Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2015, 22:14   #21
Yordin
Partijlid

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Yordin : 9 juni 2015 om 22:30.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 22:48   #22
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Jullie wijzen met de vinger naar moslims, maar toen het wetsvoorstel ingediend werd om onverdoofd slachten te verbieden was het de ultra-orthodoxe joodse gemeenschap die geen groen licht wou geven.

https://www.youtube.com/watch?v=65ZVbhQRgL4
nee, ik wijs naar onverantwoorde politici die zich laten om(praten)(kopen) om deze barbaarse slachtmethode in stand te houden. Ongeacht of ze nu door joden of islamieten zijn omge(praat)(kocht).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 23:32   #23
Stannis
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat gaat je helemaal niets aan.
Pas maar op als circe erachter komt, die geeft je meteen aan zoals het een goede burger beaamt.
Stannis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 00:14   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Jullie wijzen met de vinger naar moslims, maar toen het wetsvoorstel ingediend werd om onverdoofd slachten te verbieden was het de ultra-orthodoxe joodse gemeenschap die geen groen licht wou geven.

https://www.youtube.com/watch?v=65ZVbhQRgL4
Vetorecht?

Als ik het goed begrijp is voor 30 koeien per jaar onverdoofd te kunnen slachten dit wetsvoorstel tegen gehouden waar 90 % van de bevolking achter staat. En het is niet tegen gehouden door de moslims blijkbaar. Ik schat dat die info op dit forum weinig uitmaakt. Moslimbashen kan vrij ongestoord hier en is een van de favoriete hobby's van een aantal forumleden. De realiteit is minder van belang blijkbaar.

Wat is dat voor democratie waar de 'vertegenwoordigers' het omgekeerde doen van wat de bevolking wil?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 juni 2015 om 00:31.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 00:29   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het stadsbestuur van Genk wil 50.000€ spenderen om een loods om te bouwen, en (tijdelijk) als slachthuis te laten erkennen, zodat ongehinderd ONVERDOOFD kan worden geslacht eind september

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...burg/1.2363035
Tijd voor de minister om in te grijpen tegen het stadsbestuur dat zich boven de wet stelt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 08:45   #26
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Ik blijf het moeilijk hebben met deze discussie. Ja, ik ben volop tegen het onverdoofd slachten. Maar de massale verontwaardiging die verschijnt wanneer het hier om gaat blijft vreemd genoeg uit bij het dierenleed dat veroorzaakt wordt door onze vleesindustrie. Die een dierenleed veroorzaakt dat in de veelvouden ligt van dat ene offerfeest.

Een typevoorbeeld van hypocrisie vrees ik.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 08:51   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik blijf het moeilijk hebben met deze discussie. Ja, ik ben volop tegen het onverdoofd slachten. Maar de massale verontwaardiging die verschijnt wanneer het hier om gaat blijft vreemd genoeg uit bij het dierenleed dat veroorzaakt wordt door onze vleesindustrie. Die een dierenleed veroorzaakt dat in de veelvouden ligt van dat ene offerfeest.

Een typevoorbeeld van hypocrisie vrees ik.
Er is niemand die het dierenleed in de industrie goedpraat. Het neemt echter niet weg dat je het ene leed eveneens moet toelaten omdat er ander leed ook bestaat. Neen, je moet tegen beiden optreden. Dat heeft met hypocrisie niets te maken maar eerder met onwetendheid.
Kijk maar naar dat varken van gisteren op tv....iedereen meteen geschokt en roepend om op te treden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 09:32   #28
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er is niemand die het dierenleed in de industrie goedpraat. Het neemt echter niet weg dat je het ene leed eveneens moet toelaten omdat er ander leed ook bestaat. Neen, je moet tegen beiden optreden.
Aleen gebeurt dat niet

Citaat:
Dat heeft met hypocrisie niets te maken maar eerder met onwetendheid.
Niet willen weten lijkt mij correcter.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 09:36   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het stadsbestuur van Genk wil 50.000€ spenderen om een loods om te bouwen, en (tijdelijk) als slachthuis te laten erkennen, zodat ongehinderd ONVERDOOFD kan worden geslacht eind september

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...burg/1.2363035
Als de moslims nu echt willen barbaars doen, dat ze dan op zijn minst zelf die 50K op tafel leggen om zo een loods te bouwen en als slachthuis te laten erkennen. Ik zie niet in waarom de belastingbetaler zou moeten betalen voor mensen die een "feest" willen vieren. Ik moet toch ook niet vragen aan mijn stadsbestuur om de bbq voor de verjaardag van mijn zoon te betalen.

Verder zou ik ook eens willen voorstellen aan de Moslims om de middeleeuwen eindelijk eens achter zich te laten. We zijn ondertussen de 21 ste eeuw hé mensen. Doe eens normaal zeg. Christenen kelen ook geen lammetje meer voor de eerste communie van hunne kleinen. Nee ze kopen er zo eentje in ijs en snijden daar de kop van, om de traditie in ere te houden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 10 juni 2015 om 09:39.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 10:00   #30
Guinevere
Banneling

Standaard

Volgens een Gaia peiling. Belangenvermenging, representatief of niet, iemand?

