Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2015, 23:17   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een moslima mag een hoofddoek dragen in de klas maar een jongen die bij wijze van spreken met het petje van zijn geliefde club gaat slapen moet dat afzetten in de klas.
Een meisje mag in het katholiek onderwijs ook een rok dragen, maar als een jongen ermee afkomt, wordt hij gegarandeerd naar huis gestuurd.

Ook discriminatie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 23:27   #182
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een meisje mag in het katholiek onderwijs ook een rok dragen, maar als een jongen ermee afkomt, wordt hij gegarandeerd naar huis gestuurd.

Ook discriminatie?
Je moet het niet in het belachelijke trekken Jan.
Het gaat er om dat een jongen/meisje de pet van zijn/haar club moet afzetten in de klas en een moslima niet.
Ofwel laat je hooddeksels toe voor iedereen ofwel voor niemand.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 23:41   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet het niet in het belachelijke trekken Jan.
Wat is daar belachelijk aan? Is niet zo dat we ervan uitgaan dat jongens en meisjes andere kledij dragen?

Hiermee wil ik de hoofddoek in schoolverband niet verdedigen, maar wel oproepen tot een samenhangende argumentatie. En dus de hoofddoek afwijzen met het argument dat jongens geen pet mogen dragen, is nu eenmaal geen argument. Jongens mogen in ons onderwijs ook geen rok dragen, maar ook geen kilt, sjalaba, enzovoort.
Oud 31 januari 2015, 00:42   #184
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dus de hoofddoek afwijzen met het argument dat jongens geen pet mogen dragen, is nu eenmaal geen argument. Jongens mogen in ons onderwijs ook geen rok dragen, maar ook geen kilt, sjalaba, enzovoort.
Men maakt idd een onderscheid qua klederdracht van meisjes en jongens.
Maar daar gaat het niet over. Waar het wél over gaat is dat jongens én meisjes geen pet of ander hoofdeksel in de klas mogen dragen.
Enkel moslima's mogen dat wel.
En dat Jan, is discriminatie op bassis van religie.

Het kan toch niet zijn dat omdat je gelooft in een of ander opperwezen dat je meer rechten hebt dan iemand die er niet in gelooft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 01:57   #185
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men maakt idd een onderscheid qua klederdracht van meisjes en jongens.
Maar daar gaat het niet over. Waar het wél over gaat is dat jongens én meisjes geen pet of ander hoofdeksel in de klas mogen dragen.
Enkel moslima's mogen dat wel.
En dat Jan, is discriminatie op bassis van religie.

Het kan toch niet zijn dat omdat je gelooft in een of ander opperwezen dat je meer rechten hebt dan iemand die er niet in gelooft.
Zo is dat.

En vanaf 't vriendje van m'n nichtje me dat vertelde wist ik al dat 't snel gedaan zou zijn met dat fameuze katholieke onderwijs.

Straks is 't helemaal overgenomen door mohamedanen, maar zoals ik al eerder zei; hùn probleem.

Ze hebben op z'n minst toch 'gelovigen', wat ze zo graag willen, ze zijn er echter nog niet achter dat d�*t soort gelovigen hèn niet moet, ze vergeten te kijken hoe 't gesteld is met de christenen in mohamedaanse paradijzen.

Wel, ik gun 't hen, maar niet de kinderen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 07:57   #186
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is daar belachelijk aan? Is niet zo dat we ervan uitgaan dat jongens en meisjes andere kledij dragen?

Hiermee wil ik de hoofddoek in schoolverband niet verdedigen, maar wel oproepen tot een samenhangende argumentatie. En dus de hoofddoek afwijzen met het argument dat jongens geen pet mogen dragen, is nu eenmaal geen argument. Jongens mogen in ons onderwijs ook geen rok dragen, maar ook geen kilt, sjalaba, enzovoort.
In dat verband vergelijk ik de hoofddoek met de pinmuts van de KKK.
Die dient ook om te laten zien tot welke club je behoort .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 09:27   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ze hebben op z'n minst toch 'gelovigen', wat ze zo graag willen, ze zijn er echter nog niet achter dat d�*t soort gelovigen hèn niet moet, ze vergeten te kijken hoe 't gesteld is met de christenen in mohamedaanse paradijzen.
't Laatste wat het huidige katholiek net nastreeft, is wel een hernieuwde gelovige beleving in schoolverband.
Oud 31 januari 2015, 09:56   #188
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
't Laatste wat het huidige katholiek net nastreeft, is wel een hernieuwde gelovige beleving in schoolverband.
Dat is waar, het enige wat hen boeit zijn leerlingenaantallen.
Daarom dat ze in de steden schoorvoetend aan allochtonen zijn beginnen denken.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 januari 2015 om 09:59.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 10:00   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is waar, het enige wat hen boeit zijn leerlingenaantallen.
Daarom dat ze in de steden schoorvoetend aan allochtonen zijn beginnen denken.
Schoorvoetend? De deur staat al heel lang open voor allochtone leerlingen.
Oud 31 januari 2015, 10:06   #190
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Schoorvoetend? De deur staat al heel lang open voor allochtone leerlingen.
In de technische scholen wel, ja.
In de chichi-colleges worden ze nog steeds wandelen gestuurd bij de inschrijvingen. ("geen plaats meer", "mogen we je rapport zien?", "zou je niet beter naar het gemeenschapsonderwijs gaan?", "wij zijn heel duur...")
Oud 31 januari 2015, 10:26   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de technische scholen wel, ja.
In de chichi-colleges worden ze nog steeds wandelen gestuurd bij de inschrijvingen. ("geen plaats meer", "mogen we je rapport zien?", "zou je niet beter naar het gemeenschapsonderwijs gaan?", "wij zijn heel duur...")
Kunt u een voorbeeld dan geven van zo'n "chichi-school" waar allochtonen geweerd worden?

