![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Bvb...iemand die de gewone werkuren als uitgangspunt neemt bvb 38 uur per week wordt dat betaald als basis....de overuren kunnen gestald worden als compensatie op het te veel gewerkte uren boven je basisuren, of dat betaald wordt door de werkgever is dan ook diens beslissing, die overuren kunnen nog omgezet worden in mindering met je eigen basisuren...dan worden die uren gewoonweg niet betaald en is dat een besparing voor beide partijen...werkgever betaald alleen de basisuren en de werknemer mag overuren maken als dat niet anders kan, de werkgever kan dan zeggen oh wacht...je hebt 10 uren over je basisuren, wil je die opnemen of niet als werknemer zegt ja worden die uren binnen de basisuren afgetrokken en niet betaald immers je wordt al betaald voor de uren dat je aanwezig bent en je werk doet...je ontvangt minder en de werkgever vaart er ook wel bij..tenzij werknemer zegt neen dan zal de werkgever zeggen van kijk neem minstens de helft er van toch op en de overige betaal ik wel bovenop je basisuren...je ontvangt iets meer gespreid over het jaar maar verlies je de compensatieuren die je niet wou opnemen... |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Te veel zagers, klagers en scheve koppen... Het bedrijf draait alleen op Roemenen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 maart 2015 om 10:25. |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Banneling
|
Zou hij niet beter overschakelen op 'ijverige' Franstaligen? Daar is de pot van werklozen groot genoeg. Puur uit Belgische reflex, hè . Of vindt de teler misschien ook dat hij die te veel moet betalen en dus naar drogredenen zoekt om 'goedkoop' personeel te werk te stellen?
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 29 maart 2015 om 10:54. |
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En levenslang strontridder spelen en zwijgen, voor iemand die jou even hard nodig heeft als jij hem, was niet voor mij weggelegd. Dat is meer voor N-VA-ers. Je weet wel: VOKA is mijn baas! |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat die een tiende verdienen heeft er niets mee te maken?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Minister
|
Citaat:
Anderzijds wie tussen de regels kan en wil lezen kan wel meer vermoeden zoals dat hij wel degelijk hint naar dat er nog meer offers moeten komen en dat ze van de zwakkeren zullen moeten komen. Tevens het eindigt met een grote leugen, grote propaganda: de regering zit in met de zwakkeren.. waarom zuigen ze die dan constant uit terwijl de grotere en sterke vogelvrij blijven?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het profitariaat allerhande blijft niet allen buiten schot maar wordt beloond op de kap van de werkende en belastingbetalende gemeenschap.
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Den dop zou dan de best betaalde job in Belgie zijn.
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maakt weinig uit, de producten die uit Spanje komen zijn goedkoper en beter.
|
|
|
|
|
#72 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bankiers en andere kapitalisten met korte-termijnvisie
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook, en rarara, daar zijn ook de politici bij betrokken, net zoals de vakbonden en ziekenkassen ook van de traditio-politici zijn.
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wat bij ziekte? Wat is er met een dertiende !!! maand? Dat zouden ze ook mogen afschaffen als je dat hierboven zo oneerlijk vindt. Maar ja... Profiteren is makkelijker dan ondernemen he.
|
|
|
|
#76 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik doe altijd heel veel voor mijn bazen.
Ik doe veel goed voor een goede baas. Voor een slechte baas doe ik ook veel. Maar niets goed natuurlijk. Die presenteer ik wel de rekening. Op het gepaste moment. En zonder dat hij mij kan terug pakken. (ik heb dat geleerd van mijn broer, heeeel lang geleden. Die was getuige dat zijn baas een brave jongen, na hard werken enz., buiten smeet, om verder even later een nieuw slachtoffer te laten proefdraaien. Mijn broer heeft enkele weken later, op een moment dat het voor de baas heeel slecht aankwam, hem simpelweg laten stikken, door over te stappen naar een andere werkgever zonder verdere verwittiging. Die oude slechte baas is niet naar de rechtbank gestapt om te klagen dat de voorziene opzegtermijn niet uitgewerkt werd. Want hij wist goed dat dat hem nog zuurder ging opbreken; met goede bazen gebeurt dit niet door goede werknemers) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 maart 2015 om 13:17. |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#80 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
|
|
|