![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zowel in de privé als voor de staat gewerkt en veel meer lijntrekkers en tegenwerkers ontmoet in de privé eerlijk gezegd. U bent ideologisch verblind. Er zit ook een serieuze fout in uw redenering. Waarom zouden die luiaards van de staat wetten verstrengen als ze dat alleen maar meer werk bezorgd ? Dan zouden het geen luiaards zijn. U gaat er ideologisch van uit dat niets wat de staat doet productief is of efficiënt. De inefficiënties door concurrentie die ik in de privé heb gezien zijn zeker zo groot als die bij de overheid door haar monopolie. En wanneer in de privé men toch iets probeert te doen aan die inefficiënties verzeilen ze dikwijls in kartelvorming, concurrentievervalsing, stijgende overhead, ... maw dezelfde inefficiënties als de overheid. Veel regelgeving van de overheid is niet om zichzelf van bezigheid te voorzien maar omdat nu eenmaal niet alle individuele belangen netjes samengaan. Men klaagt bvb steen en been over de bouwregels maar owee als de gebuur ze overtreedt en de schaduw slecht uitvalt of er brand uitbreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu is het grappige - dat is tenminste mijn stelling - dat het gros van dat "onverdiend fortuin" nu juist bekomen is door staatswerking ! Mijn idee is dat het niet mogelijk is om onverdiend een groot fortuin te vergaren zonder coercie (= staat). Maw, je gaat meer staat invoeren, om een probleem, dat door het bestaan van de staat werd veroorzaakt, recht proberen te trekken. Als we er nu dus van uit gaan dat die "begoeden" hun "begoedheid" wel degelijk uit reciproke productiviteit hebben bekomen, dan zie ik niet in waarom zij, in de mate dat zij dat wensen, niet onafhankelijk van de staat zouden mogen van hun begoedheid genieten. Dat anderen, die niet begoed zijn, omdat zij of hun voorouders niet veel bijgedragen hebben tot de reciproke productiviteit, daar geen deel van kunnen inpikken, vind ik normaal. Je zou maar mogen bekomen wat je zelf ook bijdraagt. Ik kan mij moeilijk iets "eerlijker" voorstellen als basis gegeven. Je kan natuurlijk opwerpen dat die "begoeden" toch maar content zijn om op die staat te rekenen als ze zelf problemen hebben.... maar dat is nu net precies het idee ! Je bent wel verplicht om uw dinges aan te geven als je ergens ook maar het minste zou hopen van op wat dan ook van de staat willen te kunnen rekenen als het verkeerd gaat. Veruit de meeste financiële en andere overeenkomsten zullen gegarandeerd aangegeven worden. Want zo niet zijn die contracten maar waard wat het gegeven woord van uw tegenpartij waard is zonder ook maar enig wettelijk drukkingsmiddel. Zou jij vertrouwen hebben in een bank die wettelijk niet verplicht is om uw tegoeden op de rekeningen bij haar, aan U terug te geven ? Citaat:
Goeie leerlingen zijn geen magisch poeier dat mag gebruikt worden om de soep van kiekens wat op te smukken he. Het lijkt wel alsof er zelfs "belastingen op goed zijn op school" komen: je moet een deel van je capaciteit om te leren afstaan (ttz, niet ingevuld krijgen) om "het niveau van de klas wat omhoog te trekken" (zodat domoren nu en dan eens een goed voorbeeld zouden zien of zo, goed voorbeeld dat gedwongen wordt om slechte voorbeelden te aanschouwen). Ik denk dus niet dat mijn voorstel een "twee versnellingen" land veroorzaakt, maar een "miljoen versnellingen" land (waar ieder zijn eigen snelheid heeft)>
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2015 om 08:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS. Ze zouden beter iedereen Grieks (en Latijn geven). Ik ben niet voor die nivellering maar evenmin voor het uiteen halen van de verschillende kunde. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 29 mei 2015 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je natuurlijk prive geweld toelaat, dan valt mijn vrijwillige fiscaliteit in 't water. Maar als je prive geweld toelaat, dan valt zo ongeveer alles in 't water. Maar goed. Ik zie niet in wat het fundamenteel problematische is, dat iedereen leeft volgens eigen kunnen. Als er zijn die niet kunnen, wel dan kunnen ze niet he. Wat hebben die die kunnen, daar nu mee te maken, meer, dan ze zelf vinden dat ze daarmee te maken hebben ? Want nog eens: ten eerste denk ik dat die vrijwillige fiscaliteit niet zo klein zal zijn als je denkt (op voorwaarde dat prive geweld niet aan de orde van de dag is) ; ten tweede belet niemand van vrijwillig vrijgevig te zijn (in associatief verband of alleen). ------------------------- We gaan hier wat off-topic, maar goed: Citaat:
