Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2015, 18:03   #61
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik lees hier vooral het zelfde inhoudsloze en op basis van persoonlijke frustraties gefundeerde gezaag als wat je hier kwistig kwam rondstrooien in de periode van de vorige regering EDR.
Leef je eigenlijk in de realiteit ?
Er is nu een regering met vlaamse meerderheid en franstalige minderheid.
EDR is in geen velden of wegen te bespeuren en zit in de oppositie.
De vlaams-nationalisten zitten mee in de federale regering, en hebben zelfs de machtsdepartementen in handen.

Welke 'collaborateurs van hoog politiek niveau ' zijn dat dan die in jouw delusie bezig zijn om vlaanderen de poten van onder de tafel te zagen ? Kun je daar eens wat namen op kleven ? Er is keuze tussen cd&v, o-vld en n-va. De rest heeft minstens tot 2019 niets te zeggen. Wie zijn die verraders dan wel Marie ? Vertel het ons eens.

En dan nog iets : 'totaal tegen de wil van het gros van de bevolking...'
Wat wil dat zeggen ? Die 3 partijen haalden een zeer ruime meerderheid in vlaanderen en maken zelfs het tekort aan zetels aan franstalige kant goed.
Parlementair bekeken is het vlaanderen die de dienst uitmaakt. Ben jij eigenlijk blind ? Of ga je ervan uit dat al die kiezers van die meerderheid onnozel zijn omdat ze niet dezelfde delusies als jij achterna hollen ?
Wow en ineens is de zesde staatsmisvorming van de baan en wordt de uitholling van de rechten van de Vlamingen in Bruxelles terug gedraaid en vervalt de bijkomende miljarden transfers van Vlaanderen naar de francofonie en is het protest bij de Vlamingen tegen de franstalige misbruiken bij het Brussels gerecht (http://de-bron.org/content/communaut...tort-di-rupo-i) gewoon wat 'spelerei'; om van de rest maar te zwijgen...

En ineens is onze linkse Vlaamse anti-Vlaamse media totaal van kamp veranderd en bejubbelt en bezingt ze alle projecten van deze regering met een degelijke Vlaamse vertegenwoordiging zoals ze zo vals en onrechtvaardig deed met de anti-Vlaamse regering van EDR. En je moet toegeven ze praat niet over het echte en duidelijk racisme tegen de Vlamingen, waar ze heel spontaan en vergoedelijk overheen kijkt maar houdt zich onledig met overal waar ze kan de Vlamingen te beschuldigen van vermeend racisme en natuurlijk als BDW zijn mond open doet om gewoon te communiceren, dan trekken ze zijn woorden niet in twijfel en maken ze er niet een rel van die wordt doorgetrokken tot in het federale parlement waar een man die geen racistisch woord heeft gezegd als racist op de schandpaal wordt genageld. En natuurlijk dat onze franstalige broeders in het vuistje lachen en zogezegd heel verontwaardig meedoen...
En natuurlijk blijft onze pers alles in verhouding beschrijven zodat een anti-Vlaamse racismebetoging van 200 man dagenlang de voorpagina's haalt en men nu al weken de ene na de andere marrokaan opvoert (telkens weer met een alles behalve flaterende foto van BDW in het groot als voorpagina)om de Vlamingen vooral niet te doen vergeten dat ze hunne mond moeten houden als genetisch vasgtgestelde racisten....
(enfin indien men hier over racisme wil spreken ligt het er inderdaad dik op dat deze houding van de Vlaamse pers regelrecht racisme is)

NVA, met handen en voeten gekluisterd door die zesde staatsmisvorming, mee goedgekeurd door hun Vlaams partners (hier mag je wel van overlopers spreken) in de regering en die nog liever hun tijd verdoen met te proberen om NVa onderuit te halen dan echt voor de Vlaamse belangen te gaan...

Man, man wat ben jij vlug tevreden...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 april 2015 om 18:04.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 18:11   #62
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je leren tellen in je jeugd ?

