![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeg Edina, waarom vragen deze mensen geen asiel in Macedonië ? Dat land heeft de conventie van Genève toch ook getekend. Zou dat kunnen zijn omdat ze daar minder zot zijn en de Mo daar geen voorrang krijgt op een sociamle woning ? |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Parlementsvoorzitter
|
-
Laatst gewijzigd door kwantum : 23 augustus 2015 om 14:11. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Als ik een leefloon nodig heb wordt mij het leven lastig gemaakt omdat ik op de kosten van de staat zit. En nu omdat ze uit oorlogsgebied komen hebben zij recht op een leefloon! Veemdelingen die geen enkele band hebben met mijn cultuur,geloof, normen of waarden. Dit is krankzinnig! En vermits we dus een bende idioten zijn die dit niet snappen, verwacht dus maar dat er binnenkort VELE MILJOENEN 'vluchtelingen' aan de OCMW poorten staan. Tot de laatste cent die ik gespaard heb wordt leeggeroofd om die mensen een beter toekomst te gunnen. Gewoon krankzinnig. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En wij zijn zo idioot om die klucht nog eens extra in de verf te zetten. Hoe is het mogelijk om zich zo te laten naaien? Laatst gewijzigd door kwantum : 23 augustus 2015 om 14:22. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Edina, het is niet waar wat u zegt. Mijn dochter is afgestudeerd aan de universiteit en is ouder dan 25 jaar en krijgt NIKS steun.
De regering heeft dat zo beslist. Zij moet eerst een aantal dagen gewerkt hebben en als ze dan zonder werk valt dan pas krijgt ze steun en anders NUL steun. Géén 817,36€ maar NUL€. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met dank aan links die deze structuren op poten heeft gezet en waar we onder druk van Europa niet meer van af geraken.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijkbaar wel! Zijn nu al meerdere keren voorgekomen in krantenartikelen en Francken meende te kunnen ontkennen met de bewering "neen, ze krijgen geen geld"...maar dat geld gaat naar het OCMW, evenveel per persoon (+ al de rest, kindergeld, huisvesting enz) en dat komt dus op hetzelfde neer! Diegenen die klagen dat dat geld dagelijks aan de vreemdelingen wordt gegeven/besteedt maar niet aan hen ook al ze zelf sukkelaars zijn, die blijven gelijk hebben!
Het blijft een compleet onaanvaardbare waanzin dat sommigen hier doen alsof we de ganse wereld moeten binnenlaten op onze kosten als ze maar "uit een onveilig land" komen! Zo zitten er nog miljoenen te wachten en krijgen we een warm gevoel telkens we horen hoeveel duizenden er dagelijks uit de zee worden geschept zodat ze verder naar de "beloofde landen" kunnen doorreizen... Dat zal er hier plezant uitzien binnen een paar maanden! Laatst gewijzigd door andev : 23 augustus 2015 om 18:05. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Europa is gewoonweg een continent die door zwakkelingen geleid wordt. Waarom moeten alle ellendelingen van de hele wereld hier opgevangen worden?
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen helpen in de wereld ok. Maar niet zo! En pas maar op dat "wat jij kan liefhebben" straks niet in je huis staat met een mes op je keel om je centen te jatten! Want dankbaar zijn ze wel, de meesten! En de reputatie van Moeder Theresa is ook niet zo onbesproken dacht ik! |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar sommige lieden zien dat als een leuk vooruitzicht! Laatst gewijzigd door andev : 23 augustus 2015 om 18:08. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar ook erkende vluchtelingen hebben geen recht op zo'n uitkering hoor en al evenmin op een werkloosheidsuitkering, want daar moet je idd eerst een bepaalde tijd hebben gewerkt. Ik had het dus over een leefloon waar uw dochter - indien ze over geen andere middelen beschikt - eveneens recht heeft. Als ze nog thuis woont, is dat bedrag beperkt tot € 544,91 (samenwonend) en moet het gezinsinkomen natuurlijk onder een bepaalde grens liggen om in aanmerking te komen. Dat is niet onlogisch, aangezien die uitkering als doel heeft om mensen te helpen die niet over voldoende bestaansmiddelen beschikken om in hun BASISonderhoud te kunnen voorzien. Veel verder kom je daar ook niet mee. Laatst gewijzigd door Edina : 23 augustus 2015 om 19:13. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoogstaand antwoord , u bent duidelijk nuchter en superieur . Maar wie heeft het vluchtelingen-statuut gemaakt tot wat het is in Belgie ? Of moet ik eens gaan bewijzen zoeken over het bestuur in het verleden ? |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Ook dat klopt dus niet. De overgrote meerderheid van de vluchtelingen ter wereld wordt opgevangen in derdewereldlanden. Waar er nog wel wat meer lokale mensen in armoede leven dan hier.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|