![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() /
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 |
Minister
|
![]() O jawel?
![]() |
#1086 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om te weten of iemand een 'autoriteit' is, is het nodig te weten in hoeverre iemand onderlegd is in een bepaalde materie. Met diploma's heeft dit niet altijd iets te maken. Zo kan iemand die rechten gestudeerd heeft perfect een autoriteit zijn op het vlak van de geschiedenis van de kruistochten.
De mensen die dit boek hebben geschreven, zijn zeker geen onwetenden op het vlak van het Arabisch en de koran. Deze auteurs weten er heel wat van. Tenminste dat leid ik af uit hetgeen ik lees. Het is dus wat goedkoop om te stellen dat men deze auteurs niet zo ernstig moet nemen, want 'het zijn maar journalisten'. Beter is het boek te lezen en dan zijn besluiten trekken over de kwaliteit en de 'autoriteit' van deze auteurs. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 februari 2015 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn tal van voorbeelden in de loop der geschiedenis die dit onderbouwen. Er zijn ook heel wat gediplomeerden die er zelfs niks van bakken en de grootste onzin verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, http://www.compulsivebodoni.com/?por...e-observations |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zal ik dan meer weten over die twee mensen? Ik weet nu toch al dat ze beiden journalisten en, ook al beheersen ze het Arabisch, dat ze geen academische autoriteiten zijn in de geschiedenis van de islam. Meer zelfs, uit wat jullie schreven, weet ik dat ze de informatie voor hun boek geput hebben uit interviews met anderen.
Op welke wijze zal dus die informatie veranderen eens ik het boek heb gelezen? Nogmaals, ik vel hier helemaal geen oordeel over de inhoud van het boek. Wel over de zogezegde academische status van beide auteurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 17 februari 2015 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
1) Onderaan die stellingen stond te lezen: j/k. J/K betekent net just-kidding. Volgende keer zal ik het niet afkorten, en eraan toevoegen: "het voorgaande is absoluut, zonder twijfel, niet-nodig-om-op-te-reageren bedoeld als grap"; ik wou namelijk verderwerken met het voorbeeld dat ik gegeven had. 2) Wat hebben kinderen gedaan om respect te verdienen? Niets. Bijgevolg: kinderen verdienen geen enkel respect!? -> Je bent ten prooi gevallen aan de oneliner-hype. Je zegt iets zonder te beseffen wat je eigenlijk echt zegt. Carpe diem, respect moet je verdienen, jouw vrijheid eindigt waar de mijne begint, etc. Allemaal oneliners om een air van intelligentie uit te stralen. 3) zie 1 ivm idiote stellingen 4) flapdrollen met wapens? Teveel TV kijken is nooit goed! Laatst gewijzigd door boeha : 17 februari 2015 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zo bijster veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want ik denk dat de meningen daarover nogal verschillen. Een Vlaming van Italiaanse origine heeft wellicht een andere visie op de "Westerse cultuur" dan een Vlaming van Arabische, Frankische, Griekse, Keltische, Noorse, Nepalese, Joodse of Braziliaanse origine. Verklaar u dus eens nader.
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ze zelf eisen dat ze respect willen hebben, verdienen ze dat zekers niet. En dat krijg je ook niet door sprookjesboekjes klakkeloos uit je hoofd te leren. Citaat:
Dit in tegenstelling tot de eisers van het 'respect'. (dat e.v.t met geweld wordt afgedwongen) Maar goed dat je geen Kopt bent in Egypte. ![]()
![]() |
![]() |
#1096 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De ene zal de 'westerse' cultuur waarin hij terecht komt herkennen en erkennen als de 'zijne', de andere zal ze vreemd vinden en erg verschillend van zijn oorspronkelijke cultuur. Die laatste zal zich moeten 'inburgeren', iets waar de overheid zich actief voor inzet. Natuurlijk zal hij later die cultuur mee vorm geven, cultuur is geen statisch gegeven.
![]() |
![]() |
#1097 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die niet weet in welke maatschappij met zijn eigen normen en waarden hij woont, doet er goed aan om eens gedurende lange tijd in een "andere" maatschappij te gaan leven en de verschillen aan den lijve te ondervinden; Emigreer vb. eens een paar jaar naar China om het verschil met "die westerse maatschappij" te ondervinden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Banneling
|
![]() Vergelijk Dali met Shanghai eens, en dat is allebei China.
China zal zo slecht nog niet zijn, rijk aan cultuur. Eigenlijk is dat een must travel location. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Het heeft als nadeel dat het frustratie opwekt omdat mensen zo goed als altijd vriendelijk moeten zijn (een sociale dwang voelen); maar volgens mij is het een heel goede eigenschap van een sociale groep of bevolking om automatisch respect te kweken. Het is een kwestie van houdingen: in plaats van een negatieve een neutrale houding aannemen. Citaat:
Als je iemand erop wijst dat een verhaal volgens jou een fictief verhaal is; dan kun je in het beste geval nog die persoon proberen ervan te overtuigen waarom jouw besluit correct is. Als je iemand erop wijst dat ie eigenlijk een kind is omdat je net gezegd hebt dat hij of zij in sprookjes gelooft; dan kun je erop rekenen dat er geen enkel dialoog mogelijk is; omdat je simpelweg die mens beledigt. Dit is 1 van mijn grootste ergernissen aan mensen die zichzelf als atheïst naar voor brengen: die arrogantie tegenover andere mensen. Zelfs al heb je volledig gelijk in je stellingen, dan nog blijft je houding tegenover andere mensen vadsig. Atheïsme als deel van de identiteit, ik blijf het een merkwaardig gegeven vinden. Citaat:
Voorbeeld in kwestie: "Survival of the fittest" ; wordt vaak in context gebruikt van spierballen en hormonen; terwijl het eigenlijk om de overlevering van het genetisch materiaal gaat over verschillende generaties heen. Trouwens eis ik helemaal niks. Ik treed in discussie. Ik eis zelfs niet dat er geluisterd wordt naar mij. Alsmede heb ik nog nooit geweld gebruikt tegen een ander mens. Ik bemerk alleen een soort arrogantie en hypocrisie bij atheïsten die echt eens gezegd mag worden. Als ik in jouw geval verkeerd ben, en je in geen geval hypocriet óf arrogant bent, dan is dat des te beter. Ik ken jou namelijk helemaal niet; en het zou simpelweg verkeerd zijn om allerlei veronderstellingen te maken aan de hand van enkele zinnetjes op een forum. Laatst gewijzigd door boeha : 18 februari 2015 om 18:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat in het buitenland leven betreft, ik heb al zo'n 10 jaar in Centraal Afrika gewoond. En gij?
![]() |
![]() |