En jij bent Madame 'non' vergeten met haar franstalige vrienden die jarenlang het hele politieke spel geblokkeerd hebben, gewoonweg chantage van de hoogste plank, tot de Vlamingen weer eens totaal door de knieën gingen en er een regelrechte anti-Vlaming met de hulp van onze ex-koning Albert de macht naar zich toe wist te trekken en de Vlamingen de zoveelste loer aftrokken. Ze willen ons wijsmaken dat dat de democratische werking is.
En pandareusje loopt daar regelrecht in..., enfin hij doet alsof...
Oud 10 april 2015, 18:12   #63
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In uw postings lees ik héél weinig "waarheid", hoor, eerder heel veel hysterisch gedoe.
Mooie beschrijving van onze huidige Vlaamse anti-Vlaamse media... en dan zijn er nog die beweren dat wij ons nieuws bij hen moeten gaan halen.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 april 2015 om 18:13.
Oud 10 april 2015, 18:17   #64
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Mooie beschrijving van onze huidige Vlaamse anti-Vlaamse media... en dan zijn er nog die beweren dat wij ons nieuws bij hen moeten gaan halen.
Een rant over de Franstalige, ga uw gang.

Maar vind je het nu ok dat men de Nekkerhal benoemd met Brussels North? Of vind je dat geen taalvervuiling? Ik zie zoals anderen een grotere invloed op ons taalgebruik van (slecht) Engels, dan van enige andere taal.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 18:32   #65
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Maar vind je het nu ok dat men de Nekkerhal benoemd met Brussels North? Of vind je dat geen taalvervuiling? Ik zie zoals anderen een grotere invloed op ons taalgebruik van (slecht) Engels, dan van enige andere taal.
Och , taal veranderd steeds . Maar de inname van Vlaams grondgebied door Engelstaligen is zeer beperkt .
Terwijl Franstaligen steeds maar meer Vlaams grondgebied opeisen .
De eerste grondwettelijke eis van Engelstaligen die faciliteiten eisen is er niet .
We kunnen er ook niet op ingaan . Want dan zouden andere groepen , in sommige gebieden wel eens het Arabisch als taal willen invoeren .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 18:34   #66
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe kun je van taalvervuiling komen spreken als onze linkse vrienden de Vlaamse dialecten wil verheerlijken en wil promoten boven het beschaafd Nederlands; goed wetende dat ze daarmee het belang van het Frans vergroten want het beschaafd Nederlands aanvaarden de franstaligen al niet als een volwaardige taal, de dialecten leggen ze gewoonweg naast zich neer. Ik zelf zie geen enkele meerwaarde in de naam Brussel onafhankelijk van in welke taal hij geschreven is en wat het gevaar van het Engels betreft voor ons Vlamingen; we zijn al zo gewend om door alles en iedereen van tafel geveegd te worden en als niet ter zake doende opgeslokt te worden, het engels kan er ook nog wel bij...
Oud 10 april 2015, 18:35   #67
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Och , taal veranderd steeds . Maar de inname van Vlaams grondgebied door Engelstaligen is zeer beperkt .
Terwijl Franstaligen steeds maar meer Vlaams grondgebied opeisen .
De eerste grondwettelijke eis van Engelstaligen die faciliteiten eisen is er niet .
We kunnen er ook niet op ingaan . Want dan zouden andere groepen , in sommige gebieden wel eens het Arabisch als taal willen invoeren .
De taalwetgeving bestaat niet om 'grondinname' tegen te gaan. Ze bestaat om de omgang in een aantal domeinen in zijn taalaspecten te regelen.

Jullie beantwoorden telkens een andere vraag dan de gestelde vraag.
Oud 10 april 2015, 18:36   #68
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kun je van taalvervuiling komen spreken als onze linkse vrienden de Vlaamse dialecten wil verheerlijken en wil promoten boven het beschaafd Nederlands; goed wetende dat ze daarmee het belang van het Frans vergroten want het beschaafd Nederlands aanvaarden de franstaligen al niet als een volwaardige taal, de dialecten leggen ze gewoonweg naast zich neer. Ik zelf zie geen enkele meerwaarde in de naam Brussel onafhankelijk van in welke taal hij geschreven is en wat het gevaar van het Engels betreft voor ons Vlamingen; we zijn al zo gewend om door alles en iedereen van tafel geveegd te worden en als niet ter zake doende opgeslokt te worden, het engels kan er ook nog wel bij...
Ik verheerlijk helemaal niet de dialecten. Ik ken bovendien niet weinig rechtse voormannen die zich graag en veel in het dialect uitdrukken.
Oud 10 april 2015, 19:02   #69
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De taalwetgeving bestaat niet om 'grondinname' tegen te gaan. Ze bestaat om de omgang in een aantal domeinen in zijn taalaspecten te regelen.

