![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Gouverneur
|
![]() "De Grieken zijn vernederd" - "Duitsland/Noord-Europa heeft alles gehaald"...
Allemaal onzin - loepzuiver stukje liegende propaganda van de bankiers, die een nieuwe, herhaaldelijk toepasbare trukje hebben gevonden om miljarden uit te persen van de Noord-Europese belastingbetaler: namelijk door Frankrijk/Zuid-Europa te gebruiken als afpersmiddel. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Tempest : 14 juli 2015 om 15:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gros van dat geld is om het blikje verder op de weg te schoppen. Het dient grotendeels om onszelf mee te betalen, om de Grieken kunnen laten te doen alsof ze hun schulden afbetalen.
Natuurlijk zijn er verliezen. De keuze waar Merkel voor stond was deze: - direct verlies nemen, en direct het reele gat dat in haar begroting zit door het Griekse WC papier ook boekhoudkundig laten vast te stellen OF; - door en vestzak-broekzak operatie nog even kunnen doen alsof dat Grieks WC papier in de begroting echt geld waard is, zodat we boekhoudkundig kunnen doen alsof we het nog hebben. De tweede overweging was: - ging Merkel als een tweede madam Thatcher de geschiedenis in, als zij die ongenadig de Grieken had buitengebonjourd - ging Merkel de geschiedenis in als "streng maar rechtvaardig" die toch trachtte een evenwicht te bereiken tussen de "Europese solidariteit" en het belang van de Duitse belastingbetaler. Het gros van het geld dat aan Griekenland zal gegeven worden, dient om "schulden af te betalen", maw, om onszelf mee te betalen, hierbij nieuwe schulden makend. Een klein deel van het geld, niet. Ik denk dat de bedoeling geweest is om de Grieken als een haring uit te roken, tot ze eindelijk ZELF komen zeggen dat ze eruit willen. Blijkbaar waren de laatste 5 jaar de vijzen nog niet genoeg aangedraaid, en wilden de Grieken nog blijven. Dat dient gerespecteerd te worden. De enige manier om niet als stouterik over te komen die mensen buiten gooit, is door ze het zelf laten te vragen he. Ik denk dat op termijn de Grexit onvermijdelijk is. Tegen dat we aan de achtste bailout zijn of zo. Tegen dat ze in Griekenland het mos van de bomen moeten eten. Vroeg of laat gaan ze er zelf om vragen.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De Duitse en Franse wapenbedrijven moeten kunnen betaald worden. Griekenland heeft het grootste defensiebudget van Europa in % BNP als ik me niet vergis.
En de diaploki, de oligarchen, mogen weer eens voor 50 miljard solden kopen bij de Griekse overheid in ruil voor een beetje belasting betalen met hun één vijfde van de wereldvloot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lol..
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Amen. En ik heb nooit een bankenunie gekend die de burger beschermt
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit ogenblik heeft het Griekse debacle niks meer met banken te zien hoor. (of toch niet veel). Het heeft met staatshuishoudens te zien. Je weet wel, cadeautjes, belastingen, ambtenaren, deficitten en al dat.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juli 2015 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het debacle gaat over de schuldeisers die hun geld die ze zogenaamd in de griekse economie hebben gepompt terug willen zien...maar de fout zit hem in de manier waarop men onachtzaam heeft gehandeld, daarbij komt nog bij dat de vs vanuit het verleden hun hulp op een negatieve manier geldig hebben gemaakt en aldus behoort europa tot vazalstaten van de VS, ik scheur er mijn broek niet voor hoor...ofwel kies je een optie en onderhandel je over de schuld die moet betaald worden maar er is geen boekhouding die aantoont hoeveel er werkelijk als schuld opgetekend staat, het is voor veel bedrijven verplicht alle documenten van financiële aard en de daarbij horende deals/contracten voor tien jaar bij te houden, daarna is het moeilijk te bewijzen dat die bedrijven bij die bedrijven voor zoveel in de schuld staan, evenals de overheden dat ook niet kunnen bewijzen of aantonen, en dan komt men wel op de vaak gestelde conclusie van het menselijke gedrag en wat de doelen hiervan zijn waarrond ik mij vragen over stel, waarom zo en waarom niet zo ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 14 juli 2015 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
In een geheim rapport stellen ze dat Griekenland veel meer geld nodig heeft dan de 82 tot 86 miljard euro die nu is afgesproken. Ze stellen zelfs dat Griekenland de eerste dertig jaar niet toe komt aan aflossen zonder nieuwe leningen - dus echt aflossen. debeurs Dit uitgelekte bericht zal het Griekse parlement behoorlijk dwars zitten bij het overleg van morgen waarbij ze moeten instemmen met de overeenkomst. Het zelfde geldt voor de parlementen van de lidstaten bij hun goedkeuring vsn het verdrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de vorige regering was dit nooit gebeurd maar ik heb er altijd deugd van als de linksen op hun bakkes gaan en vernederd worden. Maar dit overtreft de verwachtingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Noord-Europa (in casu de moderne kantoortuinbeta met 's werelds hoogste productiviteit) kan toch ook gewoon stoppen met zich af te beulen voor zuid-Europa en de EU parasitocratie.
Welvaart opofferen in ruil voor vrijheid en onafhankelijkheid dus. Maar kijk, dat doen ze niet. Dan moeten ze maar betalen voor Griekenland en Verhofstadt zijn wijngaard vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het feit dat deficit en tot op zekere hoogte, zelfs staatsschuld vaag, heel vaag, min of meer onder controle zijn sinds Belgie zijn best moest doen (vanaf 1992 of zo) om niet teveel de eisen van de muntunie qua staatshuishouden te overtreden.
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
De Grieken kunnen niet en willen niet meedoen met de regels en eisen van de Eurolanden. Ook als ze vanavond voor het akkoord stemmen ,dan gaan ze het toch niet uitvoeren. Duitsland heeft gelijk. Zo snel mogelijk uit de Euro en niet meer klagen over Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zaten we voor de euro dan in "Griekse toestanden"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle miljarden die men stort zijn puur verlies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Desnoods halen ze het geld van uw spaarrekening om de Griekse schuld te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |