Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2015, 16:16   #1
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 483
Standaard Slechte wagens

Bestaan er eigenlijk nog slechte wagens? Soms hoor je dit wel eens zeggen.
Is dit wel zo?
Heb je negatieve ervaringen met een bepaald merk?
Ikzelf zal waarschijnlijk geen Peugeot partner meer kopen. Ik heb er toch al wat problemen mee gehad. Mijn Peugeot wordt binnenkort 7 jaar en volgende zaken zijn al hersteld:
  • Emissie-lampje begon 3 jaar geleden plots te branden. Herstelkosten: €400
  • Vorig jaar zat er een 'slag' op mijn ruitenwissers. Ruitenwissers vervangen. Hielp geen moer. Volledige mekaniek van de ruitenwisser vervangen. Kostprijs: €130
  • Airco vorig jaar stuk: condensor + leiding kapot. Kostprijs: €500
  • Vorig jaar hoorde ik bij het koppelen telkens een krakend geluid bij het induwen van de koppelingspedaal. Volgens de garage kon ik daar gerust mee blijven verder rijden tot aan de volgende onderhoudsbeurt. 3 dagen later stond ik plots geïmobiliseerd. Kabel los gesprongen.

De service van de garage liet ook te wensen over. Ik belde 3 weken op voorhand om een afspraak te maken voor een onderhoudsbeurt. Ze slaagden er in om me de dag van het onderhoud in de namiddag op te bellen met de mededeling 'dat ze er nog niet hadden kunnen naar kijken en dat het een dagje langer zou duren'
Bij het herstellen van de koppeling heeft het ook veel langer geduurd dan voorzien. Stukken waren in backorder. IK kon naar een vervangwagen fluiten tenzij ik €30/dag neertelde.
U zal wel begrijpen dat ik niet echt nog een hoge pet op heb met Peugeot.
Als ik opnieuw een wagen aanschaf, zal het opnieuw een gelijkaardig type wagen zijn. Dit vanwege de praktische kant.
Heb ik nu een slechte wagen gehad? Ik weet het niet. Alleen weet ik wél dat ik een wagen heb waar toch al wat kosten aan geweest zijn.

Laatst gewijzigd door Leica : 20 februari 2015 om 16:17.
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 16:17   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Koop Duits of Japans!
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 16:32   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.831
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hmm, mijn 5 jaar jonge wagen heeft uitgezonderd zijn onderhoudsbeurten 1 kapotte gloeiplug gekend. Kost €38, hersteld op 15 minuten. Rij garage binnen, lees computer uit, vervang gloeiplug, betaal en rij vrolijk verder.

Duitse grondigheid en een goeie garage, er is iets voor te zeggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 16:35   #4
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 15.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Bestaan er eigenlijk nog slechte wagens? Soms hoor je dit wel eens zeggen.
Is dit wel zo?
Heb je negatieve ervaringen met een bepaald merk?
Ikzelf zal waarschijnlijk geen Peugeot partner meer kopen. Ik heb er toch al wat problemen mee gehad. Mijn Peugeot wordt binnenkort 7 jaar en volgende zaken zijn al hersteld:
  • Emissie-lampje begon 3 jaar geleden plots te branden. Herstelkosten: €400
  • Vorig jaar zat er een 'slag' op mijn ruitenwissers. Ruitenwissers vervangen. Hielp geen moer. Volledige mekaniek van de ruitenwisser vervangen. Kostprijs: €130
  • Airco vorig jaar stuk: condensor + leiding kapot. Kostprijs: €500
  • Vorig jaar hoorde ik bij het koppelen telkens een krakend geluid bij het induwen van de koppelingspedaal. Volgens de garage kon ik daar gerust mee blijven verder rijden tot aan de volgende onderhoudsbeurt. 3 dagen later stond ik plots geïmobiliseerd. Kabel los gesprongen.

De service van de garage liet ook te wensen over. Ik belde 3 weken op voorhand om een afspraak te maken voor een onderhoudsbeurt. Ze slaagden er in om me de dag van het onderhoud in de namiddag op te bellen met de mededeling 'dat ze er nog niet hadden kunnen naar kijken en dat het een dagje langer zou duren'
Bij het herstellen van de koppeling heeft het ook veel langer geduurd dan voorzien. Stukken waren in backorder. IK kon naar een vervangwagen fluiten tenzij ik €30/dag neertelde.
U zal wel begrijpen dat ik niet echt nog een hoge pet op heb met Peugeot.
Als ik opnieuw een wagen aanschaf, zal het opnieuw een gelijkaardig type wagen zijn. Dit vanwege de praktische kant.
Heb ik nu een slechte wagen gehad? Ik weet het niet. Alleen weet ik wél dat ik een wagen heb waar toch al wat kosten aan geweest zijn.
Helaas ook geen goede Peugeot-ervaring, hoewel het (307) wel een aangename, vinnige en comfortabele auto was. Zeker 3 defecten die in bepaalde omstandigheden mij in het decor zou doen belanden.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 20 februari 2015 om 16:36.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 16:45   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Al die kabels van partners springen na een tijd.
Wij steken die zelf maar lang gaan ze meestal niet mee.
Peugeot, berlingo en fiat= zelfde fabriek en zelfde problemen.
Berlingo's zijn iets beter in afwerkingsdetails.
Partners zijn het rapst versleten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 16:49   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmm, mijn 5 jaar jonge wagen heeft uitgezonderd zijn onderhoudsbeurten 1 kapotte gloeiplug gekend. Kost €38, hersteld op 15 minuten. Rij garage binnen, lees computer uit, vervang gloeiplug, betaal en rij vrolijk verder.

