z'n €'s !

Maar hij maakt gebruik van het net.
Voor- en achteruitdraaiende meter.

Betalen zal je!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 17:20   #132
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Betalen zal je!
Netto zal hij nog altijd winst maken.
Oud 20 december 2014, 17:23   #133
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Betalen zal je!
Geen probleem. Maar ik heb overschot aan elektriciteit die op het net belanden, en er voor betalen zullen ze wanneer ik moet betalen voor het gebruik van het net. Ik doe hier een oproep aan alle panelen bezitters om dit samen af te dwingen.

En wat dat betalen zal je. Misschien wel ja, maar gij betaalt nog altijd veel meer hoor, en niet van misschien maar van zeker.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 17:25.
Oud 20 december 2014, 17:25   #134
Tavek
Banneling

Standaard

% gezien is de afschaffing van de "gratis" stroom een grotere prijsverhoging voor mij persoonlijk (ben relatieve kleine verbruiker).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 17:29   #135
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
% gezien is de afschaffing van de "gratis" stroom een grotere prijsverhoging voor mij persoonlijk (ben relatieve kleine verbruiker).
Ik heb nog een petroleumlamp staan en die levert 500 W. voor mee gaan te vissen. Misschien ook iets voor jou. Maar TV kunt ge daar niet op laten spelen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 17:30.
Oud 20 december 2014, 17:32   #136
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar niet zo duur dat ze maandelijks 150 euro kosten hé. Wat moet dat moet dan maar. Voor maandelijks 150 euro heb ik in 1 jaar 12 batterijen die gemiddeld 3 jaar mee gaan.
Reken het eens uit.

Batterijen, transfo(batterijen zijn vaak 12 V DC) en hoe snel kunnen ze ontladen en u vermogen geven ?

Misschien moet ge aan condensatoren denken naast batterijen.
Oud 20 december 2014, 17:34   #137
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nog een petroleumlamp staan en die levert 500 W. voor mee gaan te vissen. Misschien ook iets voor jou. Maar TV kunt ge daar niet op laten spelen.
Moderne TV's kunt ge gemakkelijk op een 100 W laten spelen.
Oud 20 december 2014, 17:41   #138
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

[quote=Rahowa;7462972]Enkele jaren terug werden mensen die investeerden in zonnepanelen door velen uitgelachen op allerlei fora,ze zouden kapot zijn na 4 jaar,hun rendement zou praktisch 0 zijn na 6 a 7 jaar.Die certificaten worden dan ook enkel en alleen uitgekeerd voor geproduceerde stroom,kapotte panelen=
Citaat:
geen geld![/
QUOTE]

Wat er nu van waar is weet ik niet ,maar ik hoorde eens iemand klagen dat ie al 2 jaar bijna aan het wachten was achter zijn beloofde geld van die opbrengst panelen
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 17:41   #139
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn installatie geraamd op een vermoedelijk gebruik. Waarom, omdat ik voordien woonde in een klein kasteeltje met 20 kamers, vier keukens en drie badkamers en met een tuin van 6500 m², verlicht, waarin een vijver met waterval die gevoed werd door pompen. Om van de trappen verlost te zijn, en het onderhoud natuurlijk, zijn we verhuist naar een laagbouw, alles gelijkvloers.
Wat daar mijn verbruik ging zijn heb ik moeten raden. Naar die raming heb ik mijn installatie aangepast met als doel volledig toe te komen met zonne-energie.
Gezien bepaalde omstandigheden leveren mijn panelen meer dan hun zo gezegde max. vermogen, ook al liggen ze veel platter dan de voorgeschreven hoek. Ik betaal nu geen Kw verbruik.
Dus u levert elektriciteit aan het net via de distributeur aan de prijs, die een ander betaalt voor de afname. Mocht u een reguliere elektriciteitsproducent zijn dan kreeg u voor elke Kwh, die u leverde 1/4 van de waarde die u nu als particulier panneleneigenaar krijgt. Met andere woorden dit is een 300% toeslag op de normale productieprijs. U krijgt dus 4 x de volle pot die Electrabel krijgt voor zijn volle pot.
Dit systeem is onhoudbaar op termijn, vrees ik. Bovendien veroorzaakt deze 'groene' stroom en deze afkomstig van de windmolens, die volgens de wet bij voorrang gebruikt dient te worden, een onstabiel net, dat klassiek geproduceerde stroom door het in- en uitschakelen onrendabel maken aan de huidige gebruikelijke producentenprijs. Deze laatste zal verhoogd dienen te worden of anders gaan de klassieke producenten afhaken om de grote verliezen te ontlopen. Dat zien nu al gebeuren: centrales worden stilgelegd. Er ontstaan tekorten en men bereidt zich voor op 'black-outs'. En dit alles voor een utopische energie-politiek, die door de EU opgelegd wordt.
Catastrofe verzekerd. Uiteindelijk zal de belastingbetaler en consument, dit dienen te betalen.

Laatst gewijzigd door fcal : 20 december 2014 om 17:46.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 17:45   #140
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Neen,
Citaat:
Citaat:
de auto is een luxeartikel en niet zozeer een comfortabele vervoersmiddel !
Het overaanbod van de auto de dag van vandaag laat de verkoop ook stagneren, uitlopend in een stock van niet verkochte wagens, ze zouden beter de overproductie eens stopzetten en kijken hoe snel er nog van de stock kan verkocht worden (inclusief de showroommodellen) en dan pas te denken aan een nieuwe serie wagens !
Salut zeg ! geen auto hebben als nog beroeps actieve mens ten vollen in de Vlaanders dat zie ik echt zitten
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be