![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou eer pleiten voor het omgekeerde: in de privé een soort verzekering, voor als je niet terecht meer zou kunnen bij dezelfde werkgever. Verzekering die zorgt dat je terecht kan in dezelfde sector ongeveer. Keerzijde van de medaille: de periode die het parlement je verder betaalt na niet-herverkiezing, ingekort en het bedrag aangepast. Zelfs Demonen zou moeten politieker kunnen worden. En gij ook. Mochten jullie daar goesting voor krijgen, èn verkozen kunnen geraken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mag men politiek verlof overal afschaffen, dat is het punt niet. Ook niet dat diegene die het recht dat hij heeft, gebruikt. Wel dat hij er als een echte hypocriete tsjeef over communiceert/liegt en zijn lulverhaal dan nog zelf in de pers smijt. Of is er één mongoloïde schlemiel die zijn verhaal van "een administratieve slordigheid" gelooft ? Dat hij gewoon zegt : ik mocht dat doen binnen mijn statuut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 10 juni 2015 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Als hoofdredacteur meer verdienen dan een kamervoorzitter? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Bracke had naar eigen zeggen nooit de intentie om terug te keren bij de VRT, dus zegt hij eigenlijk "als de wet het mogelijk maakt, ben ik ook maar een vuile zakkenvuller".
Wat een helfie! Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 juni 2015 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Dat is nog het enige dat politiekers doen vandaag, zoveel mogelijk kakelen en langs de kassa passeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Leg mij nu eens uit wat dit verhaal met zakkenvullerij te maken heeft?
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat waren eigenlijk de specifieke voordelen van dat 'politiek verlof'? Kreeg hij nog steeds een loon? Maaltijdcheques? Werden die jaren meegeteld voor zijn pensioen?
Of was het enkel een zekerheid zonder fiscale gunsten?
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Telt deze periode mee voor zijn loopbaanberekening als statutair ambtenaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard staat het Siegried Bracke vrij om zijn pensioen als VRT ambtenaar niet aan te vragen en enkel te genieten van zijn pensioen als parlementair.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() neen, dat politiek verlof is eigenlijk een soort dienstvrijstelling zonder loon. Het hield gewoon in dat hij na afloop van zijn parlementair mandaat recht op re-integratie in die overheidsinstelling had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat Johan Van Overveldt nu meer geschoven krijgt dan in zijn tijd bij Roularta waar hij hoofdredacteur was van Trends & Knack.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 juni 2015 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk statuut ?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand had ooit verwacht dat hij zou terugkeren. Maar een politiek mandaat is altijd onzeker, vandaar dat dat politiek verlof zijn 'noodparachute' was. Je hebt ongetwijfeld gelijk, broeder bracke krijgt hierdoor nog 5 jaar extra pensioensrechten als statutair ambtenaar gezien politiek verlof voor een ambtenaar die in het parlement zetelt gelijk staat aan dienstverband.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat betwijfel ik, daar in het onderwijs de jaren politiek verlof niet meetellen voor de anciënniteit. Kortom, dus ook niet voor je pensioenopbouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://pdos.fgov.be/pdos/pdf/publica...n_201401_2.pdf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de inleiding van die brochure staat er dat de informatie ook geldt voor de personeelsleden uit het onderwijs. Alleen klopt dat voor geen meter. In het onderwijs bouw je geen dienstanciënniteit op tijdens politiek verlof, wat bijgevolg ook een weerslag heeft op je pensioenopbouw. Het is dus nog maar de vraag of het ook geldt voor Vlaamse ambtenaren. Ongetwijfeld voor federale ambtenaren.
|
![]() |
![]() |