![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, dat bedoelde ik.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Axel, is dat niet zo volgens de aanhangers?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laatst gewijzigd door Aton : 20 januari 2015 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ooit 'ergens' gelezen of gehoord. Jaren geleden. Te nemen voor wat het is natuurlijk. Het zou teruggaan naar de periode dat er vertalingen van de bijbel werden gemaakt vanuit het latijn, een beetje gelijklopend met de opkomst van het protestantisme. Dingen die 'te' waren zouden er door sommigen uitgehaald zijn (omwille van: gedicteerd door de duivel). Ik kan mij voorstellen dat de kerk daar, eventuele informatie, niet graag al te toegankelijk wil hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schreef niet NT, maar OT.
De T als in topic, woord dat ook wel eens gebruikt wordt voor 'n draad.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Axel = Awel (geen naam èh) :S
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb die maar voor een derde gelezen, bladwijzer steekt er in..maar had gevraagd een zo originele vertaling van de originele koran te vinden...ik denk dat ik die gekregen heb...maar moet wel vermelden, in dat boek deed hetzelfde vermelding van het feit dat het arabisch als beeldspraaktaal naar gewone spreektaal moeilijk was..en gaven daarin enkel voorbeelden van vertalingen die anders overkwam bij zinscontructies..als ze spreken over een bepaalde aanspreking is dat nooit letterlijk te vertalen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op geen enkel moment komt er een persoonlijke opmerking in de koran voor over een koopman in Mekka of Medina die een bezoek krijgt van een engel die hem het 1 en ander influistert; dat is allemaal 150 jaar erna verzonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heb dat boek nog eens uit mijn boekenkast genomen en gezien...
Het is een vertaling uitgegeven door een stichting uit Nederland... Heb zo een beetje terug gelezen wat er juist in stond. Mag ik meedelen, dat Mohammed duidelijk geen Allah is, want de omschrijving Allah gaat duidelijk over een "godsbeschrijving" die inderdaad niet zonder boodschapper kon verspreidt worden, en de ontvanger hiervan is duidelijk een "mens" geweest !! In de introductietekst staat er het volgende; "Daar de heilige Qoraan in de Arabische taal en wel in het lexicon van de stam der Qorasjieten is geopenbaard, hebben de moslims op aarde die een andere taal spreken dit heilig boek in hun eigen talen vertaald." Na die introductie, is daarvoor nog een beknopte levensloop van Mohammed, beginnen de soerah... Van wat ik er uit las heb ik niet van agressieve bewoordingen tegengekomen, uitzonderlijk zal ik proberen stukken aan te halen, waaruit blijkt dat de interpretatie van die verzen verkeerdelijk opgevat kan worden. Zo is bedenkelijk ook dat de vele vertalingen nooit een volledig origineel kan zijn...dat is de knoop, maar betreft het lezen van dat boek kunnen de woorden uiteindelijk niet anders zijn dan waarvoor ze bedoelt zijn, en niet anders kan geïnterpreteerd worden ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 21 januari 2015 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu, wekt het mij geen verwondering op dat spot op een boodschapper dus wel in het verkeerde keelgat kan schieten. Misschien is het tijd dat ik een aparte topic wijdt aan de Qoraan ? Dat ga ik voor later houden..heb dat boek nog niet in zijn volledigheid uitgelezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Noch van beide, groene kaft !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er staat op dat groene kaft MOHAMMEDI STICHTING NEDERLAND Ahle Sunnat WA Djama'at - Hanafi De vertaler is Goelam Rasoel Alledien Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 21 januari 2015 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
noot aan allen: er zijn honderden vertalingen en persoonlijke interpretaties van de zgn eerste VIER overleverde Arabische versies van de zgn Koran, of 'heilige boek der islamieten' naar vele talen en subtalen. arabisten moeten alle vier versies leren van de koran in het arabisch, arameens en deels onbegrijpelijk arabisch zonder fonetische tekens. elke islamitische Clan of radicale tak gelooft in een eigen versie, en ook hun hadiths zijn totaal anders omdat er ook honderden hadiths zijn geschreven in de loop der eeuwen. dus die hele koran boekies van zgn Allah (de goden engodinnen) zijn een grote fantasie, ratjetoe, en een chimpansee zou het beter gedaan hebben of Wieroe als slimme Hindoe Nazi kat, zie dit heilige boek van onze geevolueerde wieroe nu eens online sedert 2005: WEBpublication EBOOK wart0201 / EPAGE 1 of 87 Uitstervende Nederlanders ![]() ![]() ![]() Mein Kampf, deel 2 ![]() ![]() ![]() Inhoudsopgave Offeraar Dewanand Offercode wart0201 Offerdatum 6 april 2005 Dit boek is geschreven door de Nederlandse Hindoeschrijver en onderzoeker, genaamd Dewanand, als een volmaakt offer van zuivere kennis aan Altecrea. De omvang van dit Ebook bestaat uit: Aantal digitale A4 pagina's: 267 Aantal woorden: 110.729 Aantal online Epages: 87 http://www.dewanand.com/kampf01.htm |
|
![]() |
![]() |