Duitse grondigheid en een goeie garage, er is iets voor te zeggen.

bij VW ben je wel vrijwel altijd de pineut van hun no-stock beleid ...

ik moet steevast 2 keer binnen, één keer voor onderhoud waarbij dan één of ander mankement vastgesteld wordt ... waarvan ze de stukken dan 2 dagen later wel kunnen binnen hebben ... "of ge uwen auto nog eens kunt missen ?"

dit is bij Rietje Antwerpen zo en ook bij Claessens ... wsl gewoon bij alle VW dealers ...

ik denk hierdoor over Toyota voor mijn volgende.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 16:57   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Na jaren Opel nu deze Toyota
Nadeel: lichte 3-cilinder, dus geen scheurijzer.
Buitenspiegels niet verwarmd, lastig bij vorst.
Geen temperatuurmeter.
Lampjes verwisselen lastige klus.
Uitzicht rechts en links over de schouder slecht! (4-deurs)

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 16:58   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.287
Standaard

Merkwaardig maar ook in mijn omgeving hoor ik groot ongenoegen omtrent de kwaliteit van de produkten van de PSA-groep........
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:00   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bij VW ben je wel vrijwel altijd de pineut van hun no-stock beleid ...

ik moet steevast 2 keer binnen, één keer voor onderhoud waarbij dan één of ander mankement vastgesteld wordt ... waarvan ze de stukken dan 2 dagen later wel kunnen binnen hebben ... "of ge uwen auto nog eens kunt missen ?"

dit is bij Rietje Antwerpen zo en ook bij Claessens ... wsl gewoon bij alle VW dealers ...

ik denk hierdoor over Toyota voor mijn volgende.
Tip van Kelt :

Na het aflopen van uw "garantieperiode" zoekt U zich een onafhankelijke garage in uw buurt die behoort tot de Bosh en/of Hella serviceketen.

Die kunnen alles minstens even goed als de "merk"-garages,hun "grijze" of "refurbished" wisselstukken zijn evengoed en altijd goedkoper.....hun uurlonen zijn dan wel hetzefde...kunnen ze ook niks aan doen..

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:03   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Tip van Kelt :

Na het aflopen van uw "garantieperiode" zoekt U zich een onafhankelijke garage in uw buurt die behoort tot de Bosh en/of Hella serviceketen.

Die kunnen alles minstens even goed als de "merk"-garages,hun "grijze" of "refurbished" wisselstukken zijn evengoed en altijd goedkoper.....hun uurlonen zijn dan wel hetzefde...kunnen ze ook niks aan doen..

hij is van 2003 en als ze er bij t Rietje een tijdje afblijven, dan bolt m nog altijd geweldig !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:07   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hij is van 2003 en als ze er bij t Rietje een tijdje afblijven, dan bolt m nog altijd geweldig !
Mijn Seat(ben lang geleden al Volkswagen-groep adept geworden) is van 2004 en wordt v o o r t r e f f e l i j k onderhouden, door zo een lokale garage.(op wandelafstand nog wel ).

Het feit dat ie daar tussen de Renaults,Toyota's,oude kevers,loodgieters-camionetten.... staat heeft geen enkel waarneembaar effect op de kwaliteit,prijs en soepelheid van de dienstverlening.

Mijn "merkgarage" zal mij hoogstens eens weerzien als ik een nieuwe auto wil...

Laatst gewijzigd door kelt : 20 februari 2015 om 17:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:08   #12
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Bodem na 5 jaar volledig verrot van mijn Simca 1100 break!
Bij voorlamp verwisselen trok ik de gehele koplamp-unit uit de carrosserie, alles verrot!
Wel een lekker motortje.
Maar NOOIT meer een Franse wagen gereden.
Daarna Datsun (ook roestbakken) en Opel. De D-Kadett rotte ook.

