![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1821 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gedrocht dat de Eurogroep heet, wil van beide walletjes eten. Dat gaat niet.
![]() |
![]() |
#1822 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn fout: ik heb een stukje van Kelt's post op 't einde laten staan, met een quote te weinig.
![]() |
#1823 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1824 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1825 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De essentie van het kapitalistisch libertarisme samengevat
![]() |
#1826 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1827 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Marxistische zever en vooral de aangemoedigde cartelvorming door loontrekkenden, met de ganse bazaar van wetgeving op arbeidscontracten en al dat, maken dat arbeid sinds decennia al veel te veel van de productie toegewezen krijgt in verhouding tot zijn bijdrage ertoe. Dat is zich heel heel langzaam aan het corrigeren. In de limiet van de volledig geautomatiseerde maatschappij zal er geen arbeid meer zijn, en zal arbeid niks meer waard zijn. De aftroggelarij door de Marxisten zal dan afgelopen zijn, wegens geen vraag meer naar arbeid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik met dat brood nadien stinkend rijk wordt, omdat ik dat brood gebruik om een rijke gast die in de woestijn aan 't creperen is van honger, te laten ruilen voor de helft van zijn fortuin, komt dat mij toe, en niet die bakker, he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2015 om 09:33. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat wat verschilt is de manier waarop de beslissers hun macht krijgen en andere procedurele aspecten. Maar de essentie van de staat is om productie van het volk naar een elite te pompen. In gelijk welke vorm.
![]() |
![]() |
#1829 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het daarmee eens, omdat de natuur van de mens is om de andere te onderdrukken, en om de andere zijn productie aan te slaan. Hiertoe is de basis neiging van iedereen om geweld voor te gebruiken, en wanneer dat geweld georganiseerde vormen aanneemt, hebben we een staat.
![]() |
#1830 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 27 juni 2015 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1831 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 27 juni 2015 om 09:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1832 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zal dat referendum gaan over de allerlaatste versie van een schema dat voorgelegd is aan vertegenwoordigers van Griekenland en dat te nemen of te laten is voor zover ik begrijp. Ik meen ook begrepen te hebben dat dit hoegenaamd niet overeenkomt met de plannen die de Grieken zelf (beweren te-)hebben. Niettemin,zeer goed dat er een referendum komt,jammer alleen dat het pas zo laat komt. Duits Kanselier Merckel heeft al,in zoveel woorden,laten weten dat men zich niet laat chanteren door de Grieken.Zij persoonlijk sprak totnogtoe altijd erg zorgvuldig in deze zaken (het was eerder de Duitse Minister van Financien of begroting die,vanuit zijn rolstoel,al eens duidelijker wenste te wezen).. Wat ik zeer intressant vind ,is het gegeven dat in Griekenland binnenkort de bevolking zich niet meer moet wegsteken achter slogans of achter hun politici.Het volk zal JA of NEE moeten zeggen en dan de consequenties van die weg ondergaan of er iets positiefs aan meebouwen....Laat ons hopen dat nu voldoende Grieken deelnemen aan dat referendum. Laatst gewijzigd door kelt : 27 juni 2015 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1833 |
Minister-President
|
![]() Misschien ondertussen ook een referendum doen in elk land dat Griekenland geld zou lenen of ze odner deze vorowaarden wel gedl willen lenen aan Griekenland? Benieuwd hoe dat in bepaalde landen zoals Duitsland zou uitdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1834 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1835 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1836 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De essentie van de ondemocratische staat gebaseerd op klasseverschillen ja. Dat klopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1837 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke staat zorgt voor een klassenverschil: de geprivilegieerden van de staat enerzijds en de productieven anderzijds. Welke vorm die ook aanneemt.
![]() |
#1838 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1839 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ultieme convergentie is een elite van producenten die eigenaar en ondernemer zijn van volautomatische productieprocessen, die hen onderling in de grootste luxe laten leven, in een gesloten circuit. De anderen doen wat ze willen, maar hebben daarmee dan niks te maken. Vinden ze eten, des te beter voor hen. Zoniet, gaan ze dood en lossen ze een overbevolkingsprobleem op. Citaat:
Ik zie niet goed in wat daar mis mee is. Citaat:
Als een kleine bijdrage hoge inkomens veroorzaakt, waarom zou niet iedereen dat dan doen ? Kan jij mij zeggen, in een vrije markt, waarom sommige "patroons" met zo goed als geen inbreng, veel geld zouden krijgen, als iemand anders voor dezelfde inbreng, met minder tevreden zou zijn ? Welke idioot betaalt dan die weinig-inbrengers zoveel ? Ik zal U zeggen waarom: omdat die patroons staatsgeprivilegieerd zijn, omdat die wettelijke beschermingen genieten vanwege toegekende staatscontracten en dergelijke meer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De kip is er slechter aan toe MET dan ZONDER de vos. De werknemer is er niet slechter aan toe MET een werkgever dan ZONDER. Maar een burger is er wel slechter aan toe met een staat dan zonder.
![]() |
![]() |
#1840 |
Banneling
|
![]() Dan hoeven we nog enkel een democratische staat te installeren, hoe gaan we dat doen als blijkt dat mensen - als een onwrikbare natuurwet - denken dat mensen gemaakt zijn om elkaar te onderdrukken? De logica stelt dan dat wie daar anders over denkt wel een Aliën MOET zijn. Althans, volgens dat soort logica toch.
Laatst gewijzigd door tandem : 27 juni 2015 om 10:33. |
![]() |
![]() |