Jullie beantwoorden telkens een andere vraag dan de gestelde vraag.
De taalwetgeving bestaat niet om 'grondinname' tegen te gaan.?

En waarom respecteren de franstaligen de taalwetgeving dan niet als het enkel is om de omgang tussen de burgers te regelen?
Hadden ze gene corridor naar Bruxelles nodig? En als je nu ziet wat ze in de werkelijkheid al allemaal ingenomen hebben, dan was die corridor nog maar een lachertje...
Oud 10 april 2015, 19:04   #70
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verheerlijk helemaal niet de dialecten. Ik ken bovendien niet weinig rechtse voormannen die zich graag en veel in het dialect uitdrukken.
Maar onze linkse media hemelen hen des te meer op; ze noemen dat dichter bij het volk staan en voor een keer zouden ze voor de democratie zijn. Enfin zuiver populisme, maar zo kennen we onze linkse vrienden...
Oud 10 april 2015, 19:09   #71
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar onze linkse media hemelen hen des te meer op; ze noemen dat dichter bij het volk staan en voor een keer zouden ze voor de democratie zijn. Enfin zuiver populisme, maar zo kennen we onze linkse vrienden...
Over wie hebt u het dan?

Bovendien is mijn ervaring anders. In mijn kennissenkring in Antwerpen doet zich het opvallend fenomeen voor dat mijn rechtse kennissen het Echt Antwerps Theater op handen dragen. Mijn linkse vrienden en ikzelf zijn er met geen stokken heen te krijgen.
Oud 10 april 2015, 19:19   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wow en ineens is de zesde staatsmisvorming van de baan en wordt de uitholling van de rechten van de Vlamingen in Bruxelles terug gedraaid en vervalt de bijkomende miljarden transfers van Vlaanderen naar de francofonie en is het protest bij de Vlamingen tegen de franstalige misbruiken bij het Brussels gerecht (http://de-bron.org/content/communaut...tort-di-rupo-i) gewoon wat 'spelerei'; om van de rest maar te zwijgen...
Een poging om deze vormeloze brei te beantwoorden :
-de zesde is uiteraard niet van de baan
-niemands rechten hebben last van jouw vermeende uitholling
-er zijn geen bijkomende miljarden transferts, opnieuw (voor de zoveelste keer...) verwijs ik je naar de studie terzake van professor Decoster over de effecten van de nieuwe financieringswet. Die tonen glashard je ongelijk aan. Tenminste, als je begrijpt over wat het eigenlijk gaat. http://www.kuleuven.be/metaforum/pag...uk_pers&PID=29
-welk protest van welke vlamingen ? Een rechtbankvoorzitter die beslissingen neemt om in functie van workload zijn effectieven anders in te zetten om de achterstand weg te werken is een goede manager. In de privé krijgt zo iemand promotie.
Of is Luc Hennart plots een francofiele vlamingenhater ? Oei...