Bottomline: moei u als buitenstaander niet met de mores en riten van een ander geloof.

Er is absoluut niets mis met het slachten van dieren. Ook niet onverdoofd, aangezien de verdoving ook een pijnlijk en stressvol proces is. Ik begin deze massahysterie rond slachten kotsbeu te worden.

Lijden verdoofde dieren minder dan dieren die ritueel worden geslacht?

God weet het beter.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 juni 2015 om 10:00.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 10:02   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

Bottomline: moei u als buitenstaander niet met de mores en riten van een ander geloof.

Er is absoluut niets mis met het slachten van dieren. Ook niet onverdoofd, aangezien de verdoving ook een pijnlijk en stressvol proces is. Ik begin deze massahysterie rond slachten kotsbeu te worden.

God weet het beter.
in een democratie heeft de bevolking wel degelijk recht om zich te moeien met mores en rites van een geloof als die zaken doet die buiten de wet staan.

Als je dat niet aanvaardt, probeer dan de wet aan te passen of neem je besluit.
Oud 10 juni 2015, 10:03   #32
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

God weet het beter.
Uw systematisch en steeds terugkerende religieuze propaganda hangt iedereen hier ook de keel uit.

Citaat:
Oud 10 juni 2015, 10:05   #33
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw systematisch en steeds terugkerende religieuze propaganda hangt iedereen hier ook de keel uit.
Die is nog niet een kwart zo zielig als de massahysterie rond het slachten van dieren.
Oud 10 juni 2015, 10:06   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die is nog niet een kwart zo zielig als de massahysterie rond het slachten van dieren.
de wet staat boven uw religieuze hersenspinsels

Citaat:
Oud 10 juni 2015, 10:06   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

God weet het beter.
Mijn bodemlijn is de democratie.
Ik stel vast wat de meerderheid van de Vlamingen wenst.
En religie of niet: de wet moet gehoorzaamd worden, of gewijzigd op democratische wijze. (waardoor je als minderheid wel mag trachten te ageren natuurlijk)

Mag ik er ook op wijzen dat god of allah of een van hun collega's, geen stemrecht heeft/hebben.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 10:09   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

God weet het beter.
Welke belangen denk je dat Gaia vermengt?

Nooit geweten dat godsdienstvrijheid ONDERGESCHIKT (in lagere orde) is dan de bestaande democratische wetten? Dat is iets waar moslims nu eens altijd een probleem mee hebben. JULLIE wetten zijn MINDER van tel dan de ONZE. Steek het nu eens voor eens en voor altijd in uw islamitisch bolleke! En indien je je daar niet mee kan akkoord verklaren, neem dan een enkeltje naar een land waar uw wetten wèl de bovenhand hebben. Syrië is al goed op weg en daar vragen ze nog mensen zoals jij.

u pleit dus ook voor halal-operaties voor moslims? Of is dan die verdoving ineens geen pijnlijk proces meer?

U heeft bovendien duidelijk het filmpje niet gezien waarin de niet-verdoofde koe met opengesneden keel nog minutenlang hangt te spartelen in doodsangst, tegenover de korte minder dan een secondenlange stroomstoot die de koe onmiddellijk buiten bewustzijn brengt zodat ze van heel het slachtproces evenveel voelt en weet als van een persoon die onder verdoving wordt geopereerd.

Om dat te weten heb ik uw god niet nodig. Ik heb gewoon hersenen gekregen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juni 2015 om 10:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 10:09   #37
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wreedaardige gebruiken worden wat mij betreft niet minder problematisch wanneer ze onder de paraplu van een religie gebeuren. Ik kwam ooit een handigaard tegen die beweerde te behoren tot één of andere geloofsgroep die op maandagen en vrijdagen niet werkte. En of ze daar op zijn werk rekening mee konden houden. Voelt u wat het probleem is?
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 10:10   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat er was overdreven gereageerd wordt door mensen die veel te veel schrik hebben van alles wat nieuw is, ok, dat is zo.

maar dat is niet hetgene waarover het gaat. In dit land is er door een democratische meerderheid beslist dat slachten van dieren enkel kan nadat het dier is verdoofd. Iedereen moet er zich naar houden, punt.

Wil je die wet veranderen, probeer dan een meerderheid te vinden, zo doen we dat in een democratie.
Oud 10 juni 2015, 10:11   #39
Guinevere
Banneling

Standaard

O nee, shockerend!

Zo is het beter.

Oud 10 juni 2015, 10:12   #40
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn bodemlijn is de democratie.
Ik stel vast wat de meerderheid van de Vlamingen wenst.
En religie of niet: de wet moet gehoorzaamd worden, of gewijzigd op democratische wijze. (waardoor je als minderheid wel mag trachten te ageren natuurlijk)

Mag ik er ook op wijzen dat god of allah of een van hun collega's, geen stemrecht heeft/hebben.

.
En dat gebeurt niet, de CD&V en Open VLD waren tégen zo'n volledig verbod op onverdoofd slachten, dus wil de democratie daar aub een beetje respect voor opbrengen?

Dank.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be