![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoedde al zoiets. Daarom zeg ik altijd, de Belgische staat is uiteindelijk niet zo repressief geweest als men wel eens beweert, maar ook mild. Nogmaals, wat die Duitse lijst betreft. Ik zal het eens vragen aan R Rutten zelf. Dan weten we wat die lijst inhield. Ik zal dan het antwoord posten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Toen de kansen vanaf 1944 begonnen te keren begon iedereen zich te 'positioneren' en bij de bevrijding waren er plots 100,000 den partizanen of weerstanders. Het zijn deze opportunisten die de vrouw van Maurice, grootmoeder van Laurette, hebben kaalgeschoren. Ook bij mijn grootouders zijn deze helden alles komen plunderen. Ik hoor mijn grootmoeder-zaliger nog vertellen dat de would be partizanen haar woning (grootste van het dorp) binnenvielen en vol afgunst zeiden 'Is dit een huis voor zo een Pruis'. Mijn grootvader heeft dan verschillende jaren in de gevangenis gezeten omdat hij goederen smokkelde om zijn gezin (9 kinderen !) te doen overleven. In combinatie met zijn VNV lidmaatschap was dat voldoende om hem zeer zwaar te veroordelen. De witten die tijdens de oorlog ook smokkelden kwamen natuurlijk niet voor de rechtbank. Dat de Belgische overheid enkele jaren later deze schande inzag was niet meer dan logisch en heeft weinig met mildheid te maken maar met rechtvaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een zekere rechtvaardigheid ook. Maar toch... moesten de Duitsers gewonnen hebben, dan zat uw grootvader als VNV-er er parmantig bij terwijl de laatste ondergedoken Joden opgespoord werd en 'ohne Midleid' abgeführt werden. Met de volmondige steun van datzelfde VNV van uw grootvader... (dit maar als voorbeeld). Zo moet u de zaken ook bekijken. Maar goed, zand erover. De Belgische staat kon ook mild zijn. Wanneer ik bedenk dat Romsée na enkel jaren reeds werd vrijgelaten, of dat sommige VNV-ers zoals Hector De Bruyne (die zelfs redacteur Buitenland was van Volk en Staat...) Belgisch minister konden worden, ja dan noem ik dit 'mild'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 mei 2015 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vindt u dat nu al zelfbenoemde Vlaamsnationalist werkelijk een stoere verklaring? Een wedstrijdje wie het meest collaborateur was? Dit is voor mij werkelijk de grens voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar is Degrelle?
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Banneling
|
![]() Wat ik hiermee zeggen wil? Dat zulke argumenten een Vlaamsnationalist onwaardig zijn. Er was een tijd - duidelijk in het pre-NVA-tijdperk - dat men voor amnestie opkwam. Blijkbaar is dat niet meer van tel bij de huidige NVA. Geen probleem hoor, maar ik neem er gewoon akte van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw grootvader zal toch, zeker als onderwijzer, ook wel eens Volk en Staat gelezen hebben. En daar kon men met de regelmaat van een goede klok onvervalste en grove antisemitische praat lezen. Blijkbaar stoorde hem dat niet erg vermits hij lid bleef van het VNV.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 mei 2015 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Oosten werkt meer en meer op ons Systeem.
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() De 'prentjes' in de VNV-krant 'Volk en Staat'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 mei 2015 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ze heeft niet over grootvader De Wever gesproken. Maar haar schandalig optreden in het parlement en haar hysterisch geschreeuw gingen toch maar weer eens over die afschuwelijke "Vlaamse zwetten" waar zij, als een ware patriottistische passionara zonder ophouden zat te gillen. Ze heeft alle reden om haar bakkes te houden. En dat geldt evenzeer voor bepaalde Vlaamse sossen. Onder meer "de tweede beste burgemeester ter wereld" die herhaaldelijk en gretig gebruik maakt van het Godwin-syndroom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer een walgelijk intentieproces.
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij eet kots bij ze ontbijt
![]()
![]() |
![]() |