Citaat:
En natuurlijk blijft onze pers alles in verhouding beschrijven zodat een anti-Vlaamse racismebetoging van 200 man dagenlang de voorpagina's haalt en men nu al weken de ene na de andere marrokaan opvoert (telkens weer met een alles behalve flaterende foto van BDW in het groot als voorpagina)om de Vlamingen vooral niet te doen vergeten dat ze hunne mond moeten houden als genetisch vasgtgestelde racisten....
(enfin indien men hier over racisme wil spreken ligt het er inderdaad dik op dat deze houding van de Vlaamse pers regelrecht racisme is)
Juist. De pers doet haar job en geeft verslag zowel over de PiPo's van Pegida als over de PiPo's van Movement X.
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar is dat niet haar taak ?
Die marokkaan waar je naar verwijst is eigenlijk een Libanees, maar who care hee Marie ? En die praat helemaal niet over vlamingen, maar doelt op één man : de wever. Je zit erop los te liegen dat je zwart ziet dat hij alle vlamingen als genetisch vastgestelde racisten neerzet in zijn proza. Dat is lulkoek die je uit je duim zuigt.
Als JahJah een privé oorlogje wil uitvechten met sterke man De Wever in de hoop zijn eigen marktwaarde te kunnen behouden is hij slecht bezig want het lukt maar zeeer matig. En ik geef hem ongelijk over heel de lijn, behalve op één specifiek punt : het was politiek onhandig om als burgemeester te veralgemenen enkel op 'de berbers'. Voor de rest zegde hij niets fout, en is heel de casus van JahJah uiterst zwak. De pers geeft daar behoorlijk afstandelijk verslag over, er is geen pro of contra, enkel duiding. Jij ziet spoken, of nog beter : zolang er geen typetje genre Manu Ruys van 20 jaar geleden opstaat in de gazet om de lezer eens goed te zeggen wat hij moet denken, kaakslagen inbegrepen, zal het nooit goed zijn voor gescleroseerde nostalgici van het avondland zoals jij jezelf hier portretteert.

Citaat:
NVA, met handen en voeten gekluisterd door die zesde staatsmisvorming, mee goedgekeurd door hun Vlaams partners (hier mag je wel van overlopers spreken) in de regering en die nog liever hun tijd verdoen met te proberen om NVa onderuit te halen dan echt voor de Vlaamse belangen te gaan...
Heb je een paar maanden de actualiteit gemist ? Met belangrijker dingen bezig geweest ? N-VA was bijzonder gretig om toe te treden tot deze federale coalitie en mag nu mee de zesde uitvoeren. Hoor je ze veel protesteren ? Zie jij n-va politici naar de uitgang hollen ?
Of zou het kunnen dat je er weer niet veel van begrepen hebt en dat echte politici zich aanpassen aan de omstandigheden en van daaruit voortwerken.
Ik merk in elk geval nul komma nul communautaire brol & zeik tussen de vlaamse partijen en de MR.
Alle discussies die ze in de coalitie hadden en hebben zijn inhoudelijk, over beleidsopties en de keuzes die men wel of niet wil maken. Géén zeik van boeremie over flutproblemen uit de rand of andere onzin.

Citaat:

Man, man wat ben jij vlug tevreden...
Straf hee Marieke, iemand die stemt voor de oppositie, en toch de coherentie in de gehanteerde logica van de meerderheid erkent ?

Weet je wat het verschil is ? Ik leef in de realiteit, jij in een schijnwereld die inkleuring krijgt via je eigen frustraties als nederlandstalige in je waalse leefomgeving en waar je overduidelijk niet mee kunt omgaan. Je haat voor je eigen omgeving brengt je op een punt dat je denkt dat je 1302 moet overdoen, moderne versie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 20:05   #73
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een poging om deze vormeloze brei te beantwoorden :
-de zesde is uiteraard niet van de baan
-niemands rechten hebben last van jouw vermeende uitholling
-er zijn geen bijkomende miljarden transferts, opnieuw (voor de zoveelste keer...) verwijs ik je naar de studie terzake van professor Decoster over de effecten van de nieuwe financieringswet. Die tonen glashard je ongelijk aan. Tenminste, als je begrijpt over wat het eigenlijk gaat. http://www.kuleuven.be/metaforum/pag...uk_pers&PID=29
-welk protest van welke vlamingen ? Een rechtbankvoorzitter die beslissingen neemt om in functie van workload zijn effectieven anders in te zetten om de achterstand weg te werken is een goede manager. In de privé krijgt zo iemand promotie.
Of is Luc Hennart plots een francofiele vlamingenhater ? Oei...

