Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2015, 14:47   #621
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht

.. malle jan ?
Dat was een jeugdzonde...

Nu regeert n-va mee het land !

Om Xenophon te citeren : "Leve België"

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 14:48   #622
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Samen met de Walen in de afgrond, en het Griekenland aan de Noordzee worden?

Neen ,hartelijk bedankt ,maar niet met mij
Toch zal het zo lopen.

Alles in Vlaanderen moet volledig kapot zijn alvorens de Belgische grijpklauwen hun greep lossen.
Oud 23 augustus 2015, 14:52   #623
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze studie werd niet herhaald
door een andere teams van onderzoekers
met steeds hetzelfde resultaat als besluit.
Waarom is er dan wel in het academische milieu geen aanzet om de data door anderen te laten onderzoeken ? Of een eigen onderzoek te doen ? Als het onderzoek of de conclusies kwalitatief te wensen over laten zou dat toch logisch zijn in een competitief milieu zoals dat van politicologen en sociologen ?

Je hebt geen enkel argument om het bestaande onderzoek te discrediteren...
Oud 23 augustus 2015, 14:55   #624
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Samen met de Walen in de afgrond, en het Griekenland aan de Noordzee worden?

Neen ,hartelijk bedankt ,maar niet met mij
Geen probleem : in canada is men nog op zoek naar immigranten om te werken in de landbouw. Ook nieuw-zeeland zoekt nog naar immigranten. Ervaring in de schapenteelt telt als pluspunt.
Oud 23 augustus 2015, 15:04   #625
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat was een jeugdzonde...

Nu regeert n-va mee het land !

Om Xenophon te citeren : "Leve België"

Wel wat had je dan gewild? Dat N-VA zou gedaan hebben wat de sossen, de blauwen of de tsjeven nooit zouden doen: van de macht wegblijven, zelfs als ze een schitterend verkiezingsresultaat hebben? Zelfs met een verkiezingsresultaat dat op een afkeuring neerkomt zijn ze met geen stokken van de macht weg te krijgen. Ze achten zichzelf als partijen voor wie het grijpen naar de macht een goddelijke zending is. N-VA is aan de macht en ze maken gebruik van de hen geboden gelegenheid. Bovendien zijn ze hun macht in alle geledingen van de samenleving aan het verstevigen door de gepaste personen op de gepaste plaatsen te zetten. En gelijk hebben ze.
Jij zou, uiteraard, véél liever gezien hebben dat ze steriel bleven blaffen van op de oppositiebanken. Wel, dat gebeurt nu lekker niet. En dat nog gedurende vele jaren. Tot spijt van wie het benijdt ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 15:21   #626
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel wat had je dan gewild? Dat N-VA zou gedaan hebben wat de sossen, de blauwen of de tsjeven nooit zouden doen: van de macht wegblijven, zelfs als ze een schitterend verkiezingsresultaat hebben? Zelfs met een verkiezingsresultaat dat op een afkeuring neerkomt zijn ze met geen stokken van de macht weg te krijgen. Ze achten zichzelf als partijen voor wie het grijpen naar de macht een goddelijke zending is. N-VA is aan de macht en ze maken gebruik van de hen geboden gelegenheid. Bovendien zijn ze hun macht in alle geledingen van de samenleving aan het verstevigen door de gepaste personen op de gepaste plaatsen te zetten. En gelijk hebben ze.
Jij zou, uiteraard, véél liever gezien hebben dat ze steriel bleven blaffen van op de oppositiebanken. Wel, dat gebeurt nu lekker niet. En dat nog gedurende vele jaren. Tot spijt van wie het benijdt ...
Via je argumentatie bevestig je mij enkel in mijn mening over n-va hoor. Namelijk dat zij doodgewoon een traditionele partij zijn, volkomen inwisselbaar en perfect vergelijkbaar met pakweg de liberalen en de katholieken.
Ik wil je toch op één denkfout wijzen : bij herhaling wees ik hier al op de evidente doelstelling van n-va om hun nieuw verworven macht te consolideren en België uit alle macht en met volle inzet van al hun kennis en kunde te ondersteunen en in stand te houden. Die zijn heus niet zo zot om de tak zelf af te zagen waarop ze nu comfortabel zitten.
De ministers Van Overtveldt, Jambon en Vandeput werken keihard aan de redding van het land, en kamervoorzitter Bracke controleert het goede verloop van al die inzet.
Oud 23 augustus 2015, 15:27   #627
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Via je argumentatie bevestig je mij enkel in mijn mening over n-va hoor. Namelijk dat zij doodgewoon een traditionele partij zijn, volkomen inwisselbaar en perfect vergelijkbaar met pakweg de liberalen en de katholieken.
Ik wil je toch op één denkfout wijzen : bij herhaling wees ik hier al op de evidente doelstelling van n-va om hun nieuw verworven macht te consolideren en België uit alle macht en met volle inzet van al hun kennis en kunde te ondersteunen en in stand te houden. Die zijn heus niet zo zot om de tak zelf af te zagen waarop ze nu comfortabel zitten.
De ministers Van Overtveldt, Jambon en Vandeput werken keihard aan de redding van het land, en kamervoorzitter Bracke controleert het goede verloop van al die inzet.
En hoe ver staan we met de redding van Belgie?

