Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2015, 12:22   #221
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
En nu de vraag waar ik geen antwoord op zal krijgen:

Hoeveel procent is dat van de markt?
Een beetje minder blowen, dan had je misschien gezien dat het een grapje was.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 12:22   #222
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap dat toch allemaal niet hoor. Waar komen al die belastingsinkomsten uit Colorado vandaan? Van de zwarte straatdealers?

En met andere drugs, wie koopt die in het zwarte circuit? Zeker, er wordt illegaal alcohol gestookt maar de kwaliteit is navenant. Zeker, als student heb ik nog geweten dat er op een bepaald kot "zwarte" sigaretten te verkrijgen waren, meegenomen uit Spanje of zo, waar de belastingen erop lager liggen. Maar dat zijn allemaal marginale verschijnselen, het overgrote deel van de consumptie van tabak, bier en wijn gebeurd in het legale circuit. Omdat de mogelijkheid geboden wordt, de kwaliteit gecontroleerd werd en het prijsverschil niet tegen de voordelen opweegt. In Uruguay is men zelfs van plan onder de marktprijs te gaan verkopen, om te maken dat er echt niets meer over blijft voor de maffia.

De prohibitionisten moeten echt ver door hun nu reeds dunne argumenten heen zitten als ze zich aan dat soort strohalmen moeten vastklampen.
Die illegale sigaretten koop je dan ook meestal maar 1 keer opdat ze echt niet smaken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 12:24   #223
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Juist hoe is het toch mogelijk dat mensen dat niet zien
Oud 13 januari 2015, 12:25   #224
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Kemp is inderdaad een onderschat gewas: http://www.vilt.be/Hennepteelt_Vlaam...t_van_cannabis
Dat is zo maar dat is geen argument voor legalisatie. Je kan die soorten ook kweken zonder THC door de juiste genetica te gebruiken. Volgens mij is het ook onmogelijk om deze vezelhennep ook te gebruiken als drugs, aangezien het een massa planten zijn op zo'n plantage (en de mannetjes eruit te gooien) die bovendien nog erg dicht bij elkaar staan om lange vezels zonder veel vertakkingen te krijgen dus weinig bloemen.

Het grappige is dat zelfs deze vezelhennep in feite verboden is, je moet aan erg strikte meldingen doen eer je er mag zetten. En ze in je tuin zetten als sierplant zal je zeker een telefoontje naar de politie opleveren. En toch 100% drugsvrij (afin, 99,8% of zo). Oostenrijk heeft een veel logischer visie op wat er nu feitelijk als drugs kan beschouwd worden: als de plant met de juiste genetica aan het bloeien slaat (uiteraard tot groot jolijt van allerlei stekkenkwekers die hiervan profiteren).
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 12:26   #225
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Eventjes gegoogeld en dit gevonden:

... vaak naar de praktijk in Nederland en Duitsland, waar gebleken is dat legalisatie het illegale circuit niet doet verdwijnen...

Het bevestigt mijn profetisch voorspelling

Ik zou een nieuwe godsdienst moeten beginnen.
Niet moeilijk met een afzetmarkt als België en Frankrijk. Trouwens nogal een zwakke bron, aangezien gedogen niet gelijk is aan legalisatie. In Nederland is de kweek trouwens illegaal.
Oud 13 januari 2015, 12:26   #226
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die illegale sigaretten koop je dan ook meestal maar 1 keer opdat ze echt niet smaken.
Ik rook niet dus geen idee. Bij ons op de gang was er iemand die dat verkocht, maar dat was gewoon Marlboro uit Spanje of zo. Denk ik.
Oud 13 januari 2015, 12:27   #227
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De toerist geeft geld aan de Nederlander.De Nederlander gaat binnen en koopt 5 gram wiet ..komt buiten en geeft de wiet aan de toerist.Het leven kan simpel zijn

Dat lijkt me de definitie van straatdealen
Oud 13 januari 2015, 12:28   #228
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Inderdaad daarom deze ironische reactie van Loki.
Ik had het niet door. Sorry.
Oud 13 januari 2015, 12:29   #229
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist hoe is het toch mogelijk dat mensen dat niet zien
Dat noemen ze nou een open deur intrappen.
Oud 13 januari 2015, 12:32   #230
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Sorry.