Juist. De pers doet haar job en geeft verslag zowel over de PiPo's van Pegida als over de PiPo's van Movement X.
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar is dat niet haar taak ?
Die marokkaan waar je naar verwijst is eigenlijk een Libanees, maar who care hee Marie ? En die praat helemaal niet over vlamingen, maar doelt op één man : de wever. Je zit erop los te liegen dat je zwart ziet dat hij alle vlamingen als genetisch vastgestelde racisten neerzet in zijn proza. Dat is lulkoek die je uit je duim zuigt.
Als JahJah een privé oorlogje wil uitvechten met sterke man De Wever in de hoop zijn eigen marktwaarde te kunnen behouden is hij slecht bezig want het lukt maar zeeer matig. En ik geef hem ongelijk over heel de lijn, behalve op één specifiek punt : het was politiek onhandig om als burgemeester te veralgemenen enkel op 'de berbers'. Voor de rest zegde hij niets fout, en is heel de casus van JahJah uiterst zwak. De pers geeft daar behoorlijk afstandelijk verslag over, er is geen pro of contra, enkel duiding. Jij ziet spoken, of nog beter : zolang er geen typetje genre Manu Ruys van 20 jaar geleden opstaat in de gazet om de lezer eens goed te zeggen wat hij moet denken, kaakslagen inbegrepen, zal het nooit goed zijn voor gescleroseerde nostalgici van het avondland zoals jij jezelf hier portretteert.

Heb je een paar maanden de actualiteit gemist ? Met belangrijker dingen bezig geweest ? N-VA was bijzonder gretig om toe te treden tot deze federale coalitie en mag nu mee de zesde uitvoeren. Hoor je ze veel protesteren ? Zie jij n-va politici naar de uitgang hollen ?
Of zou het kunnen dat je er weer niet veel van begrepen hebt en dat echte politici zich aanpassen aan de omstandigheden en van daaruit voortwerken.
Ik merk in elk geval nul komma nul communautaire brol & zeik tussen de vlaamse partijen en de MR.
Alle discussies die ze in de coalitie hadden en hebben zijn inhoudelijk, over beleidsopties en de keuzes die men wel of niet wil maken. Géén zeik van boeremie over flutproblemen uit de rand of andere onzin.

Straf hee Marieke, iemand die stemt voor de oppositie, en toch de coherentie in de gehanteerde logica van de meerderheid erkent ?

Weet je wat het verschil is ? Ik leef in de realiteit, jij in een schijnwereld die inkleuring krijgt via je eigen frustraties als nederlandstalige in je waalse leefomgeving en waar je overduidelijk niet mee kunt omgaan. Je haat voor je eigen omgeving brengt je op een punt dat je denkt dat je 1302 moet overdoen, moderne versie.
Jij leeft in de realiteit? Jij leeft in de schijnwereld die jij jezelf voor ogen houdt en weigert categoriek de realiteit te zien.

Ik leef in de franstalige realiteit en ik weet wat de franstaligen willen en waar ze geen duimbreed van afwijken en dat ze steeds en zonder omwegen uitvoeren en in die realiteit is er geen plaats voor een Vlaamse werkelijkheid maar alleen voor hun grote francofonie die met alle middelen, legale en minder legale, stap voor stap verder wordt uitgebouwd en waarbij ze op dit ogenblik bij een mogelijk scheiding niet alleen Bruxelles al binnen hebben maar hele grote stukken van Vlaams Brabant.

Dat er geen bijkomende overdracht van transfers zou zijn; is dezelfde onnozele opmerking dan zeggen dat sint Niklaas bestaat en dat je de ene of andere socialistische professor hebt gevonden die dat komt bewijzen, bewijst totaal niets meer, gezien met het aantal linkse professoren van allerlei pluimage onze Vlaamse anti-Vlaamse media de Vlamingen dagelijks om de oren slaat. Bovendien hebben de franstaligen en de franstalige pers zelf toegegeven dat de Vlamingen enorm gul zijn geweest en Laurette Onckelinks wou hun zelfs wat borrelnootjes toestoppen voor hun inschikkelijkheid.

De rechten van de overgebleven Brusselse Vlamingen zijn wel degelijk verder afgebouwd en Bruxelles doet zelfs niet meer de moeite om zich, voor de schijn, als tweetalig voor te doen; ten andere de illegale naam Wallo-Brux zegt genoeg en ze zijn zelfs niet vies om persoonsgebonden materies van de Brusselse Vlamingen bij de franstalige gemeenschap onder te brengen... Eerbied voor de rechten van de Vlamingen in Bruxelles wordt dat genoemd...

Ik dacht dat de rechtbank Brussel-Halle-Vilvoorde gescheiden was en een rechtbank die Nederlandstalige personeelsleden overhevelt om hun franstalige vrienden te komen helpen terwijl aan Nederlandstalige kant er evenzeer personeelsgebrek is en waarbij de Vlamingen, niet alleen uit Bruxelles maar ook uit Halle, Vilvoorde in de namiddag niet meer telefonisch contact kunnen opnemen.... Wow dat is nu normaal in dit land waar de twee gemeenschappen zogezegd op voet van gelijkheid behandeld worden. Niet dus, onze francophone vrienden mogen de Vlaamse onderdanen opeisen om de franstalige behoeften prioritair te komen invullen en de Vlaamse personeelsleden die daarover klagen zijn natuurlijk bekrompen en kleingeestige Vlamingen...

Juist de pers doet haar job? Die Job is dan wel dagelijks de Vlamingen bashen. Oh ja de Vlaming bestaat niet, noch zo een linkse uitvinding, de Vlaming is in la Belgique duidelijk van minder tel, maar de francofonie raak daar niet aan..., met straffe van heel de goegemeente over je heen te krijgen.
BDW vallen ze niet aan omdat men het enkel tegen de persoon van BDW heeft maar omdat ze het tegen zijn achterban hebben. Het Vlaams Blok hebben ze vroeger politiek monddood gemaakt en wat zouden ze het graag met BDW ook doen en jouw verhaal dat de pers haar werk doet is de grootste leugen die je kunt vertellen...
Lees gewoon de reacties van de burgers op de verhandelingen van de pers, ze schieten ze gewoon af, zo rechtvaardig is onze Vlaamse anti-Vlaamse pers...

Jij een logica herkennen? Je bent gewoon ziende blind...
Oud 10 april 2015, 20:05   #74
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Welke waterlanders? En als het niet racisme is dan is het ineens weer calimero... Wat is het nu?
Dat is wel goed! Ik stel u vragen en ge antwoordt er niet op. Maar ge stelt mij wel zelf vragen.

Wel, dat ik de Vlamingen het zwijgen opleg. U speelt al direct het slachtoffer, en ik ben de dader.
Wat in hemelsnaam bedoelt u daarmee?? Hoe kan ik de Vlamingen het zwijgen opleggen? Dat moet u mij eens uitleggen. Ik ben echt benieuwd naar uw antwoord.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 20:14   #75
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is wel goed! Ik stel u vragen en ge antwoordt er niet op. Maar ge stelt mij wel zelf vragen.

Wel, dat ik de Vlamingen het zwijgen opleg. U speelt al direct het slachtoffer, en ik ben de dader.
Wat in hemelsnaam bedoelt u daarmee?? Hoe kan ik de Vlamingen het zwijgen opleggen? Dat moet u mij eens uitleggen. Ik ben echt benieuwd naar uw antwoord.
Enkele feiten aanhalen waar de Vlamingen inderdaad misschien niet altijd juist gehandeld hebben om te zeggen dat ze beter naar hun Eigen daden zouden kijken en dat plaatsen tegenover het geinstitutionaliseerde Belgische anti-Vlaamse huishouden...
Oud 10 april 2015, 20:27   #76
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Enkele feiten aanhalen waar de Vlamingen inderdaad misschien niet altijd juist gehandeld hebben om te zeggen dat ze beter naar hun Eigen daden zouden kijken en dat plaatsen tegenover het geinstitutionaliseerde Belgische anti-Vlaamse huishouden...
Dat is NIET het antwoord op mijn vraag!

DUS ik stel ze opnieuw.

Hoe kan ik de Vlamingen het zwijgen opleggen? Leg mij dat eens uit hoe ik dat doe.

En ik heb nog een bijkomende vraag. Die referentie naar racisme, dat moet u ook eens uitleggen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 22:22   #77
Spitting Image
Banneling

Standaard

Pandareus, we zullen weten hoe groot de transfers zijn na de studie die Geert Bougeois besteld heeft daarover. Maar ik ben ervan overtuigd dat jij en je rode kliek die studie nu al in twijfel trekken. En dan kunnen jullie weer blijven roepen dat er geen of onbeduidende transfers zijn.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 22:55   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Pandareus, we zullen weten hoe groot de transfers zijn na de studie die Geert Bougeois besteld heeft daarover. Maar ik ben ervan overtuigd dat jij en je rode kliek die studie nu al in twijfel trekken. En dan kunnen jullie weer blijven roepen dat er geen of onbeduidende transfers zijn.
Daar moet je geen helderziende voor zijn om dat te voorspellen...
Als hij zijn eigen studiedienst daarop zet, met godbetert zelfs iemand van Vives daarin dan ken je het resultaat op voorhand al.
Die verkopers van snake oil zijn als eerder te kakken gezet met hun pamflettaire pseude studies. http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/de...hten-van-vives
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 23:32   #79
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar moet je geen helderziende voor zijn om dat te voorspellen...
Als hij zijn eigen studiedienst daarop zet, met godbetert zelfs iemand van Vives daarin dan ken je het resultaat op voorhand al.
Die verkopers van snake oil zijn als eerder te kakken gezet met hun pamflettaire pseude studies. http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/de...hten-van-vives
Je bent zo voorspelbaar. Zelfs angstwekkend voorspelbaar.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 01:20   #80
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Mechelse Nekkerhal krijgt nieuwe naam

Vanaf vandaag zal de Mechelse Nekkerhal door het leven gaan met de nieuwe naam ‘Nekkerhal-Brussels North’. Concessiehouder Artexis hoopt de evenementenhal met deze naamswijziging internationaal beter op de kaart te zetten.

Volgens Artexis moet de centrale ligging van Mechelen ervoor zorgen dat de Nekkerhal ook events met een internationaal karakter kan aantrekken. ‘Soms ben je van op de luchthaven sneller in Mechelen dan in Brussels Expo’, zegt Dirk Van Roy, CEO van Artexis.

‘Maar buitenlanders kennen Mechelen niet. Door ‘Brussels North’ toe te voegen aan de naam van onze evenementenhal, maken we de positionering aan de rand van Brussel duidelijk.’ Volgens Van Roy heeft Mechelen alles in huis om grote events te kunnen aantrekken.

‘Niet alleen de ligging speelt een rol, maar ook het feit dat eventgangers er een stadsbezoek aan kunnen koppelen, maakt dat Nekkerhal-Brussels North over een enorm potentieel beschikt’, zegt hij.

‘Black box’
Artexis zal in de Nekkerhal, die oorspronkelijk als groentehal werd gebouwd, een ‘black box’ bouwen die voorzien is van alle benodigdheden voor licht en geluid. Op die manier kunnen organisatoren van events zeer snel en modulair een bepaalde sfeer creëren, zonder dat ingrijpende werken noodzakelijk zijn. Dit zorgt voor tijdswinst en biedt de zaal verschillende gebruiksmogelijkheden.

Het Mechels stadsbestuur is tevreden over de aanpak van Artexis. ‘Wij zijn zeer blij dat we de beslissing genomen hebben om de hal in concessie te geven’, zegt schepen Bart De Nijn, voorzitter van vzw-in-ontbinding Nekkerhal.

‘Als vzw waren wij nooit in staat geweest om de hal zo uit te baten. En wat de naamswijziging betreft: hoewel ik tegen een uitbreiding van Brussel ben, kan ik maar vaststellen dat Charleroi wereldwijd gekend staat als Brussels South en dan is het een eer dat Mechelen Brussels North mag zijn.’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150...mpaign=seeding

Waarom noemen we heel België niet gewoon Brussel?
In Amerika dachten ze dat Belgium een stad was toen ik zei dat ik vandaar kwam. " But in which country is Belgium ? "
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be