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:09   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.831
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bij VW ben je wel vrijwel altijd de pineut van hun no-stock beleid ...
Wist ik niet, maar ik rij dan ook geen VW.
De horrorverhalen van een kameraad met een A6 2.7 allroad zijn voldoende

Citaat:
ik moet steevast 2 keer binnen, één keer voor onderhoud waarbij dan één of ander mankement vastgesteld wordt ... waarvan ze de stukken dan 2 dagen later wel kunnen binnen hebben ... "of ge uwen auto nog eens kunt missen ?"
Da's wel teelballetjes.

Citaat:
ik denk hierdoor over Toyota voor mijn volgende.
Ik niet. Ik hou het waarschijnlijk bij mijn garage, heb al 23 jaar alleen maar positieve ervaringen daar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:12   #14
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:13   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Bodem na 5 jaar volledig verrot van mijn Simca 1100 break!
Bij voorlamp verwisselen trok ik de gehele koplamp-unit uit de carrosserie, alles verrot!
Wel een lekker motortje.
Maar NOOIT meer een Franse wagen gereden.
Daarna Datsun (ook roestbakken) en Opel. De D-Kadett rotte ook.

sja....dat is waarom wagentjes uit de jaren zeventig en begin jaren tachtig nu tamelijk zeldzaam geworden zijn.....Een meerderheid ervan werd nooit "gedinitrold"(gewaxed),en al zeker niet in de fabriek.....

Later,toen dan het fosfateren/verzinken bij alle merken een standaard-behandeling geworden is bij stalen auto's (en het "dinitrollen" overbodig werd)zou het "roestprobleem" grotendeels verdwenen moeten zijn.....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 februari 2015 om 17:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:14   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 79.435
Standaard

Bij Ford naar een erkende garagist gaan voor het onderhoud en je hebt levenslang Ford assistance.

Mijn neefje kreeg de linker een veer voor links van zijn Fiesta over.
Hij stond geparkeerd in een ondergrondse ergens in Nederland (min 3).
Ford assistance gebeld en de toestand uitgelegd.
Er komt een depannagedienst met een vrachtwagen en een jeep.

De Ford Fiesta wordt met een rolkrik opgekrikt.
Er wordt een sleepkabel vastgemaakt aan de Fiesta.
De andere kant wordt aan de Jeep vastgemaakt.
Zo slepen ze de Fiesta uit de ondergrondse, totale werktijd is ongeveer 2 uur (Fiesta moest gestuurd worden met de rolkrik).

Kostprijs voor mijn neefke (uit de garage halen en transporteren naar Vlaanderen = 0 euro.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:17   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mijn Seat(ben lang geleden al Volkswagen-groep adept geworden) is van 2004 en wordt v o o r t r e f f e l i j k onderhouden, door zo een lokale garage.(op wandelafstand nog wel ).

Het feit dat ie daar tussen de Renaults,Toyota's,oude kevers,loodgieters-camionetten.... staat heeft geen enkel waarneembaar effect op de kwaliteit,prijs en soepelheid van de dienstverlening.

Mijn "merkgarage" zal mij hoogstens eens weerzien als ik een nieuwe auto wil...
Seat is goed.
Feitelijk zijn dat tegenwoordig oudere audi's in lichte vermomming.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:18   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.831
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tanken bij Total geeft ook een vrij complete aansluiting bij Touring. Ook handig.

Nadeel is de iets hogere kost per liter brandstof.

Wel een uitkomst met de motorfiets, lek rijden is geen lijdensweg meer. Gewoon even bellen en er komt een takeldienst. Laad de motorfiets op, en de garage doet de rest.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:18   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 79.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
sja....dat is waarom wagentjes uit de jaren zeventig en begin jaren tachtig nu tamelijk zeldzaam geworden zijn.....Een meerderheid ervan werd nooit "gedinitrold"(gewaxed),en al zeker niet in de fabriek.....

Later,toen dan het fosfateren/verzinken bij alle merken een standaard-behandeling geworden is bij stalen auto's (en het "dinitrollen" overbodig werd)zou het "roestprobleem" grotendeels verdwenen moeten zijn.....
Fosfateren doet niets aan het roestprobleem, dat zorgt alleen voor een betere e-coathechting.
Het gebruikte staal is een biscuit (legering van verschillende soorten metaal met daarop een zinklaagje.
In de auto-industrie spreekt men van GALVANIL.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:23   #20
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 483
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Al die kabels van partners springen na een tijd.
Wij steken die zelf maar lang gaan ze meestal niet mee.
Peugeot, berlingo en fiat= zelfde fabriek en zelfde problemen.
Berlingo's zijn iets beter in afwerkingsdetails.
Partners zijn het rapst versleten.
Ik heb me laten vertellen dat een Peugeot partner nochtans een betere doorverkoopwaarde zou hebben dan een Citroën Berlingo.
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be