De schuld is aan het dalen ongetwijfeld?
Oud 23 augustus 2015, 15:28   #628
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toch zal het zo lopen.

Alles in Vlaanderen moet volledig kapot zijn alvorens de Belgische grijpklauwen hun greep lossen.
Mijnheer en zijn glazen bol. Wat moeten wij zonder heerschappen als deze ^^
Oud 23 augustus 2015, 15:35   #629
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft mogen ze rustig "België redden", wel te verstaan, indien dat impliceert dat we een economisch en sociaal beleid gaan voeren dat meer in de richting gaat van de Noordelijke EU-staten. En, alhoewel we nog bijlange niet zijn waar we eigenlijk horen te zijn, heb ik toch de indruk dat de tanker reeds een beetje aan het draaien is. Het onophoudelijk gekakel van de gefossiliseerde vakbonden is daar een duidelijk teken van.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 15:40   #630
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe ver staan we met de redding van Belgie?

De schuld is aan het dalen ongetwijfeld?
Charles Michel is bijzonder tevreden over de werking van zijn regering, waar n-va een prominente rol speelt in de sanering van de overheidsfinanciën via Johan Van Overtveldt. De kracht van de verandering is overweldigend.
Oud 23 augustus 2015, 15:43   #631
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij betreft mogen ze rustig "België redden", wel te verstaan, indien dat impliceert dat we een economisch en sociaal beleid gaan voeren dat meer in de richting gaat van de Noordelijke EU-staten. En, alhoewel we nog bijlange niet zijn waar we eigenlijk horen te zijn, heb ik toch de indruk dat de tanker reeds een beetje aan het draaien is. Het onophoudelijk gekakel van de gefossiliseerde vakbonden is daar een duidelijk teken van.
No problem. Wat jij schets is de klassieke breuk links / rechts en daar draait politiek volgens mij ook om. Laat de bevolking maar om de vijf jaar evalueren of de gekozen marsrichting de juiste is, zonder nutteloze stoorzenders en tijdverlies door nationalisme en andere waardeloze zaken.
Oud 23 augustus 2015, 15:47   #632
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Charles Michel is bijzonder tevreden over de werking van zijn regering, waar n-va een prominente rol speelt in de sanering van de overheidsfinanciën via Johan Van Overtveldt. De kracht van de verandering is overweldigend.
Je geeft geen antwoord op mijn vragen, eerder enkel algemeenheden.

Ik veronderstel dat uw antwoord dus duidelijk is.
Oud 23 augustus 2015, 16:10   #633
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is er dan wel in het academische milieu geen aanzet om de data door anderen te laten onderzoeken ? Of een eigen onderzoek te doen ? Als het onderzoek of de conclusies kwalitatief te wensen over laten zou dat toch logisch zijn in een competitief milieu zoals dat van politicologen en sociologen ?

Je hebt geen enkel argument om het bestaande onderzoek te discrediteren...
En wat is Uw democratisch argument om een referendum over de Vlaamse Onafhankelijkheid blijvend te verbieden ?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 16:11   #634
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen probleem : in canada is men nog op zoek naar immigranten om te werken in de landbouw. Ook nieuw-zeeland zoekt nog naar immigranten. Ervaring in de schapenteelt telt als pluspunt.
Waar wachten de Walen en de Belgicisten nog op
Oud 23 augustus 2015, 16:50   #635
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of de Vlamingen om het franskiljonse "juk' te ontvluchten. In de Canada riskeren ze dan nog eens pech te hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 17:20   #636
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je geeft geen antwoord op mijn vragen, eerder enkel algemeenheden.

Ik veronderstel dat uw antwoord dus duidelijk is.
Ah, okee :
-het gaat heel goed met de redding van belgië
-met de staatsschuld heeft de huidige regering nog net iets meer moeite dan de vorige.
Oud 23 augustus 2015, 17:21   #637
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Of de Vlamingen om het franskiljonse "juk' te ontvluchten. In de Canada riskeren ze dan nog eens pech te hebben.
Wij moeten niets ontvluchten.
Wij vormen de meerderheid hier
en zullen op een democratische wijze onze eigen staat stichten
op onze eigen grond.
Daar kan de Francofone minderheid niets tegen inbrengen
Oud 23 augustus 2015, 17:22   #638
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is Uw democratisch argument om een referendum over de Vlaamse Onafhankelijkheid blijvend te verbieden ?
De door ons parlement gestemde wetgeving laat dat niet toe. Niets belet je om jouw partij terzake een wetgevend initiatief te laten opstarten om dat wel mogelijk te maken.
Oud 23 augustus 2015, 17:23   #639
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, okee :
-het gaat heel goed met de redding van belgië
-met de staatsschuld heeft de huidige regering nog net iets meer moeite dan de vorige.
De schuld neemt dus toe maar alles gaat goed?
Oud 23 augustus 2015, 17:27   #640
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij voelen zich blijkbaar goed in ons land. Maar de piste om te emigreren blijft een optie voor verzuurde en gefrustreerde vlaams nationalisten die boos zijn dat hun ideaalbeeld geen draagwijdte blijkt te hebben. Hier blijven wonen, en verder blijven neuten over "La Belgique" is uiteraard ook een optie. Het gebrek aan daadkracht kennende van kaakslagflaminganten zal het wel de tweede optie worden die het haalt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be