Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2015, 14:49   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
euh, het gaat er over dat die vrouw niet eens "bedankt" of "danku" (of een simpel knikje, gebaartje maakte ..) zei toen ik die tas van die stoel haalde, maar dat ze daarentegen er wel een punt van maakte om luid te communicderen met de man die op de stoel ernaast zat, én ze had op z'n minst kunnen gevraagd hebben of ze even kon gaan zitten ... !!!!!!!!!!
Waarom heeft die vrouw dan minder rechten dan jouw boodschappentas?
Omdat ze blank is?

Citaat:
maar ik ben als haar gewoon lompweg als een tweederangsburger behandeld, een geel inwijkelingetje dat maar haar klep dient te houden en gedwee de plaats moet ruimen voor de autochtone inboorlinge ....

Citaat:
awel, de volgende keer laat ik mij niet meer doen .. dan zal ik ofwel zelf op die plaats gaan zitten, ofwel (ook luid) m'n gedacht zeggen ..... !!!!!!!!!
Oud 19 april 2015, 15:23   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarom heeft die vrouw dan minder rechten dan jouw boodschappentas?
Omdat ze blank is?

euh ik weet heus wel dat zitplaatsen bedoeld zijn om te zitten en geen boodschappentas op te zetten, maar die vrouw heeft me zelfs niet eens gevraagd of ze kon gaan zitten, nee ze eigende zich dat recht zomaar toe zonder boe of ba, (and i repeat: zelfs niet eens een danku kon er vanaf!) .. daarmee dat ik zeg dat ik in het vervolg wel zal zien dat ik effectief zelf plaatsneem op zo'n stoel opdat een of andere Vlaamse primitieve me er hopelijk niet vanaf sleurt en men wel verplicht zal zijn van de elementaire regels van beleefdheid toe te passen -> gewoon even vragen dus "of ze even in mijn plaats zouden kunnen gaan zitten" -> dat is toch wel het minste of niet soms? .. "geen dank"
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 15:39   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euh ik weet heus wel dat zitplaatsen bedoeld zijn om te zitten en geen boodschappentas op te zetten,
Dat is een prima begin.

Citaat:
maar die vrouw heeft me zelfs niet eens gevraagd of ze kon gaan zitten, nee ze eigende zich dat recht zomaar toe zonder boe of ba, (and i repeat: zelfs niet eens een danku kon er vanaf!) ..
Ze vind het misschien een beetje zinloos om aan jouw boodschappentas te vragen om op te staan?

Citaat:
daarmee dat ik zeg dat ik in het vervolg wel zal zien dat ik effectief zelf plaatsneem op zo'n stoel opdat een of andere Vlaamse primitieve me er hopelijk niet vanaf sleurt en men wel verplicht zal zijn van de elementaire regels van beleefdheid toe te passen -> gewoon even vragen dus "of ze even in mijn plaats zouden kunnen gaan zitten" -> dat is toch wel het minste of niet soms? .. "geen dank"
Dat lijkt me een véél slimmer plan dan boodschappentassen fout te plaatsen en er bovendien stennis over te maken als je met je foute actie geconfronteerd wordt.
Oud 19 april 2015, 15:45   #64
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euh ik weet heus wel dat zitplaatsen bedoeld zijn om te zitten en geen boodschappentas op te zetten, maar die vrouw heeft me zelfs niet eens gevraagd of ze kon gaan zitten, nee ze eigende zich dat recht zomaar toe zonder boe of ba, (and i repeat: zelfs niet eens een danku kon er vanaf!) .. daarmee dat ik zeg dat ik in het vervolg wel zal zien dat ik effectief zelf plaatsneem op zo'n stoel opdat een of andere Vlaamse primitieve me er hopelijk niet vanaf sleurt en men wel verplicht zal zijn van de elementaire regels van beleefdheid toe te passen -> gewoon even vragen dus "of ze even in mijn plaats zouden kunnen gaan zitten" -> dat is toch wel het minste of niet soms? .. "geen dank"
Ooooooo wat zou je toch graag eens racistisch behandeld worden, maar het lukt niet erg goed dan maar artikeltjes schrijven over voorvalletjes die uitvergroot worden tot : Kijk ik ben een aandachtshoer.
En jouw vuile zak hoeft niet op een bank te staan waar ik met mijn proper kleren moet gaan op zitten, of ga je beweren dat je al die "zware hum hum" zakken niet op die o zo vuile grond gezet hebt terwijl je op de bus wachte.
Zo bembemmerig.
Oud 19 april 2015, 15:57   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ooooooo wat zou je toch graag eens racistisch behandeld worden, maar het lukt niet erg goed dan maar artikeltjes schrijven over voorvalletjes die uitvergroot worden tot : Kijk ik ben een aandachtshoer.
En jouw vuile zak hoeft niet op een bank te staan waar ik met mijn proper kleren moet gaan op zitten, of ga je beweren dat je al die "zware hum hum" zakken niet op die o zo vuile grond gezet hebt terwijl je op de bus wachte.
Zo bembemmerig.
maar ik vergroot niets uit, dat is zo gegaan hoor, en die tas, wel daar maak ik inderdaad een punt van om die niet zomaar overal op de grond te droppen, net als mijn handtas trouwens, maar in het vervolg neem ik wel m'n caddy mee, die is op wieltjes, duh

eigenlijk is het hilarisch dat men excuusjes aan het verzinnen is om dat onbeleefd en lomp gedrag van die vrouw goed te praten, die plaats was van mij, ik had die namelijk eerst bemachtigd! en zij had er op zijn minst naar kunnen vragen

