![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt het echter niet als alternatief voorstellen voor sparen aan particulieren zonder kennis van speculatie en een conservatief profiel. Veel mensen hun kennis is zo beperkt dat ze zelfs het verschil tussen sparen en beleggen niet snappen, laat staan speculatie. Er is hier indertijd nog een kerel geweest op het forum, die altijd zat te preken over 'prepping' en dat hij zich ging voorbereiden op de onvermijdelijke ondergang van de westerse wereld. Verder was hij ook een visionair op vlak van beleggen, tenminste dat dacht hij toch. Hij pleitte dat iedereen alles moest verkopen en in fysiek goud beleggen. Binnen de kortste keren was hij 30% van zijn waarde kwijt. Sindsdien horen we hem niet meer. Nog over dat preppen, noch over zijn speculatie die hij aanzag als belegging. Misschien leeft hij nu in een blokhut in Alaska ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik heb mijn geld al lang geleden weggehaald van de bank en ik raad aan aan iedereen van het zelfde te doen. Laatst gewijzigd door Garry : 23 januari 2015 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er is een deflatie van 0.2 en ik krijg nog steeds 0.15 samengeteld is dat 0.3 rente nu ja, beter is niets doen, economie zien instorten, mensen hun job zien verliezen en dan zal het spaargeld ook wel verdwijnen ![]() overtveldt is de leukste wij hebben 110% staatsschuld en zijn tegen een renteverlaging op die schuld ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al te veel vertrouwen in banken en instellingen lijkt me echter af te raden. Wat je niet nodig hebt kan je m. i. beter in iets, om het even wat, beleggen wat op korte termijn wel wat kan verliezen maar uiteindelijk, als je tijd hebt, wel terug op niveau komt. Papieren of elektronisch geld is zo veel waard als wat men boven ons hoofd beslist. En die blokhut in Alaska? Ook daar kan het best aangenaam leven zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij bovenop zijn matras gaat zitten met zijn shotgun is zijn spaargeld veilig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is bijlange nog niet zeker dat dit ook effect gaat hebben :
http://www.forbes.com/sites/raoulrup...tion-problems/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwitserse frankskes ermee kopen. Of goud. Of bitcoins (hoewel de prijs daarvan de laatste tijd nogal laag staat).
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Garry : 23 januari 2015 om 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had dan wel al gezegd dat ik er mee zou stoppen om al de stres die het met zich mee brengt, maar ik denk dat ik toch nog eens langs de kassa ga passeren. Laat zijn dat het allemaal wel moeilijker en moeilijker en moeilijker wordt door steeds strengere reglementeringen, maar ik denk het toch nog een keer te zullen aanvatten. Ik heb een aantal jaar geleden op nogal een gunstige plaats aan de kust een appartementsgebouwtje gekocht, welke slechts één huis verwijderd is van de hoek van de straat. Op die hoek staat een huis dat alleen nog maar goed is om af te breken. De grond daarvan loopt in die zijstraat even lang naast de mijne als de mijne diep is, +/- zo een 35 meter in totaal. Achter de bouw van mij is er nog een 18 m lange garage bijbehorend aan mijn gebouw . De hoek samen met die garage is ruim groot genoeg om er een nieuw appartementsgebouw op te planten waarbij ik mijn huidige gebouw mee kan in integreren. De intrest die is toch spectaculair laag, het is dus een uitmuntende gelegenheid, waarom zou ik er dan geen gebruik van maken. Een deel eigen middelen, en een stuk eigen grond en voor het overige, jullie geld, dat wat ge toch koppig als stel uilskuikens op de bank laat staan voor niemendallen. Ik ga eens polsen om die hoek bij te kopen. Zonder mijn grond erbij is de hoek niet geschikt om er zo een nieuw gebouw op te plaatsen, dus concurrenten in de aankoop heb ik niet en binnen de twee jaar heb ik de bouwvergunning wel rond en nog een jaartje er bij en ik verkoop, op zes appartementen na, heel het boeltje, kassa kassa. Die zes andere hou ik zelf in verhuring. ![]() Ge moet niet gestudeerd hebben om slim te zijn hé? Laatst gewijzigd door Garry : 23 januari 2015 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Niets, maar je treft er wel de overheid en de banken mee in het hart en het houdt je geld ook veilig voor eventuele vermogensbelastingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben het een tijd geleden al willen flikken om overal in Europa van alle spaarders op één weekend 10 % van alle spaargelden af te halen. Toen is het echter vroegtijdig uitgelekt. Nu nemen ze deze maatregel van bijdrukken, maar wat garandeert ons dat ze vandaag of morgen of volgende week, maand, maanden, niet toch nog dergelijke diefstal te plegen? Een eenmalige maatregel noemden ze dat dan. Eens de afname was uitgevoerd, koesterde ze de verwachting dat de mensen hun geld daarna toch niet zouden weghalen bij de bank gezien het een eenmalige maatregel betrof. Met mijn centen gaan ze niet ver lopen, ik heb ze toen direct afgehaald en stop ze allemaal in vast goed. Ik weet het, het is log maar het is veilig en het brengt op zijn minst nog iets op plus dat het kapitaal blijft wat het is of mogelijks nog aangroeit. Laat ze daar maar een vermogensbelasting op in voeren, ten lange laatste wordt iedere belasting toch betaald door de eindverbruiker. Dat is zo met de koffie die je nuttigt in een taverne, ook daar is het niet de taverne uitbater die de belasting en BTW betaalt maar wel de consument, dat zal uiteindelijk ook zo het geval zijn met huurinkomsten, de huurder zal op een of andere manier de belasting mee doorgerekend krijgen. Laatst gewijzigd door Garry : 25 januari 2015 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Met vermogens(winst)belastingen op komst zou ik mijn eieren toch ook niet teveel in het mandje van immo leggen. Mijn .02€
Maar goed, ik moet jouw rekeningen niet maken. Laatst gewijzigd door non-conformist : 25 januari 2015 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je stelt je geld onnodig bloot aan een hoop zaken (brandgevaar, diefstal) en je krijgt er geen zak voor terug in de ruil. Je geld cash thuis bijhouden is nog veel lomper, dan kan je het best bij de bank laten staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() En waarom is dat problematisch. Dat geld wordt door de banken toch uitgeleend en is in omloop. So what is the problem ?
Laatst gewijzigd door non-conformist : 25 januari 2015 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Met een kluis op de goeie plaats (desnoods in een bank) valt het met dat brandgevaar allemaal nogal mee. En wat verliezen we momenteel : 0,15 % interest op jaarbasis ?
|
![]() |
![]() |