En wat dat blowen betreft: dit weekend ga ik op tweedaagse bijscholing in Nederland. Ik denk dat ik het toch eens ga proberen. Maar no way dat ik dat ooit bij zo'n onnozel straatdealertje ga kopen.
Oud 13 januari 2015, 12:32   #231
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik rook niet dus geen idee. Bij ons op de gang was er iemand die dat verkocht, maar dat was gewoon Marlboro uit Spanje of zo. Denk ik.
Ik ook niet (meer) Onlangs bracht ik Marlboro mee vanuit Dubai (Luchthaven) voor een vriend en die moet ze niet meer..volgens hem smaken ze niet hetzelfde en dit terwijl het toch volledig legale sigaretten zijn....
Oud 13 januari 2015, 13:38   #232
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik snap dat toch allemaal niet hoor. Waar komen al die belastingsinkomsten uit Colorado vandaan? Van de zwarte straatdealers?

En met andere drugs, wie koopt die in het zwarte circuit? Zeker, er wordt illegaal alcohol gestookt maar de kwaliteit is navenant. Zeker, als student heb ik nog geweten dat er op een bepaald kot "zwarte" sigaretten te verkrijgen waren, meegenomen uit Spanje of zo, waar de belastingen erop lager liggen. Maar dat zijn allemaal marginale verschijnselen, het overgrote deel van de consumptie van tabak, bier en wijn gebeurd in het legale circuit. Omdat de mogelijkheid geboden wordt, de kwaliteit gecontroleerd werd en het prijsverschil niet tegen de voordelen opweegt. In Uruguay is men zelfs van plan onder de marktprijs te gaan verkopen, om te maken dat er echt niets meer over blijft voor de maffia.

De prohibitionisten moeten echt ver door hun nu reeds dunne argumenten heen zitten als ze zich aan dat soort strohalmen moeten vastklampen.
Dunne argumenten, you wish!

'Ze gaan onder de marktprijs verkopen'! Dat kan niet hé. Als men onder de marktprijs gaat, wordt dat toch de nieuwe marktprijs. En dan gaat de maffia daar terug onder.

Het hoofdargument tegen legalisatie is hier in het begin van de thread geleverd: drugs is ongezond en het is beter dat een overheid geen drugsdealer wordt. En dat is democratisch beslist. Jullie gejammer ten spijt.

Maar begin een politieke partij die pleit voor legalisatie. Ik hou u niet tegen. maar dan zult ge wel uit uw zetel moeten komen en uit uw roes. Hier op dit forum klagen zal BDW niet van gedacht doen veranderen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 13:40   #233
geertvdb

Standaard

Citaat:
Niet moeilijk met een afzetmarkt als België en Frankrijk. Trouwens nogal een zwakke bron, aangezien gedogen niet gelijk is aan legalisatie. In Nederland is de kweek trouwens illegaal.
Het ging over prostitutie en dat was een antwoord op de stelling dat in Duitsland de legalisatie van prostitutie een succes was.
Oud 13 januari 2015, 13:47   #234
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

'Ze gaan onder de marktprijs verkopen'! Dat kan niet hé. Als men onder de marktprijs gaat, wordt dat toch de nieuwe marktprijs. En dan gaat de maffia daar terug onder.

Het hoofdargument tegen legalisatie is hier in het begin van de thread geleverd: drugs is ongezond en het is beter dat een overheid geen drugsdealer wordt. En dat is democratisch beslist. Jullie gejammer ten spijt.

Maar begin een politieke partij die pleit voor legalisatie. Ik hou u niet tegen. maar dan zult ge wel uit uw zetel moeten komen en uit uw roes. Hier op dit forum klagen zal BDW niet van gedacht doen veranderen.
Alsof we in een democratie leven. Zucht
Suiker is ook ongezond en roken nog meer.
De maffia houdt zich alleen bezig met zaken die opbrengen, nogmaals wie het te duur vindt zal het eerder zelf kweken dan de moeite te doen van een dealer te zoeken. De meerderheid doet dit nu al een het is nog niet eens toegelaten.
Oud 13 januari 2015, 14:00   #235
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De maffia houdt zich alleen bezig met zaken die opbrengen, nogmaals wie het te duur vindt zal het eerder zelf kweken dan de moeite te doen van een dealer te zoeken. De meerderheid doet dit nu al een het is nog niet eens toegelaten.
Nu al klagen de cannabisboeren in Mexico dat de prijs in elkaar aan het stuiken is. Cannabis wordt niet meer interessant voor de maffia bij legalisatie. Dat is ook de redenering van José Mujica om onder de marktprijs te gaan verkopen. Of hij gelijk krijgt om de maffia helemaal kapot te krijgen, valt nog te bezien want het schiet maar niet op in Uruguay. Maar in Colorado waar -het is en blijft Amerika- een uiterst marktmechanisme heerst schijnt het alleszins al goed om de Mexicaanse kartels razend te krijgen, aan marktprijs én MET belastingen.

