Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2015, 07:47   #461
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waar ik voor vrees is dat ze door de mondiale aantrekkende economie wel eens de wind in de zeilen kunnen krijgen. Als dat zo is zitten we er nog eens 5 jaar mee.

Kan ik nog eens wat minder gaan verdienen als ze alle overheidsdiensten en diensten van intercommunales nog eens wat duurder maken. Ahja, die 15 euro per maand gaat dat compenseren...vergeten.

In de tussentijd moeten ouders gaan uitvogelen hoe ze 800-900 euro bijeen harken in augustus om hun kinderen naar de hogeschool/universiteit te sturen. Voor velen is dat ook het seizoen dat het kadaster zijne brief stuurt.

Maargoed, volgens Jan Spek en zoon moeten enkel de elite naar de unief kunnen.
Daar hadden de oude machtspartijen, en vooral de sossen, aan moeten denken toen ze de staatsschuld zo lieten oplopen.

Iemand zal dat moeten terugbetalen. Jouw kinderen, mijn kinderen, onze kleinkinderen .... wel, ik vind dat wij nu, op dit eigenste ogenblik, onze duit in het zakje gaan moeten steken.

Wie het daar niet eens mee kan zijn, is een dikke generatie-egoïst.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 07:48   #462
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar hadden de oude machtspartijen, en vooral de sossen, aan moeten denken toen ze de staatsschuld zo lieten oplopen.

Iemand zal dat moeten terugbetalen. Jouw kinderen, mijn kinderen, onze kleinkinderen .... wel, ik vind dat wij nu, op dit eigenste ogenblik, onze duit in het zakje gaan moeten steken.

.
Wat is uw concrete bijdrage?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 07:52   #463
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik merk bij het bekijken van filmpjes op YT dat een deel van het miljoen euro gespendeerd wordt aan publiciteit op dit moderne medium.

Goed zo !!
Alle beetjes helpen.

post scrotum: kan iemand eens opzoeken welke partijen destijds allemaal die royale dotaties voor goede kiesuitslagen mee gestemd heeft ?

Zeker en vast de PS en aanhangseltje spa hebben dat gestemd. Hartelijk dank jongens !!
Tsjeven en blauwsels: wellicht ook. Hartelijk dank jongens, voor die vleugels die jullie ons gaven !!
Groensels: wellicht ook. Dikke merci hé gasten. Als bedanking zullen we eens een pakske koffie uit jullie bio-winkeltje gaan kopen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 april 2015, 07:54   #464
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is uw concrete bijdrage?
Het probleem scherp stellen.

Dat is erg nodig (geweest) om het probleem te kunnen omschrijven, en vervolgens een plan van aanpak op te stellen.

.

Oud 24 april 2015, 08:34   #465
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iedereen zijn centen en postjes krijgt, gaat er niks gebeuren. Van zodra ze zetels verliezen in een kiezing kan het wel eens interessant worden. De VU als goed voorbeeld nemende.
Het is natuurlijk altijd koffiedik kijken... maar ik geloof niet in dat scenario.
Kijk eens goed wie daar altijd mee afkomt : steevast blokkers, en het al bij al kleine kliekje van vendeldolle kaakslagflaminganten.
Die blokkers geloven werkelijk dat de desintegratie van hun partij een 'accident de parcours' is, dat 'hun' kiezers hun stem voorwaardelijk gegeven hebben aan n-va ter realisatie van artikel 1.
Dat is natuurlijk onzin van de ergste soort. Er bestaan geen (of nauwlijks) vaste kiezers, mensen evolueren en hun prioriteiten verschuiven.
Ooit zei BDW dat hij rechts vlaams een proper gezicht wou geven via zijn partij. Volgens mij slaagde hij daar met brio in.
Mensen zijn uitgekeken op dat gebral over mocro's van het blok, die keren heus niet meer terug.