Iemand die nog geen 3 woorden achtereen kan zetten zonder 5 schrijffouten in zijn moedertaal (Frans in dit geval) en met een woordenschat van niet meer dan 500 woorden, daar is het de moeite niet voor om die proberen Rosa rosa rosam... te leren he. Dat-ie reeds wat meer zijn taal onder de knie krijgt. En de moeite beperken tot wat strikt nodig is, en voor de rest leert buizen lassen of vijzen aandraaien of zo. Daarentegen, voor iemand die uit een meer gecultiveerd milieu komt, die de capaciteiten, de motivering, de bagage en dergelijke heeft, is het toch zonde om hem dat te ONTZEGGEN, omdat er kwiebussen zijn die niet meekunnen met de voltooid verleden tijd in hun moedertaal. Net zoals het idioot is om zo iemand te dwingen om leren buizen te lassen terwijl die nog geen nagel in een plank kan kloppen. Tegenwoordig is het zelfs zo, dat qua financiële slagkracht, die die buizen kan lassen waarschijnlijk meer zal verdienen dan die die rosa rosa rosam kan opzeggen, enkel om die reden.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bedenk dan eens waarom de burgers van Afrika naar Europa vluchten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Patrick, ik snap nog altijd niet waar de oefening nu uiteindelijk om gaat tenzij een poging om verschillende misvattingen te doorzien. Stel nu dat morgen de staat een cryptorekening opent en jij betaalt je belastingen met de Patrickcoin, wat is het probleem dan nog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een bedrijf dat klanten niet kan dwingen tot betalen, worden "lijntrekkers en tegenwerkers"niet door allerhande wetten.beschermd tegen gemotiveerden en werkers, en vooral niet tegen boze klanten die hun rug tonen en gaan waar ze niet aanwezig zijn. Er zit helemaal geen "serieuze fout" in wat u "redenering" noemt, het gaat niet om "werk" maar "bezigheid", dat fungeert als een excuus voor werk. Een luie krent die in plaats van te helpen, zich gewoon in een zetel zet, valt op. Daarom die excuses, daarom die "bezigheid". Hoe groter het kartel, hoe meer overheidsinmenging (lees: sponsoring / bevoordeling op de rug van de anderen) te vinden is. Het grootste voorbeeld van kartelvorming IS overheid. Quasi alle "regelgeving" van de "Rover"-heid is in functie van haar legale diefstal te bedrijven, en haar systeem ertoe te bestendigen. Als verkopers van bepaalde zaken onderling een hogere prijs bedisselen om klanten op te solferen, noemt overheid dat een "prijsafspraak" en stuurt boetes. Als overheden zelf onderling een gelijk belastingstarief bedisselen, noemen ze dat "harmonisatie". Alle belangen zijn individueel. Sommige belangen kunnen veel voorkomen (bvb eten), andere weinig (bvb postzegels verzamelen). Samenleven levert een groot aantal voordelen op, en is een gelijkschakelend element op zich. Het "netjes" in uw "netjes samengaan middels regelgeving van staat" is even vies als een hoop stront op de keukentafel. Het is gewoon anderen dwingen in het eigen belang. Legaal en ongestraft. De grootste egoist IS staat. Willen kunnen kopen wat anderen produceren zonder genoopt te zijn iets voor de andere terug te doen is net datgene dat u hier verwijt. Uw bouwregels, en andere regels, zijn net de grote oorzaak van conflict. Wat u oorzaak van regels/bemoeienis noemt, is steevast gevolg van regels/bemoeienis. Je komt de verhalen overal tegen, situatie zonder problemen. Regel. Conflict. Zelfs tussen oudjes in rusthuizen. Decennia geen algemene problemen. Regel. Resultaat 2 kampen. Bemoeienis door overheid. Conflict. Overheid zaait conflict, want ze teert erop. Verdeel en heers. Duizenden jaren geleden toegepast. Vandaag toegepast. Het is immers 1 van die excuses. Excuses voor haar afwezigheid op de werkvloer. Excuses voor nog meer postjes voor vrindjes / meelopers / afhankelijken. Uw "eerlijk gezegd" is gewoon bedonderen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 30 mei 2015 om 05:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen zijn we enkele honderden jaren later, en zelfs die primaire wet wordt heden ten dage aangevallen door een overheid die intussen nog erger is geworden dan deze die ze indertijd ontvluchtten. De VS is geen Land of Freedom meer. Allang niet meer. Uw dogma is een eeuw gedateerd, uw voorspelling zit al "in de markt", uw "vrijheid" is niet meer, ze is verleden. Een voorspelling van verandering kan enkel in de andere richting zijn: mensen die overheid beu worden. Zonder vluchtweg is er enkel een autostrade naar conflict, en dat is al het heden sinds meer dan een decennium. Overheden van nu noemen het "terrorisme". Het heeft in de geschiedenis al veel namen gehad.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja zeg. Spijtig dat er regels zijn. Anders zouden mensen alles van elkaar verdragen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn vooral regels die u verplichten om onhebbelijkheden van anderen moeten te verdragen.
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaat u nu doen? Weer een woordje selecteren en er 'spijtig dat <ik zuig hier een stroman uit mijn duim>' bij plaatsen? Saai hoor! ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat anderen wel vrij om zich tegen uw terreur te verdedigen. Geen overheid die hen via dwang en wet tot weerloze slachtoffers reduceert. Klein detail voor u?
![]() |
![]() |