Laatst gewijzigd door bembem : 19 april 2015 om 15:58.
Oud 19 april 2015, 16:05   #66
Hoomer

Standaard

Citaat:
maar ik vergroot niets uit, dat is zo gegaan hoor, en die tas, wel daar maak ik inderdaad een punt van om die niet zomaar overal op de grond te droppen, net als mijn handtas trouwens, maar in het vervolg neem ik wel m'n caddy mee, die is op wieltjes, duh

Eigenlijk is het hilarisch dat men excuusjes aan het verzinnen is om dat onbeleefd en lomp gedrag van die vrouw goed te praten, die plaats was van mij, ik had die namelijk eerst bemachtigd! en zij had er op zijn minst naar kunnen vragen
Inderdaad we zullen heel ruim denken en het onbeschoft gedrag noemen, maar waar is het racisme, dat overkomt ons ook hoor.
Oud 19 april 2015, 16:25   #67
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad we zullen heel ruim denken en het onbeschoft gedrag noemen, maar waar is het racisme, dat overkomt ons ook hoor.
ahum, zoiets voelt men aan, net zoals ik aanvoel dat sommigen hier mijn ervaring in het belachelijke trekken

doorgaans weet ik wel het verschil te maken tussen lomp en onbeschoft gedrag dat niet gemotiveerd is vanuit racistische motieven, daar niet van ..
Oud 19 april 2015, 16:30   #68
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarnet door een racistisch mens aan de tramhalte. Meer ga ik er niet over zeggen of ik denk er de rest van de avond nog aan. Pffff!
Als je niet graag aan vermeend racisme herinnerd wordt, waarom start je er dan een discussie over op?
Oud 19 april 2015, 16:31   #69
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Verhuis maar vlug naar Schaerbeek, dat je ons wat pittigere verhaaltjes kan voorschotelen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 16:32   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ahum, zoiets voelt men aan, net zoals ik aanvoel dat sommigen hier mijn ervaring in het belachelijke trekken
Je ervaring trekken we' niet in het belachelijke.
Wél je foute perceptie van vermeend racisme.
Citaat:
doorgaans weet ik wel het verschil te maken tussen lomp en onbeschoft gedrag dat niet gemotiveerd is vanuit racistische motieven, daar niet van ..
Sorry, maar je perceptie is minder accuraat dan je wel denkt.
Heel het geval is samen te vatten in een paar woorden: akkefietje tussen lomp en nog lomper.
Oud 19 april 2015, 16:39   #71
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

oh dear, het is dus geen racisme, maar lomp gedrag .....

sorry hoor maar moest ik er Vlaams van hier uitgezien hebben, had die vrouw me wellicht wel met de elementaire regels van beleefdheid behandeld, zoiets voelt men nu eenmaal aan .....
Oud 19 april 2015, 16:42   #72
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sorry hoor maar moest ik er Vlaams van hier uitgezien hebben, had die vrouw me wellicht wel met de elementaire regels van beleefdheid behandeld, zoiets voelt men nu eenmaal aan .....

Klootzakken, teven, laten we ze lastige mensen in het algemeen noemen, hebben voor niemand respect.

Jullie zijn toch echt niet goed snik.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 16:43   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij bent de racist, tenslotte zet je die zak daar enkel en alleen omdat een blanke vrouw niet zou kunnen gaan zitten.

Sloeg je dat even tegen.
Oud 19 april 2015, 16:44   #74
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik zal eens een ander akkefietje posten se: mijn zus toen ze voorgesteld werd aan een van de tante's van haar vriend, kreeg van deze te horen: "amai, met wat er hier allemaal in Antwerpen rondloopt, moest dat nu net een vreemde zijn?!" ... dat was ook zeker geen racisme zeker ..
Oud 19 april 2015, 16:47   #75
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jij bent de racist, tenslotte zet je die zak daar enkel en alleen omdat een blanke vrouw niet zou kunnen gaan zitten.

Sloeg je dat even tegen.
Oud 19 april 2015, 16:48   #76
Hoomer

Standaard

Citaat:

Amaai zeg ben jij een racistje.
Oud 19 april 2015, 16:50   #77
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amaai zeg ben jij een racistje.
nope
Oud 19 april 2015, 16:52   #78
Hoomer

Standaard

Citaat:
nope
Waarom lezen wij eigenlijk nooit eens een verhaaltje dat je door een gekleurde medemens bent lastig gevallen in dat Antwerpen van je?
Of zijn alleen blanken onbeschoft en racistisch tegenover u?
Oud 19 april 2015, 16:53   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zal eens een ander akkefietje posten se: mijn zus toen ze voorgesteld werd aan een van de tante's van haar vriend, kreeg van deze te horen: "amai, met wat er hier allemaal in Antwerpen rondloopt, moest dat nu net een vreemde zijn?!" ... dat was ook zeker geen racisme zeker ..
De vrouw heeft gelijk, waarom moet het nu altijd weer een vreemde zijn?
Oud 19 april 2015, 16:54   #80
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De vrouw heeft gelijk, waarom moet het nu altijd weer een vreemde zijn?
Ik vind het trouwens heel racistisch van haar ouders alleen maar Aziaatjes te adopteren, ze hadden er minstens 1 witteke kunnen bijdoen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be