Mijn inschatting is dat BDW in een tweede punt met brio bezig is om te slagen. Met name, een partij die vroeger als belangrijkste doelstelling en als onderling cement tussen de leden het streven naar onafhankelijkheid had doen evolueren naar een brede volkspartij waar veel meer belangen te verdedigen zijn en zijn niet langer een one issue party zijn.
Alle tekenen zijn daarvoor aanwezig : in september had je het DS interview met Bracke met zijn bocht. Er is een massale shift gekomen richting socio-economische thema's, ze bouwden een studiedienst uit die nog groter is dan die van de kaloten, ze haalden manager-types binnen om hun lijsten te bevolken (van overtveldt, descheemaeker ), de banden met VOKA zijn omnipresent, dan is er een kiescampagne gekomen die eigenlijk extreem afweek van hun eigen congrestoestanden over confederalisme. De campagne was opnieuw vooral socio-economisch gericht, de kiezer smaakte dat, dus het publiek was en is daar klaar voor. Dat laatste is iets dat de kaakslagflaminganten hier zo graag negeren of onder de mat vegen.
N-VA haalde 30% op hoofdzakelijk thema's rond goed bestuur, economische verandering, verbetering, en NIET op vendelzwaaierij in korte broek of gemijmer over de vlaamse republiek.
Op dat moment moet BDW geweten hebben dat hij probleemloos zijn troepen zou kunnen doen instemmen met het laatste bedrijf in dit theaterstuk : een dikke 'ja' om in te stappen in een regering zonder communautaire programma en dus een stilstand op dat vlak.

Heeft er een revolte geweest ? Neen.
Schreeuwden zij moord en brand ? Neen.
Kwam er een VU scenario ? Neen.
Maakten zij BDW af zoals vroeger met Schiltz is gedaan ? Neen.
Spreekt er eigenlijk iemand hem publiek aan op die keuze ? Neen.
Verdedigen de militanten hem integendeel om zijn keuze ? een dikke JA !

Meten is weten. De eerste peiling gaf 27% aan N-VA, wat nog steeds een monsterscore is en nauwlijks een verlies gaf. Wellicht lag dat aan de nogal ongelukkige start die jambon en francken namen + de toch wel extreme taal die de partij hanteerde richting de vakbonden. Dat kan tegen de volgend peiling terug anders liggen.
Wie nu nog altijd niet beseft dat de shift weg van de secessie (onder verkapte terminologie van confederalisme) abrupt is genomen en ze een totaal andere marsrichting ingegaan zijn is ofwel blind en doof, ofwel gewoon dom, ofwel een gelovige. En die laatste categorie is uiteraard hopeloos.

Laat de 'gelovigen' maar in hun waanbeeld dat omwille van de communautaire valies die op zolder staat en blijft staan er een afkalving van 10% zal komen. De ontgoocheling zal des te groter zijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 08:34   #466
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Beste schoof, ik denk dat jij best zwijgt want erg geloofwaardig ben je niet echt omtrent dit onderwerp. Pot ketel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 08:35   #467
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is erg nodig (geweest) om het probleem te kunnen omschrijven, en vervolgens een plan van aanpak op te stellen.

.
In problemen scherp stellen en omschrijven zijn jullie de beste als het om Voka gaat.
Hij vroeg wat is je reële bijdrage.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 08:44   #468
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste schoof, ik denk dat jij best zwijgt want erg geloofwaardig ben je niet echt omtrent dit onderwerp. Pot ketel.
Hij beseft het echt niet...
Oud 24 april 2015, 08:50   #469
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.

Je kunt niet blijven emmeren over het verleden, jullie beloofden verandering toch ? Waar is ze ?
Zijn jullie niet toegetreden tot deze hoofdzakelijk liberaal gekleurde regering om iets te DOEN ? Heeft het calimero deuntje niet stilletjesaan zijn beste tijd gehad ?
Oud 24 april 2015, 08:51   #470
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
En nu concreet : hoe gaan jullie de staatsschuld afbouwen ?
Oud 24 april 2015, 09:05   #471
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je kunt niet blijven emmeren over het verleden, jullie beloofden verandering toch ? Waar is ze ?
Zijn jullie niet toegetreden tot deze hoofdzakelijk liberaal gekleurde regering om iets te DOEN ? Heeft het calimero deuntje niet stilletjesaan zijn beste tijd gehad ?
Het zou naïef zijnd' het lucratieve alleen aan de partijtjes over te laten die dat gestemd hebben in tempore non suspecto toen die nog geloofden dat ze ongenaakbaar waren en de dikke koek mooi onder elkaar konden verdelen.
Wie nu N-VA verwijt omdat ze dat lucratieve inkomen niet weigeren, kan alleen maar ter kwader trouw zijn of pure hypocrisie verweten worden. Wat hierboven door zowel tjeven als sossen als blauwselventjes bewezen is. Nu nog dalibor voor de groentjes en de hypocrisiecirkel is compleet.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 09:09   #472
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Het zou naïef zijnd' het lucratieve alleen aan de partijtjes over te laten die dat gestemd hebben in tempore non suspecto toen die nog geloofden dat ze ongenaakbaar waren en de dikke koek mooi onder elkaar konden verdelen.
Wie nu N-VA verwijt omdat ze dat lucratieve inkomen niet weigeren, kan alleen maar ter kwader trouw zijn of pure hypocrisie verweten worden. Wat hierboven door zowel tjeven als sossen als blauwselventjes bewezen is. Nu nog dalibor voor de groentjes en de hypocrisiecirkel is compleet.
Je geeft antwoord op een vraag die ik niet stelde. Mijn reactie betreft de afbouw van de staatsschuld, in antwoord op Schoofzak zijn opmerking.

edit : ik heb geen enkel probleem met de grote partijdotaties aan n-va. Dit is het logische gevolg van een bewust gekozen systeem.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 april 2015 om 09:10.
Oud 24 april 2015, 09:14   #473
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je geeft antwoord op een vraag die ik niet stelde. Mijn reactie betreft de afbouw van de staatsschuld, in antwoord op Schoofzak zijn opmerking.

edit : ik heb geen enkel probleem met de grote partijdotaties aan n-va. Dit is het logische gevolg van een bewust gekozen systeem.
Ik lees hierboven bij uw spitsbroeders AJ en Tavek gans wat anders.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 09:23   #474
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ik lees hierboven bij uw spitsbroeders AJ en Tavek gans wat anders.
Ik spreek alleen voor mijzelf hoor SI...
Oud 24 april 2015, 09:42   #475
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

http://www.knack.be/nieuws/belgie/zi...on-564853.html

Citaat:
'Vooral de tegenstanders van de partij trappen massaal met open ogen in de opgezette #helfie-val'
zo voorspelbaar maar toch lopen er hier op het forum zo hard in.
Oud 24 april 2015, 10:20   #476
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/zi...on-564853.html

zo voorspelbaar maar toch lopen er hier op het forum zo hard in.
Hij zelf niet dan?
Oud 24 april 2015, 10:25   #477
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de sossen deden de staatschuld juist dalen!.

het zijn de liberalen die hem deed stijgen!

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 24 april 2015 om 10:27.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 10:26   #478
Tavek
Banneling

Standaard

De mensen die vatbaar zijn voor het NVA gedachtengoed, stemmen nu al NVA. De anderen niet. Ik merk toch op dat de meningen sterk gepolariseerd zijn.

De NVA voert dus campagne voor haar eigen achterban. Met dit soort kinderlijke zaken gaat ze geen kat overtuigen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 10:29   #479
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
De mensen die vatbaar zijn voor het NVA gedachtengoed, stemmen nu al NVA. De anderen niet. Ik merk toch op dat de meningen sterk gepolariseerd zijn.

De NVA voert dus campagne voor haar eigen achterban. Met dit soort kinderlijke zaken gaat ze geen kat overtuigen.
Sommige andere partijen slagen er niet eens in hun eigen achterban te overtuigen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 10:29   #480
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de sossen deden de staatschuld juist dalen!.

het zijn de liberalen die hem deed stijgen!

Was Verhofstadt geen liberaal?

Ik zie in die grafiek vooral de CD&V die de staatsschuld doet toenemen...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be