Bij iedere inschrijving wordt tegenwoordig het eindrapport van de vorige school gevraagd.
Oud 31 januari 2015, 10:41   #192
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunt u een voorbeeld dan geven van zo'n "chichi-school" waar allochtonen geweerd worden?

Bij iedere inschrijving wordt tegenwoordig het eindrapport van de vorige school gevraagd.
"Het College" in Herentals.
Oud 31 januari 2015, 10:47   #193
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U snapt het nog steeds niet, nietwaar?! Als een ongelovige leraar in het katholiek onderwijs wordt geëngageerd, zal hij, net als alle andere personeelsleden, een verklaring ondertekenen. Hierin verklaart hij zich akkoord met het opvoedingsproject van de school. Stelt hij daden op school of spreekt hij zich op een bepaalde manier uit tegen dat opvoedingsproject, dan heeft de inrichtende macht een juridisch sluitend element om hem te ontslaan.

Bij een moslimleraar zal dat niet anders zijn.
De mentaliteit van een gesluierde moslima die aan mijn dochters - volgens het opvoedingsproject van de school - gaat uitleggen dat man en vrouw gelijk zijn, gaat er bij mij dus niet in. Zeker niet als die persoon als rolmodel moet dienen voor MIJN niet-islamitische kinderen.

Zo kunnen ze evengoed iemand in zwart SS uniform voor de klas zetten die dan, geheel volgens het opvoedingsproject, het verhaal van de jodenvervolging komt uitleggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 10:48   #194
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Kerk heeft helemaal niet bepaald dat religieuzen geen habijt meer mogen dragen. In de jaren zestig hebben modernisten evenwel zwaar gedrukt op de opinie, waardoor heel wat religieuzen dachten dat ze "met de tijd" moesten meegaan.
ik vond dat ze daar groot gelijk in hadden. Daarom protesteer ik nu met klem tegen de islamisering van het katholieke onderwijs waarbij al op voorhand gepleit wordt om hoofddoeken en khimaars ook toe de laten. Hoe diep in de middeleeuwen wil je terechtkomen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 31 januari 2015, 10:50   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Het College" in Herentals.
Het probleem stelt zich ook niet in Herentals als je de cijfers van de allochtoonse aanwezigheid bekijkt: 7,43%.

http://blog.lesoir.be/docs/2013/03/0...n-en-belgique/
Oud 31 januari 2015, 10:50   #196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat we in België in een geseculariseerde cultuur leven...
zelfs in een geseculariseerd cultuur zit het judeo-christelijke aspect diep verankerd. Ik gaf alreeds het meest opvallende voorbeeld van de monogamie. In islamitische culturen is dit niet aanwezig.

Het feit dat islamitische vrouwen hun eerbaarheid terug afhangt van de lengte van haar rok op het zichtbaar zijn van enig hoofdhaar is ook zoiets waar we hier toch wel al decennialang waren aan voorbijgegaan.

Oud 31 januari 2015, 10:52   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vond dat ze daar groot gelijk in hadden. Daarom protesteer ik nu met klem tegen de islamisering van het katholieke onderwijs waarbij al op voorhand gepleit wordt om hoofddoeken en khimaars ook toe de laten. Hoe diep in de middeleeuwen wil je terechtkomen?
Wat is dan wel het verband tussen eerste zin en die "daarom"? Waar zit dan wel het grote gelijk om religieuze kledij af te leggen en je als religieus in deze samenleving niet meer te manifesteren?

In het katholiek onderwijs kan men voor- als tegenstanders vinden van een mogelijk hoofddoekenverbod. Er is de Guimardstraat, maar uiteindelijk zijn het de scholen zelf die in het katholieke net bevoegd zijn om hun eigen huishoudelijk reglement op te stellen.
Oud 31 januari 2015, 10:52   #198
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een gekronkel! Eerst heeft u het over "katholieke waarden en normen" die u in het katholiek onderwijs vindt. En nu gaat het plotseling over "liberale atheïstische" waarden.

Ook mij is het duidelijk dat dit alles gewoon een doekje voor het bloeden is om te zeggen "ik wil geen leraar die moslim is". Alleen hebt u eigenlijk geen echte redenen achter de hand.
welja, jij was het toch die beweerde dat het katholieke onderwijs enkel nog humanistische waarden aanbood?

hoezo, IK heb géén redenen om te eisen dat mijn kinderen NIET door moslims worden opgevoed?
Dan moet ik ze maar van de heu.... katholieke school halen?

Oud 31 januari 2015, 10:53   #199
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Hoe meer leerlingen, hoe meer geld in het bakje. Daarom worden islamieten hartelijk ontvangen en in de watten gelegd. Het Katholiek onderwijs prostitueert zich voor enkele dukaten.
Oud 31 januari 2015, 10:53   #200
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem stelt zich ook niet in Herentals als je de cijfers van de allochtoonse aanwezigheid bekijkt: 7,43%.

http://blog.lesoir.be/docs/2013/03/0...n-en-belgique/
Wel, de kinderen van die 7.43% zijn daar niet welkom.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be