Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2015, 09:33   #341
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trevor Philips Bekijk bericht
Wat een lange zin zeg. Nu goed, ik heb de eerste woorden onderstreept en stel daar al meteen een tegenstelling vast. 'Dat is als vrije mens jouw taak' Je snapt toch zelf wel de tegenstelling mag ik hopen?

Je moet beter je best doen jij. Ergens heb je wel een punt, maar je maakt het jezelf te moeilijk. Begrijp jij je eigen zinnen nog wel,

Ook jij moet leren omgaan met kritiek. Kritiek, is niet hetzelfde als een persoonlijke aanval. Wat deze misvatting betreft, kan je inderdaad het bed delen met Harry. Produceer dan samen zoveel ruitmtewezentjes als jullie zelf willen.
Geen tegenspraak, als je wil een vrije mens blijven dan is het jouw taak om daar voor te zorgen en anders geef je gewoon je Eigen vrijheid uit handen... Het woord vrijheid houdt niet alleen in dat je maar doet wat je zelf wil want je kunt dan jezelf het recht geven om jezelf te kluisteren en dan ben je geen vrije mens meer, punt.Oké je hebt dat recht maar dan wordt je niet meer tot de vrije mensen gerekend.

Zouden we je zin niet beter omdraaien en zeggen dat een persoonlijke aanval niet altijd kritiek is; in feiten slechts zelden kritiek is die ter zake doende is... Je laatste zin is daar een duidelijk voorbeeld van; totaal naast de kwestie, totaal niet ter zake doende en totaal geen bijdrage aan een verdere discussie...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 april 2015 om 09:41.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 09:42   #342
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wij produceren geen microwezens. Zij produceren ons
Oud 8 april 2015, 10:05   #343
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je blijft over je eigen woorden vallen.

Neen.
Geen enkele bijkomende bijdrage om de discussie, als er al een was verder te zetten. Mijnheer vindt dat hij zelf gelijk heeft, punt...
Zo reageren is wat men dogmatisch denken noemt, terwijl de meeste van hen hier zogezegd de dogma's komen veroordelen; maar dan hebben ze het wel alleen over de door hen veronderstelde dogma's bij anderen; hun Eigen dogma's blijven pal rechtop staan...
Oud 8 april 2015, 10:23   #344
Peche
Banneling

Standaard

Punt is dat wij onze evolutie wel degelijk in handen hebben genomen en als een epidemie de aarde overnamen. We overkwamen een virus en werden zelf het virus.
Op andere fora bepreek ik nu met mensen of vaccins ons aantal de hoogte in zwierde.
Ergo, evolutie in handen nemen, ergo natuurlijke selectie overstijgen.

De eerste voorwaarde is dus : GEBOORTEBEPERKING.
De tweede voorwaarde: Wat aanwezig is in het materiële hervormen zodat het logisch overeenstemt met onze geestelijke voering. Depressies komen ergens vandaan, mensen ontbreken iets, voelen zich niet thuis in overproductie. Wij hebben het gevoel nodig waardig te zijn. De wereld is aangepast op conformiteit, uniformiteit en speciaal is niet meer speciaal. Wie zijn wij vandaag? Een moderne slaaf die dom genoeg was zich te te laten vangen. Letterlijk en figuurlijk he.
Van in de wieg horen wij inderdaad een liedje vanop de achtergrond neuriën dat ons traag maar zeker de realiteit in hypnotiseert. I'll say it again
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 10:25   #345
Peche
Banneling

Standaard

Wel niet DE realiteit, maar EEN realiteit die een ander dient...
Google: Cultural engineers.
Oud 8 april 2015, 11:29   #346
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel onzin mogen lezen. Dat meen ik. Jouw atoomtheorie is lachwekkend. Het is niet eens een theorie. Het is brabbeltaal van een seniele geest. Ik gun u wel uw succes, zolang u daar niemand mee stoort. Tenslotte hebben ook anderen hun volgers gehad. Jezus, Mo en andere consoorten. U heeft pech dat u in de foute eeuw geboren bent. Kom met dergelijke onzin opdraven, een paar eeuwen terug en u had waarschijnlijk succes gehad. Nu heeft u pech.
Verdiep je eerst in mijn atoomtheorie en kom dan met een inhoudelijke reactie.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 11:36   #347
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb er een uitgekozen en wel: Alles is vol Goden.
Waar blijft je reactie nou?

Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 april 2015 om 12:04.
Oud 8 april 2015, 11:46   #348
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En hoeveel daarvan gaan er over hetzelfde onderwerp?
Heel weinig.

Zoals ik al zei heb ik heel veel verschillende onderwerpen behandeld, maar omdat je dat natuurlijk niet wilt geloven heb ik er een willekeurig aantal voor je opgezocht:

Gnosis.
Het evangelie van Mattheus.
Was Jezus een God?
God is E=mc2
Einstein.
Psychologie.
Het bewustzijn.
Bestaat vrijheid?
Waar is de hemel?
De zin van het leven.
Bestaat fantasie?
Vrolijk Pasen.
De rijkdom van het Vaticaan.
Wat is kunst?
De Bijbel.
Kant.
Ethiek.
De goddelijke geest.

Enzovoort, enzovoort, allemaal verschillende onderwerpen dus.
Oud 8 april 2015, 11:47   #349
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn reactie is inhoudelijk.
Neen, dat is het zeker niet.
Het is zeer beledigend zonder enige argumenten.
Oud 8 april 2015, 11:53   #350
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En laten we nu verder gaan op het topic dat we onze Eigen evolutie, als mens, bewust in handen moeten en kunnen nemen...

De eerste voorwaarde om dat te kunnen is diep in zichzelf op onderzoek te gaan 'wat maakt mij tot wat ik vandaag ben?'
En wat is je eigen antwoord daar dan op?

Citaat:
En spijtig genoeg is de eerste voorwaarde om dat te kunnen doen, maar daar komt het gros van de mensen niet toe, alle indoctrinatie, aangeleerde kunstjes, voorgekauwde waarheden en onwaarheden als waarheid voorgeschoteld van zich af te zetten, liefst doorzien te hebben... Dit eerste punt gaat veel te veel mensen al boven hun thewater en ze beginnen er dan ook niet aan en verzuipen in de ons nu omringende steriele en artificiële werkelijkheid, totaal niet begrijpend waarom alles zo slecht gaat...

En waarom komen ze er niet toe? Omdat in onze, zo gezegde beschaafde en hoog ontwikkelde maatschappij, van in de wieg tot in het oudertehuis (en daar lijkt het mij voor vele mensen te laat te zijn om er nog aan te beginnen) de mens om zeggens vierentwintig op vierentwintig uur met het handje wordt genomen en gezegd wat het zou moeten doen om een goed mens (laten we eerder zeggen goede robot) te zijn.
En het nut van robotten kennen we; zij dienen om hun meesters te dienen...

Dus van in de wieg, ook al spreken we van kindkoningen, van verwende nesten...., wordt de mens erop voorbereid om zijn functie in de maatschappij op te nemen, ofwel als slaafse dienaar dan wel als goede verbruiker van alle onnodige uitvindingen, tot zelfs de grootste heersers toe (of moet ik juist zeggen, vooral hen) die het hele mechanisme moeten in stand houden ook al behelst dat door op tijd wereldconflicten te doen uitbarsten waar een teveel aan verkrampte adreline kan worden afgevoerd...

En zo sterft het menselijk gehalte in de mens langzaam maar zeker en onomkoombaar uit...
Je kritiek op deze maatschappij is me duidelijk, maar voorlopig is het toch deze maatschappij die zich in snel tempo evolueert.

En wat jij dan anders wil, dat heb ik nog steeds niet gehoord.
Oud 8 april 2015, 11:59   #351
Peche
Banneling

Standaard

Grom waren we eindelijk op nieuwe pagina komt die quote weer boven...
Yiiiiaaaarrrggghhhhhhhh ik ben op gsm = lang scrollen.
Oud 8 april 2015, 12:02   #352
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij voelt je beledigd, dat kan.

Maar dat iemand het hier al over. Kritiek op jouw zogenaamde theorie, is voor jou altijd een belediging. Zo komt een mens geen stap dichter.
Door inhoudelijk te reageren kom je dichterbij.
Citaat:
Het is mijn recht om te zeggen, dat ik jouw theorie lachwekkend vind.
Dat recht heb je hier, maar het is geen inhoudelijke kritiek maar een beledigende manier van reageren.
Citaat:
Het is mijn recht om te zeggen, dat ik jouw theorie niet onderbouwd vind. Beledig ik jou daarmee?
Het is een leugen, want het is wel onderbouwd.

Zo is het veel logischer dat de evolutie bewust door microwezentjes is gecreëerd dan dat het vanzelf is gegaan.
Onze maatschappij evolueert ook niet vanzelf, maar wordt door ons mensen bewust ontwikkeld.
Des te meer moet dat met ons lichaam het geval zijn dat veel en veel complexer is dan onze maatschappij.
Citaat:
Dat kan. Is dat mijn bedoeling? Neen.
Als dat niet je bedoeling is dan moet je anders reageren.
Oud 8 april 2015, 12:05   #353
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grom waren we eindelijk op nieuwe pagina komt die quote weer boven...
Yiiiiaaaarrrggghhhhhhhh ik ben op gsm = lang scrollen.
Ik heb er een aantal weggehaald.
Oud 8 april 2015, 12:08   #354
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik reageer zoals ik wens te reageren. Dat jij daar aanstoot aan neemt, dat is jouw probleem nu eenmaal.
Gelovigen (of dat nu in een god is, een omgekeerde pastapot, of een ruimtewezen) hebben het blijkbaar zeer moeilijk met kritiek.
Je weet blijkbaar niet wat kritiek is.
Kritiek heeft inhoud door argumenten en beledigingen niet.
Citaat:
Elke vorm daarvan is een belediging. Wel, ik ga omwille daarvan mijn manier van communiceren niet aanpassen.
Ik blijf erbij dat het beledigingen zijn en zeker niet inhoudelijk.

En verder ben ik ook niet gelovig, want mijn atoomtheorie is een filosofie.
Oud 8 april 2015, 12:35   #355
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook hierop is mijn antwoord: neen.
Afgesloten en uitgesloten dus...
Oud 8 april 2015, 12:39   #356
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Punt is dat wij onze evolutie wel degelijk in handen hebben genomen en als een epidemie de aarde overnamen. We overkwamen een virus en werden zelf het virus.
Op andere fora bepreek ik nu met mensen of vaccins ons aantal de hoogte in zwierde.
Ergo, evolutie in handen nemen, ergo natuurlijke selectie overstijgen.

De eerste voorwaarde is dus : GEBOORTEBEPERKING.
De tweede voorwaarde: Wat aanwezig is in het materiële hervormen zodat het logisch overeenstemt met onze geestelijke voering. Depressies komen ergens vandaan, mensen ontbreken iets, voelen zich niet thuis in overproductie. Wij hebben het gevoel nodig waardig te zijn. De wereld is aangepast op conformiteit, uniformiteit en speciaal is niet meer speciaal. Wie zijn wij vandaag? Een moderne slaaf die dom genoeg was zich te te laten vangen. Letterlijk en figuurlijk he.
Van in de wieg horen wij inderdaad een liedje vanop de achtergrond neuriën dat ons traag maar zeker de realiteit in hypnotiseert. I'll say it again
Geboortebeperking opleggen is handelen als ervoor en zal in fine niets oplossen, in tegendeel zij die er hun voeten aan vegen zullen op termijn de wereld beheren en diegene die aan geboortebeperking deden gewoon verder uitroeien om genoeg plaats over te houden voor hun Eigen overbevolking...
Oud 8 april 2015, 12:42   #357
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij voelt je beledigd, dat kan.

Maar dat iemand het hier al over. Kritiek op jouw zogenaamde theorie, is voor jou altijd een belediging. Zo komt een mens geen stap dichter.

Het is mijn recht om te zeggen, dat ik jouw theorie lachwekkend vind. Het is mijn recht om te zeggen, dat ik jouw theorie niet onderbouwd vind. Beledig ik jou daarmee? Dat kan. Is dat mijn bedoeling? Neen.
Als een Klein kind mag jij hier inderdaad blijven lullen over jouw persoonlijke rechten en dwaas met je voeten stampen op de grond en beweren dat jouw gelul grote mensenpraat is...
Oud 8 april 2015, 12:52   #358
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En wat is je eigen antwoord daar dan op?

1)Je kritiek op deze maatschappij is me duidelijk, maar voorlopig is het toch deze maatschappij die zich in snel tempo evolueert.

2)En wat jij dan anders wil, dat heb ik nog steeds niet gehoord.
1)De mensheid is geëvolueerd? Morgen een grote wereldramp en we bevinden ons, als mensheid, terug in de oertijd... Waar zie jij evolutie?

2)Over je tweede statement wil ik het geleidelijk aan hebben...
Wat maakt mij mens en wat maakt mij meer mens?

Voorbeeld, iets wat mij altijd ergens chokkeerde.
Morgen zware examen over het ene of andere onderwerp.
Vandaag leer ik en morgen zou ik veel wijzer zijn of vandaag weiger ik te leren en morgen ben ik gebuisd.
Of heel dat examencircus, heel die zogezegde diploma's maken wel dat ik een dikke kop krijg, maar maken niet dat ik iets wijzer ben geworden...

Of kennis heeft niets met wijsheid, inzicht te maken...

Kennis kan mij wel helpen om meer inzicht te krijgen, kennis kan mij wel helpen om beter te redeneren, kennis kan..., maar kennis is niet het inzicht en kennis maakt niet dat ik evolutionair op een hogere sport wordt ingeschreven...
Oud 8 april 2015, 12:55   #359
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosofisch is jouw atoomtheorie zeker niet.
Filosofie komt tot stand, door na te denken. Jouw atoomtheorie lijkt mij tot stand te zijn gekomen, na het ledigen van een paar bakken jupiler.
Filosofie komt tot stand, door na te denken.
Kun jij dat? Ik heb er hier tot nu toe niets van gemerkt.
Oud 8 april 2015, 13:44   #360
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je brengt mijn teminste aan het lachen. Dat is ook iets waard.
Het omgekeerde kan niet gezegd worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be