Wat de eigen kweek betreft: dit lijkt me een mooie tussenoplossing om toch rechtszekerheid te verschaffen aan wie echt wil of moet gebruiken (medisch bv). De overheid loopt wel zo massa's geld mis, geld die we in deze tijden erg goed kunnen gebruiken. Het zou immoreel zijn tegenover de belastingbetaler in de personenbelasting om deze inkomsten te laten liggen bij de verbruiker.
Oud 13 januari 2015, 14:04   #236
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

lol, marktwerking geldt niet voor het illegale circuit als het moet opboksen tegen een legaal circuit?
We zien nu al wat de legalisatiegolf in de US doet met bvb het illegale telerscircuit in Mexico:
Citaat:
Two or three years ago, a kilogram [2.2 pounds] of marijuana was worth $60 to $90," says Nabor, a 24-year-old pot grower in the northwestern Mexican state of Sinaloa. "But now they're paying us $30 to $40 a kilo.
Gebruikers preferen ook te betalen voor home grown kwaliteit, die duurder is dan de Mexicaanse cannabis
Citaat:
"American pot smokers prefer American domestically grown marijuana to Mexican grown marijuana. (...)
U.S. domestic marijuana, some of it cultivated in high-tech greenhouses, is three or four times more expensive than Mexican marijuana.
Oud 13 januari 2015, 14:35   #237
geertvdb

Standaard

Citaat:

Wat de eigen kweek betreft: dit lijkt me een mooie tussenoplossing om toch rechtszekerheid te verschaffen aan wie echt wil of moet gebruiken (medisch bv). De overheid loopt wel zo massa's geld mis, geld die we in deze tijden erg goed kunnen gebruiken. Het zou immoreel zijn tegenover de belastingbetaler in de personenbelasting om deze inkomsten te laten liggen bij de verbruiker.
Ik geloof uw bezorgdheid voor de financiële situatie van de overheid niet! Hoeveel keer moet ik dat zeggen! Als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen. Jullie blowers denken totaal niet aan het algemeen belang, alleen aan uw eigen high! Als ge uwe eigen flauwe kul gelooft is het heel erg!

We kunnen ook de overheid wapens laten maken en verkopen, dat zou toch ook 'moreel zijn tegenover de belastingbetaler'.

Cannabis is vergif! Een overheid moet niet alleen denken aan centen, maar ook aan de volksgezondheid.
Oud 13 januari 2015, 14:37   #238
geertvdb

Standaard

Citaat:
Kijk, ik was niet bij de 33% die voor BDW hebben gestemd, maar waarschijnlijk wel een pak blowers.
Richt een eigen partij op en probeer de publieke opinie te veranderen. Let wel, dan moet ge wel een inspanning leveren en daar wordt ge moe van.
Oud 13 januari 2015, 14:38   #239
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
lol, marktwerking geldt niet voor het illegale circuit als het moet opboksen tegen een legaal circuit?
We zien nu al wat de legalisatiegolf in de US doet met bvb het illegale telerscircuit in Mexico:

Gebruikers preferen ook te betalen voor home grown kwaliteit, die duurder is dan de Mexicaanse cannabis
Wat is uw punt?
Oud 13 januari 2015, 15:15   #240
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik was niet bij de 33% die voor BDW hebben gestemd, maar waarschijnlijk wel een pak blowers.
Richt een eigen partij op en probeer de publieke opinie te veranderen. Let wel, dan moet ge wel een inspanning leveren en daar wordt ge moe van.
Ik sta elke dag om vijf uur op en werk gemiddeld 50 a 60 uur per week en slaap ongeveer zes uur per dag. Ben eveneens overtuigd anarchist en geloof geen fluit van de maakbare wereld.
Dus waarom zou ik mijn mening opdringen aan een ander?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be